דיגיטל  טורים  בעד ונגד
להזמין אנשים ללווייה בפייסבוק - כן או לא?
ניב ליליאן, אהוד קינן
פורסם: 27.05.08, 15:34
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
61. תגובה ל- 11 ולאחרים
החוסך מקום משבטו ,   יחסוך על כל עם ישראל   (28.10.08)
אני מסכים איתך שאנשים מתבלבלים פה ואני גם זוכר את זה מכתבות אחרות. עכשיו כשאני קורא את תחתית הכתבה (לא קראתי את כולה) אני מגלה שרשום שם בפונט בגודל רגיל אך מודגש: "מסכימים עם אהוד? חושבים שהזמנה ללוויה בפייסבוק זה טוב? הגיבו בטור ה"בעד". הזדעזתם מעצם הרעיון? מסכימים עם ניב? הגיבו בטור ה"נגד"." יחד עם זאת וכאמור-אני חושב שהכותרת צריכה להיות משהו בסגנון: בעד לוויה וירטואלית או נגד לוויה וירטואלית כך לא יהיו ספקות. אישית-לא קראתי את הכתבה ולכן קשה לי להחליט, אבל לדעתי אין מניעה מלפרסם את הלוויה במדיה אלקטרונית (כולל מילל, פייסבוק, SMS וכו') אבל הלוויה עצמה חייבת להיערך פיזית והתנחומים והאבל חייבים להיות ממשיים. מעבר לכך, אני בעד ביטול הקברים האישיים-או שיהיו דברים חסכוניים (קבוצתיים או במבנים רבי קומות וכו') לחסכון במקום או פשוט לשרוף ולפזר את האפר או לשמור אותו בכד בבית אבל לא להפקיע אדמות בניה וחקלאות (וזה נמשך לנצח) בכדי שהמתים יאיישו אותן ואילו לחיים אין מקום. היום-אין פינה בארץ שאפשר לבנות/לעבד/לסלול/להכשיר לכל מטרה מבלי לחשוש שיתגלו קברים של אלוהים יודע מי מלפני 3000 שנה ואז כל הפרויקט ! כדוגמא אישית: כשאני אמות-אנא תשרפו את הגופה שלי אחרי שכל הענין נגמר כי איפה שאלך-אין לה בה צורך יותר.
62. הוירטואליה היא חלק בלתי נפרד מחיינו.
(30.12.08)
לגובה, לעומק, לרוחב ולאורך. המוות הוא האירוע האחרון על רצף מסויים שנקרא חיי אדם. אם אל שאר האירועים בחיים (המופרכים והאמיתיים כאחד), מזמינים בפייסבוק, מותר גם להזמין להלוויה. יש פה "בסה"כ" מתיחת גבולות של הנורמטיבי בחיינו.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה