רכב  חדשות  בארץ
בנזין או גז: מה עדיף?
בני ברק
פורסם: 27.01.05, 11:16
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 68 תגובות ב-67 דיונים
1. בתכלס המדינה צריכה לסבסד ולעודד את הגז והיא עושה להיפך
ישראלי אסלי ,   ישראל   (27.01.05)
2. מאוד חשוב עלות היא 6-7000 ולא 10-15000.
BUBU   (27.01.05)
3. סעיף הביטוח לא נכון
ביררתי   (27.01.05)
יש לי סובארו B4 ורציתי להסב אותה לגז. בחברה בהרצליה זה עולה 8500 ש"ח כולל מע"ם והתקנה לרכב חדש זה עולה יותר. בקשר לביטוח התברר כי אם תרצו לבטח את תוספת הגז למנוע זה יעלה תוספת של כ אלף שקל לביטוח. אפשר שלא לא לעשות את זה ואז במקרה של גניבה או טוטאלוסט הגז לא מבוטח.
4. יש לי צינור גז מהכסא לקרבורטור ואני מנצל את הגז הטבעי שלי...
נהג מעשי ,   י"ם   (27.01.05)
5. נסעתי ברכבים על גז ו...
RONIAL   (27.01.05)
נסעתי מאות פעמים על רכבים על גז. חוץ מהעובדה שחצי תא המטען תופס בלון גז אין שוב הבדל. היה זה בדרום אמריקה. לא מדובר על רכבים ישנים אלא בדגמים החדשים ביותר של FORD ו- PEUGEOT. יתר על כן, רוב המוניות בברזיל ובארגנטינה נסעות על גז. כל ההבדל הוא ששם הגז הוא טבעי וזול יותר מאשר בארץ - שם אף אחד לא "שם" על איכות הסביבה הקטע הוא החיסכון הכספי. מחירי הגז בארץ גבוה יחסית ואינו מובטח והפערים עלולים להצטמצם - בנוסף בגלל שאין סיבסוד ומספיק משבר קטן כדי שמחיר הגז יעלה, קשה לבנות על בנושא. אלא עם תהיה מדיניות ממשלתית שדוגלת בהקטנת זיהום האויר ומוכנה להוריד את המיסוי על הגז כ- POLICY. היות והממשלה רוצה הכנסות במיוחד אלה שקלות לגביה, כמעט ואין סיכוי שהנושא ייתפס... וחבל.
6. יש איפשהו רשימת תחנות דלק שנותנות את השירות הזה ?
osh   (27.01.05)
7. אם חישבתי נכון: ההפרש ל-17000 ק"מ .....
אוסי הלל ,   מבשרת ירושלים.   (27.01.05)
ההפרש בסך 0.08 אג" לטובת מנוע מונע בגז, לנסועה (קילומטרז') שנתית של 17000 ק"מ הוא:1360 ש"ח. אזרח יקר- המדינה לא תתן לך "להרוויח" , עי" העלאת אגרת הרישוי או מחיר ה- ג.פ.ם (הגז לשימוש) היא תהפוך גם את ההפרש הזה ללא כדאי! עיין ערך: מה קרה למחיר ליטר סולר- ומה גובה אגרת הרישוי למשתמש במנוע דיזל! הגישה ה- "ירוקה" לאיכות האויר והסביבה- מס שפתיים בלבד!
8. יפה מאוד ... תודה רבה רבה
(27.01.05)
9. הנתונים מלאים סתירות!
(27.01.05)
10. נו - אז מה???
ש ק ד   (27.01.05)
- ותהיו בטוחים שיהיו שיקולים זרים ומוזרים למשרד האוצר ומשרד התחבורה, ברגע שיוכח שהנעה בגז משתלמת יותר. הם יתקעו לנו מיסים משונים כדי שכל העניין לא יהיה שווה את השינוי. הרי ידוע, למשל, שסולר מזהם פחות את האוויר מבנזין ושרכב ממונע בדיזל חזק ואמין יותר. אז באו ותקעו לנו מיסים על סולר ואגרת רישוי גבוהה ובזה דפקו את כל העניין..... זה קורה שמחוקקי החוקים הם פרוטקציונרים אינטרסנטיים קטני מוחין ולא מקצוענים שמבינים עניין.
11. פחות מזהם?
(27.01.05)
12. כנסו לפה ולא תאמינו !!! הנה לכם אחד שמבין...
KAPISH ???   (27.01.05)
המדינה צריכה לסבסד את רשויות הגז לימי קדם אנוש אם כי תעתועי היכולות הגלובליות של סיטונאי הנפט הפוסט-אקוואליים מוכיחים שוב שמבדקי עסקני העל בתוספת כלכלות שוקי ההון העולמיים לא יתגברו על קשיי עלייתן של בורסות החזון התלת קרקעי.
13. אין כמו דיזל אוטומטי והכי טוב זה V W
SHHC   (27.01.05)
14. אין תחליף לדיזל TDI
נהג מונית ותיק   (27.01.05)
15. למה המדינה לא מעודדת
גלעד ,   מרכז עם אויר מזוהם   (27.01.05)
כלי רכב מונעים בגז מזהמים הרבה פחות (כמה סימלי שהיום התריעו על זיהום האויר בערים הגדולות). המדינה, במקום להקל (לא צריך שתסבסד) מערימה קשיים על מוסכים שרוצים לקבל הסמכה להתקנה. כנראה שהבירוקרטיה גם חונקת את תהליך הקמת התחנות, וכמובן מה קורה עם מיסוי הגז. במדינות נאורות, רכבי ממשלה ורשויות מקומיות מוסבים להנעה בגז. אבל המחוקקים שלנו (שוב כמה סמלי - משפט נעמי בלומנטל היום) דואגים לכיסא, ולמצביעים שלהם במרכז. ענייני המדינה והאזרחים לא בראש שלהם.
16. בעולם משתמשים בגז מזמן...
ziv   (27.01.05)
הבעיה בארץ היא כמו כל דבר חדש בהתחלה כולם ירוצו לגז, אבל אחרי כמה שנים יתקעו לכולם מיסים חדשים! זוכרים כמה סולר עלה פעם? ועכשיו?
17. גז פשוט מדהים 10 הדיברות (חובה לקרוא)
עמית סופר   (27.01.05)
הכתבה מסלפת ב65 עד 70 אחוז מהאמת! 1-עלות בין 6000-7200(לא כולל מע"מ) 2-המדינה התחייבה לא לעלות את מחיר הגז ב 4 שנים הקרובות 3- המחיר לליטר הוא 2.40 4-הטיפולים לא יקרים יותר! 5-זה יותר בטוח מבנזין! 6- ידידותי לסביבה ונקי 7-מעל 20000 קמ זה משתלם 8-לעצמאים הוצאה מוכרת וכמובן פחת 9-הוצאה שתמיד תקבל בחזרה במיוחד במכוניות הגדולות מעל 2500 סמק 10-שומר על חיי המנוע (אין פיח)
18. גז
אבשי ,   י-ם   (27.01.05)
חפש את בעל ההון החזק יותר מאחורי כל מגמה כלכלית-אנו עדיין רפובליקת בננות
19. כלי רכב ידידותיים לסביבה
שימו לב לקישור   (27.01.05)
http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m00950.pdf
20. בבריטניה המדינה מחזירה 75% מעלות המערכת
גם כאן ,   אם היו יכולים לשלם   (27.01.05)
21. תגובת העם - אוויר לראות הוא החשוב
ירון   (27.01.05)
הכתבה שטחית מאוד ולא צופה פני עתיד. מילה אחת, אחת, לא נכתבה על זיהום האויר, שהוא המנוע שצריך לדחוף את כולנו לעבור לגז. הכתבה פשוט לא נכונה ומאיימת בכל משמעויותיה, כאילו נכתבה היא ע"י חברות הדלק השמנות והעשירות שמפחדות!! שכולנו לא נפחד - נעבור לשימוש בגז הכל יהיה זול יותר, פשוט יותר ונגיש יותר, כי איזה חברה, שקשובה לקול(ולכל) לקוחותיה לא תספק את דרישת הצרכנים(א נ ח נ ו). למען עתיד ילדינו - אותנו לא יפחידו בכתבות לא מבוססות.
22. זה נשמע מסוכן שמיכל הגז מונח בתא המטען מה יקרה אם חלילה תהי
דני ,   תל אביב   (27.01.05)
23. שאלה
שאלה   (27.01.05)
האם העברת מכונית לגז מחוייבת להעשות ע"י מוסך מורשה או אישור משרד התחבורה או כל אישור שבעתיד אצטרך כדי לעבור טסט או תוספת\הדעה לביטוח
24. לבני ברק היקר
eits   (27.01.05)
האם אסטמה של אלפי ילדים היא כלכלית? האם עמדת פעם חמישה קילומטר מזרחית לת"א והסתכלת איך העיר נראית בבוקר, עם ענן הערפיח עליה? ידידי, כשזה יגיע, אתה תהייה מוכן לשלם מאה אלף ש"ח ולא עשרת אלפים כדי להגן על הילדים שלך ועל אורח חייך, אז "אובייקטיבי" ככל שאתה - אל תחטוא לצד הפחות נעים של האמת. דיווח עיתונאי לעילא ולעילא !!!
25. מחיר להתקנה של מערכת גז
ישראל   (27.01.05)
המחיר הנכון להתקנה הוא בין 4000 ל 6000 שקל תלוי בגודל המיכלים ומספרם ואיכות המערכת. אין פה שום הסבה, מדובר בהתקנה מאד פשוטה. המחיר של 15000 שקל הוא מופרז בעליל. השימוש בגז מוזיל את הנסיעה מיידית גם אם לא נוסעים הרבה. למלא מיכל גז הרבה יותר זול ממיכל נפט, גם סולר! טווח הנסיעה מתקצר מה שאומר שחייבים לתדלק כל 200 קילומטר בערך. הכתבה הזאת לא טובה. אני נסעתי עם גז בדרום אמריקה. הבעיה בגז זה הריח.
26. איפה תחנות התדלוק בגז?
גד ,   רעננה   (27.01.05)
יש למישהו מושג?
27. לא נכון בעליל.
asafאנ ,   מרכז   (27.01.05)
אני נוסע עם גז כשנה היתרון הוא עצום. המנוע יותר שקט המנוע נקי ןאין כלל פיח.לזוגות צעירים וחלנהגי מוניות יש אשרות להרכיב גגון על הרכב כך שזה לא מריע שאין מקום התא המטען. מי שנוסע הרבה ירווח בטווח המידי אחרי17אלף ק"מ. ומי שנושע פחות ירוויח בהמשך. בנוסף אפשר להחנות בחנין תת קרקעי (לא בכולם) מי שהוא מורה לנהיגהאו נהג מונית חובה. רק שיעשו עוד תחנות של גז. ואז יהיה אפשר לנשום טוב יותר.
28. לא זה ולא זה
שלומי   (27.01.05)
סולר
29. והבטיחות בכלל לא חשובה, מבחינת הממסד - שנשרף
דייב   (27.01.05)
30. המחיר לגז לפני הנחות כמו בסולר שיכול להגיע ל1.5 ש"ח
מכאל   (27.01.05)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה