רכב  בטיחות בדרכים  ת ישן בטיחות בדרכים
יש מדען ראשי לרשות הלאומית
ynet
פורסם: 08.07.07, 11:46
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות ב-13 דיונים
1. מקווה שעם עילוי כמוהו המצב בכבישים ישתפר מאד
avi   (08.07.07)
2. פסיכולוגיה ותחבורה
פביאן סיקרון   (08.07.07)
כפסיכולוגית העוסקת בתחבורה, הצטערתי על כך שאנשי מדעי ההתנהגות לא היו מספיק מיוצגים בצוות כותבי דו"ח שיינין. נכון הוא להעמיד בראש הרשות פסיכולוג, והבחירה בפרופ' שנער היא הבחירה האולטימטיבית. אני מאחלת לו בהצלחה
3. כמה לא מפתיע! דוד שנער כבר שנים בקשר עם הרשות הלאומית
אילנית ,   י-ם   (08.07.07)
פרופ' שנער נמצא כבר שנים בקשר עם הרשות הלאומית, בחירתו כל כך צפויה כמו בחירתם של אנשי משטרת התנועה כגון חזי שוורצמן לתפקידים ברשות הלאומית. מעניין כמה אויר ניתן לדחוס בבלון עד שהוא מתפוצץ? אני מניחה שלא הרבה. הבלון שנקרא הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים קרוב מאוד להתפוצצות, נקווה רק שאף אחד לא ייפגע!
4. לחקור את הקשר בין שעות נהיגת נהגים מקצועיים למעורבתם בת"ד
משה ,   מרכז   (08.07.07)
נהגי אוטובוסים ומשאיות שעובדים 12-36 שעות עירנותם וזמן התגובה נפגעים ועל כן נהגים מקצועיים מעורבים יותר בתאונות משרד התחבורע שיודע על כך לא מטפל בכך בשל שיקולים כלכליים פולטים
5. מחקר ראשון: כיצד מונה כרמל -נטול כישרון וקשר לנושא
******************** ,   ********************   (08.07.07)
כדאי מאוד שאם מישהו מתיימר לחקור משהו בנושא בטיחות בדרכים שיבין שהכל מתחיל מהיחס שבה לידי ביטויבבחירת מנהל הרשות . לקחת אדם שכל הקשר שלו לנושא הוא הכרותו את אשת שר התחבורה ... מעיד יותר מכל על זילות בתפקיד ואף בחיי אדם. מאז שהגיע לא הפסיק לעשות טעויות של טירון בניהול ואף טירון פוליטי (מרשימת קדימה לכנסת) שבסה"כ ביקש לעצמו ג'וב, יהיה זה ברשות לתאונות, ברשות לסמים ברשות הביוב הממלכתית - העיקר משכורת, רכב, נהג, כל השאר ומה יש לו לומר ? "הוא מברך על המינוי" ...אם זה לא היה עצוב , ולא היו 500 הרוגים בשנה היינו צוחקים. תתבייש לך ליאור "איש חינוך" ...
6. איזה גורם אנושי באמת צריך לחקור ????
הונדה ליסינג ,   ת"א   (08.07.07)
מצד אחד - ישנם הנהגים המתמודדים יום יום עם תשתית תחבורתית מפגרת בסטנדרטים שקשה למצוא אפילו בעולם השלישי, עם מצוקת חניה נוראית במרכז, עם צפיפות עצומה בכבישים, עם משטרה שממוקדת בעשיית דוחות לשם כסף במקום באכיפה איכותית, עם מיסים הגבוהים בעולם המערבי על רכב ודלק, עם תשתית לימוד נהיגה מפגרת ומיושנת, תשתית תחבורה ציבורית לא יעילה, עם עלויות ביטוח גבוהות, ועם התקפות חסרות תקדים מצד הממסד - עד לרמה שקוראים להם מחבלים ורוצחים! ומצד שני ישנו הגורם האנושי שגורם לכל המצב הזה לקרות. - בראשם פקידוני משרד התחבורה וכן משרד התשתיות, משרד האוצר, המשרד לביטחון פנים (משטרה), פקידוני הרשויות המקומיות והאזוריות השונות. הפקידונים שאינם עושים מאום למלחמה רצינית (שלא לאמר חלילה - מחקר רציני איכותי ראשון בישראל על גורמי תאונות שיתמקד לא בססמאות) ואם כבר עושים הרי זה רק מרע את המצב הלא סימפטי (בהמעטה) שקיים כבר היום... אז, את איזה גורם אנושי אתם הייתם חוקרים?...
7. לשים את השילוט בראש סדר העדיפויות
יש שלט "יציאה"? ,   סימן שפיספסת אותה...   (09.07.07)
אני מקווה שלמרות שנושא השילוט הוא נושא לא "סקסי" מספיק מכדי שיעסקו בו, ימצא המדען את הזמן להתקין סוף סוף אחידות וחוקים נוקשים ומחייבים בנושא השילוט. השילוט בארץ הוא ברמה נמוכה משל מדינות מזרח אירופה, ללא כל הגזמה. לא מפעילים איי קיו אחד אפילו בהתקנת השלטים והנושא נופל בין הכסאות שנים. נהיגה ללא יכולת לסמוך על השלטים להכוונה ואזהרה היא מסוכנת ומגבירה באופן בלתי מודע את הכאוס בכבישים. נראה כי אין אדם שאחראי על הנושא, ואין מי שיתן את הדין. הזנחה שעולה בחיי אדם. מה שצריך הוא פשוט - לאמץ את חוקי השילוט מגרמניה או צרפת כמו שהם, מילה במילה וזהו, לא צריך לעשות על זה דוקטורט ולהמציא את הגלגל. נמאס משלטי "יציאה" ותמרורי הכוונה שנמצאים א-ח-ר-י הצומת או היציאה. האם זה מעבר ליכולתנו להחיל חוקים אחידים וברורים?
8. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
Yodan ,   מרכז   (09.07.07)
האם לא הפרזנו קצת בבזבוז התקציבים על רשויות חסרות שיניים, ראה הרשות לבטחון לאומי, הרשות לבטיחות בדרכים. אולי במקום לסדר תפקידים למקורבים ולעסקנים פוליטים כדאי לבדוק לעומק את הבעיות האמיתיות, ולא להתפאר בעוד מינוי. מי מוודא שאכן מינויים אלו מביאים את התוצאות המיחלות? האם יש קריטריונים ויעדים שבהם הרשויות האלה צריכות לעמוד? מי זה ליאור כרמל? מה הוא תורם למאמץ הלאומי לבטיחות בדרכים? זה לא רציני ולא מקצועי. צריך שכל אחד יבדוק את עצמו וכיצד הוא תורם למיגור נגע אונות הדרכים לא רשויות ולא בבל'ט. עם כל הכבוד שיש לי לכל מני פעילויות כאלה ואחרות, זה לא הדרך, לא צריך רשויות וועדות שעולות מיליוני שקלים לאזרחי ישראל. צריך לפעול מלמטה דרך הסבר והדרכה של הנהגים וללמד התנהגות כביש, ללמד ציבור כי הכביש הוא לא מקום למאבקי כוחות ולמלחמות. הכביש נועד כדי לאפשר לנו להגיע ממקום למקום בביטחה. וכי מי שאינו מקפיד על הבטיחות ונוהג בפזיזות מקומו אינו על הכביש. רשויות נועדו לאכוף, ורשות שאינה אוכפת אין לה מקום. תנהגו בזהירות ודרך צלחה.
9. YNET - אולי תפרסמו את כתובת המייל שלו לפניות הציבור?
(09.07.07)
10. עכשיו צריך למנות מנכ"ל רציני במקום הבדיחה - ליאור כרמל
===============   (09.07.07)
11. יישר כח ובהצלחה
יקי ,   עפרה   (09.07.07)
מאחל לרשות החדשה הרבה מרץ וכח להתמודד עם הכשלים והבירוקרטיות המונאות לחימה יעילה ברצח בדרכים.
12. יש אפשרות ליצור עימו קשר ?
רון   (09.07.07)
יש לי מספר רעיונות שעששויים לפתור את הפקקים בעלות כמעט אפסית ..
13. למה אף אחד
shlish2004 ,   צפון   (09.07.07)
לא מסוגל לפרגן? מדוע לקטול כל דבר. תנו לבןאדם לפחות 100 ימי חסד!!! אולי המינוי כן יוכיח את עצמו?
חזרה לכתבה