חדשות  דעות  מאמרים  עוד דעות
בעקבות שיח ראשי השב"כ
ירון לונדון, אריה אלדד
פורסם: 19.11.03, 12:36
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 65 תגובות ב-65 דיונים
31. גיוס הטייסים, המוסקטרים ומה עוד?
מה השפן הבא? ,   אופוזיציה מקרטעת   (19.11.03)
העלאתם של ארבעת פורשי השב"כ מהוה עדות למסכנותה של האופוזיציה הנאלצת לשלוף שפנים עיתות לבקרים כמו מכתב הטייסים. רחמים על האופוזיציה שמסריה אינם מדגדגים את הציבור. דאגת האופוזיציה דוקא מובנת, הלחימה היעילה בטרור המרפשרת לישראל לנהל מו"מ מעמדה לא נחותה וסימני המשק המעודדים אינם מנבאים עליית השמאל בשנים הקרובות.
32. הם צודקים: או השטחים או מדינה יהודית !
מנחם (מרכז)   (19.11.03)
עם השליטה בגדה ובעזה אין מדינה יהודית. אין מדינה דמוקרטית.
33. 12, מי עוד פסול לעדות?
שי ,   תל אביב   (19.11.03)
חבל שלא המשכת את הרשימה, כי נמצאות בה גם נשים באשר הן, רק כדי שכולם יבינו על איזה עולם מוסרי אתה מסתמך. ולקרוא ל-3 ראשי שב"כ תמימים זאת לא סתם היתממות, אלא זלזול באינטיליגנציה של שאר הקוראים.
34. הארבעה אומרים אמת. או המדינה או ההתנחלויות.
זאב ,   ירושלים   (19.11.03)
אין גם זה וגם זה. מי שרוצה מדינה דו-לאומית, אלימה, שימשיך להישאר ברצועת עזה ובשטחים.
35. לצאת חד-צדדית מעזה ומרוב(לא מכל) שטחי הגדה.
סא"ל (מיל) יואב   (19.11.03)
זה הפתרון: להודיע שתוך שנה מסתלקים מכל עזה. ותוך שנה וחצי ממחצית שטחי הגדה המערבית. להוריד 30-40 התנחלויות קטנות בגדה המערבית.
36. ד"ר אלדד משחק לידי ערפאת. שניהם רוצים א"י שלמה.
ערן   (19.11.03)
ותוך 15 שנה יהיה רוב פלסטיני. לכן - למהר ולהסתלק משטחים מאוכלסי פלסטינים.
37. על דבר אחד שניהם מסכימים...
שי ,   תל אביב   (19.11.03)
גם מר לונדון וגם מר אלדר תמהים ומתרעמים על כך שהארבעה פעלו במסגרת "תחזוקת" הכיבוש, ורק עתה נזכרים למחות על מדיניותו של אותו מוסד שהם בעצמם הנהיגו. לי הדבר דווקא נראה הגיוני ונכון, משום שבעת מילוי תפקידם הם מילאו את פקודות הדרג המדיני מבלי לתת פומבי להשגותיהם על מדיניות זו (דבר שבולט במיוחד על רקע התבטאויות בכירים במערכת הבטחון כיום). כראשי השב"כ שכל הכח נתון בידם הם היטיבו להבין את חוסר התוחלת בנסיון לנצח את הטרור באמצעים צבאיים וללא אופק מדיני וללא מתן תקווה לפלסטינאים. התנהגותם אז והיום מעוררת הערכה, בדומה לרבין שאחרי קריירה ביטחונית ועמדות לא ממש שמאלניות (מישהו זוכר את ה-"לשבור להם את הרגליים" המפורסם שלו כשר ביטחון?), הבין כי הבטחון האמיתי נמצא בשלום.
38. ארבעה לוחמים ותיקים שהבינו ששלום הוא הדרך
לני   (19.11.03)
39. אלדד לוקח, ובגדול.
משקיף   (19.11.03)
40. תגובה לשלמה מי-ם (6)
ווינסטון   (19.11.03)
רק שתהיה בעניינים: כל הארבעה היו ראשי שב"כ. שום קשר למוסד.
41. ל 35 ו 36 לאן אתם חותרים?
אזולאי ,   שער הנגב   (19.11.03)
ל 35 הסא"ל: יצאנו מעזה ומ 30-40 אחוז משטחי הגדה ומה אז? הקסאמים מעזה יפסקו? מבית ג'לה לא יירו על גילה? מג'נין לא יצאו מתאבדים? מי מבטיח לך את כל זה ערפאת? ביילין? ול 36 : ומה יהיה אחרי שנצא מהשטחים? ערביי ישראל יפסיקו להוליד ילדים? הבדואים יפסיקו להתחתן עם 5 נשים? העובדים הזרים יחזרו עם המטוס הראשון לארצותיהם? העולים שאינם יהודים יתגיירו? איך תבטיח את הרוב היהודי שכל כך חשוב לך בגבולות החנק של 48?
42. הבחירה: או מדינה יהודית-דמוקרטית או התנחלויות !
יהודה   (19.11.03)
לכן, ראשי השב,כ צודקים.
43. ארבעה ראשי שב"כ
דור ,   ירושלים   (19.11.03)
מסכים עם התקרנפותם של אנשי השב"כ כפי שתיארם ירון לונדון! אחד בפה ואחד בלב! לשלושה כשלונות ראויים לציון, ולעמי איילון, דעה נאיבית, נשבה בתורת ביילין. היכן היו כולם כשקבלו עליהם את התפקיד? מדוע לא פצו פה? התפקיד מעל לכל? לו ידעו רבין ושמיר את דעותיהם, לא מהנמנע שאלה היו בכירים בגימלאות......... ולעצם העניין, נבואות זעם היו מנת חלקנו, כעת נראה אותם נרתמים למען החברה והכושלים בה בשכונות, בערי הפיתוח!
44. השמאל לא השלים עם ושבו בנים לגבולם
בנצי ,   מדינת היהודים   (19.11.03)
כל הויכוח הסרק וכל הפלונטר המדיני .צבאי שלנו נובע ממלחמות יהודים.שהתבסס על תיזה מוטעת(ליצור יהודי חדש בלי יהדות) ואחרי מלחמת ששת הימים נכנס להילוך מסוכן כי שחרור מקומות קדושים היה מנוגד לקונצפציה של השמאל החילוני כך יום אחרי המלחמה מסר דיין את מפתחות הר הבית למוסלמים ובבדיקת עובדות רואים מאמצים עילאיים של ההשמאל למסור להם את מערת המכפלה .קבר יוסף.קבר רחל וכו...וכל האמצעים בדרך נהיו כשרים לא יהדות ולא דמוקרטיה מענין אותם באמת. ולא חסר דוגמאות מקלנטריזם במקרה של מיציבושי תמורת אוסלו ! ועד גיוס כללי שהוכרז באחרונה בין אנשי שב"כ לשעבר וכמובן חברת בטוח בג"ץ להצלת הערפד פעם אחר פעם.ולכן המסקנה המתבקשת היא להחליף דיסקט ולא רק ממשלה.
45. אף אחד לא צודק!
דן ,   דרום   (19.11.03)
ראשי השב"כ בתפקיד אינם יכולים לפצות פה בפרהסיה, אני בטוח שהם אמרו את מה שהיה להם לומר בוועדת הביטחון בכנסת .או בשיחות סגורות בארבע עניים. אין ספק שישראל עודדה התנחלויות מיותרות ועדיין ממשיכה לעודד ועל כך אנחנו משלמים מחיר בינלאומי כבד בדעת הקהל העוינת את ישראל וגם מחיר ביטחוני שגורר את כולנו למציאות של פיגועים. דיכוי העם הפלסתינאי נובע גם מההתנהגות שלהם כלפנו וכלפי תהליך השלום.
46. ל 41
ערבי מאום אל פחם   (19.11.03)
בכדי שלא תחנקו בגבולות 48 מציע לכם להתרחב לכיוון קהיר בגדד ובצפון דרך דמשק עד הגבול הטורקי .רי אתם יותר חכמים מהאמרקאים ומכירים את הערבים יותר טוב וזה מבטיח לכם שקט מלא
47. אריה אלדד
סולו ,   discworld   (20.11.03)
אפילו אתה בסוף תבין,לא תהיה לך ברירה. לא יעזור לך זה קורה-הסכם או הפרדות חד צדדית.
48. יש רק פיתרון אחד
יעקב ,   מרכז   (20.11.03)
כול הצעות השמאל והימין לגוניהם השונים לשלום הם חזיונות שוא. לעולם לא יהיה שלום נין יהודי א"י ובין ערביי א"י הקוראים לעצמם בשם המזויף "פלשתינים". אם ישארו ערבים ממערב לירדן לא ישארו יהודים ממערב לירדן ללא תלות היכן יעבור הגבול. זאת משום שבכול מקרה יווצר לחץ דמוגרפי של מיליוני ערבים בגליל ,בשומרון , ביהודה ובעזה על הגטו היהודי בין גדרה לחדרה שיביא בתוך מספר דורות להעלמותה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי. לכן, הפיתרון היחידי האפשרי הוא הוצאתם של כל הערבים מא"י המערבית וישובם במדינתם - ירדן. רעיון כזה הגה גם הנשיא האמריקאי פ.ד. רוזוולט בשנת 1944. כול יהודי ציוני אמיתי צריך לאמץ רעיון זה ברצינות
49. אפשר לשפוך הרבה מילים על ראשי שב"כ לשעבר.
איתי   (20.11.03)
אפשר לשפוך הרבה מילים חרפות וגידופים על ראשי שב"כ לשעבר וכנגדם אפשר להביא ראשי שב"כ אחרים שחושבים שונה. ראוי לציין דבר אחד : הרמטכל המכהן .לפני כמה חודשים בראיון אמר :"נצחנו" ציטוט ישיר. ולאחר כמה חודשים אחרי שחזה בכשלון ההודנה התחיל לבקר את התנהלות ממשלת שרון.מה קרה, פתאום, הוא שינה את דעתו?
50. זו לא בהכרח צביעות
אודי ,   י-ם   (20.11.03)
ירון לונדון כשל בחשיבה הסטורית. טעות לשפוט את העבר מנקודת המבט של ההווה ולאנשים מותר להשתנות. לג'פרסון היו עבדים, ירון זהבי הדליק חנוכיה על הכותל המערב, דיין פרס ורבין היו אקטיביסטיים ואפי פיין היה בשומר הצעיר. לטעון היום שעמדות מדיניות שננקטו לפני 20 שנה היו צביעות והתקרנפות? בוודאי אין טענה זו תקפה לגבי השניים שהיו בתפקיד לאחר הסכם אוסלו ופעלו בהתאם. האם אין כל ממש בשיקול ש"עדיף שאני אהיה שם"? הרי זה מה שטוענים יום-יום אלפי חיילים המתנגדים למדיניות הממשלה אבל גם לסרוב. האומנם כולם צבועים?
51. אלדד סתם מגדף, לונדון מתחזה לזואולוג
חגי   (20.11.03)
לונדון לונדון, לא זכור לי שקראנו מאמרים מחכימים מפרי עטך אודות התנהלותם הציבורית של ברוני התקשורת הישראלים שאצלם אתה עובד במשך השנים. אז טול את קרן הקרנף ממצחך בטרם תשעט לדרוס את בני מינך. אתה חכם מספיק כדי לקדם בפרשנותך את דעתך גם מבלי להיזקק לטריקים זולים של זואולוג זולג ליגלוג.
52. אלדד - תגובה בלתי עניינית והיסטרית
דוד   (20.11.03)
הם לא ניצחו את הטרור כפי שאף אחד אחר לא ניצח אותו - כולל שרון. פרט לכך לא הגבת בצורה עניינית לשום דבר שהם אמרו. הפלאת במשלך ההזוי על צבעי הקשת, וכינית אותם "שמאלנים קיצוניים" (מעניין שכל אחד שלא מסכים עם דעותיך ודעות דומיך הוא שמאלן קיצוני). אבל בשורה התחתונה הראית שאין לך מה לומר פרט להשתלחויות. קרא את הטור שמעליך כדי ולמד תגובה ראויה מהי (גם אם אני לא מסכים עם כל מילה שם).
53. השמאל הוא פשוט רשע בהיתגלמותו
אילן   (20.11.03)
שאלה מי הביא רוצחים שאף מדינה נורמאלית לא הייתה מכניסה לשיטחה? שמאל רשע מרושע תוצאה למעלה מ 1000 נירצחים
54. המתנחלים הם האסון של מדינה
נעם ,   חיפה   (20.11.03)
אם לא ניפטר מהם הם יהרסו את כולנו.
55. למר אריה אלדד
air   (20.11.03)
אתה כנראה ימני קיצוני אם אתה מסיק מקנות כה מגוחחות ומכנ האנשים ממרכז הקונצנזוס בשמאלנות קיצונית נ.ב. אתה רוצה לדעת מהי שמאלנות מתונה (שהיא הרבה שמאלה מהX-שב"כ אבל יותר ציונית ממך? יוסי שריד האליל)
56. פתאום הימין מוסרי בקשר לקו 300..
ימני   (20.11.03)
אלדד מדבר על צביעות..הרי זה עולה לו בבריאות ללכלך על שלום שהורה על רציחת רוצחים..
57. אברהם שלום הוא פושע ושקרן
זוכר את קו 300   (20.11.03)
לצעירים בינינו ולעולים חדשים מומלץ לברר פרטים על פרשת קו 300 לפני שיקשיבו לאברהם שלום.
58. למה הויכוח חייב לגלוש לעלבונות אישיים
ג.   (20.11.03)
שימו לב ששני הכותבים לעגו לאינטיליגנציה של הצד השני. ירון לונדון קבע שכל האנשים החושבים הם בצד שלו ואריה אלדד דאג לציין שבין ארבעת ראשי השב"כ אין אף חכם. ברור שלפחות באמירות האלה שני הצדדים טעו טעות קשה. אני לא מדבר על התגובות שרבות מהן לא עוסקות בטעונים אלא בעלבונות. לדעתי ככל שנזקקים לעלבונות אישיים מסתמן דוקא שהתשובה לכאן או לכאן אינה ברורה והדוברים בחוסר יכולתם לספק נימוקים מכריעים גולשים לעלבונות הדדיים. אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר.
59. לאריה אלדד ולקוראים
יהודה ,   צפון   (20.11.03)
שימו לב, וגם אתה אריה אלדד שבוודאי קורא אתה את התגובות, כתבת ולא אמרת מאומה בתגובתך לדברי הארבעה פרט להשמצות, אמנם בשפה אינטלקטואלית יפה ועוקצנית כדרכך, אך אתה כתת אלוף במילואים יודע עד כמה הן השמצות שאין בהן ולא כלום לנושא הקריטי כל כך הקשור להמשך קיומה של המדינה שלנו כמדינה דמוקרטית יהודית, הגישה שלך ושל חברך לנושא יביאו את עם ישראל לאובדנו!! קרא שוב בעיון, בקשב ויושר מחשבתי את שאומרים הארבעה וכותב ירון לונדון.
60. שב"כניק לשעבר פוליטיקאי לעתיד
טוביה מוסרי   (20.11.03)
עזות מצ"ח = שימוש ברקורד שניתן מתון אמון, כמנוף אישי לקידום פוליטי.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה