חדשות  דעות  מאמרים  רוני אלוני-סדובניק
זנות 'חופשית'?
רוני אלוני-סדובניק
פורסם: 19.07.07, 09:14
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 188 תגובות ב-182 דיונים
91. מאמר מתחסד, העושה נזק נורא לקורבנות הסחר
רילד   (19.07.07)
אף אחת לא חולמת בילדותה להיות זונה, ואף אחת גם לא חולמת בילדותה להיות מורטת עופות או מנקת בתי שימוש. יש, לעומת זאת, לא מעט נשים המעדיפות לעשות 100$ בשעה של מפגש עם לקוח, מאשר למרוט עופות או לנקות מחראות ציבוריות 9 שעות ביום תמורת 45$. מי את, בדיוק, כדי לומר להן לא? מנין הפטרנליזם הזה? את מערבבת בין "זנות" (שהנה החלטה, ככל החלטה אחרת, עם החסרונות הקשים שלה והיתרונות שלה - לפחות בעיני המחליט) לבין "סחר בנשים" - נושא שונה לחלוטין הכולל אונס, עבדות, אלימות, איומים, כליאת שווא וכו'. בשעטנז הזה, את גורמת עוול נושא לקורבנות הסחר: כיוון שזנות תמיד תהיה, ברגע שערבבת עמה את הסחר - הנצחת גם את הסחר. אולי זה לא מה שרצית, אך לזה בדיוק את ושכמותך גורמות. על כן, נשוב ונסביר: בסחר צריך להילחם מלחמת חורמה; את הזנות צריך להסדיר. את הקשקשת הצדקנית צריך להפסיק.
92. ממלכת כהנים וגוי קדוש
משה רבנו ,   הר נבו   (19.07.07)
רגע אז טעיתי? מדוע?
93. גב' אלוני היקרה, יש לך סתירה בגוף המאמר שנובע מהתייפיפות יתר
דויד ,   תא   (19.07.07)
על פניו עושה רושם ואף הגיוני שהנשים הנופלות לזנות הינן פרי של חברה חולה. את מציגה נתונים רבים באשר לאחוז הנשים הנפגעות מינית ואת מספריהם הגבוהים ולבסוף מעצם המחייה בבועתך , את מציינת שישנה "התקדמות רוחנית" של האנשושות. אני לא מבין היכן שני הדברים מסתדרים. הטכנולוגיה, היא שהביאה אותנו להיות במעמד רוחני גבוה יותר? הדמוקרטיה?? רמתנו הרוחנית לא שונה רבות מאשר אבותינו ואם כבר אז פחותה. ישנו צורך בזנות כי ישנם חלקים גדולים של החברה שזקוקים לפריקת היצר שלהם שלצערי לא ניתן לשליטה. אני מסכים איתך הלוואי שלא היה ניצול, הלוואי שהיה שלום . אך בקשות הן פרי דמיונו של הילד ושל החי בבועה. בינתיים צריך לדאוג לנשים הפועלות בזנות , עדיף מאשר להוציא אותם מחוץ לחוק ולגרום להן להיות כלי בידם של האלימים שבסרסורים.
94. המדינה רוצה להיות סרסור ולהנות מהאתנן
מדינה זונה   (19.07.07)
95. פיטפוטי ביצים פסוידו מתקדמים
רונן ,   הרצליה   (19.07.07)
חוסר היכולת לקבל את העובדה שיש אנשים עם השקפות שונות משלך פשוט עצוב, כן אם יש אלימות במעשה אז צריך למנוע ולהעניש אבל מי שבוחרת להשתכר במכירת גופה זאת זכותה הבלעדית וכל הייתר הוא ניסיון מטופש להשליט תרבות שמרנית במסווה של קידמה, זנות כן ורצוי תחת פיקוח
96. עם כמה זונות היא דיברה כדי לכתוב את זה?
שלומי   (19.07.07)
יש בנות שבוחרות במסלול הזה מכל מיני סיבות. דוקא בגלל שהתחום פרוץ ואין אכיפה ישראל היא אחת מהמקומות המובילים בסחר בבני אדם. זה מתמטיקה פשוטה - בכל מוצר שיש לו ביקוש והחוק אוסר אותו נוצר שוק שחור. במי זה פוגע בעצם? בגברים שהולכים אליהם בטוח לא, כי יש להם את הצורך לסקס. בנשים שלהם זה פוגע, אבל זה אותו דבר כמו גבר שיש לו רומן, ובהרבה דרכים זה יותר מוסרי מאשר לנהל רומן כי אתה לא נקשר רגשית. בזונות עצמן זה פוגע בגלל שהשוק פרוץ. אם יהיה חוץ בנושא, יהיו מסים, יהיו בדיקות איידס תקופתיות, הפגיעה בזונות תהיה מינימלית. ולכל המתחסדים (או בעיקר המתחסדות) - דברו קצת עם זונות במקומות הממוסדים, תראו מאיפה הן באו והאם הן באו בכפיה או מבחירה לפני שאתם עושים כאלה הכללות
97. הבעיה של שכר נשים נובעת מחדלון של ארגוני הנשים..............
יש ללחוץ יותר   (19.07.07)
יש להקים אוהל מחאה בכל מקום בארץ..וזאת .עד שהממשלה הצבועה שבתוכה עבריני מין יחליטו על הקמת משטרה חשאית לחיסול התופעה ...
98. אין פתרונות של זבנג וגמרנו
התלאביבי   (19.07.07)
הכותבת היקרה ועוד מיספר פוליטקאים פותרים כל בעיה בעזרת הצהרות גדולות וקישקושי לשון כמו שלא עוצרים את זיהום אויר בהחלטה אובחוק כך גם את הזנות אי אפשר .בנושא צריך לטפל בשלבים ובמספר דרכים שלב א הסדרה והגדרת איזורים מאבק פלילי בסוחרים ובסרסורים טיפול רפואי סוציאלי לעובדים\עובדות ומעל לכל חינוך הסברה וכול כל החוכמולוגים כמו ז גלאון או סער לא פותרים בהתלהמות דבר אלא מנציחים את הסבל וקוטפים קופונים פוליטים.
99. אני בעד מיסוד ה"מקצוע" .כותבת אישה מבוגרת.
א.   (19.07.07)
100. תראי בעיקרון את צודקת אבל ... בקשר לאלו ש"בוחרות" בזנות..
טל ,   פ"ת   (19.07.07)
לאדם בוגר הזכות להרוס את חייו ולנו יש רק את הרשות להציע עזרה אבל אסור לנו לכפות דבר. אדם חולה שלא רוצה לקחת תרופות, אדם שרוצה להתאבד וגמר בנפשו לעשות מעשה, מה תגידי לו ? או אישה מוכה שרוצה להישאר עם בעלה המתעלל , מה תעשי ? תאמרי, אני אכפה עלייך כי זה לטובתך ? אני יודעת יותר טוב ממך ? ככה זה בחברה ליברלית ודמוקרטית, זכותן,גם אם נאנסו בילדותן, להחליט להמשיך להיאנס. כמה שזה איום. כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה להיות שם בשבילן ולעזור להן כשיפנו ויבקשו עזרה ואולי רק בגלל זה צריך למסד את הזנות. אני באמת לא יודעת, אבל תסכימי איתי שהטענות שאני מעלה יש בהן ממש. הרי, היכן תמתחי את הקו ? איך תחליטי מה טוב ומה רע ? יש לך רק את התפיסה שלך התפיסה של החברה שאנחנו חיות בה. הרי יש נשים כמו אנני ספרינקל (שאני בטוחה שאת מכירה אותה) . מדובר במדרון מסוכן. תתחילי בפטרוניזם ואין יודע היכן תסיימי. כל מה שאנחנו יכולות לעשות זה לעזור כשירצו שנעזור, עד אז צריך לתת לזונות יחס מכבד ואם הן רוצות למסד את הזנות אז זה מה שצריך לעשות. בכל זאת לאדם בימינו, גם לנפגעת גילוי עריות, יש זכות בחירה. וכן, זכותה גם להרוס את חייה, זו מדינה ליברלית, עם כל הצער שבדבר. אין לנו זכות להסתכל מגבוה על מי שכל החיים שלה זילזלו בה והסתכלו עליה מלמעלה. (כל זה כמובן לא מתייחס לכל סוחרי הנשים ולקורבנות שלהם. כאן לדעתי ממש מתחייב עונש מוות לסוחרי העבדים האלו ופיצויים לקורבנות.)
101. מהנדס בהיטק זה גם סוג של זנות
(19.07.07)
אבל צריך להתפרנס...
102. גבירתי, צריך ללמוד מהניסיון השוודי
אלכס מהכרמל ,   חיפה   (19.07.07)
השוודים הליברליסטים והפמיניסטים חוקקו חוקים המפלילים לקוחות שעוצרים לזונות רחוב או נכנסים למכוני ליווי ידועים. התוצאה הייתה ירידה למחתרת של הסרסורים והזונות, כליאתן בתנאים קשים ופגיעה חמורה בהיגיינה ובבריאות הציבור. הם מלקקים את הפצעים של הקטסטרופה הזו עד היום. צריך להביט למציאות בלבן של העין. במצב של היום, בגלל הנשואים הרבים שאינם יכולים לקיים יחסים חצי מהחודש בגלל הנידה, בגלל הנשים הישראליות הקשות שכדי לקיים איתן יחסי מין יש לעבור מבחנים אין סופיים, בגלל הפועלים הזרים הבודדים, הביקוש למין זמין יגדל ויגדל. הפללת מאות אלפי אנשים לא תעמוד במבחן ההגיון והמציאות. הפיתרון היחיד למצב הוא מיסוד הזנות בפיקוח ממשלתי מלא.
103. למסד את הזנות = למסד אונס!
יואב ל.   (19.07.07)
104. גיבוב שטויות...
חיפאית   (19.07.07)
ברור שהכתבת בעצמה רחוקה מעולם הזנות ואין לה מושג מה קורה במציאות. רובן המכריע של הזונות עובד בתחום מתוך רצון. רצון אישי שלהן. תציעי להן עבודת ניקיון - לא יהיו מעוניינים. מקצוע הכי ותיק לא יעלם ולא יתאדה. פיקוח הוא הדרך הנכונה.
105. הכל נכון חוץ ממשפט אחד
התבאסתי   (19.07.07)
"גדעון סער הוא איש אמיץ" רוני אלוני- אינני מכירה אותך אבל כדאי שתאמצי חשיבה קצת יותר ביקורתית. גדעון סער איננו איש אמיץ . במקרה הטוב הוא סוג של גבר שמתחפש לאביר על הסוס הלבן שהגיע להגן עלינו הנשים המסכנות. ובמקרה הגרוע הוא אופורטוניסט מהסוג הגרוע ביותר שבא לפתח את הקריירה הפוליטית שלו על גבן של הנשים. ראוי לבחון את מעשיה של הועדה בתקופתו של גדעון סער- מעולם לא היתה הועדה לקידום מעמד האשה רמוסה ומושפלת כל כך. אפילו בפרשת קצב-רמון לא נשמע קולה של הועדה לקידום מעמד האשה.
106. מספיק עם הצדקנות הזאת ! מיסוד הזנות הוא פתרון
שלום ,   י-ם   (19.07.07)
אי אפשר למנוע את תופעת הזנות אבל אפשר לצמצם אותה ע"י חינוך ופעילות סוציאלית . עצם ההתנגדות למיסוד הזנות היר התעלמות מהיקף התופעה . כפי שבעבר התנגדו השלטונות לאמצעי מניעה בשם המוסר והצדק הם התעלמו תוך כדי כך מהעובדה כי צעירים לפני נישואין מקיימים יחסי מין ואי אפשר למנוע מהם את זה , ובשם הצדקנות מנעו הפחתה של הריונות בלתי רצויים . כך גם עם מיסוד הזנות . המקצוע העתיק בעולם לא יעלם מעצמו . בינתיים אפשר לעזור לאותן נשים שעובדות בתחום ע"י הוצאתן ממעגל הפשע, העלאת תנאי העסקתם , פיקוח רפואי ועוד זכויות שהם אינן נהנות מהם בגלל שהזנות לא חוקית .
107. כמה דמגוגיה לא משכנעת
ניר ד ,   תל אביב   (19.07.07)
בנשימה אחת מונה הכותבת את הנשים שעוסקות בזנות ואת קורבנות האונס ובכך מנסה ליצור רושם כי מדובר באותה תופעה. צריך להבדיל בין 2 תופעות: סחר בבני אדם (גם לצרכי מין), פשע פסול מאין כמותו ואספקת שירותי מין בתשלום. אין לערבב בין השניים, מדובר בתופעות שונות לחלוטין. הכותבת משחקת כאן עוד משחק מלוכלך. היא מצטטת מחקרים עלומים שכבייכול מוכיחים שנשים מגיעות לעסוק בזנות עקב אונס או התעללות מינית. זה כמובן קשקוש אבל גם אם נקבל את הנתונים המופרכים שהיא מצטטת הנה מה שעולה מהם: מתוך 3.5 מליון נשים בישראל 875000 נפגעו מינית בילדותן (1 מ4) רק אחת מ29 מהן עוסקת בזנות (למעשה פחות כי חלק גדול מהעוסקות בזנות בארץ הן לא ישראליות) כך שפגיעה מינית לאמובילה בהכרח לעיסוק בזנות. זנות נובעת ממגוון סיבות: מצוקה כלכלית קשה, התמכרות לסמים ועוד. נכון שאף אחד לא רוצה שהבת שלו תעסוק בזנות אבל גם אף אחד לא רוצה שהבת שלו תעסוק בשטיפת גופות. זה לא הופך את המקצוע הזה לפסול. לגבי מכירת איברים - מדובר בדוגמה דמגוגית לחלוטין. אין בישראל שוק לאיברי גוף ולכן אין סיבה ליצור כזה. לעומת זאת קיימות 30,000 נשים העוסקות בזנות בישראל. נשים אלו חשופות לסכנות איומות (אונס, מחלות, גביית דמי חסות ועוד) ומכיון שהכותבת וחבריה מונעים מהן את הגנת החוק אין להן למי לפנות. כמו כל תחום בלתי חוקי גם הזנות נשלטת על ידי העולם התחתון. מיסוד הזנות יצור שוק נשי מפשע ויהפוך את הזנות הבלתי חוקית ללא משתלמת. הייתי שמח לראות את כל המקצוע הזה נעלם מעל פני האדמה, אבל זה לא יקרה. הבחירה היא בין הגישה המתחסדת של הכותבת שתמשיך להפקיר את הנשים האומללות האלה לציפורני פושעים או גישה ריאליסטית שלפחות תבטיח להם מינימום של תנאים.
108. עובדתית דבריך לא נכונים
דני, מעלה חמציצים   (19.07.07)
זה נכון שיש תופעת סחר בנשים מחו"ל ואלו באמת הועסקו בתנאים לא הוגנים וחלקן סבלו מפגיעות אבל תופעה זו ברובה מוגרה ע"י המשטרה. הזונות שיש כיום הן ישראליות ורובן לא עברו אונס בילדות והן לא מנוצלות ולא עובדות בכפיה אלא מרצון חופשי ולא יהיו ברחוב ובלי אוכל אם יפסיקו, הן רוצות פשוט להרוויח 30,000 ש"ח בחודש ואין מיסים, הן רוצות לעבוד בזה כמו שפקידה רוצה לעבוד בעבודתה, כלומר אם תזכה ב 10 מליון בלוטו תפסיק לעבוד וזה נכון גם לגבי תוכניתן. כל ה"סטטיסטיקות" המומצאות שלך הן כיסוי לנסיון לכפות מוסר שמרני באופן צדקני ומתחסד.
109. אני זונה
מאבטח בזוי ,   עשירון תחתית   (19.07.07)
הזנות ממוסדת מזמן. חברות כח האדם - סרסורי עבדים
110. למסד את הזנות
למסד את הזנות   (19.07.07)
אישה העוסקת בזנות אינה כמו שודד או רוצח או גנב שעוזרים לעצמם ע"י פגיעה באחרים. זונה פוגעת בעצמה בנפשה באישיותה. לכן יש למסד כדי לעזור ולשקם את הרוצות בכך לתת לאחרות לחיות חיים נקיים ואחראיים ולעקר את המסחר והניצול של נשים אלה. את הזנות לא ניתן להביס ולהדביר זה צורך קדמוני שכאשר יש לו קונים תמיד יהיו לו מוכרים .
111. גדעון סער אמיץ???
Ariel Gurevich ,   London City   (19.07.07)
סליחה , לא יכול להחזיק בבטן יותר מרוב צחוק , חייב לרוץ לשירותים.............. הלאה לבדיחה הבאה .
112. עם משכורת של 3000 ש"ח זנות כבר עדיפה
גידו מונדלק ,   סביון   (19.07.07)
חד הורית עם שכר דירה של 500$ לא מסוגלת לגמור את החודש והפתרון שלה זה זנות מלאה או חלקית כהשלמת הכנסה. וזה חגיגה לכל הגברים המזדקנים עם כיסים מלאים וסבתות בנות 50-60 בבית. בשבילם זה גן עדן. מתי זקן טיכו בן 60+ היה יכול לזיין בת 20-30 . בחיים לא. רק בגן העדן הישראלי יש לו את זה. תאמינו לי זה עובד על הכיפק. צעירה כזאת תחזיר אותך 30-40 שנים אחורנית.
113. לאנשים יש חולשות שצריך להכיר בהן...
בואו נלמד מהעולם... ,   ב"ש   (19.07.07)
הביקוש לזנות לא יגמר לעולם כל עוד יהיו גברים עלי אדמות. בעיה זהה לזו שיש למדינות עם סמים. אי אפשר לדכא את היצרים הללו, רק לספק אותם ולדאוג לחינוך נכון במקביל. איסור ע"י חוקים הוא לא פתרון אף פעם! אם יש ביקוש מישהו מספק את ההיצע... ועדיף שזאת תהיה המדינה. (מיסים/פיקוח/מניעת פשע...)
114. מה טיפול מה הבעיה עם הזנות?? סקס הוא גם צורך!!
(19.07.07)
כמו שמוכרים אוכל, כמו שמוכרים שתייה, כמו שמוכרים בגדים, אז מוכרים גם סקס. סקס הוא גם צורך שבני האדם צריכים, ואם מישהו רוצה לשלם בעבור זה, כמו שהוא משלם עבור אוכל שתייה וצרכים אחרים, הוא ישלם עבור סקס!! כי הוא צריך את זה.
115. מסכים איתך!
מתן   (19.07.07)
מיסוד זנות רק יחמיר את מצבן של הנשים המנוצלות, ואת מצב החברה כולה - איידס, פפילומה ושאר מחלות מין קטלניות ילכו ויתרבו.
116. נשים לא עובדות בזנות כי מתחשק להן, לכן...
דודי ,   תל אביב   (19.07.07)
נשים לא עובדות בזנות כי מתחשק להן, לכן הרעיון למסד את הזנות הוא לא פחות משערורייתי אנשים לא עובדים בכריית פחם / אוטוזבל / טיפול בגופות / סבלות / בית מטבחיים / עבודות בניין / מול התנור הלוהט במאפיה / you name it כי מתחשק להם, ולכן הרעיון למסד את המקצוע הזה הוא לא פחות משערורייתי!! האמת היא שהם עובדים בזה כי הם זקוקים לכסף, וזו הדרך הכי נוחה מבחינתם להרוויח אותו. כל דרך אחרת תהיה קשה יותר עבורם, מניין? משום שאילו היתה דרך קלה יותר הם היו עובדים בה. נשים לא עובדות בזנות כי מתחשק להן. הן עובדות בזה כי הן זקוקות לכסף, וזו הדרך הכי נוחה מבחינתן להרוויח אותו. כל דרך אחרת תהיה קשה יותר עבורן, מניין? משום שאילו היתה קלה יותר הן היו עובדות בה. בניגוד לדמגוגיה שהכותבת מנסה לעשות עם השוואה לתרומת איברים, פה לא מדובר בקטיעת איברים מגוף האשה, אלא בעבודה קשה, ששכרה (הגבוה) בצדה. אשה שעובדת בה, מוכנה לעשות את ההקרבה הזו מרצונה החופשי כמו כל בעלי המקצועות האחרים הקשים, השוחקים והמפרכים לא פחות כדי להרוויח שכר הגבוה בהרבה מהלקוח המצוי. כדי להלחם בתופעת הסרסרות והסחר בנשים ולמנוע מאנשים לכפות את העבודה הזו על זולתם, חובה לעשות את הדבר ההפוך ולהפסיק את המלחמה היקרה, המטופשת והמיותרת בטבע האדם, תוך ניסיון לשנות את אופיו שנקבע מקדמת דנן. צריך לבטל את החוקים נגד הזנות ולתת לכל החפצה בכך לעבוד במקצוע שבחרה לעצמה ללא פטרוניות אליטיסטית. כשההיצע יגדל ויפסיק לחיות במחתרת, לא יהיה טעם בסחר בבני אדם. מתי כבר תפנימו שאת הצרות האנושיות בצורת סחר בנשים גרמתם אתם. בכל מקום שהחוק מתערב שלא לצורך בניסיון להילחם (מלחמה אבודה) באופי של בני האדם המשק יוצר שוק שחור כדי לענות על הביקוש - וזו התוצאה. עדי מתי תכנסו לאנשים ולנשים לתחתונים? עד מתי?
117. זונות סמים ורצח
ארופאי   (19.07.07)
תמיד היו לאורך ההיסטוריה ותמיד יהיו זונות סמים רצח ושוד. השאלה היא איך מצמצמים את הנזק שנגרם מהתופעות האלו. המנגנון היעיל ביותר נמצא במדינות כמו קנדה הולנד וכו. על פשעים כגון סחר בנשים, שוד, ורצח- החמרת הענישה בצורה חסרת תקדים. על "עבירות" כמו שימוש בסמים או זנות- פיקוח הדוק. ההולנדים הם הראשונים שיזמו את מיסוד הסמים הקלים תוך מלחמה חסרת פשרות בסמים מסוכנים... בדיקות שבועיות וביקורות בבתי בושת תוך מלחמה בניצול וסחר בנשים. התואצות מדהימות... אלו הן ארצות בהן מספר הבנות המנוצלות שואף לאפס, ומספר הנרקומנים (ועבירות הרכוש כתוצאה מהתמכרות לסמים) מן הנמוך בעולם. קשה לנו לחשוב על סמים וזנות.. אבל התופעות קיימות גם אם נתעלם מהן... השאלה היא איך מצמצמים נזקים.
118. רוני...מילים כדורבנות !!! אשרייך כל הכבוד !!!
יעקב ישראל הכהן   (19.07.07)
לכי על הכיוון הזה ביתר שאת ויתר עוז !!! אל תעזבי את הנושא הזה...הוא בנפשינו..לא הגיוני שנשים תגענה למצב כזה . זה בלתי נתפס חייבים לעורר את הנושא הזה כי רבים וגדולים נגועים בו והמה לא סתם נאחזים בקרנות המזבח להבדיל כן..רוני..אם תלכי על הנושא הזה חזק..אני מבטיח לך שתראי ניסים גלויים לצד קשיים גדולים ואת תצליחי !!!
119. המיסוד לא יעודד זנות. הוא ישמור על תנאים אנושיים
גיא   (19.07.07)
120. לרוני אלוני...הפטרונות והתמימות לא יובילו אותך רחוק..
שלום ,   תל אביב   (19.07.07)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה