חדשות  דעות  מאמרים  דוד זונשיין
איך מפזרים הפגנות?
דוד זונשיין
פורסם: 15.04.04, 09:18
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 192 תגובות ב-192 דיונים
61. אומץ לסרב- כמה צביעות
יוני ,   שומרון   (15.04.04)
כמה צביעות יש בשם "אומץ לסרב". הרי אתם חבורה של פחדנים שרוצים לרקוד על כמה שיותר חתונות.. למי שבאמת יש אומץ לסרב- אמור להיות גם אומץ לשלם את המחיר, ולא לרוץ כל יום לבכות בתקשורת.. אותה צביעות אגב יש גם בכל אותם אנרכיסטים שמצד אחד סולדים לדבריהם מכל שיוך לאומי, אך מצד שני, כאשר חיילי צהל עומדים לירות עליהם- הם פורצים בזעקות שבר שהם ישראלים.. זוננשטיין- אין דבר רחוק יותר ממך ומחבריך מאשר אומץ. אתם חבורה של צבועים ואגואיסטים שמבלבלים את המוח על מוסר, בעוד שאין לכם קצה קצהו של מושג מהו מוסר אמיתי
62. אני נגד סרבנות אבל כאן אתה צודק !!
רמבו   (15.04.04)
תתגייס אתה ותמנע מהחיילים האלה לבצע את המעשה המכוער והפוליטי נגדו אתה כה מתקומם. מעבר לזה, אתה צודק ובגדול. הגיע הזמן לכסח גם מתנחלים!!
63. מה למדנו? למשה מהעמק 54
מאיר ,   לונדון   (15.04.04)
למדנו שאילו טרחת לעלעל באיזה אינציקלופדיה בערך קוצק או חסידות לא היית ממהר להשוות אותי מאיר האנטיסמיט הנהנתן מלונדון (ירושלים) לרבי מנחם מנדל מורגנשטרן מקוצק, אשר אין קץ מספרי הציטטות עבריים כנוכריים מביאים מובאות מאמירותיו.
64. בתור אחד שפיזר הפגנות משני הצדדים
קצין חי"ר(במיל') ,   הרצליה   (15.04.04)
בנוסף לדברי רבים מהמגיבים פה, אני רוצה להוסיף שכשאתה מתעסק עם פלסטינאים, אתה לא יודע מי מסתתר מאחורי השפם, אחד מהם יכול להוציא סכין ולדקור אותך, לחטוף לך את הנשק או להוציא אקדח ולתקוע לך כדור בראש מטווח אפס בזמן פינוי ההפגה, לכן אדון משתמט יש עניין לשמור מרחק כמה שיותר גדול מהמפגינים הפלסטינאים ולצורך זהן יש שימוש בכדורי גומי. לעומת זאת על מתנחלים, בשר מבשרי וחברים לנשק, אני סומך עד כדי כך שאיני צריך ללבוש אפילו שכפ"ץ בעת פינוי. אני שמח לראות שרוב אזרחי ישראל, אם לשפוט ע"פ חתך המגיבים כאן, יודע לפרש בעצמו, בצורה בריאה ואמיתית את המצב למרות גשם של אנשים עלובים כמוך המנסים לעוות את המציאות ולעשות הכול על מנת להציג את ישראל כמקור הרוע בעולם. כמה עקומה יכולה להיות מחשבתו של אדם?
65. שאלה מעניינת. ובכלל, למה יורים על האויב ולא על הצד שלנו?
עמוס   (15.04.04)
66.  הבדל מהותי
רופא   (15.04.04)
הגדר מגינה על חיינו . (יש למישהו ספק?) מי שהורס את הגדר חושף אותי ואת משפחתי לטרור. אם אני הייתי מגן על הגדר, גיל נעמתי לא היה חי... גם לא , כל מי שהיה מתקרב לגדר.
67. לפני שקראתי את הכתבה הייתי מוכן להתנדב כדי לפנות מתנחלים
א. נונימי   (15.04.04)
אבל עכשיו הבנתי פתאום שהאקשן הגדול, הוא דווקא בהפגנות של שמאלנים. אז לא אכפת לי להתנדב גם כדי לפנות הפגנות של שמאלנים. כמובן שיש בעיה בסיסית עם זה שיש לי פרופיל 21: אי אפשר להחתים אותי על נשק. אבל בעצם, זאת בכלל לא בעיה. אני אביא נבוט מהבית.
68. למאיר 40.צודק,אנחנו לא בסדר.
דוד   (15.04.04)
הם רוצחים בנו ואנו "ממררים" להם את החיים... מן חוצפה יהודית כזו.... אני בעד להפסיק למרר להם את החיים ולארגן להם חיים חדשים ושלווים בירדן מדינתם.
69. תגובה לסולו
אודי   (15.04.04)
סולו. בדבר אחד צדקת - הגדר אכן הצילה חיים, מהבחינה הזו שלמחבלים קשה הרבה יותר לחדור לישראל. בכל השאר אתה טועה, וגרוע- מטעה. עד כה, בהיסטוריה היהודית בישראל, הקיצוניים הימנים הובילו אותנו אך ורק להרס וחורבן. עובדתית. ההשוואה שלך של האוכלוסיה הפלסטינית לחולי נפש היא מטופשת מצד אחד, ומביאה ת'סעיף מצד שני. מי אתה, אם כל הכבוד לך, שתגיד מי הוא חולה נפש ומי לא ? היחס המתנשא והמזלזל שלך בפלסטינים (ובבני אדם בכלל) הוא מחפיר. ובכמה דברים צודק מאיר מלונדון ב 100% - הגדר הזו היא בראש ובראשונה גדר פ-ו-ל-י-ט-י-ת. נקודה. זאת בבחינת- אם היא תציל חיים - מה טוב... ויש לי כמה חדשות בשבילך - אם רה"מ היה רוצה לבנות גדר שתגן על עם ישראל, וחיי העם היו עומדים לנגד עיניו, הגדר היתה עומדת כבר מזמן, והיא היתה פחות או יותר על הקו הירוק, כי לא ייתכן שגדר כזו לטווח הארוך תגן עלינו. הגדר בתוואי הנוכחי (שהוא הגוחך להחריד) רק מנציחה את הבעיות שלנו, ובטח לא פותרת אותם. יום טוב.
70. תמשיך במאבקך הצודק
נדב   (15.04.04)
אנחנו איתך
71. ל (9): המפגין עשה חור של מטר. הממשלה עשתה חור של קילומטרים!
שפוי מלחמה   (15.04.04)
בשביל שחו"ח אריאל או מעלה אדומים לא יהיו מחוץ לגדר. מי מסכן אותנו יותר?
72. למאיר מלונדון - 63 - קצת יותר ברצינות
משה א ,   עמק יזרעאל   (15.04.04)
אני מצטער כמובן על תגובתי הראשונה, שהיה בה בוודאי אלמנט של רוגז על תגובה מכוערת למדי שכתבת. אינני בא להפחית מכבודו של הרב מקוצק, ואפילו לא מכבודך, אבל אם נדבר קצת יותר ברצינות אני לא בטוח שהוא היה שמח על השימוש שעשית באמרתו. אינני חושב שזו הייתה מכוונת לעניין של עמדה פוליטית, אלא לשאלות של עיסוק במחשבה יצירתית, חידושים בתורה ובתפילה וכן הלאה, שבהם מחפשים את היוצא דופן והרחוק מבינוניות. לא כן הדבר כאשר חושבים איזה דרך טובה לעם שלם ללכת בה, ואיזה מין מנהיגים היינו רוצים. שם, ותסלח לי על ההשוואה, תופסת יותר תורת הכדורגל, שאומרת שאין מנהיגים את הקבוצה מעמדת הקיצוני הימני או השמאלי. אינני בקי כמוך, כמובן, במחשבת ישראל ומקורותיה, אבל דומני שאותם חכמים, שאינני יודע מי היו, שבענייני ציבור אמרו "אחרי רבים להטות", היו לא פחות חכמים מהרבי מקוצק. ככל הדברים נוגעים להנהגת הציבור ודרכו הפוליטית, אני מעדיף את אנשי המרכז על אנשי הקצוות. אבל אם לך נראה שהנהגתו של הרב כהנא, למשל, הייתה טובה יותר לעם ישראל מזו של איזה מפאיניק פשרן כמו לוי אשכול, אז כל איש מאתנו באמונתו יחיה. ולילה טוב מהעמק.
73. למשה מעמק יזרעאל
שרית   (15.04.04)
וזו הסיבה שבזכותה אתה צריך להעריץ את הסרבנים: הם לא הולכים לקב"ן, לא מורידים פרופיל, לא נוסעים לחו"ל, ולא מתקמבנים עם השליש הגדודי - הם מודיעים על סירוב ומשלמים את המחיר, בכלא, תקופה אחת, שניה, שלישית. במדינה של קרנפים, שמורידים את הראש, כדי שהסחי יעבור מעליהם, יש להעריץ את המנהיגים, שפורצים את הדרך ועושים שינוי.
74. אף פעם לא היתם בהפגנה
שי ,   חולון   (15.04.04)
מסתבר שמי שכתב את הכתבה אף פעם לא היה בהפגנה לא כזאת ולא כזאת. אני מציע לו שילבש מדים של צהל ורק ינסה לעמוד שם ויראה בעצמו למה יש הבדל בפיזורי הפגנות. אני מאמין שאחרי האבן הראשונה הוא יבין.
75. לשרית - 73 - כל אחד בוחר את מי להעריץ
משה א ,   עמק יזרעאל   (15.04.04)
במחילה, אינני שייך לאלה ש"מעריצים" מישהו. את הגיל הזה עברתי לפני זמן כה רב, שאינני זוכר. אבל אם הייתי בוחר להעריץ אנשים, בוודאי לא הייתי בוחר להעריץ מפרי חוק משום סוג. אהדתי נתונה יותר לאנשים טובים שעושים את חובתם מבלי להשתמט. גם אינני מת על הגדרתנו כ"מדינה של קרנפים" אפילו כשדעתי לא נוחה מדבר כזה או אחר. מה שאני רואה סביבי טוב בהרבה מזה. אבל את בחרת את נערצייך, וזאת זכותך. שתהיי לי בריאה. ולילה טוב מהעמק.
76. משה א תתעורר
אליוי   (15.04.04)
כל בר דעת מבין שהחזקת גושי ההתישבות במעלה אדומים גוש עציון ואריאל הוא תנאי לאחיזה חזקה בירושלים !! פינוי המקומות האלה יביא לפינוי השכונות בירושלים שהן צמודות לקו הירוק ולהפיכת ירושלים לישוב ספר!! מה זה האמירה המזלזלת בהתנחלויות ?? הרי מדובר בכמה מקומות בערים של מעל לעשרים אלף תושבים , פרט לשמאל קיצוני ,אין סיכוי שישובים גדולים בגדה יפונו!! זו עובדה מוצקה שרק מוח רופס לא מכיר בה. בנוסף ,אני מקוה שברור לך "ממה עשויים זוננשטיין ושרית". התנאי שהפלסתינאים מציגים לאוהדים אותם זה קבלה מוחלטת של העמדה הפלסתינאית כולל זכות השיבה ואלה הם הדעות של שרית וזוננשטיין . הביטואים שבהם משתמשמת שרית מסגירים את האמונות שלה אין היא מכירה בישראל ובציונות אלא בחברה אזרחית שנשלטת במדינה דולאומית פלסתינאית. באשר לעובדות שמעלה זוננשטיין בידו זה הקו הירוק אזור טרשי של חורש ועצי זית בטח לא אדמה חקלאית. הטלויזיה מראה את ההפגנות האלה ורואים בברור התגרות וביזוי החילים על ידי המפגינים היהודים ואחרון ,אין סיכוי לשמאל להתאושש כאשר רואים את החלאות האלה מפגינים!!
77. הכותב לא מבין שום דבר בהוראות פתיחה באש !
ירון ,   בתוך הגדר   (15.04.04)
"פתיחה באש צריכה הרי להתבצע רק כאשר נשקפת סכנה ברורה ומיידית לחיי החיילים ..." ובכן: יש נוהל מעצר חשוד. יש ירי כאשר מחבל מנסה לעבור גדר (כמו בגבול הצפון). יש ירי אימונים / קרב. ויש ירי "טוב" כמו על גיל נעמתי או 13 הערבים תושבי המשולש בתחילת מלחמת אוסלו. ודרך אגב : ירי של גז וגומי זה סיפור שונה לחלוטין. הירי הזה נועד לפיזור הפגנות.
78. ל38 - חשבת על כך שאולי משהו השתבש א-צ-ל-ו ?
גם מ"פ   (15.04.04)
מה דעתך על אפשרות כזו ?
79. עוד עובדה אחת
יונה ,   אילת   (15.04.04)
לפני שבועיים התקיימה הפגנה כזו ובין המפגינים היה פלסטיני חמוש שירה לעבר החיילים ובנס לא היו נפגעים.
80. תיקון לכתבה: הצבא לא נלחם ביום כיפור על קיומה של מדינת ישראל
רגוע ,   ************   (15.04.04)
מאמר יפה, אבל המשפט האחרון פשוט לא נכון. התכניות הצבאיות של סוריה ומצרים ב-73 היו רק להשיב את השטחים הכבושים בגולן ובסיני, ובפועל הם עצרו הרבה לפני זה (בסיני המצרים כבשו כעשירית מהשטח). ישראל היא זו שהפכה את המלחמה ל'גורלית' ע"י כך שהתעקשה להחזיר את כל השטח שנכבש, וזאת במחיר של הגדלת מספר ההרוגים הישראלים במלחמה פי 10. המוטיבציה לעקשנות זו היא קונספציית 'ההתרעה' הכה חביבה על צה"ל. מדהים לציין שקונספציה זו קיימת גם היום, למרות שהיא נכשלה קשות במלחמת 67 (שהובילה מייד למלחמת ההתשה וליום-כיפור), במלחמת לבנון, ובאינתיפאדה האחרונה (שבה אלימות קשה כלפי מפגינים לא חמושים הובילה מהר מאד למתקפת הטרור הקשה בתולדות המדינה).
81. מדרון חלקלק
שמוליק ,   ירושלים   (15.04.04)
דוד זונשיין מצביע על תופעה בה המיעוט השפוי במדינה שאוזר אומץ וזועק כנגד העוולות המוסריות שמתבצעות במדינת ישראל. הפרדה בין דם לדם תוביל אותנו לדברי ימי המשטרים הפשיסטים והלאומנים. האדם השפוי- לא מגוייס בכזו קלות לבצע דיכוי של אוכלוסיה אחרת. בשביל זה נחוץ-"אומץ לסרב"
82. פחחחחח כי אולי הם לא מסוכנים? והגדר מצילה אותנו?
אנדרי   (15.04.04)
83. ברצינות, למשה א מהעמק
מאיר ,   לונדון   (15.04.04)
התבונה לא מתגלגלת לרגלי ההמונים, והשגיאות הגדולות ביותר בתולדות העמים זכו לתמיכה הרחבה ביותר. כל ילד לומד היום את פרקי ההיסטוריה החוזרים ונשנים בהם עמים הקיזו דמם של מאות אלפים מטובי בניהם בשביל אינטרס כלכלי או סתם קפריזה של כמה ברונים בראש הפירמידה, וכמובן תמיכת הרוב היתה מוצקת ואת המועטים המפקפקים הוציאו להורג "כאוייבי העם"... וכמתנת פיוס אנחה אותך לפרוזה הנפלאה של פרק כ"ח בספר איוב.
84. רק לסרבנים יש זכות דיבור מול הרשע הגזעני של צמרת צהל.
אמא של סרבן   (15.04.04)
85. לאליוי - 76 - ממה?
משה א ,   עמק יזרעאל   (15.04.04)
מצטער שלא הבנתי, ממה בדיוק אני צריך להתעורר? הפנית אלי קריאת התעוררות, אבל כמעט כל תגובתך עוסקת בויכוח עם זונשיין (שלפחות היית יכול לתת לו את הכבוד של כתיבת שמו נכון) ושרית. לא אתי ולא עם מה שאני אומר. משום מה היה לי נדמה שמה שאני אומר כבר די מוכר כאן. אני בעד פינוי ההתנחלויות ברצועת עזה וההתנחלויות המבודדות בגב ההר. לא בעד פינוי שום איזור שבו יש לנו רוב דמוגרפי. לא בעד פינוי בקעת הירדן, לא גושי ההתיישבות הרציפים כמו במערב השומרון וגוש עציון ובוודאי לא שכונות ירושלים. אינני קונה, כמובן, את התיאוריה שאם נפנה את מעלה אדומים (אף כי אני נגד בשלב זה). לא נוכל להחזיק בשכונות ירושליים. למיטב הבנתי, אנחנו חזקים בהרבה מהפלסטינים ונוכל להחזיק בכל מה שנרצה. אני מסתייג גם מהביטויים כלפי אנשים שגם אתה וגם אני איננו מסכימים אתם, אבל אני חושב שהם ציוניים ורוצים בטובת ישראל לא פחות ממך וממני. הנטייה הפלגנית וביטויים כמו "חלאות" אינם הולמים את אלה שבדרך כלל רוממות "אחדות העם" בפיהם. ובסופו של דבר, כאמור, לא ברור לי ממה בדיוק אני צריך להתעורר. ולילה טוב מהעמק.
86. צודק ב 100% !!!
אסף ,   THE KOP   (15.04.04)
זונשיין אתה פשוט צודק. מה שעצוב הוא שהטיפול הרך של צה"ל במתנחבלים יוביל לכך שאחד ממשוגעי "נוער הגבעות" יפתח בסופו של דבר באש על חיילים. חיילי צה"ל - ראו הוזהרתם !!
87. למשה א - על כל תגובותיך
קרפיונת ,   מתחנחנת   (15.04.04)
אתה בטח לא אוהב מחמאות, כי זה לא מעניין, אבל הפעם אני מוכרחה להחמיא על כל תגובותיך אחת לאחת, פשוט תענוג היה לקרוא. אהבתי במיוחד את תגובתך למר זונשיין ולמאיר הלונדוני. גם לגב' שרית אשר לא ידעה את יוסף, ענית יפה. עד כאן קטע המחמאות, בתקווה שאינך כועס עלי על כך.:) בכל הקשור למאמר הנ"ל, הרי אין לי מה להוסיף על תגובותיך כי פשוט הוצאת לי את המילים מהפה. בעצם, אני אולי הייתי מתבטאת קצת אחרת, בגלל האופי הקרפיוני שלי, אבל בגלל חדוות הההתנתקות שתבוא עלינו לטובה אני מקווה, אני אוותר הפעם על ההתגוללות כלפי מחבר המאמר.
88. למאיר מלונדון - 83 - ועל ידי מי?
משה א ,   עמק יזרעאל   (16.04.04)
ברוב המקרים האלה תמצא שהמנהיגים שהוליכו לאותן שגיאות, היו בעלי עמדות קיצוניות. וזאת בין אם שמם היה יוחנן מגוש חלב, או סטאלין, או פול פוט, או מילוסביץ'. ההמונים אכן עשויים ללכת ולהיסחף בקסמם של אלה. הדבר נדיר הרבה יותר במדינות דמוקרטיות ומשכילות, אך עדיין אפשרי. כבעל דיעות קיצוניות בעצמך, מוטב שתפנים שהובלת העם היהודי על פי דיעותיך שלך עלולה להיות מתכון לאסון דומה. הסיכוי שדיעות מרכז פשרניות בעליל תובלנה למקום כזה, הוא הרבה יותר קטן, ואני מאתגר אותך בזה להביא דוגמא היסטורית כזו. תודה על ההפנייה למקורות, תמיד נעים לחזור ולקרוא טקסטים יפים. הפייבוריט שלי, אגב, הוא פרק א' בישעיהו. מומלץ במיוחד לעסקנים דתיים. ולילה טוב מהעמק.
89. לרגוע - 80 - תיקון לתיקון
משה א ,   עמק יזרעאל   (16.04.04)
אין לי חשק וכוח להיכנס לויכוח על כל התיאורייה, קצת מאוחר. אבל מה? מי שבא לתקן את מה שכתבו אחרים על ההיסטוריה, מוטב שיהיה קצת יותר בקי בה בעצמו. כשליש מההרוגים שהיו לישראל במלחמת יום כיפור נפלו בארבעת ימי הלחימה הראשונים, שבהם התקיימו רק קרבות בלימה, כך שהטענה על "הגדלת מספר ההרוגים פי 10" בלתי נכונה בעליל. גם כשבאים לדחוף תיאוריה (שגוייה לטעמי, אבל אמרתי שלא אתווכח על כך הפעם), לא צריך לכופף אליה את העובדות. ולילה טוב מהעמק.
90. זונשיין צודק בכל מלה!
יורם ,   ישראל   (16.04.04)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה