אני יכול להכיד ככה:
בשורה התחתונה - אחלה אוטו. חסכוני מ-א-ו-ד בדלק. אמנם לא היברידי, אבל מגיע לרמות קרובות מאוד למכוניות ההיברידיות מבחינת תצרוכת דלק, בלי לסבך את המנוע עם יחידה חשמלית, החלפת סוללות וכדו'.
למרות שהאוטו כבר בן 7, אני מגיע ל-1:18 (ממוצע עירוני ובינעירוני) בנהיגה רגועה. בבינעירוני אני יכול להגיע גם ל-1:27 בנהיגה רגועה על 90 קמ"ש במישור. זה כמובן לא מעשי (רק רציתי לראות עד לאן זה יכול להגיע), אבל לכן כתבתי את הממוצע - 1:18. ממש אופנוע בצורת אוטו.
לצד החסרונות אפשר לומר שזה לא האוטו הכי חזק שהיה לי. למשל בעליות של הקסטל לירושלים עם 4 מבוגרים באוטו, המנוע עולה ל-4000-5000 סל"ד דיי רועשים כדי לסחוב את זה... אבל עדיין עמד במשימה לא רע.
הטיפולים ממש זולים. טיפול 10,000 במוסך המרכזי בראשל"צ (המוסך הכי יקר שיש, ללא הצדקה לדעתי, אבל התרגלתי) עולה לי בערך 400 ש"ח לטיפול "רגיל", ו-800 ש"ח לטיפול "גדול" (פעם ב-40,000, כי מחליפים גם מסנן דלק ו-8 מצתים). ומכיוון שאין רצועת טיימינג (יש שרשרת במקום) אז גם אין צורך להחליף אותה בשום טיפול. עוד חיסכון משמעותי בעלות הטיפולים!!! אבל שימו לב, יש 8 מצתים ולא 4 כמו בכל אוטו רגיל, כי בג'אז יש 2 מצתים לכל צילינדר (איכשהו זה חוסך בדלק) אבל מייקר בכ-60 ש"ח את טיפול ה-40,000 ה-"גדול". שווה בכל מקרה.
הביטוח המקיף עולה לי כיום כ-2000 ש"ח (עשיתי ב-"שומרה", אבל כולם נותנים אותו מחיר בערך. המחיר כולל מקיף מלא+צד ג'+גרירה/שמשות/רדיו וכל התוספות, עם הנחת היעדר תביעות ב-3 שנים האחרונות) והחובה עולה לי בערך 1400 ש"ח.
הנסיעה עצמה היא תענוג. אין בכלל הרגשה של העברת הילוכים אז הנסיעה היא "חלקה" אפשר ממש להירדם.
במילואים אני משכיב את כל המושבים והו
טו לפלטה אחת ענקית. מכניס 2 מזרונים בפנים וישן בתוך האוטו בשכיבה מלאה. אנשים עם רכב גדול בהרבה לא יכולים לעשות את זה. שלא לדבר על הובלות מידי פעם, אף אחד לא האמין מה נכנס לאוטו הזה. הקיפול של המושבים גאוני, מאפשר לי למצא מקום לכל דבר. יחד עם זה, האוטו קטן מבחוץ וקל לחנות בכל מקום.
מבחינת מראה כללי האוטו דיי משעמם. בפנים האוטו הצבעים קודרים ואפרוריים לדעתי. מחוץ לאוטו מקדימה הוא נראה יפה ומודרני (חללי) אבל מאחורה משעמם תחת (דו משמעי).
הייתי משדרג אותו בכיף למודל 2009 / 2010 החדש, אבל משום מה הם החליטו שם בהונדה להחליף את הגיר הרציף המעולה לגיר רובוטי מעצבן, וזה לדעתי הורס את הכל. אם וכאשר תצא בעתיד גירסה עם גיר רציף (כמו בדגמים עד 2009), אני אשדרג מייד. לא בטוח שבהונדה יקשיבו לי, אז יתכן שפשוט אין מה לשדרג. כלומר, אני לעד אמשיך עם שנת 2003 שלי, עם הגיר הרציף...
אהה.. עוד משהו - למרות שיש לי את האוטו 7 שנים, ו-140,000 ק"מ, עדיין האוטו עובר כל טסט וכל מבחן גזים בלי שום בעיה ובלי להוסיף חומרים כמו K44 לדלק! פשוט אין צורך. עובר כל טסט בהצטיינות. יותר מזה - השמן של הגיר יוצא כמעט שקוף כשמחליפים אותו ב-10000, ולא שחור ומפוייח. כאילו לא השתמשו בו. או ליתר דיוק - המנוע נקי כמו תחת של תינוק. למרות שהוא כבר ממש לא חדש. כנ"ל נוזל הקירור שאין בו טיפה חלודה, וכדו'. פשוט תענוג...
מבחינת תקלות - אמין מאוד.. חוץ מהחלפת ציריה (כ-400 ש"ח) כנראה בגלל מכה עקב עליה על מדרכה גבוה מידי, מצבר שהחלפתי כבר פעמיים, ו-4 צמיגים שהחלפתי, לא היו לי בעיות בכלל באוטו. פשוט אין תקלות. הכל עובד פיקס. למרות שכבר עברתי 140 אלף ק"מ. מכונה יפנית משומנת היטב.
לסיכום - אחלה אוטו. זול מאוד בדלק, זול בתחזוקה, אמין מאוד, נהיגה חלקה, המון מקום מבפנים למרות גודל קטן מבחוץ בזכות קיפול מושבים חכם. אבל - קצת משעמם למראה מבפנים ומאחורה (לדעתי), ועוד קצת כוח למנוע לא היה מזיק בכלל...
בעיה נוספת - המחיר הגבוה מידי (ללא הצדקה לדעתי) לרכב חדש. וגם שוק משומשות מאוד מאוד קטן. בקושי ניתן למצא ג'אז למכירה. וגם במשומשות המחירים גבוהים (אחת המכוניות היחידות שנמכרת מעל המחירון בגלל שאין להשיג). קצת מקלקל את הכיף של האוטו הזה...