חופשה בתקציב מוגבל לא מחייבת להתפשר על חוויות מהנות וצבירת זיכרונות משפחתיים. להפך, על פי רוב אלו יהיו החופשות שהכי תזכרו. לפעמים ארוחה מאולתרת של בגט, גבינות וזיתים בפיקניק ספונטני בפארק תשאיר את חותמה וטעמה שנים אחרי החופשה. כל מי שטייל בחו"ל לתקופה ממושכת, ודאי לן בהוסטל וזוכר שהוא חלק משמעותי מהטיול, שבו מתארגנים לטיולי המשך וחוברים למטיילים אחרים, רואים סרטים בערב ומשחקים משחקי קלפים אל תוך הלילה.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
17 צפייה בגלריה
עמק המעיינות
עמק המעיינות
עמק המעיינות
(צילום: ערן גל-אור)
לא רוצים לפספס אף כתבה? הירשמו לערוץ הטלגרם שלנו
יוקר המחיה, המחירים הגבוהים של מלונות בישראל והגילוי של יתרונות ההוסטלים בחו"ל- גרמו להתפתחות של זרם תיירות פנים חדש: משפחות שמטיילות בארץ בתקציב נמוך. מעבר לחיסכון הכספי, אתם מרוויחים חוויית טיול אחרת, כזו שבה פוגשים מטיילים מכל העולם, חולקים מטבח משותף, יושבים מסביב למדורה, מרוויחים חברים חדשים עם ראש של מטיילים, ובלי לוותר יותר מדי. אז הנה כמה אופציות.
איפה ישנים: ענבר אירוח כפרי, קיבוץ ענבר (בין צפת לכרמיאל). אין כאן פאר, אך יש אווירה קיבוצית בסיסית למטיילים מהסוג האמיתי, שמגיעים לשים ראש בלילה ולהשכים קום ולצאת לטיולי טבע באזור. היתרון הגדול של המקום הוא המיקום, עם נוף ירוק ופורח, חצי שעה עד שעה נסיעה מהכנרת, עמק החולה, הגליל העליון והעמקים. במתחם יש מדשאות, מרחבי משחק לילדים, נדנדות, משחקי שולחן ועמדות מנגל. בסמוך למתחם מספר מסלולי הליכה בטבע וכן שבילי אופניים.
17 צפייה בגלריה
אירוח כפרי בקיבוץ ענבר
אירוח כפרי בקיבוץ ענבר
אין פאר, יש טבע. קיבוץ ענבר
(צילום: שימי מרגוליס)
מחיר: 635־670 שקל ללילה לזוג עם שני ילדים באמצע השבוע (בהתאם לתאריך), ו־1,000 שקל ללילה בסופי שבוע. בקיבוץ אין בריכה, ואם אתם לא מסתפקים בבריכות טבעיות ובנחלים שבאזור, הבריכה הקרובה היא בקיבוץ פרוד, במרחק של רבע שעה נסיעה, ובעלות של 35 שקלים למבקר.
איפה אוכלים: במקום מוגשת ארוחת בוקר כפרית ישראלית בלבד. כרבע שעה נסיעה מהמתחם יש מגוון מסעדות גליליות.
אטרקציות: הטבע הוא האטרקציה העיקרית כאן. בין המסלולים: נחל צלמון, נחל עמוד ומפלי פרוד. אם מתחשק לכם לטבול בכנרת, חוף חוקוק הצפוני נמצא במרחק כחצי שעה נסיעה. כ־40 דקות מהקיבוץ נמצא כפר בלום, ובו תוכלו לצאת לשיט קיאקים על גדות הירדן (25 אחוז הנחה לאורחי בית האירוח).
איפה ישנים: אירוח כפרי, קיבוץ בית אלפא. בעמק חרוד, למרגלות הגלבוע, ממוקם בית הארחה שהמיקום הוא יתרונו הגדול: הוא משמש בסיס מאוד נוח ליציאה לטיולים באזור עמק המעיינות. הבונוס הוא חופשה באווירת קיבוץ, עם אכילה בחדר האוכל של הקיבוץ בימי שישי, בריכת שחייה, מתקני מנגל לשימוש האורחים ואווירה פסטורלית עם מדשאות פתוחות, ערסלים וחדרי אירוח שחלקם הם מבנים לשימור, שבעבר שימשו כחדרי הילדים של הקיבוץ.
17 צפייה בגלריה
אירוח כפרי בבית אלפא
אירוח כפרי בבית אלפא
אווירת קיבוץ. בית אלפא
(צילום: איתי מנו)
מחיר: באמצע השבוע חדר משפחתי המתאים לזוג ושני ילדים עולה החל מ־650 שקל, בסופי שבוע בחופש הגדול המחיר הוא 1,100 שקל. המחיר כולל ארוחת בוקר בסגנון בופה.
איפה אוכלים: כמה דקות נסיעה מהמקום ישנן מסעדות ובתי קפה, שנותנים 10 אחוז הנחה לאורחי המקום.
17 צפייה בגלריה
כדורים פורחים בגלבוע
כדורים פורחים בגלבוע
פסטיבל כדורים פורחים בגלבוע
(צילום: יח"צ)
אטרקציות: ה־אטרקציה שתחבר אתכם לשטח בצורה הטובה ביותר היא סיור רייזרים שנמשך כשעה וחצי, ומומלץ לשעות השקיעה. מחיר: 500 שקל לזוג, או 600 שקל לרכב של ארבעה נוסעים. להזמנות: 050-2296234. בנוסף, בעמק המעיינות יש מגוון גדול של טיולי טבע בשילוב מים, שלרובם הכניסה חופשית. ב־17־18 באוגוסט מתקיים פסטיבל כדורים פורחים בגלבוע.
איפה ישנים: עדן אין, דרך אהרון 2, זכרון יעקב. זכרון יעקב היא הרבה יותר מהמדרחוב המיתולוגי המפורסם. אם אתם מחפשים "בריחה" מתוקה שבה תוכלו לסמן וי גם על טיולי שטח (עם רייזרים או אופניים), גם על גיחה לחוף דור וגם על רביצה רגועה בבריכה באווירה של פעם — זה המקום. במתחם מרחבים ירוקים עם ערסלים, מגרש כדורסל ובריכה, והמדרחוב במרחק הליכה של כרבע שעה.
מחיר: החל מ־675 שקל לחדר לשלושה אנשים, וכ־1,000 שקל לחדר משפחתי לזוג ושלושה ילדים. המחירים כוללים ארוחת בוקר עשירה בסגנון בופה.
17 צפייה בגלריה
עדן אין בזכרון יעקב
עדן אין בזכרון יעקב
בריחה מתוקה. עדן אין
(צילום: הגר דופלט)
איפה אוכלים: במדרחוב אינספור מאפיות, בתי קפה ומסעדות בטווח מחירים רחב. לקראת ערב, כדאי להתמקם בחצר הקסומה והמטופחת של מסעדת ברוניתא, אותה הקימה השפית איילת ציוני. התפריט מושפע מהמטבח התימני שעליו גדלה ומטרנדים עכשוויים של אוכל בריא. המחירים נגישים, המנות גדולות והאירוח משפחתי. מנות מומלצות: קציצות איילת, סלט ירוק עם הפתעות מתוקות וסיידר ברוניתא. לקינוח אל תוותרו על סושי בננה קריר ומרענן.
אטרקציות: גם בתקציב נמוך אפשר לחקור את האזור עם אופניים שניתן להשכיר בחוות הנדיב. כדאי לשלב ביקור בחווה (30־40 שקל לכרטיס), במהלכו ילדים יוכלו להיחשף לעבודת החקלאי, להריח, לקטוף ולהאכיל את החיות. מומלץ לצאת לטיול שקיעה עם ריינג'רים (כ־600 שקל לרכב של ארבעה נוסעים) במסלול הנמשך כשעה וחצי, בין שדות וכרמים. להזמנות: 04-9515500.
17 צפייה בגלריה
מסעדת ברוניתא בזכרון יעקב
מסעדת ברוניתא בזכרון יעקב
אל תוותרו על הסושי בננה. ברוניתא
(צילום: דנה יוספזון)
את השעות החמות תוכלו להעביר במזגן במוזיאון העלייה הראשונה, שהשיק החודש אתר חדש שהוא כמו ה"פייסבוק" של מייסדי המושבות בישראל. בסיום הסיור כדאי לרדת לקומת המרתף ולהצטלם בלבוש תקופתי עם תפאורה מהמאה הקודמת (תוספת של 10 שקלים).
פסטיבלים: באוגוסט מתקיים פסטיבל לה־סטראדה מדי חמישי, ובו אזור המדרחוב מלא במופעי תיאטרון רחוב, מחול ופרפורמנס, קרקס וקרנבל, יריד אמנים והצגות ילדים. הכניסה חופשית.
17 צפייה בגלריה
מוזיאון העלייה הראשונה בזכרון יעקב
מוזיאון העלייה הראשונה בזכרון יעקב
מוזיאון העלייה הראשונה
(צילום: מורן רגב)
במרחק של כמה תחנות רכבת (או חצי שעה ברכב) תוכלו להרוויח גם את "מסיבת קטרים" במוזיאון הרכבת בחיפה – פסטיבל שכולל פעילות יצירה, משחקי רכבות וגישה לקטרים היסטוריים ומודרניים. בין ה־15 ל־24 באוגוסט התחנה ההיסטורית שבה ממוקם המוזיאון הופכת להיות פעילה, והרכבות יגיעו עד לתוך המוזיאון.
איפה ישנים: ספוט הוסטל, רח' התערוכה 3, נמל תל־אביב. הוסטל בתוך מתחם הנמל, עם עיצוב לונדוני ואווירה בינלאומית של תיירים, דקות הליכה מחוף מציצים – מיקום מושלם לבילוי קיץ. ההוסטל בנוי בתוך מבנה לשימור, ששימש כמשכן הראשון של התזמורת הפילהרמונית.
מחיר: 885 שקל ללילה לחדר משפחתי שמתאים לזוג ושני ילדים, וכולל חדר רחצה פרטי וארוחת בוקר. המחיר באמצע השבוע, בסופי שבוע ובחגי תשרי, דומה.
17 צפייה בגלריה
ספוט הוסטל בתל אביב
ספוט הוסטל בתל אביב
מחירים נוחים. ספוט הוסטל
(צילום: מורן רגב)
איפה אוכלים: למרות המבחר הגדול של המסעדות באזור, אם אתם מגיעים ללילה אחד, אל תוותרו על ארוחת ערב בבר־מסעדה של ההוסטל. החודש הושק תפריט חדש. מומלץ: סלט הבית המפתיע, הצ'יפס המתובל, השניצלונים וההמבורגר הגדול מאוד ביחס למחיר. מחירי המנות נוחים במיוחד בהשוואה למסעדות באזור. במהלך היום כדאי לאכול בשוק האוכל, שנמצא בנמל במרחק של כמה דקות הליכה. רוצים לחסוך יותר? במלון יש מטבחון חדיש, מרווח ומאובזר, שבו תוכלו להכין את הארוחות בעצמכם.
מה עוד יש במלון: חדר משחקים עם סנוקר וכדורגל שולחן, חדר צ'יל עם פופים וספרים.
17 צפייה בגלריה
סקיי ג’אמפ בתל אביב
סקיי ג’אמפ בתל אביב
סקיי ג’אמפ
(צילום: מורן רגב)
אטרקציות חינמיות: בנמל מתקיימים במהלך אוגוסט אירועי קיץ רבים לילדים עם הצגות, סרטים מדובבים והופעות. בין היתר – פסטיבל האורות הבינלאומי, הפתוח לציבור. גם פארק הירקון במרחק הליכה.
17 צפייה בגלריה
מוזיאון האשליות בתל אביב
מוזיאון האשליות בתל אביב
מוזיאון האשליות
(צילום: מורן רגב)
אטרקציות קרובות בתשלום: כמה דקות מכם נמצא מתחם הסקיי ג'אמפ שהילדים יעופו עליו, תרתי משמע, ובו טרמפולינות וקירות טיפוס (45־79 שקל לכרטיס). בבוקר מומלץ לבקר במוזיאון האשליות (75־99 שקל לכרטיס) שילהיב גם את המבוגרים. אורחי ההוסטל מקבלים הנחות לסיורים שונים (אופניים, ברים, גרפיטי, אוכל וצילום), כמו כן יש תערוכת בלונים מרהיבה בהאנגר 11 בנמל, עד סוף אוגוסט.
איפה ישנים: אירוח וקמפינג יער השלום (מתחם קמפינג בלב היער), דרך גדוד 68, ירושלים. אם מתחשק לכם לחוות עיר אך לישון בלב יער, לכו על האופציה של לינה מוזלת במתחם קמפינג מאובזר ונגיש. היתרון הגדול של המקום הוא הנוף המרהיב בשקיעה ובזריחה. תביאו אוכל מהבית ואל תוותרו על פיקניק מול הקסם הזה. הבריזה, אוויר הרים צלול כיין ופינות זולה יגרמו לכם לא לרצות לצאת מהמתחם לפחות למשך 24 שעות.
17 צפייה בגלריה
קמפינג יער השלום בירושלים
קמפינג יער השלום בירושלים
אוויר הרים צלול ופינות זולה. קמפינג יער השלום
(צילום: קובי הראתי)
מחיר: תלוי בכם. אם אתם מגיעים עם אוהל מהבית, תוכלו לפרוש אותו על אחת מהטרסות המחופות בדשא, בסכום של 60 שקל למבקר, ולהשתמש במתקני רחצה ושירותים משותפים חדישים, במנגלים, במתקני הנינג'ה ובפינות הזולה הפזורות ברחבי המתחם. אפשרות מפנקת יותר, ואטרקטיבית מאוד לילדים, היא ללון בתוך אחת מיחידות האירוח, שכוללות שש מיטות, מטבחון וחדר רחצה פרטי. המחיר ליחידה הוא 960 שקל ללילה.
איפה אוכלים: מתחם התחנה כולל מגוון גדול של מסעדות ודוכנים.
אטרקציות: "הללויה"' – מופע אש ומים בגן הלאומי עיר דוד, שמגיעים אליו באוטובוס אדום עם שתי קומות (להיט בפני עצמו לילדים); ביקור של כמה שעות ב"חווה בגיא", שמציעה מגוון גדול של סדנאות (סיתות, הכנת יין, בישום, ליקוט צמחים ופינת חי); וסיור בנקבת השילוח, מתחת לאדמה.
איפה ישנים: פוסט הוסטל, רח' כורש 3, ירושלים. אם הגעתם לחקור את האטרקציות הרבות שיש לעיר להציע למשפחות, בהחלט שווה להקדיש לירושלים שני לילות ולהגיע מוקדם בבוקר, וכך להרוויח שלושה ימים מלאים. ההוסטל ממוקם במבנה היסטורי מתקופת המנדט הבריטי ששימש כבית הדואר של ירושלים. יש בו מטבחון מאובזר, חדר כביסה, מרפסת גג, חדר סנוקר ומתחם רביצה.
מחיר: חדר משפחתי עם חדר רחצה פרטי – בין 980 ל־1,100 שקל ללילה באמצ"ש ובסופ"ש, כולל אוגוסט וחגי תשרי. ארוחת בוקר בתוספת של 35 שקל לאדם.
17 צפייה בגלריה
פוסט הוסטל בירושלים
פוסט הוסטל בירושלים
מיקום אידיאלי. פוסט הוסטל
(צילום: יעל הרמן)
איפה אוכלים: ברחוב יפו הסמוך יש בתי קפה ומסעדות. שוק מחנה יהודה הוא יעד קולינרי בפני עצמו. אל תפספסו את "איש־טבח" בקצה השוק, מסעדה במחירים נגישים שבהחלט נותנת תמורה למחיר. מנות ששווה לחזור בשבילן: שמבורכ (מאפה בטאבון שנעשה במקום, במילוי עוף או בשר) ופוטטוס מתובלים.
17 צפייה בגלריה
מסעדת אישטבח בשוק מחנה יהודה
מסעדת אישטבח בשוק מחנה יהודה
נותנת תמורה למחיר. אישטבח
(צילום: דרור ורשבסקי)
אטרקציות: ההוסטל במיקום אידיאלי בלב העיר, ליד כיכר ספרא, במרחק הליכה משוק מחנה יהודה (עשר דקות הליכה או כמה תחנות רכבת), משכונת ממילא ומהסמטאות של נחלת שבעה. אל תפספסו גם ביקור במוזיאון המדע, שהוא אינטראקטיבי מאוד, נגיש וחווייתי מאוד לילדים. במהלך אוגוסט תוכלו ליהנות באולם המוזיאון גם מההצגה "המזיעימניקים" (שתצחיק גם את ההורים הציניים ביותר), בסכום סמלי של 10 שקלים. המוזיאון גדול ויכול להעסיק אתכם לפחות ארבע שעות. לא לפספס את התערוכה החדשה "תחושת בטן", על מערכת העיכול, ואת הקומה עם "הדובים" שבה הילדים מתנסים בעצמם בשירותי וטרינריה ־ אטרקציה שתתקשו לשלוף את הילדים ממנה. בנוסף, שווה לבקר במוזיאון המוזיקה העברי, המציג מבחר של כ־300 כלי נגינה עתיקים ונדירים, בסיור חווייתי המלווה באמצעים טכנולוגיים. בקיץ הזה מתקיימת במוזיאון גם פעילות חדר בריחה.
איפה ישנים: מנד'ומה, חוות דרך ארץ. מתחם אירוח מדברי שנפתח לאחרונה – ובו אפשר ללון באוהל ממוזג חדש עם מיטות, מרפסת ישיבה, מטבחון משותף, ובסמוך מתחם רחצה ומקלחות. היתרון הגדול של המקום בחודש אוגוסט הוא שהוא מספק תעסוקה סביב השעון. בשעות היום יש פעילות תוכן רצופה לילדים, ובערב הפעלות סביב המדורה, תצפית מטאורים, מופעי אסטרונומיה ומסיבות קרקס.
17 צפייה בגלריה
מנד’ומה במצפה רמון
מנד’ומה במצפה רמון
תעסוקה סביב השעון. מנד’ומה
(צילום: נטע קישנאבסקי שני)
מחיר: 790 שקל באמצע השבוע ו־890 שקל בסופ"ש. כל חלל מתאים לעד ארבעה מבקרים, וכל פעילות התוכן כלולה במחיר האירוח.
איפה אוכלים: במתחם יש מטבחים מאובזרים לשימוש האורחים וכן מסעדה צמחונית. בנוסף, כמה דקות נסיעה מהמתחם נמצא רובע הבשמים של מצפה רמון, ובו בתי קפה ומסעדות.
17 צפייה בגלריה
מנד’ומה במצפה רמון
מנד’ומה במצפה רמון
(צילום: נטע קישנאבסקי שני)
אטרקציות: אם הגעתם עד הלום, ואתם מיטיבי לכת, באזור יש מגוון גדול של מסלולי הליכה קלים למשפחות, בהם פרסת נקרות ועין סהרונים בשמורת הטבע מכתש רמון. בהר גמל, המונגש להגעה, תחכה לכם תצפית מרהיבה בזריחה או בשקיעה. וכמובן, החנויות וההאנגרים של רובע הבשמים.
איפה ישנים: רותמ'ס – אירוח מדברי, רח' ורדית, מושב פארן. הייחוד של המקום הוא בקתות האירוח הבנויות מקש, חול וחרסית. המיקום, בין נופי המדבר הפתוח לשדות החקלאיים של המושב, יחבר אתכם לטבע ולפשטות המאפיינת אותו. המקום דוגל בחיבור בין אנשים, כך שאין מסכי טלוויזיה בחדרים. מה יש? חללים משותפים שמייצרים הזדמנויות להכיר אנשים חדשים: בריכת שכשוך, מטבח חוץ פתוח, פינת מדורה, מתחם רביצה מרכזי, סטודיו ומעדנייה עם מצרכי מזון בסיסיים. בקיץ בריכת השחייה של המושב פתוחה לאורחים ללא עלות נוספת. כך גם מגרשי הכדורגל, הכדורסל והטניס.
מחיר: חדר משפחתי לזוג עם שני ילדים – 800־900 ללילה, בהתאם לתאריך. חדר משפחתי לזוג עם ארבעה ילדים – 1,000 שקל ללילה. מינימום הזמנה: שני לילות.
17 צפייה בגלריה
רותמ'ס במושב פארן
רותמ'ס במושב פארן
בין המדבר לשדות. רותמ'ס
(צילום: יאיר גולומב)
איפה אוכלים: במקום לא מוגשות ארוחות, כך שתצטרכו לבשל (או להתחנף לאורחים השכנים). במושב עצמו יש בית קפה, ובקרבת מקום יש מספר מסעדות במרחק של 10־20 דקות נסיעה.
אטרקציות: במרחק 10 דקות נסיעה נמצא כפר האמנים בצוקים, ובו גלריה ומגוון סדנאות שמעבירים אמנים ובעלי מלאכה, בתיאום מראש. בנוסף, המיקום אידיאלי למטיילים בדרום: כשעה נסיעה מאילת וגם ממצפה רמון.
איפה ישנים: אברהם הוסטל, רח' שפיפון 3 אילת, שתי דקות הליכה מהתחנה המרכזית, 10 דקות מהחוף והטיילת. ההפך מחוויית "הכול כלול" האילתית: אתם בונים לכם חופשה לפי ההעדפות שלכם, מבלי לשלם על שום דבר מיותר. יש מטבח פתוח משותף, בריכת שחייה, בריכת פעוטות ומשחקי שולחן (טניס, הוקי אוויר וסנוקר). מחיר: חדר משפחתי לזוג ושני ילדים יעלה באמצע השבוע 650־1,150 שקל ללילה, בסופ"ש בין 1,000 ל־1,250 שקל, ואם תזמינו יותר משלושה לילות תקבלו הנחה נוספת (בין 20% ל־30%, לפי מספר הימים). ארוחת בוקר – 35 שקל לסועד, צהריים – כ־40 שקל, ארוחת שישי – 60 שקל לילד ו־70 שקל למבוגר. אבל אפשר לחלופין להביא אוכל בעצמכם, או לסעוד בחוץ.
17 צפייה בגלריה
אברהם הוסטל באילת
אברהם הוסטל באילת
ההפך ממלונות הכול כלול. אברהם הוסטל
(צילום: מאיה מימוני)
איפה אוכלים: בוקר וצהריים אפשר כאמור בהוסטל, והשאר באינספור המסעדות שבאזור. אטרקציות: ההוסטל מארגן סיורים מדבריים במחיר של 50־60 שקל לילד ו־60־70 שקל למבוגר: סיור עששיות וסיור בשמורת עברונה. אם חסר לכם קצת מדבר, 20 דקות צפונית לאילת ממוקם פארק תמנע, עם נופים עוצרי נשימה ומגוון מסלולי הליכה ואופניים. השבועות האלה הם זמן אידיאלי להגעה למקום גם בערב, שכן זוהי עונת המטאורים. כדאי להישאר להדרכה, תצפית כוכבים ותצפית טלסקופים (69־79 לכרטיס).
תכננו מראש: ספונטניות עולה כסף, בייחוד בעונת השיא. תכנון מוקדם יכול להקטין משמעותית עלויות טיסה ולינה. מסוגלים לתכנן מעכשיו את חופשת החורף שלכם? כשיגיע המועד תגלו שחסכתם.
בחרו לינה זולה במיקום מרכזי: העלויות הגבוהות בטיול משפחתי הן לרוב הלינה והנסיעות. בחירה בחדר משפחתי בהוסטל שכולל חדר רחצה בתוכו, מספקת את האיזון הטוב ביותר בין עלות לנוחות. בבחירת המקום התמקדו בשלושה פרמטרים: מיקום, ניקיון ומתקנים (חדר משחקים, חדר רביצה, מטבח משותף, חדר כביסה). על המיקום לא כדאי להתפשר, העדיפו מיקום מרכזי או קרוב מאוד לתחבורה ציבורית נוחה. מטבחון משותף יכול לחתוך משמעותית את עלות החופשה.
נצלו פעילויות חינמיות: כחלק מהרצון לעודד תיירות פנים, תתפלאו לגלות כמה ארוכה ואטרקטיבית רשימת הפעילויות החינמיות שמציעה כל רשות מקומית. בדקו מראש והגיעו מוכנים. מוזיאונים, אירועי חוצות, סיורים, סיורי שווקים, הצגות באוויר הפתוח ועוד.
אמצו את הרוח הקהילתית של ההוסטל: הצטרפו למשפחות אחרות שיוצאות למסלולי טבע, השתתפו באירועים או במשחקים המאורגנים בהוסטל. גם תחסכו כסף וגם תפגשו מטיילים מרחבי הארץ והעולם.
אכלו כמו מקומיים: אם בכניסה למסעדה יש תפריט מנוילן עם תמונות, סביר להניח שמדובר במסעדה שהיא מלכודת תיירים. אל תיפלו בה, דבר שקל לעשות כשמגיעים רעבים וללא מידע על מסעדות שוות באזור. הכי טוב לברר עם מקומיים, ולאכול לפחות חלק מהארוחות בדוכני מזון רחוב. לא רק חיסכון כספי, אלא גם חוויית אוכל אותנטית.
אל תיפלו בקטנות: עם חשיבה מראש ואריזה חכמה, תוזילו בעוד כמה מאות שקלים את החופשה. ארזו מגבות (ותימנעו מתוספת מחיר בחלק מההוסטלים), הגיעו עם בקבוק תרמי אישי לכל מטייל (ולא תצטרכו לקנות מים קרים), טיילו עם פק"ל קפה ותרמוס ולא תצטרכו לקנות קפה, הגיעו עם חטיפים, פירות יבשים, קרקרים וכל מה שיכול "לסגור פינה" בין הארוחות. מעדיפים לא לסחוב? קנו בסופר הקרוב. זה יעלה הרבה פחות מאשר בקיוסקים בדרך.
הגדירו תקציב יומי: זה יעזור לכם לשלוט בעלות הכוללת של החופשה.
פורסם לראשונה: 00:00, 14.08.23