חדשות  דעות  מאמרים  אטילה שומפלבי
התקשורת לא אשמה
אטילה שומפלבי
פורסם: 20.05.05, 12:22
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 84 תגובות ב-84 דיונים
31. גידלו את עוזי כהן כדי לפדח את הליכוד ועוד באים בטענות לציבור
גלעד   (20.05.05)
32. התקשורת - המו"לים של פראבדה גאים בכם
שומר הראש של הכלב ,   השומר   (20.05.05)
אתם אפילו יותר טובים, אתם עושים זאת מבחירתכם
33. אז נשאיר את הפוליטיקאים ונחליף את העם
aml ,   תל אביב   (20.05.05)
אתם התקשורת ה"לא מגוייסת" לכל מיני שיקולים זרים,אתם בסדר גמור הלב שלכם במקום הנכון ואתם מתריעים על העוני, ומהללים את הביבי שמפריט אותנו לדעת, שקיצץ קיצבאות קשישים ונכים שמתפאר כמנצח לקול תשואותיכם .שסידר את כל הג"ובים לחבריו ואת המחיר נשלם כולנו במרכז הליכוד הבא. אתם ממובילי ההתקרנפות ואובדן הבושה אז אל תבלבל את המוח ותבדקו שוב את עצמכם.
34. עצם החוצפה לנצל שליטה בגוף תקשורת כדי להתנער מאחריות ולהפיל
דוד   (20.05.05)
אותה על אחרים? אתה קולט מה עשית פה, אטילה? אתה כותב: "כלב השמירה חייב לנבוח"? אתי מציב בפניך אתגר להראות ,ולו כתבה אחת בסדום, של ביקורת על שרון מאז זה הכניס להילוך את ההתנתקות. כשרון זרק לתקשורת עצם התנתקות דשנה, כי ידע איפה מרכזי התיאבון שלכם. הוא מנגן בכם כאמן אמיתי.
35. הבעיה אטילה היא שהציבור איבד אמונו בעיתונות
(21.05.05)
אין. אין לציבור מילה של אמון בעיתונות. הציבור חושב (ובצדק) שהעתונות מגוייסת. שהעתונות מתייחסת באמות מידה שונות למעשים דומים. הציבור שומע את נאום האתרוג של אמנון אברמוביץ ומפנים. הציבור מבין שהעיתונות הפכה להיות כלבת השעשועים של האג'נדה שלה במקום כלבת השמירה של הדמוקרטיה. אז שהעתונות תעשה בדק בית ותבחן איך היא הגיעה למצב כזה של נתק גמור עם הציבור. והמדדים של הירידה העיקבית בקריאת עיתונים מאוששים את האמור. ושעתון הארץ - שנתון בקשיים כספיים חמורים - ישאל את עצמו איך זה קרה ש"העתון לאנשים חושבים" הפך להיות לעתון ש"מישהו מתיימר לחשוב שם בשבילך".
36. לאלי מס' 16 - גם אם היו כותבים , לא הייתם שומעים
סימון   (21.05.05)
הרי כבר בן גוריון ז"ל כתב על אריק - מתי האיש הזה יפסיק לשקר, ארליך ז"ל כתב על האיש המסוכן שאם ירגיש במצוקה, הוא יקיף את בן הכנסת בטנקים, מה לא אמרה עליו ועדת אגרנט? לך לארכיונים ותראה מה אמרו המתנחלים ושכמותך ? איך צעקתם ברחובות ביום שבחרתם אותו להיות ראש ממשלה? אריק מלך ישראל כינתם אותו, איך כינתם אותו במרכז הליכוד ? אריק מלך ישראל , אם כתבו עליו משהו, צעקתם : סמולנים עושי רצח אופי, די לצביעות, אתה כותב כאן? מי כאן בדיוק הצבוע? כאשר אריק עשה מעשי תועבה ושחיתות בשטחים ושפך שם את כספי משלם המיסים, הכל היה שפיר , ידעתם ושתקתם כי היה לכם נוח, לפתע שמתהפך הגלגל, כי אריק הבין שהביא את מדינת ישראל לעברי פי פחת, ועתה בתור ראש ממשלה , עליו לשאת באחריות למעשיו הנלוזים בעבר, לפתע אבוי, "אריק מלך ישראל" הפך להיות "אריק המושחת" "אריק הדיקטטור" הכל בגלל שהוא עושה ההפך ממה שקיויתם, אז מי כאן הצבוע אלי? וכן אלי , מלכים הם לעולם דיקטטורים, אז יש דיקטטורים , ויש דיקטטורים נאורים , ויש דמוקטטור, אל תאשים את העתונות , הוא מעשה ידיכם, ורק עליכם יש להלין.
37. השיירה עוברת כי הציבור שותף ומסומם לפאשיזם של שרון
כששתן זה גשם ,   מנשקים תיד המכה   (21.05.05)
ראשית, אכן הרבה לפני ההיתנקנקות הדמוקרטייה הישראלית היתדרדרה למסיכה שיקרית, עד לחוסר תיפקוד טוטאלי ובמיוחד בשלטונו של שרון שעצם בחירתו ובעיקר בחירתו השניה מלמדת על חוסר דמוקראטיות מובהק הבחירות לא היו חופשיות ובטח שלא דמוקראטיות-כי אזרחי ישראל כלואים בשקרים ביצר נקמה ושיקוליהם אינם הגיוניים ואינם מכוונים להיטיב עם חיהם שרון הרי לא הביא שלום וגם לא ביטחון הוא דירדר תמדינה בכל התחומים למען מלחמת יש ברירה נוספת למען ההיתנחלויות והכיבוש והעם ביחד עם התקשורת קנו תשקרים ונישקו תיד המכה(פסיכולוגיית ההמונים עבדה-הסימום למנהיג ביריון היא ההוכחה) בהמשך, אחרי שהתעמולה צרבה שאונס זה אהבה, בא התור של גביית המחיר בדמות התוכנית הכלכלית של ביבי שצרבה שקרים חדשים שהגדול בהם הוא הבריחה מאחריות המדינה לאזרחיה (הממשלה לא יצרה מקום עבודה אחד ובשיטות הפרד ומשול שיסתה את האזרחים זה בזה תוך כדי שלילת זהות ודריסת כבוד האדם, נורמה שכבר קיבלה לגיטימיות מלאה -הרי כבר שנים הפילגש בגיבעה היתעלקה על משאבי המדינה ומוסדה השיטה של ניצול החלשים ביחד עם הוצאתם מחוץ למשחק הכוחני) התקשורת עסקה ועוסקת בשחיתות ובאי הצדק אך כל אלה הם רק השבבים בשקר הגדול ובפשע והאלימות העיקריים שמהם נוצר הרעל, שם התקשורת שתקה ושיתפה פעולה-והכוונה כמובן לכיבוש ולהיתנחלות שלמען קיומם נוצרה ההוויה והשפה היהירה הלאומנית הקורבנית הגזענית והאלימה האונס בבית הוא המשך אונס השכנים עדיין רוב התקשורת משתפת פעולה עם השקרים שבמקור ההרעלה כמו "היהודית דמוקרטית", "הדמוגראפיה" "הביטחון" "הגדר"(במאמר זה)ועוד הקולות של ליבוביץ' ואבנרי עדיין מוקצים אבל כששקר גזל אונס ורצח מקבלים לגיטימיות, בסופו של יום(שלשום)הם ניכנסים הביתה והשאלה היא רק מי הקורבן הבא הציבור כאמור משתף פעולה-כל פרט בחברה הישראלית היפנים את הגישה והשפה וכולם חושבים שעם עוד כוח קומבינה ושקרים הם יטפסו על אחרים, יסתירו את חולשתם וישיגו לעצמם "איכות חיים" שהיא בעצם פיצוי ותחליף להקלת הטראומה זה הרי בדיוק סוד כוחו של הפאשיזם, ומקורו של הרוע הבנאלי. - הוויה ישראלית זאת באה לידי ביטוי בהסח הדעת בשקיפות מתוך ההצהרה העצמית של השנאה והפחד מלהיות פראיירים-שכמובן בסימום ובעיוורון אינם רואים שבדיוק בשל כך הם פוגעים בעצמם והופכים להיות האמא של הפראיירים בקשר לכיכרות-הפאשיזם המתוחכם של שרון וביבי מישתמש במסיכת הדמוקרטייה והפך אותה למכשיר חסר משמעות כך שגם אם יצאו אלפים לכיכרות בעזרת הקרנפיות והדמגוגיה יעבירו אותה ויסממו תציבור בעזרת ספין או אסון מזדמן (למשל ההיתנקנקות) והציבור עצמו, אכן אדיש ומבולבל שזה בדיוק תוצאה של הסימום הפאשיסטי, בכלל אזרחיותו הדמוקראטית אינה קיימת, מלכתחילה הוא דואג רק לביתו ואחריותו מוגבלת לאנוכיותו כדי שכלב הדמוקרטייה ישמור עליה ראשית עליו לנבוח על מקור הבעייה ושנית צריכה להיתקיים דמוקרטייה לצערי 2 התנאים לא קיימים
38. לב השחיתות במדינה נמצא
אאא   (21.05.05)
בכל מקום שנשלט ע"י אשכנזים סמולנים - התקשורת,מערכת המשפט,האקדמיה,בעלי ההון וצמרת הסקטור הציבורי
39. כאשר הכפיש ה BBC
אאא   (21.05.05)
את רה"מ בלייר ללא הוכחות,כל צמרת הרשת הלכה הביתה. כאשר הכפישה איילה חסון את רה"מ נתניהו ללא בדל של הוכחה,בברווז העיתונאי ששמו בראון-חברון,היא קיבלה קידום. כאשר פרסם דן ראת'ר תחקיר כוזב כנגד הנשיא בוש,הוא פרש מעולם התקשורת. כאשר פרסמה אילנה דיין שני תחקירים כוזבים,היא ממשיכה לשדר כאילו כלום לא קרה. מה לגבי פרשת זאב בייניש? מה לגבי השחיתות של פורז והעמותה שלו? מה לגבי פרשיות גלאון ותמיר? מה לגבי שמירת זכות השתיקה של בלומנטל לעומת הרצוג? למה נעלמו פרשיות השחיתות של שרון מאז ההנתקות נכנסה לסדר היום? מה לגבי כתב אישום שלא הוגש כנגד עובדי הרדיו שקטעו בכוח את תכנית "הכל דיבורים" ? מה לגבי כתבי אישום פליליים כנגד עובדי הערוץ הראשון שדיווחו שנים על אלפי שעות נוספות לחודש,כל אחד? (בגלל זה הוכנס לשם שעות נוכחות לא מכבר). אתם מושחתים בקנה מידה בלתי נתפס. מה פתאום מפריע לדנקנר ומרגלית המינויים במשרד החוץ פתאום? איפה הם היו כשמינו את אורן שחור,גד יעקבוי,כרמי גילון,אורה נמיר,קולט אביטל,אבי פרימור...?
40. בתמורה להמנעות סיעת רע"מ
אאא   (21.05.05)
בהצבעה על התקציב,התחייב שרון להכשיר את כל היישובים הלא חוקיים של הבדווים. למה רק מקור ראשון דיווח על זה? היתה הצעת חוק לפיה כל גוף ציבורי יתחייב לדווח על כל מקורות התרומות שלו והקף התרומה.מפלגת העבודה ומרצ הפילו את החוק. למה רק מקור ראשון דיווח על זה ? טומי לפיד,כשכיהן כשר משפטים,טרפד יוזמת חקיקה כנגד ידיעות אחרונות,למרות שבנו מועסק שם. למה לא דיווחתם על זה? מה חשבתם? שלא נדע? שלא נשמע?
41. בדוח המבקרת מרים בן פורת
אאא   (21.05.05)
דובר על פרשה בה לקח רה"מ דאז,יצחק רבין,למעלה מ 40 מליון ש"ח מכפסי קופת הפנסיה ההסתדרותית למען מוזיאון הפלמ"ח. למה לא דיווחתם על זה? למה לא סיפרתם לנו כי התורם העיקרי למסע הבחירות של יצחק רבין היה נחום מנבר? למה נעלמה פרשת השחיתות סביב מארק ריץ' מסדר היום התקשורתי?
42. כלבי החוצפה
דידי קרן ,   ראשל"צ   (21.05.05)
איזו חוצפה: מיהי הכותבת שמדברת בשם כל העתונאים, מי הסמיך אותה,מי בחר בה? ובישא החוצפה את מי היא מאשימה? את הציבור? כלומר: העתונאים בסדר, הקוראים לא בסדר. אז מה? להחליף את הקוראים?
43. חייבים שינוי
משה   (21.05.05)
בבחירות הבאות חייבת לקום מפלגה אחרת. זה פשוט חייב לקרות. מסממים אותנו ואנחנו לא מרגישים. שימו לב למה שקורה בחדשות, בתקשורת ובשיח הציבורי - כולם מדברים אך ורק על ההתנתקות. כאילו שזה מה שיציל אותנו מכל הצרות. עזבו את ההתנתקות. זה שולי. ובטח לא מחייב את כל תשומת הלב. למה אף אחד לא זועק על מה שקורה בחינוך? זה העתיד שלנו, לא? אתם מבינים שמה שעושה היום ג'ודי ניר מוזס יעשו דור שלם של ילדים שזה סוג החינוך שהם מקבלים בבתי הספר? מה נעשה בעוד 5 או 10 שנים שכל אשה שניה תהיה ג'ודי? וכל גבר שני יהיה עוזי? מה נעשה אז? למה לא צועקים על הנעשה בכבישים? על האלימות בכל מקום? על הרס הסביבה? למה???? המערכת הפוליטית היום מורכבת מאנשים שבמקרה הרע הם פשוט לא מסוגלים לעשות כלום ובמקרה הרע פחות הם כאלה שרוצים לעשות אבל לא יכולים. רוב המערכת מורכבת או מדינוזאורים כמו פרס או שרון, או מחולרות חדלי אישים המקורבים אחד לשני. כל המערכת קיימת בעיקר כדי לקיים את עצמה !!! והשלום? ההתנתקות? שמאל ? ימין? אין חיות כאלה. עזבו אותכם מהשטויות. גם הימין וגם השמאל הם מדומים וימכרו את כל מעט הערכים שנשארו להם עבור סגן שר ללא תיק ומכונית שרד. בינינו, השלום לא תלוי בנו. הפלשתינאים וכן גם הסורים רק צריכים להגיד בלב שלם שהם רוצים שלום (ראה מקרה סאדאת) ואז גם אביגדור ליברמן כראש ממשלה יאלץ לתת להם עד הס''מ האחרון? אז למה שלא נתעסק בבעיות האמיתיות? למה אנחנו משחקים לידי המאפיה המאורגנת שמנהלת לנו את המדינה ונותנים למאפיה הזו לגרום לנו לחשוב שהכל זה התנתקות? המפלגה שתקום תהיה מפלגה שמורכבת מאנשים רגילים. לא גנרלים, לא סלבריטיס ובטח שלא חברי מרכז ועסקנים. מפלגה של אנשים ישרים, מעמד בינוני, משלמי מיסים. מצע, או יותר נכון דרך עבודת המפלגה יהיה מאוד פשוט: 1. שני התיקים הראשונים אליהם תלחם המפלגה לאחר הבחירות יהיו חינוך ואיכות סביבה. אח''כ תיק הפנים, ועבודה ורווחה. 2. חברי מפלגה שיבחרו יהיו בתפקיד קדנציה אחת בלבד ולאחריה לא יוכלו להבחר שוב. 3. תנאי העסקה כחברי כנסת או שרים יהיו - : א. משכורת - שכר המינימום במשק. ב. ללא עוזרים ושאר מלקקי פינכה ג. נסיעה רק בתחבורה ציבורית המפלגה החדשה הזו תעשה מהפכה בחינוך. קודם כל בחינוך. מזה מתחיל הכל. יועלו הקריטריונים לקבלת תעודת הוראה. תועלה באופן משמעותי משכורת המורה. תורד משמעותית ההתערבות של ההורים בבתי הספר. בתי הספר יבדקו ויתוגמלו על סמך הישגיהם. בתי ספר שבהם תהיה רמה נמוכה יקבלו עזרה ובמקביל מנהלים ומורים שלא עומדים בקריטריונים ולא מסוגלים להביא לתוצאות ילכו הביתה. חד וחלק. בנושא איכות הסביבה תעשה מהפכה. אין לנו ארץ אחרת. והארץ שיש לנו קטנה צפופה ומזוהמת עד היסוד. יוקמו מפעלים למחזור אשפה ומים. יותקנו תקנות נגד פגיעה באיכות הסביבה. והכי חשוב, יוקם גוף עם שיניים וסמכויות שיוכל לטפל בכך. בלי חינוך של הדור הבא ובלי שמירה על איכות הסביבה בארץ הקטנה שלנו אין לנו קיום !!! אי אפשר להשאיר את הנושאים הששלו לשרונים, לדליות איציקים ולעוזים. פשוט אי אפשר. צריך לשנות ומהר או לארוז וללכת מפה. אין אפשרות אחרת. אני קורה מפה להתארגן, לא לתת לעניין לדעוך שוב. אזרחים שחושבים כמוני צריכים להרים את הכפפה. אני מאמין שעדיין לא מאוחר, אבל אנחנו קרובים לדקה ה 90. אני תמים? נכון מאוד. אבל אולי זה מה שצריך היום בפולוטיקה. מפלגה של אנשים תמימים.
44. יגאל כהן : אתה אובססיבי, בור, היסטרי, פאטטי ומגוחך. תנחומנו.
מאבחן פגמים חמורים ,   הפסיכיאטר המחוזי   (21.05.05)
45. ל-35 חזק וברוך תהיה ועוד משהו.
בוזגלוביץ'   (21.05.05)
במקרה הספציפי של השחיתות במשפחת שרון, על פרשת האי היווני, על קשריהם עם הקזינו ביריחו, על פרשת העמותות, ועוד ועוד ועוד, יש אינטרס עליון לעיתונות לחפות על מעלליהם של אלה המבצעים פרק באני מאמין הפוליטי שלה. אף ארחיק לכת ואומר ששרון הגה את ההתנתקות כדי לקנות בה את השתיקה של התקשורת ולהציל כך את בניו ואת עצמו מבית-האסורים.
46. התקשורת מרוממת פושעים, היא האשמה העיקרית!
נוח ,   רג   (21.05.05)
אל תתמם, התקשורת היא האשמה העיקרית לשחיתות: - בעלי עיתונים רבים נגועים בשחיתות ובהון -שלטון. - התקשורת מהללת ומשבחת ומוקירה פושעים, נותנת להם במה, סוקרת את פועליהם בהערצה, מזמינה אותם למופעי ושידורי טלוויזיה, עושה מהם גיבורי תרבות. במקום להוקיע אותם, התקשורת מחבקת את הפושעים מכול הסוגים, צווארון לבן, פוליטיקאים, וסתם פושעים. הכן בשם הרייטינג!! אז אל תתחמק מהאחריות! אתם יכולים לשנות זאת- אילו הייתם אתם פחות נגועים בשחיתות מכול הסוגים! חסרי אחריות ציבורית ולאומית, עוסקים בזוטות, ברכילות, בצדקנות רייטינית, חטטנות קטנונית של חדרי מיטות, האדרת הרדידות, העצמת הבינוניות, ביזוי ערכים, ומה לא.
47. אטילה,ידיעות אחרונות, הארץ וערוץ 2 מגינים על השחיתות של שרון
זאב   (21.05.05)
ידיעות אחרונות, הארץ וערוץ 2 מגינים על השחיתות של שרון למען מטרתם הקדושה של גירוש אזרחי יש"ע מבתיהם.
48. אני בטלתי מנוי לידיעות בגלל שהוא מחפה על סילבן ושרון המושחתי
דני   (21.05.05)
49. יש כיסוי ויש כיסוי
לני   (21.05.05)
1. זה שהתקשורת מדווחת עובדתית, וגם לפעמים בליווי כמב כתבות צבע מהשטח, לא אומר שמלאה את חובתה. 2. התקשורת היתה צריכה לנתח את התהליכים שעוברת החברה הישראלית, להבין את המגמות החמורות בשטחי החינוך הכלכלה והחברה, ולקבוע את השיח בהתאם. 3. במקום זה התקשורת היא ב 90% , צהובה סנסציונית ויורדת אל העם, במקום לנסות להעלות אותו. 4. יוצא מהכלל הוא עיתון הארץ, אבל בגלל תפוצתו המוגבלת וקהל היעד האיליטיסטי הומוגני שלו, אין לו אימפקט ממשי אצל הציבור הרחב.
50. שומפלבי, מה זה החרטה הזה?? לא כולם דבילים!
יוסימימן (ערוץ 10) ,   ונמרודי (מעריב)   (21.05.05)
מאחר ואולי יש מישהו שלא מבין, או לא יודע, אז להלן הסיפור: איש אחד, שעושה עסקים ענקיים, צריך לצורך עסקיו לקבל רשיון מהמדינה. נניח, כדי למכור או לקנות (עם עמלה, כמובן) חול, או אדמה, או גז, או נשק, או אפילו כדי להיות בעלים של ערוץ טלביזיה. רשיון, או זכיון, מקבלים מהמדינה. זאת אומרת: מהפוליטיקאים שיש להם הכוח לתת רשיון או זכיון. איך משפיעים על פוליטיקאי? - בתקשורת כמובן. אז איך יהיה איש העסקים בטוח שיקבל רשיון? יקנה לו ערוץ תקשורת קטן (או גדול, לא חשוב), ויצ'פר את הפוליטיקאים שנותנים לו מה שהוא רוצה (על חשבוננו, כמובן) ויחסל את אלה שלא נותנים לו. באותו רגע שיש קשר בין התקשורת לפוליטיקה שהוא כפי שמתואר כאן אין יותר תקשורת חפשית. כל השטויות בכתבה שלך הן אפילו לא עלה תאנה לכסות את המצב, שאולי הוא כבר חסר תקנה. כי - תגיד לי אתה, שומפלבי - איזה פוליטיקאי יחרף את נפשו ויחוקק חוק שאוסר על איש עסקים הזקוק לפוליטיקאים ל"פרנסתו" להיות גם בעלים של ערוץ תקשורת? ואם טעיתי, ואתה יודע את כל זה וגם איש תקשורת הגון - בוא נראה אותך מוביל מהלך כזה.
51. ועוד איך אשמים
מיכל   (21.05.05)
איך בדיוק אתם מצפים להשפיע על קהל הקוראים כאשר החישוב העיקרי שלכם נע סביב "איפה נמצא הסקופ הבא"? אתם אלה שגורמים לחדשות להתיישן תוך שעתיים, אתם אלה שנותנים את אותו זמן במה לשחיתות בממשל ולכלב נושך, אתם אלה שאחראים לפילוג העם בין ימין ושמאל, דתי וחילוני, כאשר הדמוקרטיה אינה אלא כלי שרת לדעותיכם (ימין או שמאל), אתם אלה שקובעים את השיח הציבורי ואתם אלה שדואגים שיישאר רדוד ומתלהם. אינני בטוחה איזה אגו גרוע יותר, העיתונאי עם רגשי האשמה המאוחרים או העיתונאי שזועק את גדולתו בלי להבין עד כמה הוא הרס, אבל היה בטוח שבשיח הציבורי, התקשורת אשמה בהרבה דברים וזה שאתה זורק רפש באחרים, לא מסיר בקמצוץ את תרומתך למצב.
52. 44-הפסיכיאטר-יתכן שאתה צודק-אבל מה אם יגאל כהן אומר את האמת?
שבי   (21.05.05)
ייתכן שכל "אבחנותיך" נכונות (אם כי אני אישית נוטה לפקפק בכך) אבל נניח מכל זה עדיין לא נתן להסיק שדבריו של יגאל כהן=אינם אמת מעניין של"נקודה זניחה" זו לא התייחסת בתגובתך! מקרה? אני נוטה לפקפק גם בכך
53. אם זה נכון
מרק ,   נתניה   (21.05.05)
שהציבור הפסיק לשים עליכם אז אולי רצוי שתבדקו איך הגעתם למצב הזה? למה יש כזה נתק בין הציבור לתקשורת וכזה חוסר אימון? אז קל לכם להאשים את הציבור כמו שעשה יצחק בן אהרון בזמנו אבל אולי הגיע הזמן שתביטו בראי? והגיע הזמן שתלמד , עיתונאי צעיר שלי שהציבור לעולם אינו אשם.
54. ישנה מגמה של הסרת אחריות
תנין ,   ביצה   (21.05.05)
המדינה לא אחראית יותר לכלום הכל מוטל על האזרח הקטן כעת גם העיתונות לא אחראית לדבר וזה סה"כ המשך המגמה. רוב העיתונאים נתפסים על ידי האזרח הפשוט כחלק מהמנגנון המושחת, בא טור זה ומוכיח זאת...
55. קרנפים
עובד בגן חיות   (21.05.05)
התקשורת הפסיקה לעסוק בשחיתות של משפחה מסוימת עקב כך שהכתבים, בעלי הנטיות השמאלניות, בולעים את לשונם לטובת ההתנתקות. כמו בבדיחה הידועה: "אל תעשו גלים". יש כאן קשר ברור בין קומץ המשפחות העשירות כקורח, השולטון על מוקדי ההון והשלטון במדינת ישראל ובין מערכות העיתונים שבבעלותן. אך אל דאגה, ביום שתיפסק הנסיגה, יעלו שוב מאוב כל העובדות על השחיתות שבולעת כל חלקה טובה.
56. ל-11
אמנון   (21.05.05)
כעם שעבר אסון גדול מה היה קורה אם מנהיג מהעולם היה אומר דברים בנוסח זה איזה מהומה הייתה מתרחשת וגינויים שזועקים לשמיים אבל בו נודה אנחנו הגזענים הגדולים ביותר ואתה אדם שפל ומגעיל יכול לייצג את המדינה בכבוד
57. טעות בסיסית: לא אם אומרים, אלא מה אומרים
ג'ינג'יס ,   מודיעין   (21.05.05)
הבעיה הבסיסית היא שעם כל הערך שבחשיפת המצב על ידי העיתונות, המסקנות יכולות להתרגם לזעם עקר, או לפעולות פופוליסטיות חסרות ערך כמו הקמת בתי-תמחוי ו"קמחא דחרטא". העתונות צריכה לא רק להגיד מה לא בסדר, אלא גם ליצור אלטרנטיבה, על ידי שבירת מוסכמות. למשל: ניפוץ האגדה ש"כלכלה חופשית" היא משהו מדעי, ושכוחות השוק הם כוחות טבע שאי אפשר להלחם בהם, ולהציב אלטרנטיבות טובות, כמו שקיימות במדינות אחרות. למשל לנפץ את המיתוס ש"כולם מושחתים ואין מה לעשות" ולהציג דרכים לשיפור, ומקומות בהם זה קרה, וכיצד (אליוט שפיצר בנושא בעלי ההון בניו יורק, למשל) וכו. אחרת מה שנאמר הוא סתם צינור לשחרור קיטור שמביא את האזרח להרגשה: התעצבנתי ובזאת מלאתי את חובתי האזרחית, לעומת: יש ביכולתי לשנות אם רק אזיז את התחת שלי, כי זה שרע זה לא גזרת גורל או חוק טבע
58. 8, למה השמאל תמיד חייב לירות לעצמו ברגל
איש מרכז   (21.05.05)
בכך שהוא מציג לאנשים תמונה שכאילו אי אפשר לשנות(כי אפשר ועוד איך), של כלכלה סוציאליסטית לנסיגה מהשטחים? ההתבצרות העקשנית הזו מרחיקה אתכם כבר 20 שנה מהשילטון, ואתם מתעקשים לא ללמוד מהשגיאה הפטאלית הזו?
59. אטילה שומלפבי - באמת יש שם כזה? מזה???
רננה ,   מיתר   (21.05.05)
60. תגובה ל 11 וגם ל 30
סמולן מצוי (ואשכנזי) ,   שינקין, ת"א   (21.05.05)
11, אני מסכים עם 30 בכך שאתה מתנסח היטב. 30, אתה ממשיך לשלהב את הגל העדתי והאנטי אשכנזי. מה זה "שלוף את הג'וינט"? אני עוסק הרבה בטיפול בצרכני סמים. 80% מהם (מהיהודים) הם יוצאי עדות המזרח. 30, אתה יודע היטב שמי שבנה את הארץ, ונתן לצורך זה את מיטב אונו ודמו, הוא בעיקר הציבור האשכנזי, המפאיניקי, המפ"מניקי אנשי הקיבוצים (שומו שמיים) והמושבים. לא ביבי (אשכנזי, מה לעשות), שלוחש לזקנים סניליים כפופים דברי בלע נגד אסמול, לא אולמרט (עוד אשכנזי, אבל בל יצא בגללו קצף על כל העדה) בתחמוניו, ולא הצדיק הרשל"צ הנוכחי. האשכנזים לא חפים משגיאות. לטעמי, השגיאה הגדולה ביותר של אשכנזי בעשור האחרון היא בקשת הסליחה שביקש אהוד ברק מעדות המזרח. האמת - אתם, עדות המזרח, "מגיעים" לנו, לעם ישראל. מזרחיים מצביעי - ליכוד במגזר החילוני (יש לכם מושג ירוק מי ומה הייתה תנועת החרות?) ומצביעי ש"ס במגזר המזרחי - דתי (הוי - צריקים כחול אשר על שפת הים לרוב) אתם קודחים תחתיכם ומצידכם - שהספינה תטבע, "רק לא מפא"י", "רק לא אסמול". ביבי הביא אותנו אל פי התהום, ואתם, בבחירות האחרונות, הצעדתם אותנו צעד ענק קדימה. יש לי, אישית, נחמה קטנה: אין שמחה כשמחה לאיד. אני, ובכיף, רק הרווחתי מהמדיניות הקלוקלת של ממשלות הימין, והכיף מוכפל למראה המזרחים (בעיקר) שמתדרדרים מדחי לדחי כתוצאה מהצבעותיהם בעבר, וקרוב לוודאי - גם בעתיד. הכושי לא יהפוך עורו. היידה ביבי, היידה שרה!!!!
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה