חברת הקנביס פנאקסיה פרסמה היום דו״ח לקראת אסיפת בעלי המניות לאישור עיסקת המיזוג עם בית ההשקעות ברק ולראשונה המספרים של בית ההשקעות הקטן נחשפים לציבור.

16 קרנות נאמנות המנהלות 113 מיליון שקלים

בית ההשקעות ברק מנהל הן קרנות נאמנות והן תיקי השקעות ללקוחות פרטיים ולחברות בהיקף כולל של כ-120 מליון שקלים. כיום מנהלת קבוצת ברק 16 קרנות נאמנות בהם נכסים בהיקף של כ-113 מליון שקלים המהוות כ-90% מפעילות בית ההשקעות.
מדובר בשחקן די קטן בתעשיית הקרנות המנהלת נכסים בהיקף של 418 מיליארד שקלים. האם בברק יצליחו לתפוס נתח משמעותי משוק זה? מדובר ביעד יומרני.

נתונים פיננסיים

הכנסות בית ההשקעות בשנת 2022 עמדו על 3.3 מיליון שקלים אשר הובילו להפסד תפעולי של 3.4 מיליון שקלים. ההון העצמי של החברה ליום 31/12 עומד על 183 אלף שקלים בלבד, עובדה המלמדת על צורך אקוטי בגיוס הון על מנת להמשיך את פעילות החברה, בטח לאור ההתחייבות של בעליה לתמוך בה בהיקף של עד 3.5 מיליון ש״ח בדרך של הלוואה או כנגד הון.
הצהרתה המשמעותית יותר של ברק לשוק הינה בכוונתה להשיק קרנות לניהול חיסכון ארוך טווח של פנסיה וגמל (דבר שידרוש מבית ההשקעות לחזק את ההון לעמידה ברגולציה).

מבנה המיזוג

פעילות בית ההשקעות ברק צפויה להיכנס לשלד הבורסאי של פנאקסיה כנגד הקצאה של 60% מההון. אבני הדרך להקצאה נוספת עומדות ברף המקובל וההוגן שבשוק:
1. אבן דרך ראשונה תקנה הקצאה נוספת של עד 14.99% (בנוסף ל60%), בדילול מלא, אם שווי השוק של החברה יעלה על 150 מליון שקלים בטווח של 4 שנים ממועד ההנפקה.
2. אבן דרך שניה תאפשר הקצאה נוספת של עד %10 נוספים מההון במידה ושווי השוק של החברה יעלה על 180 מליון שקלים בטווח של 4 שנים ממועד ההנפקה.
שווי החברה הממוזגת לאחר השלמת המיזוג והקצאת 60% מההון המשתקף כעת במחיר המניה הנוכחי עומד על כ-22 מליון שקלים לאחר ירידה חדה במחיר המניה אליה מתמזגת החברה שנסחרת כיום לפי שווי של כ-8 מיליון שקלים בלבד.
״כניסת ברק בית השקעות לבורסה בתל-אביב, מאפשרת לראשונה בישראל למשקיעים להיות שותפים בצעדיו הראשונים של ברק כבית השקעות צעיר בשוק״, מוסר מנכ״ל החברה שי ברק, שכיהן בעבר כמנכ״ל מגדל קרנות נאמנות, ״כל בתי ההשקעות הנסחרים כיום בבורסה נכנסו בשלים ובוגרים ובעקבות כך לא תמיד השיאו תשואות לציבור המשקיעים. ברק בית השקעות נכנס לבורסה כבית השקעות צעיר ורעב אבל עם צוות ניהול בעל ניסיון רב בשוק ההון אשר נחל הצלחות בבתי השקעות אחרים. בכוונת ברק להתמקד בשנים הראשונות בפיתוח 4 תחומים: ניהול קרנות, ניהול תיקים, ניהול קופות גמל ופנסיה ובתחום הפינטק באמצעות אפליקציה ייחודית בעולם. אנחנו מגיעים לבורסה צעירים וקטנים ומקווים בעזרת עבודה קשה, חדשנות ואיכות ניהול השקעות לצמוח יחד עם ציבור המשקיעים שייבחר להאמין בנו״.

פרי אמסלם הינו מנהל פלטפורמת החצר האחורית של הבורסה בת״א ומשמש כיועץ שוק ההון לחברות ציבוריות ופרטיות. אין לראות באמור המלצה לפעילות בשוק ההון וני״ע השונים. לתכנים נוספים על שוק ההון הישראלי מוזמנים להצטרף לערוץ הטלגרם.

אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.
פורסם לראשונה: 15:54, 25.07.23