השבוע השני של אוגוסט עתיד להוות אירוע חשוב למשקיעים כאשר שורה של חברות גדולות צפויות לפרסם את תוצאותיהן הרבעוניות. בין המדווחות: דיסני (NYSE: DIS), טייק-טו (TTWO), באריק גולד (NYSE: GOLD), ביואנטק (BNTX), נובהווקס (NVX), רובלוקס (RBLX:NYSE), לוסיד (LCID), פלנטיר (PLTR:NYSE), מאןקינד (MNKD), ביונדמיט (BYND), פרהמאונט (PARA), ריביאן (RIVN), ונייר הערך שזכה לפופולריות רבה ברשתות החברתיות AMC (AMC). הנה כמה תובנות על חלק מהחברות המרכזיות שידווחו השבוע על תוצאותיהן הפיננסיות:

יום שני, 7 באוגוסט

Palantir Technologies (PLTR) צפויה לפרסם את עדכון הרבעון השני שלה לאחר סיום המסחר ביום שני. מניות החברה זינקו ביותר מ-20% לאחר תוצאות הרבעון הראשון האופטימיות, וכעת אנו לקראת תחזית אופטימית. לרבעון השני, החברה צפתה הכנסות בין 528 מיליון דולר ל-532 מיליון דולר.
בשבוע שעבר, חברת Wedbush Securities פתחה בסקירה על המניה עם דירוג Outperform וציינה כי החברה בנתה מבצר AI שלדבריה הוא בלתי מוגבל, מה שמאפשר לחברה לשחק תפקיד מרכזי בעתיד המהפכה בתחום הבינה המלאכותית.
דעתי האישית היא שאומנם בטכנולוגיות החברה טמון פוטנציאל גדול והצפי קדימה נראה מבטיח אך המניה כרגע מתומחרת ביוקר אל מול הסטטוס הפיננסי הנוכחי גם בהינתן הצפי לרווחים עתידיים ולכן המלצתי היא - החזק
תחזיות האנליסטים עבור הרווח למניה: 0.05 דולר
תחזיות האנליסטים עבור ההכנסות לחברה: 534.34 מיליון דולר
תובנה על הדוחות: יצרנית התוכנה עקפה את תחזיות הרווח למניה ב-4 מתוך 8 הרבעונים האחרונים, וגם את תחזיות ההכנסות בכל הדוחות הללו.
Lucid Motors (LCID) צפויה לפרסם את תוצאות הרבעון השני שלה לאחר סגירת המסחר ביום שני. בחודש שעבר, החברה הודיעה על ייצור של 2,173 כלי רכב במתקן הייצור שלה באריזונה ומסירה של 1,404 כלי רכב במהלך אותה תקופה, פחות מהתחזית של 1,873.
רוב האנליסטים מחזיקים בהמלצת החזק על המניה אך אני רואה לנכון לתת למניה המלצת מכירה בעקבות ירידה במומנטום ורווחיות נחותה בהשוואה למניות אחרות מסקטור הצריכה.
תחזיות האנליסטים עבור הרווח למניה: 0.33- דולר
תחזיות האנליסטים עבור ההכנסות לחברה: 205.01 מיליון דולר
תובנה על הדוחות Lucid: עקפה את תחזיות הרווח למניה וההכנסות רק פעמיים ב-7 הרבעונים האחרונים.

יום שלישי, 8 באוגוסט

Barrick Gold (GOLD), חברת הכרייה השנייה בגודלה בעולם צפויה לפרסם את תוצאות הרבעון השני שלה לפני פתיחת המסחר ביום שני. האנליסטים צופים תוצאות מעורבות לרבעון, למרות ירידה של 9% השנה.
באמצע יולי, החברה דיווחה על ייצור ראשוני של 1.01 מיליון אונקיות זהב ו-107 מיליון פאונד נחושת ברבעון השני, לעומת תפוקת הרבעון הראשון של 952,000 אונקיות ו-88 מיליון פאונד. בה בעת, החברה ציינה כי היא בדרך להשיג את תחזית הזהב והנחושת שלה לשנת 2023. בנוסף, היא צופה כי הייצור יגדל לאורך השנה, עם מחצית השנייה של השנה מעל לרבעון הראשון.
בהינתן קצב התפוקה של החברה והמחשבה קדימה שהחברה עשויה לעקוף את התחזיות שהציבה לשנה הנוכחית בתחילת השנה המלצתי היא - קניה
תחזיות האנליסטים עבור הרווח למניה: 0.17 דולר
תחזיות האנליסטים עבור ההכנסות לחברה: 2.93 מיליארד דולר
תובנה על הדוחות Barrick: החברה עקפה את תחזיות הרווח למניה של האנליסטים ב-8 רבעונים רצופים, וגם את תחזיות ההכנסות ב-5 מהדוחות הללו.

יום חמישי, 10 באוגוסט

קבוצת Alibaba (BABA) עומדת לפרסם את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון לפני פתיחת המסחר ביום חמישי. האנליסטים מצפים להכנסות ורווח למניה גבוהים יותר ברבעון הראשון בהשוואה לשנה שעברה, ומפגינים אופטימיות לגבי ביצועי החברה, תוך הענקת המלצה קנייה חזקה.
BABA התמודדה עם קשיים מול הרגולטור הסיני בשנים האחרונות ועכשיו כשכבר נראה שהקושי מאחוריה, היא צפויה לספק צמיחה בהכנסות הרבה יותר טוב מן הצפוי ולכן אני מסכים עם מרבית האנליסטים בוול סטריט ומדרג את החברה כ – קניה חזקה
תחזיות האנליסטים עבור הרווח למניה: 2.02 דולר
תחזיות האנליסטים עבור ההכנסות לחברה: 31.48 מיליארד דולר
תובנה על הרווחים: BABA עקפה את תחזיות הרווח למניה של האנליסטים ב-7 מתוך 8 הרבעונים האחרונים, אך את תחזיות ההכנסות רק פעמיים בדו"חות אלה.

יום שישי, 11 באוגוסט

יצרנית מוצרי הצריכה Spectrum Brands (SPB) צפויה לפרסם את דוח רווחיה לרבעון השלישי במסחר המוקדם של יום שישי. האנליסטים צופים ירידה ברווח למניה וירידה בהכנסות בהשוואה לשנה שעברה.
האנליסטים בוול סטריט מאמינים ש Spectrum Brands צריכה להיות מסוגלת לשחזר את רווחיה במחצית השנייה של שנת הכספים 2023 ונותנים לה דירוג – קניה ,אך דעתי מנגד שבסביבת הצרכנות הנוכחית בארה"ב יהיה זה לא הוגן לצפות לשחזור ההישגים. עם זאת, לא אתפלא לראות את החברה דואגת להקטנת ההוצאות התפעוליות ועל כן אני נותן את המלצתי - החזק
תחזיות EPS ההסכמה: 0.51 דולר
תחזיות הכנסות ההסכמה: 787.09 מיליון דולר
תובנה על הרווחים: Spectrum Brands עקפה את תחזיות הרווח למניה של האנליסטים ב-6 מתוך 8 הרבעונים האחרונים, וגם את תחזיות ההכנסות ב-7 מהדוחות הללו.

טל פרטוק הינו סוחר ומשקיע בשוק ההון מזה 11 שנה בעלים ומנכ״ל של מכללת סטוקס האנטר והבוילר רום בית לסוחרים.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.