בריאות  איכות חיים  איכות חיים ילדים
הפרעות קשב: מכות במקום ריטלין
מירית אזרחי
פורסם: 19.08.03, 14:32
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 97 תגובות ב-97 דיונים
1. ג'ודו
ג ,   ג   (19.08.03)
מעניין לשמוע ! האם מה שנאמר ייחודי לקראטה או שזה יכול להיות אפשרי גם בג'ודו ?
2. זו שיטה ידועה בייחוד בחינוך המסורתי
מרביץ תורה ,   מהחדר   (19.08.03)
למשל אצלנו ב"חדר" בזמנו, המורה היה מרביץ לילדים שהיו להם הפרעות קשב וריכוז. ואפילו קראו לו "מרביץ תורה" פשוטו כמשמעו ותרתי משמע. גם במגזר המיעוטים נהוג שהמורה מרביץ חזק, וילדים קשיי חינוך חוטפים עם חגורה. שיטה זו היתה נהוגה גם בבי"ס יוקרתיים ברחבי האימפריה הבריטית ועל הישגי האימפריה, אין כידוע צורך להרחיב.___ הבעיה כיום בבתי הספר הממלכתיים שאין יותר מורים בכלל רק מורות והם חלשות ולא מרביצות כללואפילו המנהל אינו גבר. לכן הילדים לא מתרכזים בלימודים. אני שלחתי רק בגלל זה את הבן שלי לבי"ס ממלכתי-דתי, שם יש מורים כמו שצריך וגם מנהל גבר.
3. למרביץ תורה תשובה
ט.ט.   (19.08.03)
ונאמר: חנוך לנער על פי דרכו. הדורות של היום זלא מה שהיה פעם לכן אני לא בטוח שמכות זו הדרך לחינוך היום. בי"ס ממלכתי דתי לא שונה מכל מערכת "החינוך" לצערי הרב. חבל שבמדינת היהודים אין למעשה חינוך יש מערכת השכלה שגם זה בספק גדול. "ראשי" המדינה לא משכילים להבין שזה עתיד ובטחון המדינה מזל שיש ישבות הסדר, חברה אחד אחד שבעצם מחליפים את הקיבוצניק שהיה החומר הטוב בצבא.
4. במקום ריטלין
(19.08.03)
כל הכבוד כל הכבוד! מספיק לסמם את המסכנים עם הריטלין. הנזקים לטווח רחוק כבר ידועים וכל פעילות ספורטיבית מבורכת.
5. ג'ודו במקום סימום הילד.
ג'ודוקא   (19.08.03)
בתור מאמן ג'ודו זה ממש לא חדש לי, כיום בארץ כמעט בכל קבוצת ילדים תוכלו למצא כמה כאלה שיספרו שזה ממש עזר להם. אפילו המאמן שלי סיפר שבצעירותו הוא היה ילד כזה והג'ודו שינה אותו. רטלין זה רעל שגורם לנזק כמעט בלתי הפיך אצל הילדים שבדרך כלל הם כשרוניים יותר מכל השאר. אימון ג'ודו ומורים פרטיים זה פטרון טוב בהרבה מלסמם אותם.
6. ל"מרביץ תורה"
גלית   (19.08.03)
א. על זה נאמר בן מוכה הופך להיות אב מכה. ב. נראה לי שלא הבנת את הכתבה ג. אני מאוד מרחמת על ילדך אם זו גישתך ואני מקווה שהמועצה לשלום הילד תאתר אותך ותטפל במשפחתך כראוי.
7. למה כותרת טיפשית????
(19.08.03)
למה כותרת טיפשית "מכות במקום רטלין" תפסיקו עם התת רמה הזו של הכתבים - היינו קוראים את הכתבה גם אם היה כתוב "קראטה במקום רטלין". אז אולי מספיק...!
8. די משטויות
אבי ,   ים   (19.08.03)
כל תורות הלחימה האלה הם פרי של תרבות לא מפותחת שהתפשתה במיוחד בדרום אמריקה ובמדינות לא מ פותחות אחרות, גם ברשות הפלסתינית "אומנויות" אלה פורחות. בשביל להתפתח כראוי צריכים ללמוד ולא לעסוק בשטויות. בתרבות היהודית תמיד למדו ולכן נקראנו עם הספר ולא הקאראטה דו וה קארה דה וקה.
9. תגובה ל- 6
מורבץ תורה ,   מהחדר   (19.08.03)
תמוה בעיני, מדוע את חושבת שצריך לאתר אותי ולהעניש אותי. האם בגלל שלמדתי בחידר שבו היו מרביצים ?, האם מפני שהעברתי את בני לחינוך ממלכתי-דתי שהוא כידוע זרם חינוכי חוקי למהדרין ?, או האם מפאת העובדות שמצויות בדבריי(ועל העובדות שההסטוריות שהן מן המפורסמות, וודאי אינך חולקת) ?. אני מניח שאת אשת חינוך ודעי לך, מחנך צריך להכיר בעובדות גם אם אינן לרוחו. התעלמות מעובדות מאפיינת משטרים ותרבויות אפלות. נ.ב. - אם קראת מהרהורי ליבך, את שלא כתוב בדבריי ועל כך הינך קוצפת , יש לך בעיה בקריאה. ושעורי הביית לך יהיו, לקרוא שוב את דבריי.
10. למרביץ תורה והאידיוטים חסרי ההשכלה שחשבים כמוהו
(19.08.03)
1 - יש הבדל גדול (כ"כ שזה אפילו לא בר השוואה) בין לעשות קארטה לבין להחתיף מקות. קארטה זו דיציפלינה. אומנות לחימה. תרבות. ברוב השיעורים לא חוטפים ולא מחטיפים מקות. אני ממליצה שתלך להשכיל את עצמך לפני שאתה מגיב לכתבות שרמת ההשכלה בהם גבוהה מדי ומקשה עליך את הבנת הניקרא. 2 - מכות זה אמצעי משמעת למחנכים שהם לא מספיק חכמים בכדי לתת לילדים שלהם תשובות שירגיעו, חושבים ש"לחנך" זה להפוך את הילד לאידיאוט ממושמע וחסר רצון משלו בדיוק כמוהם. 3 - לחנך זה לא רק להטיל משמעת. זה שילד מפסיק להפריע לך כי הרבצתה לו, זה לא אומר שהוא למד משהו או שהוא מעריך אותך יותר. זה רק אומר לו שאתה יודע לתת מקות. 4 - לתת מקות לילד זו עברה פלילית (מיותר במסגרת הזאת להסביר לך למה) ואני מכווה שכל ה"מכמחים" הדתיים לכארה שלך יכנסו לכלא כמה שיותר מהרץ
11. תגובה ל-3
חנוך   (19.08.03)
מסכים איתך לענין מערכת הגיחוך וביחוד ה"החינוך" הממלכתי. גם לראשי המדינה לא יזיק קצת חינוך בנוסח הישן והטוב. (אם כי איני בטוח שזה יועיל).
12. תגובה ל-2 אתה עלוב...
אורנה   (19.08.03)
אתה חושב שבאמצאות מכות הילד שלך יהיה מחונך..אז אתה טועה. אתה בן אדם פרמיטיבי שחי בחושך.אבוי לנו מהורים כמוך. כן ועוד דבר אני ממש מרחמת על הילדים שלך.
13. תגובה ל"נאורים" - תלמדו לכתוב בל שגיאות
חנוך למחנך   (19.08.03)
למס' 12 למס' 10 וכו'. אני קורא את תגובותיכם ובוכה.-- אלמלא הייתם המחנכים של הדור הצעיר החילוני,הייתי צוחק.-- אינכם מצליחים לכתוב משפט שלם ללא שגיאות כתיב ודקדוק ושערותי סומרות למקרא ומראה ניסוחיכם ושגיאותיכם. ניכר וברור כי החינוך שקיבלתם לקוי ביסודו וברור לכל בר-דעת כי אין אתם ראויים להיות מחנכים כלל וכלל שכן תחילה עליכם לשוב אל ספסל הלימודים לשקוד על הבנת הנקרא, אמנות הניסוח, בניית המשפט העברי כהלכתו וכתיבה ללא שגיאות. (מומלצת לכם ישיבת נחלים ויפה שעה אחת קודם).
14. מכתבים מבית הספר - ממורים שלא יודעים לכתוב
מירב ,   ת"א צפון-ישן   (19.08.03)
השנה קיבלתי מספר חוזרים מאת מנהלת ביה"ס של ביתי, כולם עם שגיאות כתיב - לאן הגענו ???. צריך לחזור לחינוך של פעם אך ראשית ללמד את המורים עברית.
15. גילה את אמריקה...אצלנו כל יום כאסח..
ריטה-לין   (19.08.03)
16. תנו קרדיט לעל השרון!!!תותחים@@
זמן שוקן ,   שרון   (19.08.03)
17. פצצות לגבות..מה מרביצים לילדים??
(19.08.03)
18. עם מדריך כזה,פלא שהם נרגעים..
(19.08.03)
19. קצת מזכיר את שעורי קראטה של קרמר בסיינפלד..
אלי ,   רעננה   (19.08.03)
20. ל 10
א. בן יהודה   (19.08.03)
קצת מצחיק להגיב בכל כך הרבה שגיאות כתיב
21. תגובת הנוירולוגים
שי נהרי   (19.08.03)
מה? באמת? סוף סוף תפסו אותנו? לא יהיו יותר כנסים של נוברטיס באילת או בשוויץ? אמרנו לכם שזו לא מחלה. מציע להקים ועדת חקירה לבדיקת הנוירולוגים בשניידר ודומיהם על התאכזרות לילדים
22. ל-2.מרביץ/מורבץ.
עוזי   (19.08.03)
רואים שאתה מגיע משבט פרימיטבי מסויים. "חוסך שבטו שונא בנו" אומרת התורה הנאורה.וכך מתקיימים דתיים שחיים בתקופת האבן...
23. תגובה על התגובות
אילן לאור ,   קיסריה   (19.08.03)
1.אכן,כותרת הכתבה אינה משקפת את מהות הדברים. 2.כל אומנות לחימה מצויינת, במידה ויש מורה הרגיש לבעיה עם סבלנות ואורך רוח. 3.גם היהדות דורשת שנפש בריאה בגוף בריא.וכמובן,חנוך את הנער עפ"י דרכו,לא יסור ממנה כאשר יזקין 4.רטלין היא עניין של בחירה,הבחירה בידי ההורים לפי השקפת עולמם 5.מחמיא לקבל תגובות -גם בקורות תודה
24. תגובה ל-4
בעל ניסיון   (19.08.03)
מס ארבע אין לי דרך אחרת להגדיר את זה חוץ מזה שאתה אידיוט. לרטלין אין השפעה לטווח ארוך וזו התרופה הנבדקת ביותר בהיםטוריה. לידיעתך זו תרופה שניתנת במשך כשישים שנה בפיקוח והיתר של הfda האמריקאי. לרטלין יש השפעה נהדרת על כ85% נהסובלים מבעיות קשב וריכוז והיא ממש מצילה אותם . אבל לצעוק כל הכבוד ולזרוק האשמות סתם באוויר זו טיפשות. נא להבין ילד לא מטופל בריטאלין בגלל דעות קדומות שמופצות פה וההורים חושבים שאדון מבין הכל מס 4 צודק מי יסבול מכך? אתה אינשטיין? לא הוא והוריו המסכנים . אז בבקשה סתום את הפה.
25. חשוב מאוד תקראו
סובלת מבעית קשב   (19.08.03)
אם כל הכבוד השיטה הנ"ל יכולה לעזור רק בערבון מוגבל.אני למדתי להתרכז דרך רכיבה על סוסים, כאשר רעיון של למידת הריכוז דומה מאוד למה שכתוב בכתבה, אבל בגלל שחסר לי חומר כימי מסויים במח קשה לי מאוד להתרכז והדבר צורך ממני אנרגיות עצומות על כן לצערי הרב עדיין אין תחליף לריטלין
26. תגובה ל-5
בעל נסיון   (19.08.03)
ומאיפה אתה מר אינשטיין הקטן יודע שרטלין הוא סם דופק את המוח? יש לך איזה מחקר או שזה מבוסס על ידע אישי ששמעת בחנות המכולת? לדעתי יותר מתקבל על הדעת שאתה נפל של מורה לגודו שכדי שמישהוא יבוא איליו לשעורים העלובים שלו צריך להשמיץ ולקלקל לאנשים אחרים. אתה מחנך אתה? אני רק מקווה שאין לך ילדים כי אני לא בטוח שאם היו להס בעיות היית יכול לעזור להם.
27. כל הכבוד על היוזמה.רק לא תרופות
בעל נסיון ,   תא   (19.08.03)
כל הכבוד על היוזמה . אני מטפל כבר מספר שנים בעזרת טאי צי וקונג צי בילדים ונוער לקויי למידה . אני מאמין שגם שיטתו של אילן שאני לא מכיר תהיה יעילה. חבר"ה! רק לא תרופות!
28. ל-20: מה לעשות, אני רק 3 שנים בארץ
(19.08.03)
למזלי קיבלתי חינוך במקום אחר
29. שאלה
יוסי ,   תל אביב   (19.08.03)
מה זאת אומרת פיתח שיטה ? האם נערך מחקר בנושא ? כמה ילדים התנסו בטיפול הזה, מה היו התוצאות ואיך מדדו אותן ?? שיטה לטיפול בבעייה כה רצינית חייבת שיהיה "עומק" מאחוריה !!
30. תגובה
אני ,   כאן   (19.08.03)
א. יזמה ברוכה, ואם זה עובד-אז מה טוב! ב. כותרת טפשית, כרגיל. ג. לא מספיק לכתוב שהנזקים של ריטלין לטווח ארוך ידועים. אז זהו, שהם לא ידועים, בפעם הבאה נא לצרף סימוכין של מחקר מדעי ד. עד כמה שידוע לי ריטלין דוקא מציל ילדים רבים ומאפשר להם להתרכז שעות ספורות במשך היום. זה לא "מסמם" אותם (למעשה אלה סמי מרץ שאצלם עובדים בצורה הפוכה)אלא רק מרגיע אותם טיפה. ה. אולי לחלק מהמגיבים יש צורך בשיפור הכתיב אך בכל זאת עדיף לי לקרוא תגובה שמגנה הכאת ילדים , מלאה בשגיאות מאשר תגובות מלוטשות של חמומי מוח שמצדדים בהכאה. ו. לגבי חוסך שבטו..למעשה עפ"י היהדות אין להכות ילדים אלא רק במקרים חריגים מאוד ומגיל מסוים אין להכות כלל (מטעם "אין לשים מכשול...)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה