צרכנות  שיווק ופרסום  דן הרמן / דן ברותחין
מה עושה סלקום כדי לקבל אהבה?
דן הרמן
פורסם: 21.11.04, 09:01
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 73 תגובות ב-73 דיונים
1. הסימפטום והבעיה
אריאלה   (21.11.04)
נהנתי לקרוא את הכתבה. אתה יורה את החץ ישר ללב הבעיה. מאוד טרנדי למתג על אהבה ונתינה וראה איזה פלא מספר תאגידים לא מבוטל עובר מיתוג מחדש בניסיון לשמור על נתח שוק ולהפגין "חדשנות", כפי שציינת מותג בונים מבפנים אחרת זה לא עובד באמת.
2. את הנאמנות שלי הם הפסידו בגלל
(21.11.04)
שמצד אחד הם כל הזמן אומרים שהלקוח במרכז אבל מצד שני הם מעלים מחירים, מפסיקים באופן חד צדדי שירותים שהיו חינם (כמו דפי פירוט שיחות) ומתנהגים כאילו ממש לא אכפת להם מהלקוח. ברגע שלא יהיה צריך להחליף מס' טלפון כדי לעבור בין חברות אני עובר
3. כתבה מאלפת- הייתי אף מוסיף ואומר:
יוסי בן טוב   (21.11.04)
שכשלוקחים רגש שהוא בבסיס האידאה האנושית לדורותיה ומנסים לנכס אותו למוצר פלסטי ארעי, אי אפשר להימנע מפטשיזם דוחה. יוסי.
4. במערכת יחסים כמו במערכת יחסים
kiticat   (21.11.04)
סלקום צריכים לשחק אותה "הארד טו גט"...ולא להימרך על הלקוחות עם "פוקי" ו"שמופי".....זה דוחה!!!
5. ד"ר הרמן - סוג של בהירות
אורנה   (21.11.04)
איך... איך אתה תמיד קולע בול! מומלץ לקרא את כתביו לכל מי שרוצה ללמוד איך לבדל מותגים.
6. די לבכות - הפתרון בדרך
חן הרומני   (21.11.04)
בואו ותרוויחו כסף על השיחות שלכם ושל אחרים chen.grimberg@remax.net
7. סלקום שולחים חשבוניות על סכומים שהם הרבה מעל מה שבאמת צריך
סלקום-גנבים!!!   (21.11.04)
להיות סלקום=ג-נ-ב-י-ם
8. יותר ויותר אנשים עוזבים את סלקום
סלקום לא אמינים!!!!   (21.11.04)
9. עברתי לפלאפון הרבה יותר מרוצה
מאוכזב מאוד מסלקום   (21.11.04)
10. גרועים
ליאור   (21.11.04)
סלקום פשוט גורעים המחירים בשמיים ושירות חרא,לא יודע למה אני עדיין אצלם שיילמדו מאורנג' דבר או שניים
11. שהם מאפשרים לנו לאהוב
באמת תודה לסלקום ,   ארץ האהבה   (21.11.04)
מה היינו עושים ללא התנשאות שלכם? אז תודה סלקום הגדולה שאתם נותנים לנו את האפשרות לאהוב. מה היינו עושים בלעדיכם?
12. כמו המותג הקודם...
דניאל ,   תל אביב   (21.11.04)
כעובד לשעבר שנים רבות (8) בסלקום אני אומר לכם שגם המותג הקודם לא עבד ולא תפס וגם היום יש דיבורים על כך אין לי שום אינטרס בעד ונגד החברה עזבתי מרצוני ואני יכול לומר שאני מאוש יותר במקום בו אני נמצא עכשיו אך העסק מבפנים שם רקוב וכל זה מתחיל מראש הפירמידה ההנהלה ועד למנהלי המחלקות ומנהלי התחומים הכל מסועב בירוקרטי ואינטרסנטי נטו. אז תשאלו איך זה אמור כלפי חוץ לעבוד?!!!
13. הכל בגלל שסלקום גורמת לעובדיה לעזוב אותה
רמי ,   תל אביב   (21.11.04)
גל העזיבה האחרון מעיד על כך שסלקום גורמת לעובדיה הנאמנים (ולאנשי מפתח) לעזוב אותה. כך שאם העובד לא מאמין בה, אז מדוע שהלקוחות יאמינו ( יאהבו ). יצחק - חשוב על זה
14. עזוב שטויות ,כשאין שרות שום אהבה לא תעזור
הצדיק   (21.11.04)
15. הקמפיין החדש שלהם -גורם לכולם לשנוא אותם עוד יותר
דני גלבר ,   תל אביב   (21.11.04)
כשלון מוחלט
16. באם דן הרמן היה עובד בסלקום....
עובד סלקום שאוהב....   (21.11.04)
הוא היה מבין : 1. איך נותנים שירות טוב יותר כשאוהבים..... 2. איך משפרים ביצועי חברה כשאוהבים..... 3. איך הלקוח מקבל יותר על מה שהוא משלם כשאוהבים ......
17. אתה לא הגאון מאחורי האסטרטגייה של וירג'ין?
משה הג'ינג'י   (21.11.04)
ד"ר הרמן, תן לי לראות אם הבנתי אותך: מכשיר סלולרי שמייצג אהבה- לא טוב בקבוקי משקה קל שמייצגים סקס- כן טוב
18. גם בנושא החסות הם פיספסו
מתן   (21.11.04)
שימו לב שסלקום הנה ספונסרית של קבוצת בני סכנין, מתוך כוונה לנכס לעצמה ערכים חיוביים של דו קיום. בפועל, הקבוצה הנה הכי אלימה בליגה, כך ששכרה יצא בהפסדה.
19. עברתי לorange, אהבה אמיתית :)
(21.11.04)
20. השרות בסלקום בירידה מתמדת כבר כמה שנים
אמיר ,   צפון (ת"א)   (21.11.04)
אני לקוח שלהם כבר 6 שנים ומאוד מאוכזב. השרות שלהם נהיה ממש גרוע. הם לא משקיעים בכלום וכל דבר צריך להגיד להם חמש פעמים. גם כאשר הטעות שלהם. גם המבצעים של אורנג' יותר טובים. הייתי עובר לאורנג' כבר מזמן אבל חשוב לי לשמור על המספר שלי אז אני נאלץ להמשיך לסבול. מי שעוד יכול... שלא יצטרף אליהם
21. סלקום - שקרנים ! ! ! ובנוסף אין קליטה
נפגע סלקום ,   צפון   (21.11.04)
אין קליטה ואין פתרון לכך... כך טוענים *123 חברה סוציומטית שדואגת רק לרווחיה ולא לשירות לקוחותיה... ראו הוזהרתם !!! ברחו כל עוד נפשכם בכם..
22. אהוב יקר, לא עצרתי אפילו לראות כמה זה
עולה לי ,   תורידו מחירים   (21.11.04)
23. מותג מצליח ביותר
אורן   (21.11.04)
המבצעים הרבה יותר טובים עכשיו, אני עברתי מ orange ואני הרבה יותר מרוצה
24. פלאפון מספר אחת
(21.11.04)
25. הם מותג שנוא
אדי   (21.11.04)
אז מעניין שבחרו דווקא בקמפיין ה"אהבה". ובכלל, במקום כל הזמן למתג את עצמם מחדש (אגב, כשעברתי ליד בניין סלקום וראיתי את הכוכב ה"דינמי" שלהם בכלל חשבתי שהתאורה של השלט המיסה אותו...) ולבזבז כספים - שיוזילו את העלויות ויביאו אותן לרמות שפויות ואז אולי נתחיל לאהוב אותם. הם כל הזמן מעלים מחירים ומבטלים מבצעים והטבות.
26. סלקום על הפנים ! רק orange
מיקי ,   חיפה   (21.11.04)
27. סיפור קצר על אהבה... אה, סליחה על סלקום
עמית ,   תא   (21.11.04)
פעם לפני כעשור, פלאפון אבדה את הבכורה לסלקום. מחברה שהייתה במקום הראשון, היא ירדה למקום השני ואז לשלישי. היא חטפה את השטוזה שלה, וראו זה פלא, התארגנה על עצמה לפני כשנה ורואים שמשהו טוב קורה בה. אני אומר את זה כי כשבררתי מחירים, פלא פון הציעו מחירים הרבה יותר אטרקטיביים מבחינתי. כשחייגתי לסלקום וסיפרתי להם מה אמרו לי בפלא פון הם הגיבו ב"אין מה לעשות". אמרתי שאני עובר חברה. הם אמרו "אין מה לעשות". עברתי חברה. לסלקום אף פעם לא הייתה אסטרטגיה שיווקית של ממש. כל האסטרטגיה שלהם היתה "בוא ננסה לספק ללקוח שלנו כמה שיותר שירותים כדי שיוציא כמה שיותר כסף, אבל נמנע ממנו לראות על מה שהוא מוציא את הכסף בדרך הכי מתוחכמת שאנחנו יכולים". הדוגמא הכי טובה לזה - לא לתת לו לראות שהוא מחייג לרשתות אחרות על ידי כל מיני קידומות הזויות כמו 068 066 065 ועוד. כמה מאיתנו שמו לב ש 066 זה אורנג' וש 065 זה סלקום? מעט מאוד. כל זה עטוף באריזה מנצנצת סגולה חולנית עם כוכבים והקמפיין האחרון הוא רק הסימפטום האחרון שלה. כל מי שבקר בתחנות השירות שלהם ראה את חוסר האכפתיות המהוקצע, את חוסר המגע עם הלקוח שעטוף ב"כאילו " מקצועיות. מי שעבד שם, כמו חבר טוב שלי, ידע לספר דברים הרבה יותר גרועים על היחס ללקוח, ועל ההתנשאות של "אנחנו מול הלקוח" שעומד בבסיסו של כל דבר שהם עושים, שמתרגם אחר כך ל"אנחנו בהנהלה נגד העובדים הזוטרים יותר". העובדה שהם משתמשים באהבה לבסיס של קמפיין שמפרסם אותם אינה מקרית - הם צוחקים על עצמם בחיפושם אחר דבר שמזמן אין להם, ומבליטים בכך את השקר שהם מנסים למכור. הבעיה היא שאפילו הם לא קונים את השקר של עצמם. סלקום תהפך תוך שנה שנתיים לאותה חברה בנסיגה שפלא פון היתה לאחר כניסת סלקום לשוק, וזו מסיבה פשוטה אחת - כמוצר חדש נבנס לשוק, מספיק לספק אותו במחיר נמוך כדי להצליח. אבל כשמוצר מסוים נמכר לאורך זמן על ידי כמה ספקים, צריך איזו שהיא אמת שיווקית, איזה שהיא סטמינה, אורך רוח אמיתי, שיגרום ללקוח לחזור אליך. במקום לספק את זה סלקום הפכה לבזק החדשה. ואפילו בעם מוכה גורל וחסר כל מודעות צרכנית כמו שלנו זה לא יעבוד להרבה שנים.
28. כל הכבוד לסלקום
עידן(חדש) ,   ת"א   (21.11.04)
לפחות חברה 1 שמדברת על אהבה ולא על שינאה ומלחמות שאנחנו עוברים כל החיים במדינה הזו. ולצד הכלכלי שלנו הצרכנים - תעשו בדיקה טובה ומקיפה ותגלו שסלקום היא גם עם התעריפים הזולים !. וגם אם יקפוץ הגאון שאומר שהיא לא הכי זולה - זה בטח עוד ילדון צעיר שלא מבין שבעולם עיסקי לא תמיד המחיר קובע אלא הרבה דבריי תוכן אחרים.
29. ההתנהגות של סלקום(כדאי לכולם לדעת)
הוא   (21.11.04)
שלום רב, מכתב זה מופנה לכל מי שברשותו מכשיר טלפון נייד ובעיקר מי שלקוח בחברת סלקום. אני לקוח של סלקום משנת 1997 באופן רצוף ועל שמי 2 קווים וכמובן מכשירים של החברה לפני כשבועיים החלטתי להדרג את המכשיר שהיה ברשותי קרוב ל3 שנים, אציין שאת כל הפרטים בדבר העיסקה עשיתי מול מוקד הטלפוני שם נאמר לי שאת כל הפרטים עליהם דיברנו וסיכמנו ממוחשבים כך שכל נציג מכירות יוכל לדעת במה מדובר, וכך היה. בסוף היום הגעתי לסניף של סלקום ומיד טיפלו בי והעיסקה נעשתה די מהר כאמור הכל כבר סוכם קודםמול נציג המכירות הטלפוני. למחורת היום התחלתי ללמוד איך להשתמש במכשיר בעזרת החוברת המצורפת וכשלא הצלחתי למצא כמה אופציות מאוד בסיסיות התקשרתי למוקד שרות, שם לא הצליחו לעזור והעבירו אותי למחלקה הטכנית, אז נאמר לי שהאופציות אותם אני מחפש אינם קיימות במכשיר, מדובר באופציות מאוד בסיסיות שקיימות בכל המכשירים מכל הדורות אך משום מה במכשיר שרכשתי(סמסונג 645) הם אינם. - אי אפשר להשתיק את הצלצול כשנכנסת שיחה, כל פעולה למעט מענה מנתקת לצד המתקשר, כך שאם אין ברצון המשתמש לענות ו או לנתק הוא חייב לשמוע את הצלצול עד סופו ואז להשתיק. - אי אפשר לבטל את האנימציות של המסך כשיוצאת שיחה (בזבוז סוללה). - אי אפשר לבטל את האנימציות כשנכנסת שיחה מה שלי אישית שמבלבל בעיניים כשאני מעונין לקרא מי מתקשר - אורך החיים של הסוללה כלל לא קרוב למה שרשום בחוברת, לא בהמתנה ולא בשיחה כשביררתי על כך בסניף, כל מה שהיה לאחראי משמרת לומר זה: "אין מה לעשות זה נמדד בתנאי מעבדה".(וזה ציטוט מדוייק) מי בדיוק משתמש במכשיר בתנאי מעבדה?? לאחר חילופי דברים וניסיונות של המחלקה הטכנית לבדוק אם בכל זאת אפשר לכוון ולסדר את האופציות הבסיסיות שהוזכרו נאמר לי שאין דרך לעשות זאת. פחות מארבע ימי עבודה חזרתי לסניף וביקשתי להחליף את המכשיר וזאת לאחר כל התהליך הטלפוני הנ"ל של שיחות והמתנה לנציגים כאלו ואחרים של החברה בסניף נאמר לי שאין מה לעשות ואי אפשר להחליף את המכשיר ובעצם אני תקוע איתו, אזכיר שהייתי כן מעונין להשאר לקוח של סלקום ולהחליף את המכשיר במכשיר אחר, למרות זאת הגישה של סלקום היא אחידה, גישת השחור לבן "עברו 24 שעות ואין מה לעשות" כולם דיקלמו את המשפט בלי שום מקום להיגיון פשוט, אזכיר שוב שאני לקוח של סלקום קרוב ל-8 שנים! אז כדי שתדעו כולכם ובמיוחד לקוחות של סלקום במסמך שאתם חותמים בעיסקה ישנו סעיף המציין את התנאי הנ"ל ובעצם נותן את הלגיטימציה להתייחס ללקוחות באופן אטום שכזה, ומי שחושב שחוק הגנת הצרכן כמו שרובנו מכירים קיים פה אז הוא טועה לגמרי, סלקום מסתתרת מאוחרי סעיף ה-24 שעות שמופיע בחוזה ומצפה מהלקוחות שלה להכיר את המכשיר על בוריו תוך 24 שעות! מיותר לציין אך בכל זאת-את המכשירים המתקדמים של היום אין דרך ללמוד בזמן הזה למי שעובד או לצורך הענין למי שיש לו חיים. אישית זו פעם ראשונה בכל הזמן שאני לקוח שיש לי איזה שהיא בעיה, וזו דרך הטיפול של סלקום, נוכחתי לדעת שלרכוש מכשיר בסלקום פרושו לרכוש מכשיר בלי כתובת ממש כמו לרכוש מרוכל בשוק, דרך הטיפול של החברה בבעיה לא עולה בקנה אחד עם שום סטנדרט של שרות לקוחות. גם אם גם אתם הגעתם למסקנה כמוני שחברת סלקום היא חברה אטומה שלא לוקחת שום אחריות וטיפול בלקוחות שלה ואתם מעונינים לצאת ולעבור לחברה מתחרה אז כדאי שתדעו שגם את האופציה הזו סלקום תנסה לחסום בקנסות שונים גם אם שילמתם את מלא שווי המכשיר והוא שלכם לכל דבר וענין סלקום תדרוש ממכם כסף כדי להסיר את החסימה שלהם לשימוש חברות אחרות וכן תדרוש מכם כסף על כך שביטלתם התחייבות למסלול כזה או אחר. חברה שמנסה לשטוף לכולם את המוח בפרסומים על אהבה וזה שהלקוחות הם הכוכבים ומתנהגת בגסות ובאטימות כזו לא ראויה להתקיים. גם אם מכתב זה לא יגרום לכם לעבור חברה עצם ההתנהגות של סלקום לבסוף תפגע בה וזה ענין של זמן עד שרוב הלקוחות יפגעו בצורה כזו או אחרת וחברת סלקום תרגיש את זה במחזורים העיסקיים שלה.
30. איכזבו אותי בגדול
אבירן סביליה ,   אשדוד   (21.11.04)
לא יעזור אהבה או לא אהבה סלקום זה לא מה שהיה פעם, עדיף לעבור לחברה אחרת תבדקו ותיראו על מה לוקחים לכם כסף.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה