שתף קטע נבחר

בנזין או גז: מה עדיף?

כדי להסב רכב בנזין להנעה באמצעות גז, צריך להשקיע 15-10 אלף שקל. האם זה משתלם? כלל לא בטוח, אלא אם נוסעים הרבה מאד

על כבישי הארץ כבר נעות כמה עשרות (ואולי אפילו כמה מאות) מכוניות המונעות בגז. במשרד התחבורה מעריכים שמספרן ילך ויגדל בתקופה הקרובה. עלות ההסבה של רכב בנזין לרכב המונע בגז היא זולה יחסית - 15-10 אלף שקל. השאלה היא האם כדאי להשקיע בהסבה כזו? כמה זה יכול לחסוך לנו באחזקת הרכב לעומת השימוש בבנזין?

 

משה קצין מחברת "חשב", המתמחה בחישוב עלויות אחזקה לרכב, בדק עבור "ידיעות אחרונות" את הכדאיות של הסבה כזו. הבדיקה נערכה לגבי שתי מכוניות סובארו אימפרזה, שנפח מנוען 1.6 ליטר. באחת יש מתקן הסבה לשימוש בגז, והשנייה מונעת בבנזין. שתי המכוניות נוסעות 17 אלף ק"מ בשנה. מחירה של מכונית כזו הוא 119,500 שקל בגרסת הבנזין. תוספת ערכת הגז מייקרת את המחיר ל-128 אלף שקל. מחירו של ליטר בנזין בתחשיב הוא 4.78 שקל. המחיר לליטר גז: 2.5 שקל.

 

מתברר כי עלות האחזקה השנתית של רכב גז זולה ביותר מ-6% מזו של רכב בנזין. ככל שהרכב עושה יותר קילומטרים, כך גדל הפער הכלכלי לטובת רכב הגז, בגלל מחיר הגז הנמוך יותר.

 

עם זאת, יש להתחשב בעובדות הבאות: מספר תחנות התדלוק בגז עדיין נמוך ומחייב לפעמים סטייה מנתיב הנסיעה כדי לתדלק. אין עדיין מספיק מוסכים המתמחים בטיפול במכוניות מונעות בגז. יש חניונים שלא הותאמו לחניית כלי רכב מתודלקים בגז, בעיקר חניונים ישנים ותת קרקעיים. בנוסף, אין כל ביטחון שהמדינה לא תחליט בעתיד להעלות את המס על הגז, מה שיפגע בכדאיות השימוש בו. ועוד דבר: כשאתם מתקינים ברכבכם ערכת גז, תיאלצו לוותר על חלק מנפח תא המטען, כדי לאחסן שם את מיכל הגז.


עלות אחזקת רכב: בנזין מול גז (בשקלים)

עלות אחזקת רכב: בנזין מול גז (בשקלים)
סעיף ההוצאה בנזין גז
החזר הון 13,038 13,966
רישוי שנתי 1,178 1,395
ביטוח 6,963 6,988
תיקונים וחלפים 3,740 4,250
צמיגים 136 136
דלק 7,735 4,276
סה"כ עלות שנתית 32,790 30,794
עלות חודשית 2,732 2,566
סה"כ לק"מ 1.93 1.81

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רכב מתודלק בגז. משתלם כשנוסעים הרבה
צילום: שאול גולן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים