סביבה ומדע  מדע  מדעים מדויקים
בשורה טובה: המסע בזמן (כנראה) אפשרי
ynet
פורסם: 23.06.05, 13:45
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 115 תגובות ב-115 דיונים
61. לזרטוסתרא-45-
פיזיקאי משורר   (25.06.05)
אם היא אוהבת אותך היא תבין
62. רמז-מה שנראה כפרדוקס- אינו!
טל (30.6.2005)   (25.06.05)
63. האם אפשר לנסוע בזמן, זו שאלה גם מטאפיזית ולא רק פיזיקלית
שלומי   (25.06.05)
לחוקרים ישנה הנחה שהעבר בכלל "קיים" במובן ריאלי ברגע ההווה. עוד נשאלת השאלה מה בכלל המשמעות של המשפט "חלקיק X נסע בזמן." האם T בפיזיקה מקביל לתחושת-הזמן שאנחנו חווים בחיים? . כל ההנחות שעומדות בבסיס הדיון על מסעות בזמן הן מפוקפקות.
64. כמובן שיש מבקרים מהעתיד, הבעיה היא שכולאים אותם במוסדות
סגורים - רוני   (25.06.05)
65. לאוהבי הנושא : תורידו סדרה בשם The 4400 שרצה עכשיו בארה"ב
דוק   (25.06.05)
פשוט מעולה ! חוצמזה וללא קשר לסדרה, מסע בזמן מעלה אפשרויות של יקומים מקבילים או מציאות מקבילה שזה אומר שהכל כבר קרה קורה ויקרה שוב בכל וריאציה אפשרית. קהלת anyone ? ההרגשה שלי היא שאנחנו לא קרובים להבין את מסתורי היקום והחיים ומנגנוני הזמן, ושאולי מתישהוא תפיסה חדשה לגמרי וצורת הסתכלות אחרת תפתח בפנינו רבדים חדשים והבנות מדהימות לפשר הייתנו כאן ומהלך הארועים שמשאיר אותנו פעורי פה מדי פעם. יש סיבה או אין סיבה? דברים קורים כי הם צריכים לקרות ככה או הכל רנדומלי ולא משנה ? הקול הפנימי שלנו, אותו אינסטיקנט שמכוון את בחירותינו, האם הוא יודע משהו שאנחנו ברמת המודעות החיצונית לא בשלים להבין עדיין ? הכל מחובר בצורה שנעלמת מאיתנו כרגע? הכל יחסי וגם אנחנו, וכשנדע ביחס למה, נבין את עצמנו ואת תפקידנו כאן יותר טוב. שבוע טוב ;)
66. ל 19 ול 43.
(25.06.05)
הטיעון שאם מכונת זמן הייתה אפשרית, היינו רואים תיירים מהעתיד, או לפחות מסרים מהעתיד הוא טיעון חזק, אבל לא פוסל אפשרות של מכונת זמן, שיהיה אפשר לחזור רק עד לרגע בו היא נבנתה לראשונה, ברגע שתומצא המכונה הזו, אם זה אפשרי. ישר יגיעו אליה מסרים/תיירים מהעתיד...
67. לחובב הפיסיקה מ- 43
קובי   (25.06.05)
הלוגיקה שלך לקויה: 1. אתה קושר אך ורק את מהירות האור לשינויים בזמן, אך יתכנו אפשרויות אחרות לשינויי זמן שלא מחייבים תנועה במהירות גבוהה. 2. "ההוכחה" המבוססת על העובדה שאין מסביבנו נוסעים מהעתיד: תחשוב על באפשרות שמסע בזמן יתכן וצורך אנרגיה (=עלות) גבוהה, כך שיתכן שהמילניום שלנו די עלוב ולא מצדיק טיול בו
68. זמן הוא מושג שהומצא ע"י בני-אדם-כנסו!!!!!!!!!!!
זמנומטר   (25.06.05)
אין שריג של זמן ואין מסע בזמן ואין דבר כזה בעצם זמן - יש רק כל מיני הגדרות שהמציאו מדענים שרוצים לנסות להבין את הדברים בצורה של שחור ולבן והוכחות חד-משמעיות. אז הנה ההוכחה: אין עתיד כי הוא עוד לא קרה אין עבר כי כבר עברנו אותו אין הווה כי לפני רגע הוא היה עתיד ועכשיו הוא כבר עבר... ותחשבו על זה
69. אם לא אוכל לשנות את העבר לאוכל לחזור אליו...
(25.06.05)
זה היינו כך, הרי עצם חזרתי לעבר משנה אותו כי נוכחותי בו גורמת לו להיות שונה. החלל לא הכיל אותי בזמן עבר ועכשיו הוא מכיל. כך גם הריגה של מישהו שלא התרחשה יכולה להתרחש , החלל לא הכיל אותה בדיוק כפי שלא הכיל את חזרתי לעבר. ואם חזרתי ומילאתי אותו גם ההריגה יכולה למלא אותו. בכל מקרה - לא הייתי משתמשת בדוגמה של רצח ומרככת אותה בהריגה...
70. לסיכום: את הנעשה אין להשיב
כוכב חמה   (25.06.05)
71. ל 55
ביף טאננט ,   היל ואלי, 1985   (26.06.05)
ראינו "קצת" יותר מידי פעמים את "חזרה לעתיד 2"?
72. מאיפה אתה יודע שלא ביקרו אותנו כבר?
אילן ,   ת"א   (26.06.05)
המציאות שאנו חווים יכולה להיות כבר מציאות "משונה". לא כל אחד שבא מהעתיד, מגיע עם משפט פתיחה:"שלום אני משנת6000 ובאתי לראות מה קורה..."
73. 68 - אנשים כמוך...
המגיב   (26.06.05)
אנשים כמוך היו אומרים בתקופה הקדומה שלא יכול להיות שהעולם עגול כי לאן שאתה מסתכל אתה רואה קו אופק ישר... והיית אומר גם שהשמש חייבת להיות זו שמסתובבת סביב הארץ כי הרי מה... היא זזה בשמיים... טוב שיש לנו את המדענים עם התיאוריות "המטופשות" שנכון שכמה מהן מתגלות כבדיחה אבל אלה שכן נכונות... שינו לנו את העולם.... ודרך אגב רעיון עיקום המרחב-זמן של איינשטיין אומת בניסויים... ותחשוב על זה... :-)
74. יום הדין
(26.06.05)
האנושות נמצאת במרחק שנות אור מהאמת המוחלטת .כרגע כל דבר בלתי נתפס,הוא אמת או שקר.רק באחרית הימים ניוודע לאמת היקום
75. קראתי את הכתבה הזו ב2007
נוסע בזמן ,   זמן   (26.06.05)
אבל זה היה במסגרת הידיעון לחובבי מדע לילדים בקיטנת חייזרים שלימדו אותנו את תורת הנסיעה בזמן. המורה שלי אמר שבידיעות אחרונות יש פרדוכסים שאפילו החייזרים לא הצליחו לפתור.
76. מגיב מס' 68 IQ =68 ותחשבו על זה ;)
(26.06.05)
77. אפשר לחזור בזמן? אל תגידו לאשתי !!!!
הבעל המאחר   (26.06.05)
78. 75 - אתה גדול!!
א   (26.06.05)
79. אם תוכל להרוג את אביך-מולידך
אייל   (26.06.05)
רגע לפני שילד אותך, מאותו רגע גם אתה לא תתקיים - פשוט תתאדה באוויר. פשטייט?
80. תגובה ל-40
אלי   (26.06.05)
היינו מבטלים את השמלאנים, ובא לציון גואל.
81. מומלצות תגובות:58,63,69 וגם 75
(26.06.05)
82. זמני מאוד
מגן ,   ירושלים   (26.06.05)
למעשה המסע יהיה כמו צפייה בסרט מוקלט. אני סבור כי באינדוקציה ניתן להראות שלא ניתן יהיה לשנות דבר. וזאת מתוך קשירות המאורעות. כלומר, אם ישנה ודאות מוחלטת, אזי לא ניתן יהיה לשנות דבר. אם אין ודאות כזו וישנו סיכוי כלשהו, אזי קשירות המאורעות מביאה למפולת באירועים, ולכן לא ניתן יהיה לשנות דבר.
83. חזרה לעבר ללא זיכרון
גדי ,   ירושלים   (26.06.05)
אולי לפני החזרה לעבר אני לוקח נגיד גלולה כלשהי, או עובר טיפול שמשכיח ממני (לפחות זמנית) את העבר, אבל כותב לעצמי לשנות משהו שישנה את העתיד בלי לכתוב לעצמי למה. כך אני לא יודע מה אני משנה בהווה ב\המקורי האמיתי, שממנו באתי, ואני יכול לשנות מה שבא לי. נישמע הגיוני?
84. יש לי הצעה מעניינת לכל המגיבים
מאיר ,   דרום   (26.06.05)
תחזרו להווה!!! יש לנו מספיק בעיות להתמודד איתן, אז מה שמעסיק אתכם זה אם אפשר או אי-אפשר לנסוע בזמן? נו, באמת.
85. מסע בזמן בלתי אפשרי.
מר. בן יהודה ,   ת"א   (26.06.05)
מדוע מסע בזמן אינו אפשרי לוגית ופיזיקלית קודם כל אפשר להיות בטוחים שמריצים דר' ופרופ' שמתרעיינים לאן .בי.סי או סי.אן.אן או לכל מקום אינם חכמים או מבריקים יותר מקוראי הכתבה הזו ואינם יכולים לבצע אנליזות טובות או מורכבות יותר בפיזיקה ולוגיקה מסע בזמן אינו אפשרי מכיוון שהמונח זמן הומצע ע"י בני אדם על מנת לקשר בין הליכים פיזיקלים שקורים במערכות שונות ולקבלת אומדן המאפשר לחזות משך אירועים המערכות השונות הן שעונים והמציאות אם תשימו כל השעונים פועלים באופן שחומרים בעלי מסה נעים ומדידת התנועה שלהם מכתיבה את התקדמות הזמן (בשעוני שמש השמש בשעוני חול החול בשעוני מטוטלת המטוטלת בשעוני קוורץ אלקטרונים ובשעונים אטומים הוויברציה של הגרעין נמדדת) בני האדם המציאו את הזמן לנוחיותם ושכחו כניראה את הסובייקטיביות שלו והיום הזמן ניתפש כאובייקטיבי ובילתי תלוי באירועים היוצרים אותו כך יוצא שפיזיקאים מכובדים וחשובים מתדיינים ברצינות על האפשרות שהזמן ניתן לשליטה ולשינוי שאפשר לעקם אותו ולהפוך את כיוונו. מעמצים רבים משאבים ו"זמן" רב מושקעים בימיניו להשיג את המסע בזמן והשאלה הנכונה היא לא האם מסע כזה אפשרי אלה מדוע חשוב לבני האדם הרעיון האם בצע כסף טעויות שהובנו רק בדיעבד אנשים שהלכו והאנשים שיגיעו או סקרנות לשמה ללא ספק יש עיניין ציבורי רחב בהתאפשרות הרעיון עיניין אשר דוחף אנשים להתעלם לגמרי מההיגיון הפשוט ולהיכנס לתחום המסע בזמן מעצם הטיית המשאבים והעיניין הציבורי לכיוון. באשר לרעיונותיו של איינשטיין הרבה מהם נתגלו כלא מדוייקים עד כדי 50% סטייה מהניבוי של התאוריה והאינטרפיתציה שעושים פיזיקאים לרעיונותיו מאוד סובייקטיבים ואין היום הסכמה מלאה על הפשר המדוייק שתמון במאמריו ואותו כבר אי אפשר לשאול. על התוצאות של תורת הקוואנטים אי אפשר להתווכח אבל על הפרשנות הפילוסופית של התורה אף אחד כרגע לא מסכים והזמן בתורת הקוואנטים לא מתקבל בצורה מפורשת רק כתוחלת המתקבלת במדוייק לאחר אינטגרל על מדידות רבות. הזמן אינו חלק מן המציאות והוא מהווה רק כלי מקשר למדידת מהירויות של גופים בעלי מסה ויש להתייחס עליו כאל שכזה.
86. למר. בן יהודה , ת"א 85, מאיפה הצלחת למצוא כל כך הרבה שגיאות
לאו   (26.06.05)
כתיב? כמו 50 ו 68 לפניך אתה צודק. הכל חירטוש בלבוש. אין שום אפשרות לנסוע אחורה או קדימה בזמן, שאינו אלא המצאה אנושית מופשטת לנוחיתה ואינו ממש קים. מכונה מהירה מהאור רק תביא אותנו לגלקסיות רחוקות ואולי גם נצליח לראות אירועים בעבר אבל הם יהיו רק כמו נרות חנוכה, לראותם בלבד אם בכלל בסיפא יש לך טעות הזמן אינו כלי, השעונים הם הכלי.
87. וזה לא באמת אפשרי....
bla   (26.06.05)
אז לבלבולי המוח האלו אל תתנו מסגרת מדעית
88. אפשרי גם אפשרי
שחר ,   ראשון לציון   (28.06.05)
הרעיון נובע מעצם היות היקום "רנדומלי" כאשר צופים בחלקיקים קטנים מאוד , ישנם מספר מצבים שבהם הוא יכול להימצא ברגע הבא , ואין דרך לדעת בידיוק מהו המצב הזה. מכאן , הקטע הוא שכשאתה חוזר אחורה בזמן אתה חוזר רק למצב שיביא בסופו של דבר לאותו מצב ממנו יצאת , ע"י הרנדומליות הזאת , בלי קשר לחשיבתו של האדם או כל דבר אחר.
89. תשובה ל- 88
פדרוס   (30.06.05)
נכון שלכל חלקיק יש מס' מצבים בהם הוא יכול הליות, אבל אם מדדת פונקצית המצב של החלקיק קורסת אל התוצאה שקיבלת, והמצב של החלקיק יהיה ידוע, תיאורטית, לתמיד.
90. טוב אז אני לא יודע שאיראן קיימת :)
linux user   (09.07.05)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה