סביבה ומדע  מדע  מדעים מדויקים
"בשביל מה הסיוט הזה?"
משה רונן
פורסם: 13.05.03, 12:34
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 132 תגובות ב-130 דיונים
31. ילדי MTV
ד ,   הלואי יטבעו בגקוזי   (13.05.03)
היום בתי הספר מוצפים ערסים כפרות בולנטים וסתם ילדי MTV פלא שיש ירידה ברמה הממוצעת במתמטיקה בארץ ?!?! הנוער עסוק בסמים ובדקירות בטח שהם צריכים גקוזי מפונקים.... גועל נפש
32. צריך ללמוד מתמטיקה
תלמיד כיתה י   (13.05.03)
בתור תלמיד כיתה י שדיי מצליח במתמטיקה (יש לי ציון 95 ב5 יחידות) אני רוצה להגיד שזה מקצוע לא קל וצריך הרבה סובלנות והשקעה כי בדרך כלל המורים לא טובים מספיק וצריך להסתדר לבד. זה מקצוע חשוב שמפתח את החשיבה ובאמת מפעיל את התאים במוח אבל מה שגורם לזה להיות קשה זה איך שמלמדים אותו כי בית ספר יסודי לא עושים כלום רק מצירים משולשים ואז בכיתה ח מתחילים לרוץ מהר בחומר ולהספיק את מה שהפסדנו ביסודי (לצורך השוואה ברוסיה לומדים מכיתה א ברמה גבוהה מתמטיקה ועוד מקצועות מדעים ולומדים למשל בכיתה ד את מה שאנחנו לומדים בכיתה ח ולכן הם לומדים ברמה שווה כל הבית ספר שאנו בבית ספר יסודי ותחילת חטיבת ביניים לא לומדים כמעט ובחטיבה אנחנו רצים בלי להבין ולהתמקד) הערה אחרונה בקשר לרוסיה למרות שהם לומדים 10 שנים בבית ספר הרמה שלהם יותר גבוהה בהרבה משלנו למרות שאנחנן לומדים 12 שנים.
33. תגובה ל-24: לוגיקה זה מתמטיקה
r z ,   חיפה   (13.05.03)
אם היית קצת, אבל ממש קצת מבינה על מה את מדברת לא היית אומרת "אפשר ללמד לוגיקה בלי מתמטיקה" כיוון שלוגיקה היא ענף של מתמטיקה. בדיוק כמו פיזיקה וסטטיסטיקה והסתברות ושאר תחומים חשובים. אפילו במודלים בניהול משתמשים במטמטיקה, ואפילו קצת במדעי החברה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה. מתמטיקה נמצאת בכל תחום בחיים - לא רק בקבלת העודף בסופרמרקט. פשוט לא בשלב שמייד אחרי התיכון. בקיצור, אם היעוד של הנאדם הוא להיות מוסכניק או פעל בניין - מתמטיקה היא מיותרת. אבל כל מי שהשאיפות שלו כוללות תואר אקדמי ומעלה - אין ברירה. אגב, גם אקורדים הרמוניים מוזיקליים הם בסה"כ פונקציה מתמטית בסופו של דבר.
34. הגיע הזמן לבטל את הסיוט הזה
פו הדב   (13.05.03)
מי שרוצה להמשיך למקצועות ריאליים שיחוייב ללמוד מתמטיקה, וכל מי שרוצה ללמוד אמנות, מקצועות הומניים או כל מקצוע נטול מתמטיקה לא צריך להתענות עם הסיוט הזה. אישית המתמטיקה חסמה את מסלול הקידום שלי בחיים. זו הייתה חומה שלא הצלחתי לעבור, והיום לאחר שנים אני חושבת שזה ממש מיותר. יש לי כישורים מעולים במקצועות רבים ובמשך שנים ליוותה אותי תחושת כישלון איומה בגלל המתמטיקה.
35. השיטה ביסודה שגוייה
ל   (13.05.03)
במערכת החינוך התרגלו שנים שכאשר התלמיד מקשה במקצועות האנגלית והמתימטיקה כבר בבית הספר היסודי ההורים עושים מאמץ בלתי רגיל ושולחים את ילדם למורים פרטיים בעלי ידע , סבלנות, וחדורי מוטיבציה אולי צריך לשנות את שיטת התיגמול למורים שתלמידהם משיגים השגים גבוהים ולהשקיע ברמת המורים ודרכי למידה
36. בשנת 64 היה יותר כבוד למורים
מורה למתמטיקה ,   דרושה יותר משמעת   (13.05.03)
למי שזוכר ולמי שלא, חלק גדול מהשיעור מתבזבז בגלל הפרעות של תלמידים. אם תלמידים יתנהגו בצורה יותר טובה, כלפי המורים וגם כלפי חבריהם, הרמה תעלה. גם אם תוכנית הלימודים לא מושלמת.
37. שיעורים פרטיים - מתמטיקה לבגרות בראשל"צ - aviv@hotmail.com
aviv ,   ראשון לציון   (13.05.03)
38. הילדים שלכם יישארו מטומטמים. הילדים שלי יצליחו על "חשבונכם"
אני בעד   (13.05.03)
מי המטומטם שמעז להפחית בערכה של המתימטיקה? בעולם קיימות שלוש משפחות של שפות - ורבאלית (עברית/אנגלית/ערבית/צרפתית וכד'), מדעית (מתימטיקה) ומוסיקלית (תוים). כל אדם צריך להיות מסוגל לתקשר בשלושתן. אותם מומחים בהוראת המתימטיקה הנחילו לעולם בעשורים האחרונים שיטות מטופשות (זנבגופים וכד') שרק מבלבלות את התלמידים ומרחיקות אותן מהיופי האמיתי של המקצוע, אותו ניתן לראות, בעזרת המורה המתאים, גם ב-3 יחידות. מעניין מה ממליצים אותם גדולי הדור בהוראת החשבון לילדים הפרטיים שלהם. GIVE ME A BRAEK
39. מחשבון הוא אסון
האיש שבקיר   (13.05.03)
צריך להוציא את המחשבונים מהכיתה. אין שום סיבה שבעולם שהתלמידים יישכחו את לוח הכפל או חילוק ארוך בגלל שיש להם אפשרות להשתמש במחשבון.
40. יא ככות פרימטיבים! אז גם לבית ספר אין טעם ללכת....
בן-אדם מציאותי   (13.05.03)
41. יותר חשוב חינוך ערכי!
צח   (13.05.03)
אני לא רואה מישהו שמחשב אינטגלים או משתמש במתמטיקה גבוהה, מעטים מאוד מאוד! יותר חשוב שיצאו בני אדם ממסודות חינון ושישפרו את הרמה של המורים בהתאם.
42. מרתון - לעצלנים
דור   (13.05.03)
מרתון זה לאנשים עצלנים שלא מסוגלים להושיב את התחת שלהם על כיסא וללמוד קצת לבד. אז שישלמו 5000 שקל - בעיה שלהם. ושלא יצפו להצליח.
43. הבעיה היא בשורש. בתכנית הנוראית "אחת שתיים שלוש ו...".
סטודנט בטכניון   (13.05.03)
צריכים לחזור לשיטות הישנות של לימוד מתמטיקה, בעזרת משמעת קשוחה, כי הילדים של היום הם מתחת לכל ביקורת
44. ל-26
מ.ש. ,   גבעתיים   (13.05.03)
לא יודעת אם יש או אין לך ראש...הוא בטוח לא על הכתפיים! מורים מרוסיה מלמדים דווקא ברמה גבוהה מאוד, עובדה שהמורה הזו לימדה 5 יחידות ולא 4. מסכימה איתך שיש מורים לא טובים אבל איך קשרת את כל זה לרוסים!?!?!?!
45. שאלה לגבי שנת 64
אמיר   (13.05.03)
מדברים על תיכון? כי אם כן, אז לפי מה שהבנתי בשנת 64 לא כ-ו-ל-ם הלכו לתיכון, הרי תיכון לא היה חובה, והרבה מאוד נשרו אחרי היסודי.. במצב כזה ברור שהתוצאות יהיו יותר טובות אם מישהו רוצה לתקן אותי- בבקשה. נולדתי בערך עשרים שנה אחר כך, זה סתם מחשבה שעלתה לי בראש
46. מורים...
מאיוש ,   מרכז   (13.05.03)
מתמטיקה או לא מתמטיקה...למורים אין זכות לשבות אפילו, חלק גדול מהם צריך לפטר כי הם לא יודעים ללמד. מה שבטוח המורים בבתי הספר מפרנסים יפה מאוד את המוירם הפרטיים...מי שלא מצליח בביצפר הולך למורה פרטי שהוא זה שבסופו של דבר יושב בג'קוזי... אולי למישהו יש 5000 ש"ח להלוות לי!?!?!?
47. צריך מתמטיקה
שחר   (13.05.03)
תקראו היטב את תשובתו של פרופסור עזריאל לוי-צודק ב 100% אם היו מתחילים לשאול כמה אנשים משתמשים במקצוע שהם למדו ולפי זה להחליט מה ללמד היינו נשארים רק עם אנגלית. גרוע מכך אם היינו פועלים בשיטה זו היינו המדינה המפגרת ביותר בעולם. כל מקצוע שמחייב אדם לחשוב ולפתח חשיבה(וגם אם רוב התלמידים לא זוכרים הרבה אחרי בי"ס)חיוני ביותר!! ללא גירויים אלו לא היינו לדוגמא מגיעים לתנופה כה אדירה בטכנולגיה,כימיה,מחשבים, גנטיקה.
48. ל-41: הומניזם והשכלה הולכים יד ביד
גיל ,   ת"א   (13.05.03)
(ואל תביא את הנאצים בתור דוגמא. היטלר היה לא יותר מאשר מגדל חזירים בור ועם הארץ, וחלק גדול מחסידיו היו כאלה והינם עד היום.) מתמטיקה אינה סותרת הומניזם אלא מחזקת אותו.
49. אין ספק שחלק מהמורים הם האשמים
טל ,   תל אביב   (13.05.03)
אני לומד כרגע מתימטיקה לבגרות 4 יח' עם קבוצה של עוד 20 תלמידים ואנחנו מיעוט של 2-3 תלמידים שמבינים על מה המורה מדבר,גם לי קשה,לשם כך יש את בדיקות ה"משוב" שתפקידן לבדוק מיהו מורה טוב ומיהו לא?(שאלון שביעות רצון לגבי המורה),חשוב מאוד שמשרד החינוך יתחשב בבדיקות אלה!
50. קשה???
תלמיד יב   (13.05.03)
בעולם יש אנשים עפ ראש מתמטי ולהם לא משנה איזה מורה מלמד והם יקבלו מעל 90 ויש כאלה שאין להם ראש מתמטי והשיטה היחידה שלהם זה ללמוד שיטות ולעשות בעל פה בעזרת מורים פרטים.אבל זה סתם טעות כי אנשים כאלה בדרך כלל אין להם סיכוי להצליח בשום מקצוע באוניברסיטה.אז שילמדו 3 יחידות וזהו כל טיפש יכול להצליח ב3 יחידות
51. ל-24 אכן הוכחת שזה שלא עבד ...
ע עצבני   (13.05.03)
אכן אין לך חשיבה לוגית, אין לך גם יכולת ביטוי (לשון), גם לא תרבות בסיסית וגם לא ראיית עולם מפותחת מידי. צר לנו, לפעמים זה מולד ואפילו חינוך טוב לא עוזר ... מקווה שאת לפחות יפה - כי להיות גם פריחה וגם מכוערת זה מוגזם ...
52. שונאת מתמטיקה!!!!!!
ליאור ,   ת"א   (13.05.03)
שונאת ומתאבת מתמטיקה!!!!!!!!!! זה הדבר הכי דוחה בעולם!!!!!!!!!! מי צריך את זה בכלל?????!!!!!!!! למה זה חשוב?????!!!!!!!!!
53. וחוסר הבנה זה זוועה תגובה ל39
(13.05.03)
לידעתך מחשבונים לא משתמשים בכיתות הנמוכות ובטח לא במבחן בכיתות אלה. בחטיבות ביניים ותיכונים משתמשים במחשבון למספרים גדולים ולא שלמים. בוא תגיד לי בלי מחשבון כמה זה שורש של 4.73 וכמה זה חזקה של 27 וסינוס של 157
54. תגובה ל36
תלמיד כיתה י   (13.05.03)
אני מסכים איתך שצריך להיות שקט כדי שיהיה אפשר ללמוד אבל זו חובתם של המורים "להשתלט" על הכיתה ועל זה משלמים להם כסף בין השאר
55. מתמטיקה למי שמעוניין
חובבת מתמטיקה   (13.05.03)
לדעתי צריך לאפשר ללמוד מתמטיקה ברמה גבוהה כמו בתיכון למי שרוצה ואת מי שמעניינת המתמטיקה, אבל לא לוותר לגמרי על המתמטיקה, כי היא באמת חשובה ומפתחת חשיבה. מי שלא מעניינת אותו המתמטיקה שילמד מתמטיקה ברמה הבסיסית. מה שכן המתמטיקה כן חשובה ומשמעותית בתיכון לאנשים שמתכוונים להמשיך ללמוד מדעים מדוייקים באוניברסיטה-כמוני (= בהצלחה בכל מקרה אנשים!!
56. מתמטיקה
צביקה   (13.05.03)
מתמטיקה היא הבסיס הבלעדי לכל לימוד גבוה, אי אפשר לקבל תואר בפילוסופיה ללא לוגיקה, אין לימוד פסיכולוגיה וכלכלה ללא סטטיסטיקה. אני שונא להיות שובניסט אבל יש להחליף את כל המורות למתמטיקה במורים, יש לחסל את המוסד ששמו מורים מחליפים שעולה מיליונים. אני לא מכיר שום מקום עבודה בו יש עובדים מחליפים. גם ככה כמה ימי חופש יש למורה בשנה. במשך 40 שנות עבודתי לא היה לי עובד מחליף ולא לאיש מעובדי. על מורים לעבוד ולהיות בבית ספר עד ארבע כ.י.
57. ל 44 מגבעתיים
מ ,   גבעתיים   (13.05.03)
אנא, אל תשתחצני. הוא לא דיבר על הרמה במתמטיקה אלא על רמת העברית . עד היום זכורה לי המורה (אולי מצטיינת במתמטיקה) עם העברית הנוראית שלה במבטא רוסי כבד לא הבנתי דבר. מתמטיקה לומדים באוירת הנאה.
58. לא צריך מתימטיקה חחח!!!!!!
(13.05.03)
לא צריך: ספרות, הבעה, תנ"ך, לשון, ספורט (חנ"ג), ערבית/צרפתית.את כל המקצועות האלו לא צריך ללמד, הם מייגעים, חסרי תועלת למי שאינו מתמחה בהם ולכן לא צריך ללמדם במגמות מדעיות שהן עתיד מדינת ישראל וכ"א כולו!!!!!!!!!!!!
59. אנשי אקדמיה
יוני ,   תל אביב   (13.05.03)
ומה עם אנשי האקדמיה כל היום רק חושבים לבלבל את המוח עם איזה מחקר מטופש ומשנים את התוכניות לימודים ומשרד החינוך בולע את זה בשביל לספק לבטלנים באקדמיה פרנסה ותוכניות שלא הוכיחו את עצמם , בדור שלי של שנות ה- 70 ידענו מתמטיקה יותר טוב מהילדים של היום , במקום ללמד את התלמידים איך לחשוב מלמדים אותם איך לעבור בחינה חבל מאד שמשרד החינוך מתנהג בצורה כזאת.
60. האשמים והפתרון !!!!!!!
תלמיד חכם   (13.05.03)
שלום אני תלמיד בכיתה י"א. האשמים הם אותם פקידים ארורים שיושבים במשרד החינוך ובראשם גברת ליבנת ה-----. משרד החינוך נוהג בחוסר עקביות בתוכניות הלימוד שלו, ומעתיק תוכניות לימוד שנוסו בארה"ב ונכשלו לפני למעלה מעשר שנים !!!! לאחר מכן, וכתוצאה מכך, המורים המלמדים בבתי הספר הם מורים איומים, רובם רוסים בעלי מבטא כבד וידע בסיסי בעברית. קחו בחשבון גם את החומר המסובך והמיותר ואת האנטי-תמריץ שיש למורים (משכורת רעב) ותבינו טוב יותר את המצב. יש לבצע רפורמה כללית במשרד החינוך ! צריך ממש לסגור את משרד החינוך ולבנות אותו מחדש, בראשו יעמדו אנשים משכילים, בעלי ניסיון וידע מתאימים, ולא ----- חסרות ידע וחינוך כגון שרת החינוך שלנו. פשוט עצוב, אני כבר מת לסיים ללמוד כדי לעוף מהארץ הזאת...ולי עוד יש ציונים טובים...
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה