חדשות  חדשות בארץ  חינוך ובריאות
דו"ח: אלימות והזנחה כללית בפנימיית "הדסים"
ynet
פורסם: 11.06.04, 04:52
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 136 תגובות ב-136 דיונים
61. ל 18 לו ידעת מי גידל גראס בהדסים היית נדהם
יעקב ,   נתניה   (11.06.04)
ישנם שני אנשים שהיום הם מאד מפורסמים שלמדו בפנימיה בהדסים בכיתה י"א בשנת 1972. אחד עו"ד ידוע ואחד אישיות ציבורית בולטת מאד. הם גידלו גראס בערוגות. כנראה שלא היית במסיבות ימי שישי בהדסים ובנתניה ובמועדון המנדיס והמיני מנדיס בת"א שהיה חביב מאד על בני הדסים. ... די לצדקנות.
62. יעקב 61 אין צדקנות ואין בטיח
(11.06.04)
אצלינו לא גידלו וגם למדו נקודה אז מה אם אתה מכיר מישהו שגידל זה אחד מעשרות אלפים שלא גידלו ומי שכאן צדקן זה אתה שעושה קיש קיש איסתרא בלגינא
63. פנימיות
נתי ,   גבעתיים   (11.06.04)
אני כבוגר פנימייה של האגודה לקידום החינוך יכול להעיד כי הזנחה ומדריכים לא ריציניים היו גם שאני סיימתי בשננות ה80
64. על שרת החינוך לפטר בדחיפות את חנה אשכנזי
(11.06.04)
65. בוגרת הפנימייה
שלי אדר   (11.06.04)
אני חושבת שהכל השמצות על הפנימייה , אני גדלתי בהדסים כתשע שנים והחינוך שקיבלנו אני וחבריי לקבוצה היה מעולה ,מבחינת הנהלת הפנימייה וכל צוות המדריכים, הם היו פשוט מדהימים הם היו לנו כאוזן כשבת לכל בעיותינו הקטנות ועזרו לנו בכל צרה שנתקלנו בה. היום כולנו חיילים וגאים להיות בוגרי הדסים 2002 ורק חבל שאנשים לא מסתכלים על הטוב שיש בהדסים . אני רוצה להודות לכל הצוות המדהים שלי שבזכותו היום אני מה שאני, לצביקה לוי, חנה אשכנזי, רויטל תמיר, אלכס , רונית , ציפי , חדווה שרעבי וכל מי שקשור לצוות הנפלא של הדסים תודה..... שלי אדרי
66. מספיק ללכלך על הדסים!!!
ענת ,   קדימה   (11.06.04)
יש אדם מסויים בכפר עצמו שמעוניין להרוס את שמו של בית הספר ולמוטט אותו מסיבות לא ידועות ובמקרה אותו אדם מפנה את עין התקשורת לעיני הדסים לאחרונה... בכל בית ספר ישנה מגמה של הברזות, סמים, וונדליזם אבל אין זה אומר שבתי הספר עצמם לא טובים כל מערכת החינוך שלנו רקובה מהשורש וצריך להקימה מחדש!! להפסי לתת משכורות עתק לאנשים כמו הגברתלימור ליבנת שעם כל הכבוד לא מגיעה לה כי בתור שרת החינוך היא צריכה להתחיל לשנות דברים ולא להלחם במורים על גבם של התלמידים כשהמורים הם אלו שדואגים לנו בשורה התחתונה!! אני לומדת בהדסים וזהו בי"ס מצויין מבחינה חברתית למרות שיש לשנות את המורים ואת תפיסתם... בכל מקום יש סמים וונדליזם ומי שייחפש אותם יימצא!!
67. סוף סוף המכשפה הולכת
גוגו ,   הדסים   (11.06.04)
68. לא סתם יצאו אנשים מרשימים
קרין ,   בית יהושוע   (11.06.04)
מהדסים, אנשים כמו גילה אלמגור זוכת פר ישראל, עדן הראל מנחה באמטיוי, דנה אשכנזי ועו טובים ורבים.... כנראה שיש בו דברים טובים בכדי שייצאו אנשים כאלו, תפסיקו לחפש את הרע ותראו כמה דברים טובים ייצאו ממנו!! בכל מקום שתחפש את הרוע תמצא אותו במיוחד במדינתו המושחתת והמקולקלת מהבסיס..... בזמן שיש אנשים שחיים על גבול העוני ואוכלים מיד לפה, שרינו ו120 חברי הכנסת יושבים ולא עושים דבר למען השפרות הארץ בכל המובנים! מקבלים משכורות עתק בשביל מה?!? תורידו מעט מעצמכם לתת לנו הדור הבא ולאנשים שבאמת מגיע להם!! מושחתים!!!
69. תגובה ל 42 - ממשיכה לאיים
גוגו ,   הדסים   (11.06.04)
היום בצהריים כנסה המנהלת את כל החניכים והודיעה שהתפטרה הגלל העיתונים ושזהו שיעור חשוב לכולם לא להאמין לעיתונים
70. התרעמתי על 55 אבל התרגשתי מ60
מיקיפלג ,   תל אביב   (11.06.04)
נדב חבל לי שאתה ילד כל כך לא סובלני ואתה מתאר את ילדי הפנימיה כאילו היו הם אנשים שונים ממני וממך ובכלל התמונה שהצגת חסרת פרופורציה אך לעומת זה אבי שטיין כתבת מילים מרגשות ונפלאות ואני מודה לך שניסחת את מה שרבים מאיתנו מרגישים
71. הדסים
רותם בר ,   קדימה   (11.06.04)
למה אתם לא אומרים את כל הדברים הטובים שיש בהדסים?????? אתם תמיד מפרסמים את הדברים שמזיקים לבית הספר ולא את הדברים הטובים! (אולי במילה שתיים). תפסיקו לחפש את הבית ספר ואיפה שהוא לא טוב!!! זה בית ספר מעולה!!! לומדים שם טוב מאוד! אין קשר בין מי שלא רוצה ללמוד! זה לא רוב הילדים! יש הרבה ילדים שכן משקיעים ולומדים!! אני לומדת בהדסים ושנה הבאה אני עולה לכתה י ואני מאוד מרוצה !!!!
72. חצי הכוס המלאה
(11.06.04)
כפר הנוער הדסים מהווה בית חם ליתומים ולילדים ללא בית . מחמם את הלב לראות את הילדים היתומים ואלה שבאים ממשפחות קשות יום מוצאים בית חם ומפתחים את האישיות שלהם והעתיד שלהם בין כותלי הפנימיה. המשפחתונים פועלים לתפארת ויש תחושה של משפחה ביולוגית לאותם קטנטנים ללא בית . האם כתבו בעיתון על הספריה שבה מכינים הילדים שעורים מידי יום בסיוע של צוות מורים , האם כתבו בעיתון על המופעים שמעלים החניכים מידי יום שישי . האם כתבו על הסיוע שנותנים החניכים לקהילה ? הדוח הקשה שפורסם מטבעו מצביע על כשלים אך לא מציג את חצי הכוס המלאה , את הבית החם אותו מוצאים ילדים יתומים עולים חדשים , או מסגרת שמוצאים ילדים מבתים הרוסים . ההצעה לסגור את המוסד הוא פתרון קל אך מה יהיה עם הילדים ללא הבית . אינני מקלה מחומרת הדוח , על הנהלת ויצו לנקוט בסדרת פעילויות כדי "להחזיר עטרה ליושנה". על הנהל החדש שיבחר לשבת עם מועצת התלמידים , עם צוות הפנימייה , עם הורי הילדים וביחד לגבש אסטרטגיה וטקטיקה .
73. כתבה מגמטית
קרן אביב ,   קדימה   (11.06.04)
עצוב מאוד שבגלל עיתונאי מתוסכל ששם לעצמו למטרה להפיל את מנהלת הכפר ואת כפר הנוער בעקבות חילוקי דעות וסכסוכים אישיים עלולים להפגע ילדים תמימים שהגורל התאכזר אליהם בכך שנאלצו לצאת מביתם וכעת חווים נטישה נוספת ממקום שכל כך דואג ותומך בהם. יש מקום לבדוק במהרה את האנטרסים הסמויים שמאחורי הכתבות המגמטיות האלה.
74. תודה על כל מה שנתת
hadassim forever   (11.06.04)
גם אני למדתי וגרתי בהדסים בתחילת שנות 90 וחייב להודות בכך שאלו היו שנים הנפלאים.
75.  לחנה
משה ,   טבעון   (11.06.04)
היי חזקה, גם בשעות קשות אלה - איתך . מקווה שמישהו יעריך את גודל המשימה ואת כל הקשיים העומדים בדרכו של מנהל פנימיה בימינו. משה.
76. הדסים - הבעייה היא
אלכס סינדלובסקי ,   "נושר" הדסים   (11.06.04)
הבעייה בפנימייה זה החניכים - הפנימיה יצרה לחניכים תדמית של עבריינים - וכך לאט לאט (אני הייתי בהדסים משנת 1997- עד 2002) הפנימייה החלה להיות כמו שכונות המצוקה בארה"ב = אינני מתכוון למשפחות וכאלו אלא דווקא לכנופיות, אנשים המרגישים נחותים מנסים להשיג לעצמם כבוד בכך שהם אוספים חניכים נוספים תחתיהם ו"גוררים" אותם לאלימות ולחוסר למידה - בכך החניכים ה"נגררים" מתחילים לפתח את אותן התחושות ולעשות אותו הדבר לאחרים \ אני עשיתי הרבה בלאגן לפנימייה בגלל סיבות אלו (לא שאני הייתי ה"גורר" , או ה"נגרר" - אלא שפשוט לא נתנו לי ללמוד, התייחסו אליי כאל דבר המובן מאליו - לא נתנו לי מספיק מוטיבציה(אז הייתי מוציא 100 במבחנים - אבל לא הייתי מגיע לבית הספר) ובסופו של דבר מצאתי את עצמי בשנתי האחרונה בפנימייה (ליתר דיוק הייתי ביא') מסובך בכ 5 מקרי אלימות. כאשר כל אדם המכיר אותי יודע שאני נגד אלימות - ולא ארים יד על אף אחד. אבל איכשהו הגעתי למצב שאנשים באים אליי ומאיימים על חיי ואני בתור אינסטינקט מגן על עצמי - ומכאן באו מקרי האלימות. בסופו של דבר היו לי תמיד דברים להגיד כגון: ההנהלה אשמה. ואם חושבים לאחור - זה נכון. שימו לב: המנהל כפר לשעבר: צביקה - היה בקשר טוב עם החניכים - עזר להם ופיתח אותם. המנהל פנימייה לשעבר: אילן, הרבה אמרו שהוא "רשע" אך עדיין אהבו אותו ובגלל האהבה אליו היו עושים הכל כדי לא להגיע למשרדו לעניינים כגון אלימות אלא רק כדי לשבת איתו על כוס קפה.
77. פנימית "הדסים"
תלמידה לשעבר בפנימיה ,   ב"ש   (11.06.04)
אני למדתי בהדסים כשנתיים. וזה נכון שיש המון הזנחה בחניכי הפנימיה במסגרת ביה"ס שהוא מעורב עם תלמידים אקסטרנים. צוות ביה"ס מאוד מזלזל ביכולות של ילדי הפנימיה לעומת הילדים האקסטרנים. יש הרבה אפליות בין ה"עשירים" האקסטרנים לבין "העניים" הפנימיסטים. וזה בנוגע לביה"ס. בחיי היום יום בפנימיה אין כל כך מעקב אחרי החניכים וזה מאפשר בריחות שוטטות ברחוב סמים ואלימות ואת כל זה אני אומרת מנסיון אישי. לפי דעתי הילדים שנשלחים ל"הדסים" מבתים הרוסים נשלחים לשם בשביל להצליח בחיים ובעתיד ו"הדסים זה לא המקום להצליח ולהתקדם אלא רק ליפול עוד יותר עמוק. והילדים הם הקורבנות בפנימיה כי אין מדריך שמשגיח עלייך 24 שעות ואלו ילדים שכן צריכים את ההשגחה הזאת כי בלי ההשגחה הזאת נפתחת להם עוד דלת לנפילה... הילדים עכשיו בסך הכל "נהנים" מהחופש שיש שם שהם יכולים לעשן סמים לשתות לברוח החוצה ואין כללים וחוקים ברורים אבל הנזק יהיה בעתיד שהם יצאו משם יותר עברינים ממה שהם היגיעו לשם ובלי השכלה ובלי עתיד. המטרה של פנימיה לילדים שבאים ממקומות לא טובים זה לבנות להם דרך טובה ועתיד ברור ומוצלח והכנה לחיים נכונים. ו"הדסים" זה לא המקום לילדים כאלה יש שם יותר מדי "חופש" (חוסר אחריות, חוסר מקצועיות, והרבה הזנחה) ותאמינו לי שכל צוות הפנימיה רואה ויודע אבל מעלים עיין ועוברת שנה ועוד שנה והילדים מסיימים "ללמוד" לא ללמוד בבית-ספר אלא לומדים "לשרוד" ברחוב כי רובם יוצאים משם בלי כלום וכולם שותקים כי זה כבר לא מה שמעניין אותם עכשיו. עכשיו מעניין אותם איך הם משיגים כסף לסמים לשתיה או לכל דבר אחר. אני כתבתי את התגובה הזאת מניסיון שלי במקום במשך שנתיים שיכלו להסתיים הרבה יותר גרוע והמזל שלי שהעו"ס שלי ראתה שאני מידרדרת מיום ליום והיא הוציאה אותי משם כמה שיותר מהר למרות שלא רציתי לעזוב כי היה לי שם "טוב" . ואני כותבת את התגובה ויורדות לי דמעות בעניים. כי כואב לי על החברים שיש לי שם ואני יודעת כמה המצב שלהם גרוע והם אפילו לא מודעים לזה. ולהם אין מי שיוציא אותם משם. וכואב לי לדעת שחברים שלי שחייתי אים שנתיים מהחיים שלי נהרסים מיום ליום. אני מאוד מקווה שלא יסגרו את המקום אבל יעשו שם סדר יסודי ויביאו הנהלה חדשה שתהפוך את המקום למקום טוב ושכל החניכים שם יצליחו ושהצוות יהיה עם עיין 24 שעות על החניכים כדי להאיר להם את הדרך כדי שיצליחו בחיים ולא יפלו...
78. האמת על הדסים
מורה בהדסים   (11.06.04)
יש לעשות את ההבחנה בין כפר הנוער לבין התיכון. התיכון הוא אחד מבתי הספר היותר מוצלחים במדינת ישראל וההצלחה היא עם קבלות, אנחנו גאים על כך שבתוכנו תלמידים מכפר הנוער ואולם בשל בעיות ניהול הכפר , תלמידים אלו בעצם אינם מתפקדים כתלמידים. יש עבור כל תלמידי הכפר מגמות לימוד מצויינות, צוות מורים מצויין, הם פשוט צריכים להגיע ללמוד, והם לא מגיעים. נקודה. אולי כי לא מעירים אותם בבוקר, אולי כי הם בעצם לא ישנים בלילה, אולי כי סגנון ניהול כפר הנוער צריך להיות אחר. גם מנהל בית הספר הולך הביתה, אבל לפיטוריו אין שום קשר לדו"ח, פיטוריו קשורים אך ורק לתפקודו הלקוי במשך שנת הלימודים הזו. צוות המורים של הדסים הוא צוות מצויין והוא יעשה הכל על מנת להחזיר את התהילה להדסים.
79. הבהרות + תוספת
אלכס סינדלובסקי   (11.06.04)
ועדה של משרד החינוך מצאה כי בכפר הנוער התרחשו התעללויות מיניות, תקריות אלימות ושימוש בסמים ובאלכוהול. כמו כן נקבע כי הסגל תפקד בצורה לקויה זה מה ששמעתי היום בבוקר בקול ישראל. על זה אתם עדיין מנסים להגן ??? כאשר אתם מגנים על הכפר אתם נוטלים חלק מהתעללויות ובשאר הדברים שנחשבים על פי החוק ללא חוקיים.... (הודעה זו אינה מדברת אל בוגרי הכפר מלפני שנתיים ומעלה - לכם היה טוב יותר, אני יודע כי עברתי את השינוי עצמו.)
80. הבעיה לא בהדסים אלא בארץ
טניה -מורה בהדסים ,   כפר יונה   (11.06.04)
כל הגישה לחינוך בארץ לקויה ביסודה. אנשים התבלבלו בין דמוקרטיה לאנרכיה. מערכת חינוך חייבת ליהיות מסגרת קשוחה ביותר ובתוכה יש להעניק לילד את החופש ואת האהבה הגדולים ביותר. הבעיה שלילד נותנים אצלינו להחליט מהן גבולות המסגרת, האים יש צורך בגבולות האלה, מי הקובע מה לילמוד, כמה ללמוד ומתי ללמוד. כל זה צריכה מערכת לקבוע בצורה ברורה והכי מועילה לתלמיד,האים לא לכך הוכשרנו ו רחשנו את הידע ואת ההסכלה? יש לתת לו את כל הנשמה, אך אין לתלמיד זכות (ועליו לדעת זאת!) להוציא למורה את הנשמה. אני לא מצטערת שהתעורר דיון פומבי על הנעשה בהדסים, (ואכן יש סיבה לביקורת!) כי אני אוהבת את בית הספר הזה, יודעת כמה דברים טובים נעשים בו ומקווה שהמצב ישטפר.
81. ל-77
אלכס סינדלובסקי   (11.06.04)
אני מבין אותך כל כך טוב - גם אני עברתי את ההתעללות הזו מקרב ההנהלה - כן, בכל תגובה שלי אני אומר רק הנהלה וזה בגלל שדווקא המדריכים היו טובים אליי (החל בציפי, המשיך בבתיה, מוריס, דגנית, וכלה בלימור וצפריר). את אומרת בתגובתך שצריך להיות עם העיניים על החניכים 24\7 אך גם זה לא עובד: את זה אפשר לראות במשפחתונים שפתחו בשנים האחרונות. --- אותי העיפו מהפנימייה, ולמה? בגלל שאני לא ממש למדתי? בגלל שהייתי אלים מדי? בגלל שלא פעם חקרו אותי על סמים? לא, אלו הם רק התירוצים שהפנימייה נתנה לי, וכמו שכתוב: ההנהלה איננה מתייעצת עם אף אחד בכדי לקבוע את מי להשאיר ואת מי להעיף ובגלל זה מגיעים למצב שאני: אדם שניסה לשמור על אחרים ולעזור - מגיע למצב שבו תקפתי מישהו, עישנתי גראס (אפילו שאני גאה בזה: ע"ע: יום המריחואנה) וגם לתגובתו של יעקב מנתניה: שמעתי גם כן על אנשים שגידלו בתקופתך ועד היום מגדלים: לפני 4 שנים בפרדסים ובערוגות ולפני שנה אפילו יצא למישהו לשתול בחדר המורים (מעניין שאת זה אף אחד לא גילה).
82. אותו דבר בפתח תקווה
הורה מודאג ,   פתח תיקווה   (12.06.04)
בפתח תיקווה פורסם דו"ח דומה על אלימות וסמים בקרב הנוער,הצרה שמי שהזמין את הבדיקה זאת עירית פתח תיקווה שהדבר היחד שמעניין אותה אלו ציוני בגרות ולא מעניין שום דבר ,כך החליטו לסגור בית ספר בשכונה מבודדת רק כדי לחסוך חצי גרוש,בפועל מה שקורה שמערכת החינוך פועלת כצאן ללא רועה,וזה לא הסוף
83. תגובה ל-41
ירון   (12.06.04)
איך מנהלת שהתפטרה יכולה לפטר אחרים?
84. איפה משרד החינוך?
משה עברון ,   נתניה   (12.06.04)
לא ברור לי שיטת הכסת"ח של משרד החינוך. הרי יש לו מפקחים בכל ביה"ס. מנכ"לית המשרד צריכה דו"ח בשביל להיות מופתעת? איפה האנשים שלה בשטח?נניח שמה שכתוב באמת קרה בהדסים - מה קורה בבתי ספר אחרים? צריך לכל ביה"ס ועדת חקירה?
85. לאלכס סינדלובסקי
רותי   (12.06.04)
תסביר לי אלכס, איך זה אדם מגדיר את עצמו "לא אלים" , ומעורב ב- 5 תקריות אלימות ?
86. רק צביקה לוי המנהל לשעבר יציל את הדסים ו..
נ. ,   בוגרת הדסים   (12.06.04)
את מערכת החינוך בארץ. איש ענק משכמו ומעלה, כל כך עזר לכולם כל כך דאג והבין, איפה יש עוד אנשי אמת כאלה? כשהייתי בהדסים מנהל ביה"ס רצה להעיף אותי כי היו לי ציונים נמוכים למרות שהייתי מאוד פעילה בכפר הנוער. צביקה סירב להעיף אותי ואף עזר לי להתגבר על הבעיות בלימודים, כי הוא ידע שאם אני לא אהיה בפנימיה אז אני אהיה בבית ואמשיך לעבור התעללויות או שאני אהיה מקרה אבוד לכל החיים. צביקה הוא המלאך של החינוך ואהבת האדם בארץ. והוא הפיתרון. (למרות שאני לא מאמינה לסיפורים האלה על הכפר) צביקה אם אתה קורא את השורות האלה, תודה רבה על כל מה שנתת מכל הלב, ותודה שעזרת לי לחוות מה זה אבא אמיתי. נ.
87. אב לילדים בהדסים
סיזיפוס ,   אבן יהודה   (12.06.04)
כאב שמכיר את המערכות דרך עיני ילדי, ברור הוא ,כי אילולא המעקב מהבית,הילדים עלולים להתחבר לגירויים הנמצאות ,בכל התיכונים בארץ. צר לי על הרוב המכריע של הילדים, שעכשיו מצפות להם, גזירות חדשות,חוקים חדשים,ודרישות מתסכלות. חוץ מרשות שופטת ורשות מבצעת, התיכונים צריכים להוסיף , לילדים שאינם מקבלים הורים מעורים, הורים בבי"הס, כאלה שימלאו את פונקצית האהבה,האימפטיה,העידוד וההערכה לילד. הדסים בי"ס טוב.
88. תירוש וליבנת יכולות להתהדר מבוקר עד ליל
כאוס כמו במש",החינוך   (12.06.04)
לא יעזור הבלאגן בגלל משרד החינוך ופועל יוצא העומדים בראשו והמנויים תחתיו לא עושים את מלאכתם נאמנהמחוסר ידע ועודף ויטמין ,"P" הלואי וציפי לבני תיקח תחת חסותה את החינוך ולבנת תיקח את העליה ואז החינוך יפרח והעליה תרד וכולנו נצא מורווחים
89. אל תהיו עוורים
איכפת לי   (12.06.04)
צריך רק להיות כנים עם עצמנו ולא להיגרר אחרי הפחד, האגו והצביעות. ברור לכולם שמדובר בדו"ח שגרתי לכאורה עם דברים שיש לתקן ולשפר, אבל הכל התחיל בתקשורת מרושעת שרתמה את הכח האדיר שיש לה בידיים למסע של נקמה אישית ופושעת. ולך ננכ"לית יקרה, גב' רונית תירוש, אל תטמני את הראש בחול . תבררי, תלמדי את המצב, תציעי שיפורים ולא במחי יד מהול בשכרון כח מקומם תמליצי על סגירת אחד המוסדות המפוארים בארץ. נכון ניהול כושל הוא זה שהביא את המצב הנוכחי אבל מה לזה ולסגירת המוסד? האם פירקנו את המדינה לאחר הקמתה כי המצב רע? הפעלת שיקול דעת ובניית תכנית הבראה הם הדרך הנכונה, ולא כניעה להד התקשורתי וללחץ שמופעל.
90. פואמה פדגוגית
נאוה פאוסט יועצת ,   נוף- ים הרצליה   (12.06.04)
במשך 27 שנות עבודתי כיועצת חינוכית, ראיתי,מסירות חינוכית מופלאה של צוות המדריכים בפנימייה ובביה"ס.רוב תלמידי הפנימייה,סיימו את לימודיהם והפכו לאזרחים יעילים בחברה. תופעות חריגיות כפי שציינו בדו"ח ליוו את את הצוות החינוכי כל השנים. לרוב היתה תגובה מתאימה, כולל ערוב משטרה.הטיפול החינוכי והפסיכולוגי בתופעות, איפשר המשך עשיה חינוכית תקינה. "הדסים" היא פואמה פדגוגית מפוארת שיש לשמור עליה.אני תקווה שהמנהלים שימשיכו לנהלה ישמרו על רוח החינוך המיוחדת שליוותה את המקום שנים רבות.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה