יהדות  חדשות  דת ומדינה
חנה קהת: עיסוק הרבנים בצניעות - פורנוגרפיה
ד"ר רוחמה וייס
פורסם: 17.06.08, 13:24
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 218 תגובות ב-216 דיונים
31. בעניין המיניות הנשית
שריתה ,   ר"ג   (17.06.08)
הגברת חושבת שהמיניות הנשית עוד לא ברורה לנשים עצמן ושאי אפשר לומר מה זה. ובכן יש לי בשורות בשבילך, כאישה אני יודעת היטב, בדיוק מהי מניותי, באיזה אופן אני ממשת אותה במלוא חושי, כיצד היא תורמת לאהבתי ומרחיבה את גבולותי. בעולם שממנו את באת זהו טאבו ונעלם גדול. ואפילו אישה נאורה כמוך לא יודעת שיש עולם ושיש בו נשים, כמותי, שכבר מזמן נגעו ב"סוד" ויודעות אותו. תרתי משמע..
32. אילנה לוי - אין עלייך
בעל הבית ,   ישיבה של מטה   (17.06.08)
"יש לי טלויזיה רק כדי לראות כמה אפילה חשוכה יש שם" - אפשר לקנות את הזכויות ולעשות מזה סטיקר? נו, מה? ברור שאצל החרדים הכל מבחירה חופשית... (ומשמרות הצניעות רק עוזרות לכוון את הבחירה החופשית). וגם אין לחץ חברתי - בגלל זה כולם לבושים אותו דבר... ברור. האמת היא שאני לא מבין איך אפשר לקרוא לך "חוזרת בתשובה". אין לך תשובות לכלום, כי לא שאלת את עצמך שאלות. אם היית שואלת, אז הסיסמאות האלו לא היו מספקות אותך... את רק מבצעת העלאת גרה של הסיסמאות ששמעת בסמינרי ה"מתחז(ק)ים". הבעיה ב"ציבור הגדול והיקר החרדי" שלך היא שהוא בעיקר יקר. עולה לנו המון במניפולציות קואליציוניות, ומניב אך מעט תוספת לתל"ג. כל שאר הדברים שאמרה גברת קהת נכונים. ולגבי "הצניעות מעצימה את התשוקה" - גם כן גדול. פשוט מעולה. אולי מעצימה את התשוקה, אבל גורמת לכך שבין איש לאישתו (ולכל אישה) יהיה רק מין... - כי הוא מעולם לא הכיר נשים, לא יודע מה מעניין אותן, ולא מסוגל לדבר עם אישה בלי שיעבור לו בראש "אם אני אתקרב עוד טפח אני בטח אאנוס אותה, אז כדאי להתרחק... וכדאי לא להביט בה בעיניים כשאני מדבר איתה כי אז בכלל אני אטרוף אותה..." מעולה. פשוט מעולה. מתי יוצא הסרט?
33. כמה שטויות בכתבה אחת!
גבריאל   (17.06.08)
את מבלבלת ת'שכל אין לך מושג ביהדות! למה נראה לך שאת מבינה יותר מגדולי עם ישראל? קצת צניעות.....
34. אוי אילנה לוי היקרה למה בילבלת בין מין לילודה???
השוטר אזולאי ז"ל   (17.06.08)
אילנה כתבה" רק אצל החרדים התשוקה בוערת כאש מחמת הצניעות, נכון הצניעות מובילה לתבערה מינית ולכן יש שם גם ילודה גבוהה " אז זהו אילנה שממש לא -לחרדים יש ילודה גבוהה כי הם לא מזדיינים הרבה זה בגלל שהם לא שמעו על אמצעי מינעה.... תאימני לנו הרפורמים והרפורמיות מזדינים לא פחות.... וחוץ מזה הגזענות שלכם היהודים האורתודוכסים -שמה יצא למרחוק הרי ש"ס נולדה משנאת האשכנזים ולהפך... הפליות נגד אתיפים ורוסים הם נחלת הכלל האוטודוקסי .... כך שלא משנה למה אתם תשנאו את הרפורמים רק בגלל שהם לא תחת מרות הרבנים שלכם...
35. גבירתי במלה אחת אסכם אותך: טפשה
נאוה   (17.06.08)
36. צליל שפוי קטן אחד, בעצם שניים, מול קונצרט פרימיטיבי וחשוך
אלדד   (17.06.08)
37. תגובה ל10
sacy ,   RISHON   (17.06.08)
פגיעה בול והייתי אומר שהיית מתונה בתגובתך
38. ל-13 החרדי: "חצופה"? מי אתה יא חתיכת דרדק עלוב??
אישה גאה חילונית   (17.06.08)
39. משך הנידה ע"פ התורה קצר בחצי.
אפי ,   פתח תקווה   (17.06.08)
ע"פ התורה אשה צריכה לספור 7 ימים מאז שקבלה ווסת ,לטבול ולהיות טהורה. כיום נוהגים על פי החמרה שהמציא אמורא בבבל בשם "זירא",לפיו הספירה של 7 ימים מתחילה לאחר הפסקת הווסת. זו המצאה שלא מהתורה,שגורמת לחלק מהנשים להיות "עקרות נידה".
40. חבל על כל מילה
סולו ,   נ"ד   (17.06.08)
קודם כל. אם הרבנים העוסקים בנידה הם עוסקים בפורנו, אז אני מצטער מאוד לאמר אבל הדבר היחיד שפורנו פה ,זה המאמר שלך. דבר שני.איך נותנים למישהיא שיש לה בעיות נחיתות, לכתוב את הבעיות שלה באינטנט ועוד לפני כולם- פשוט בזיון. דבר שלישי. דרך ארץ קדמה לתורה - תחזרי לבסיס ואח"כ תבלבלי את המוח.
41. חנה קהת, חכמה ואמיצה
ליאוני ,   מרכז שפירא   (17.06.08)
למרות המחירים האישיים שמשלמים אנשי החזון, הקדמת את זמנך וגילית שעוד אלפי נשים דתיות מחויבות ובני-זוגם הולכים איתך לאורך כל הדרך. המשיכי להשמיע אל קולך החשוב למעננו, למען היהדות היפה והשפויה , ועבור הדורות הבאים אחרינו.
42. מה שבטוח: רבנים לא צריכים להעביר לבנות שיעורים בצניעות-
יש רבניות   (17.06.08)
43. ויכוח מוזר
רמי ,   רמת גן   (18.06.08)
הוויכוח בין ד"ר קהת לבין, נניח, אילנה לוי/הלל אלקבץ מוזר מאוד בעיני, ומזכיר את הוויכוח בין הסכולסטיקאים בימי-הביניים על השאלה - כמה מלאכים יכולים לשבת על קוף של מחט. כל ההלכות למיניהן - כולל הלכות צניעות - שאובות מטקסטים עתיקים, שבמשך אלפי שנים פרשנים נתנו להם פירושים שונים ומשונים. לדוגמה, המצווה "לא תבשל גדי בחלב אימו" הפכה לאיסור אכילת בשר בחלב, למרות שאין לכך שום זכר בתורה. לפי ספר שמואל ב', בת-שבע התרחצה ערומה על הגג, וכל אדם שעמד באותה שעה על גג בירושלים יכול היה לראותה במלוא תפארתה. האם יש חרדיות במאה שערים שמתרחצות ערומות על הגג? לא. ובעצם, למה לא? האם מה שנאה לבת-שבע, אמו של שלמה המלך, לא נאה לחרדית היום? חנה קהת רשאית לפרש את ההלכה כראות עיניה, ומי שרוצה ללכת בדרכה, יעשה זאת. אחרים, כמו אילנה לוי, ילכו אחרי הרב יוסף או אחרי הרב אלישיב. לשתיהן משותף דבר אחד - הן מאמינות בטקסטים שמתיימרים להכיל הוראות של אלוהים לבני אדם. לאילנה לוי, כנראה אין תקנה. אבל מאדם משכיל ונבון כמו ד"ר קהת הייתי מצפה שתשליך מאחורי גבה את כל הקישקושים האלה, ותאמין רק במה שניתן להוכיח באמצעות מתודולוגיה מדעית.
44. חנה קהת יודעת שהתחזות לדתית טובה לאג'נדה שלה
ממאוכזבות חנה קהת   (18.06.08)
אני מודה גם אני הייתי חסידה של חנה. בהתחלה התלהבתי . אחר כך הרגשתי שיש קצת הגזמה בדבריה כשהיא מדברת על משהו כמו שבריתצ מילה זה דיכוי האישה. אבל לאט לאט ראיתי שהכל זה מיצגים שאין בהם כנות . לא לא היה רגע של ",הארה" פתאומית אלא תהליך ממושך של דעיכת ההתלהבות. אני קצת קצת כועסת עלי , אבל יודעת שאת האג'נדה שלה , להרחיק את הנשים הדתיות מהדת, היא לא תשיג בדך מקובלת וישירה. ואין לה ברירה אלא לפעול ככה. לפני שנים היא לא היתה יכולה לדבר ישירות נגד שמירת טהרת המשפחה , היום היא כבר הפכה דיבורים כאלה לקבילים.
45. שנאת הגבר כאידיאולוגיה. יופי של מצע "פמניסטי דתי"
חיים ,   י-ם   (18.06.08)
הטבע והזמן יעשו את שלהם. על זה כבר אמרו חז"ל (סליחה על אי-הבאת הציטוט המדוייק): כל מחלוקת שאינה לשם שמים אין סופה להתקיים. ד"ר קהת לוחמת נגד הרבנים, נגד המסורת ונגד גברים בכלל לשם מימוש עצמי ו"שוויון" במובן המערבי-חילוני של המילה. גם אם התנועה תופסת תנופה, לא צריך לדאוג: היא לא לשם שמים ואין סופה להתקיים.
46. ממש דו שיח של חירשים מה שקורה פה
(18.06.08)
אם הייתם רוצים להבין הייתם מבינים יפה מאד איך העולם בנוי. הרי אין שום סיכוי שאדם חי בעולם הזה ולא מרגיש בחוש שיש עולמות נוראיים ונשגבים שם למעלה. הרי אתם מרגישים את זה, במוסיקה, בחיוך של ילד, בבית כנסת, בים, באהבה... בכל שניה שהעולם נברא מחדש... למה ללכת נגד מה שהלב והראש וכולם מסביב כבר יודעים?? אחים קומו התעורר, והיו בין הראשונים לצהול לקראת הגאולה הקרובה. (וגם אם זה נשמע פרימיטיבי מרוב שהייצר לא נותן לנשמה להקשיב - למה עדיף להיות מכור- ללשון הרע וליצרים הכי נמוכים שאנחנו עבדים להם או לדברי חוכמה שאבותינו מסרו לנו במשך 3000 שנה?)
47. בת ולא מרגישה צורך ''להגן על זכויותי''
מרכז   (18.06.08)
זה מגוחך לטעון שמפלים נשים! זה כמו שתטענו שזה לא בסדר שהאשה היא זו שנושאת את התינוק 9 חודשים בבטן...לכו תתווכחו עם אלוקים-אולי אתם צודקים...באותה מידה הגברים יכולים לטעון שמפלים אותם-ברגע שמתחתנים הם מתחייבים לכלכל אותה,כותבים כתובה וכו'... אין ביהדות אפליה, אלא הבחנה! בכל מין יש מכלול תכונות דומיננטיות ויעוד בעולם. אם תטענו שמפלים בנות זה רק מוכיח שאתם במקרה הטוב יודעים לדקלם הלכות! לכו תלמדו את טעמי ההלכות ותראו בעצמכם שהתורה לא מפלה ומשפילה אלא להיפך- היא מכבדת את האשה ! ולכן אין לי צורך להיות פמניסטית ולהגן על זכויותי- התורה כבר עשתה זאת עבורי!
48. מסכימה עם הכותבת ב-100%
לילך ,   צפון   (18.06.08)
49. פשוט מסכנה.
איש ,   ירושלים   (18.06.08)
ולגבי לסביות, כנראה היא לא יודעת לקרוא מה רש"י מפרש בפסוק "כמעשי ארץ מצרים..."
50. כמה שהיא צודקת!
אישה ,   ירושלים   (18.06.08)
51. צודקת בהחלט
לובנגולו ,   תל אביב   (18.06.08)
אני אדם חילוני לגמרי ועל כן אני מסרב להכנס לבית כנסת משום שאישתי לא רצויה שם , אני לא אלך לחתונה שבה מפרידים בין גברים ונשים וכו" . אם הגברים לא יכולים לשלוט ביצר שילכו לטיפול ויעזבו את הנשים לבד
52. היא מרשימה. כה לחי.
היא מנהיגה ,   של אנשים נורמלים   (18.06.08)
53. המשיכי ובהצלחה
אבנר חורי   (18.06.08)
"האורתודוקסיה התאבנה" למסקנה הזו הגעתי לפני יותר מ-35 שנה, האם בגלל הרפורמים או לא, זו שאלה אחרת. את לבטח יודעת על ההגדה במסורת היהודית על אותה מחלוקת בין בית שמאי ובית הילל, שהוכרעה ע"י בת קול לטובת בית הילל. אני מקווה שתצליחי להחזיר את הנטיה ללכת בדרכי בית הילל, ו/או לשבור את ההימנעות מליישם את הכלל "כל דבר שנאסר ע"י מנין, צריך מנין אחר להתירו", (והרי יש כל כך הרבה איסורים שניתן היום להתיר). זה יציל את בני עמנו או לפחות יאט את קצב היעלמתם. המשיכי בדרכך, אולי תצילי מספר נפשות. .
54. משיח
בן אדם   (18.06.08)
עכשיו!!!
55. להלל אלקבץ, צפת - 14
...........(זו.שוּ)ׂ   (18.06.08)
ובפיסקה האחרונה שלך, אישה-גבר, חיזקת את כל הנאמר במאמר. תהפוך היטב בפיסקה זו שלך. אין אתה יודע מחשבותך כאישה - כגבר. אין היא יודעת מחשבותיה כגבר - כאישה. ובכל זאת, כל הילכות הצניעות, דידקו בהן גברים בלבד, ולמען מי ? וכך הן נשמעות וניראות. אז, לא כדאי להקשיב לנשים ? ללא מורא? וחוזרת אני לתגובה 7 שלך : "וזהו, התלמוד לא יוחלף על אפך ועל חמתך" זו תגובה גברית מאוד, סגרת את כל הדלתות עליהן הקישה הכותבת. והשארת את "החיטוט" בגוף האישה בידי הגברים. אפילו לא הקשבת............ נראה לי, שלכתוב את כל התלמוד מחדש, בנושא זה : פנטזיה איתה "משחקת" הכותבת.
56. להלל, ול27, ולדומיהם (למרות שאינם דומים זה לזה )............
............(זו.שוּ)   (18.06.08)
חרדים קנאים ? עוות ? כל גדולתה של תורתינו היא בכך, שקמו גדולים וגדולים יותר, והפכו בה (בתורה שבע"פ), ושינו בה; כל פעם עוד פירוש מתפתח, עוד פירוש שמתאים לתקופת הדור... וכך הגענו עד הלום. אלא שהיום, לא רק שהחיים משתנים במהירות מטאורית, אין מי שיהפוך בה, וילמד אותה מחדש, ידרוש קושיות, ויענה בחוכמה ובאומץ. פשוט אין. ואז המציאות מחייבת חנות למינהן. כי מרוב פחד נגיעה בתורתינו שבע"פ, העולם הדתי הולך ומקצין על אלפי קוצם של יודים. ואין חכם - ומשחרר. רק המילים שיחרור ושינוי, עושים שמות בנפשם של החרדים . כמה חבל. הרפורמים, הם ילדכם הישירים. אתה תופתע מבהלה - בדיוק את הטיעונים שלך מעלים המתנגדים לשינוי במילת נשים, באיסלאם המצרי.
57. מיניות בתלמוד
אמיר   (18.06.08)
אמרו חז"ל (מסכתות קטנות, מסכת דרך ארץ, פרק עריות, הלכה יג): "אל תרבה שיחה עם האשה שכל שיחתה של אשה אינה אלא דברי ניאופים. ר' אחי בר' יאשיה אומר: כל הצופה בנשים סוף שהוא בא לידי עבירה". ראה את מה שאמרו רבותינו על משכבי אחשורוש ואסתר (מגילה יג ע"א): "ויאהב המלך את אסתר מכל הנשים ותשא חן וחסד לפניו מכל הבתולות. אמר רב: ביקש לטעום טעם בתולה – טעם, טעם בעולה – טעם [לכך נאמר מכל הנשים ומכל הבתולות – רש"י]". עכשיו בוא וראה מה אמרו רבותינו על אביגיל (מגילה יד ע"ב): "...מלמד שגילתה [אביגיל] את שוקה [ונתאוה לה (דוד) ותבעה ולא שמעה לו – רש"י], והלך לאורה שלש פרסאות. אמר לה: השמעי לי! [תבעה לתשמיש.] אמרה לו: (שמואל א' כ"ה, לא) 'לא תהיה זאת לך לפוקה [ולמכשול]', זאת – מכלל דאיכא אחריתי, ומאי ניהו [מכלל שדוד נכשל במקום אחר, והיכן נכשל?] – מעשה דבת שבע".
58. מתי תבינו אחת ולתמיד, אי אפשר לקרוא
משיב כהלכה ,   מרכז   (18.06.08)
"דתי אורטודוקסי" למי שחושב שצריך למחוק או לשנות דברים שכתובים בתורה, כאילו שהקדוש ברוך הוא "טעה" ואני מבין יותר !!! מתי תבינו שאי אפשר לקרוא "דתי" לכל מי שטוען שהוא כזה, ושמעשיו סותרים לכך, ואי אפשר לקרוא "יהודי" לכל מי שטוען ש"הוא מזדהה עם העם היהודי ומרגיש שייך אליו" וכד' !!! אדם שבפה מלא בשר בקר מכריז שהוא מרגיש צמחוני - ישולח אחר כבוד לבית משוגעים. אדם הגר בתל אביב, ומכריז שהוא קיבוצניק - שילך לקבל טיפול. וגם אם אשבע שאני עובד "אגד" 18 שעות ביממה - לעולם לא אקבל מ"אגד" משכורת בשל כך... חבר'ה, תהיו קצת ריאליים ולא ילדותיים ו"תמימים".
59. ל - 24
(18.06.08)
אל תדאגי. היא תוריד
60. שנאת נשים
אשה אשה ,   ישראל   (18.06.08)
הדם שלנו טמא, השיער משחית, הקול ערווה (איחס), כל כולנו "יצר הרע". אסור ללמד אותנו תורה, רצוי לא להרבות עמנו בדיבור ואנו פסולות לעדות. אנחנו מגוטאות מאחורי פרגודים ומחיצות. הממסד הרבני/גברי מקצין מיום ליום את ההפרדה וההרחקה של הנשים ממרכז החיים וההוויה. את המחיר הכבד מנשוא משלמים ילדים רכים שנשלחים מגיל 3 עד גיל חופה למוסדות חינוך טהורים ומטוהרים מנשים (כאמור "יצר הרע"). בגיל ההתבגרות הבעייתי כל כך הם מצויים בחברה גברית חד מינית: אין בנות , רק מדריכים, חברים לכיתה ,מורים....והתוצאה .... הדברים ידועים ומושתקים היטב....
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה