חדשות  דעות  מאמרים  תמר גוזנסקי
השמאל לא מת
תמר גוז'נסקי
פורסם: 16.02.09, 08:36
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 275 תגובות ב-212 דיונים
61. ודאי שהוא לא מת. הוא גם לא שמאל. סתם מיעוט הזוי
שמאלן אמיתי   (16.02.09)

מה באמת מבדיל את ה"שמאל" שלנו מהימין הפלשתינאי?

 

איך ייתכן שהמשנה ויישומה זהים בין ימין ושמאל?

 

אם אלו ימין ואלו שמאל - זה לא ייתכן.

 

ומכך השאלות המתבקשות -האם הם באמת שמאל?מה שמאל בהם?!

מדיניות כלכלית? מדיניות רווחה? חופש פרט? חופש דת? ליברלים? ירוקים? שיוויון?

 

שום כלום מכל האמור לעיל. אז למה שמאל?

 

בגין מה אתם משייכים אותם לשמאל?

 

אולי מפני שבארצנו המעוותת די לוותר על נכסינו הלאומיים ולשמאל תחשב?

 

אתם מכירים שמאלן בריטי שחושב עצמו לשמאלן רק משום שהוא נכון להעניק את לונדון לארגנטינאים?

 

אתם מכירים שמאלן גרמני שלשמאל ייחשב רק בגין נכונותו לוותר על ברלין?

לא. אין כאלו בעולם כולו. ומסירת ברלין או לונדון לא עומדת כלל על הפרק במשנת השמאל האמור.

 

רק אצלנו - תהיה שוביניסט, חשוך, ריקני, נבער, גזעני, הומופוב, פאנאט, ושונא ארצך, ולשמאל תחשב אילו רק תצעק "ישראל לפלשתינים".

 

בוז לשמאל הריקני.

בוז למבקשי חורבן ארצנו החוסים בהגדרת השמאל הסטויה שלכם.

 

הם מעידים עליכם ואתם ראויים להם.

62. אין קשר בין מרצ לעבודה
אני ,   בחרתי מרצ   (16.02.09)

את צודקת בכל מילה בקשר למפלגת העבודה.

מאז רצח רבין זו כבר לא מפלגת שמאל ולא מפלגת שלום.

 

אבל מרצ עדיין שמאל. השמאל הציוני והשפוי. זה שעושה מה שטוב לישראל במגבלות המובר הלאומי. השמאל שאני בחרתי עבורו.

וחד"ש ? חד"ש זה כבר לא שמאל ציוני. זה קומיניזם ושמאל רדיקלי. אין לי טענות כלפייך אם ככה את מאמינה ... שיהיה בכיף ... אבל את לא יכולה לטעון שהתפיסה ההזויה הזו אמורה לייצג שמאל ציוני שאמור לדאוג לטובת עם ישראל במדינה יהודית דמוקרטית.

63. השמאל שאת מדברת עליו חותר למדינה ערבית איסלמית
(16.02.09)

והיהודים יגורו תחת שלטון מוסלמי עם חופש מינימלי ועם פרעות פה ושם מדי יום כמו בימים שלפני קום המדינה...

 

לא תודה!!

64. אל דאגה. השמאל לא מת: הוא עוד יקבור את כולנו !!!
אבי געזונט   (16.02.09)
65. השמאל מת . . איזה כיף . .. לה לה לה . . .
amirkiss   (16.02.09)
66. כשם שיש ימין הזוי - כך יש שמאל הזוי
עידן   (16.02.09)
כאחד שהצביע מרץ (וגאה בזה), צריך לחשוב למה לא סופרים את חד"ש? מפלגה שלא משנה מה קורה קרה ויקרה - תאשים את היהודים. החמאס יורה על ישראל? ישראל אשמה. חיזבאללה יורה עלינו? זה כי כבשנו אותם לפני שנים אז זה מותר להם. אסד מנסה לצאת מהבידוד המדיני - בואו נדבר איתו גם אם שלום לא באמת מעניין אותו. לא תמיד יהודים אשמים, וזה מה שחד"ש שכחו. כן הם פעלו רבות לטובת הסביבה, ואפשר לכנותם תנועה ירוקה, אבל השמאל ההזוי, הגובל במרץ, בטוח נמצא במפלגתם.
67. מה עשו מרצ והעבודה וחדש ובלד ורעם-תעל כשנפלו טילים
(16.02.09)
על אזרחי ישראל ????????????????????????????????
68. השמאל גוסס!
גולן   (16.02.09)
69. השמאל מת
sickvee ,   פתח תקווה   (16.02.09)

רק מראה שהשמאל כבר לא נאמן לאידיולוגיה שלו אלא רק ל"איך להכנס בימין" ולכן הוא מת.

70. אולי בגלל ההתנשאות והעלבונות השמאל מת
עמית   (16.02.09)

ימין קיצוני, גזען והזוי.

אתם הבולשבקים עוד פותחים את הפה? אתם רוצים לדעת למה לא בוחרים בכם? כי העולם שבע מסטלין, קסטרו ובקרוב גם צ'אבז. כי "מהפכה אדומה" בדרך כלל מסתיימת בגולג, NKVD וסציופטים כגון בריה שבשם המהפכה אונסים נערות צעירות. אתם ה-"קול השפוי"? הימין הוא "הזוי"?

 

לדעתי יש גם אלמנטים מסוכנים בימין. זה שעם ישראל בחר בעיקר במפלגות מרכז מראה כי העם עודנו שפוי. דבר שמפריע לכמה טיפוסים שתקועים באירופה של שנות ה-30 מלהגשים את חלומם.

71. הגאונות של שרון הוא בהצלחתו להוכיח לעם שאת טועה
מהנדס תכנה ,   תל-אביב   (16.02.09)

ההתנתקות מעזה הכריחה את הערבים להראות מה יעשו אחרי שיקבלו עצמאות.

 

אפילו אם תאמרי שרוב הפלסטינאים רוצים שלום, בסוף ישראל צריכה לאכול שידור חוזר של לבנון, עם ארגונים שתוקפים את ישראל וממשלה שלא מסוגלת לנטרל אותם, נוכח הסיוע הנרחב שהפלסטינאים קיבלו מישראל והתרומות הנדיבות שקיבלו מרחבי העולם.

 

מרכז המסה של עם ישראל לא מאמין יותר בפתרון של שתי מדינות בין הים לירדן לשני עמים, ובודאי שלא לפתרון של מדינה דו-לאומית. הוא בדרך לתמוך ברעיון של טרנספר לפלסטינאים למדינה הפלסטינאית המכונה ירדן, ואז יזכרו לרבין את הסכם השלום עם ירדן שהוביל הן לחימושה בנשק מודרני תוצרת ארה"ב והן ליצוא מקומות עבודה מישראל לירדן.

 

אני מציע למפלגות השמאל להתמקד בתחום החברתי-כלכלי, הנושא היחיד בו הן יכולות להגיע להישגים משמעותיים ולהביס את גוש הימין.

72. השמאל מת ע"י המציאות.
דורון ,   ר"ג   (16.02.09)
"יהי זכרו ____ " זה המקום לפרשנות. כל השאר עובדות.
73. תמר,קצת מספרים
Ury   (16.02.09)

ברחוב היהודי הצביעו בסה"כ 11,000 איש,שליש מנדט.

כל יתר התוספות באו מהרחוב הערבי.

מר"צ איבדה לחד"ש 5000 איש בלבד.

אז,נא לדייק בפרטים.

לעצם הכתבה. נכון מרצ גימגמה בשתי המלחמות.זה לא יחזור על עצמו ,אני מבטיח מבטיח לך!!

 

74. זה ברור שהשמאל לא מת, אלא פשוט העם שלנו...
ירון   (16.02.09)
צריך לגוון כל כמה שנים אז הוא מחליף כיוון - פעם שמאל, פעם ימין, וכך הלאה... אני בטוח שהימנים המטקבקים כאן (ויש לא מעט כאלה) מאוד בטוחים שלא יראו יותר את השמאל, ומה אני אגיד - שיבושם להם, אבל זאת לא תהיה הפעם הראשונה שהם טועים וגם לא האחרונה. אני יכול להבטיח כעת שבבחירות הבאות השמאל יעלה לשלטון.
75. הסיבה האמיתית שהכותבת מתעלמת ממנה
אריק ,   אריק לנד   (16.02.09)

השמאל מתחיל להתפורר בגלל שבזמן שאנשים חטפו טילים וחיילים סיכנו את חייהם.

 

הפעילים ה "נאורים" של השמאל הפגינו נגד צה"ל (אלה שסיכנו את חייהם בשביל המדינה) והניפו דגלי אויב במרכז ת"א באישור בג"ץ הלא מוסרי.

 

כל הסכמי השלום רק הגבירו את הטרור ואת ההרג,ישראל בוחרת ימין ומי שלא טוב לו מוזמן לעבור לאירופה המתאסלמת או לאיראן.

 

 

76. תמר, חזרי לכנסת!
רוני   (16.02.09)

חייבים פרלמנטרית כמוך!

כרגע - רק הורסים את מה שבנית.

יש עוד המון עבודה. אנא חזרי.

77. מתי יפקחו עיניך,למשמע דברי הערבים...??
תמר,   (16.02.09)
78. הבעיה של חד"ש שתמיד חשבה ששמאל זה רק בתחום המדיני
והרחיקו מהם את העם   (16.02.09)
להגיד שמרצ היא לא שמאל זה קצת הזוי... מרצ אולי תמכה במבצע צבאי (לא במלחמה ולא בהריגת 1300 עזתים!) בעזה, אבל להגיד שבגלל זה היא לא שמאל?! קודם כל, מרצ תמיד הובילה את הקו היוני מבחינה מדינית - הייתה שותפה בתהליכי אוסלו, קמפ-דיוויד והסכם השלום עם ירדן, עשתה את הסכם יוזמת ז'נווה, עזרה לקדם את חוק פינוי-פיצוי מתוך ועדת הכספים ועוד. זאת בזמן שחד"ש לאורך כל שנות פעילותה רק יושבת מהצד ומברברת. שנית, שמאל זה לא רק בתחום המדיני! כל הקדנציה האחרונה מרצ קידמה חקיקה רבה בנושאים חברתיים, נלחמה למען זכויות הומואים ולסביות ונגד הכפייה הדתית - דברים שחד"ש כמעט לא עשתה. מפלגה כמו חד"ש לעולם לא תוכל למצוא דרך ללבבותיהם של מרבית הציבור הישראלי - רק מפלגה סוציאל-דמוקרטית אמיתית, שהופכת את הנושא החברתי לראש סדר יומה, תוכל לעשות זאת.
79. הוא מת, בהלוויה השמיעו כבר את הרקוויאם
קוקוריקו   (16.02.09)

גב' גוזנסקי, בתימכתך באוייבנו יש לך גם דם על הידיים. כל אזרח שנפגע מטרור במדינה, הוא באחריותך ושכמותך. במקום לדאוג לאזרחי מדינתך, כל דאגתך מופנית לאוייביה כאילו היו צדיקי הדור שנפלו בידייי קלגסים ציוניים.

עם אזרחים כמוך , מה לנו כי לנין על אוייבנו? את מאמינה לשקרים שהפלסטינים מספרים לכולם, ומפיצה אותם כאמת צרופה. חיזרי לכיתת הלימוד והשלימי את שיעורי ההיסטוריה שחסרים לך. או לפחות קיראי את דו"ח אמנסטי על החמאס.

היכן היית בכל הימים בהם הופגזו מליון אזרחים במדינה יום יום? מה היה לך לומר בעניין? האם גינית ולו פעם אחת את ידידייך הפלסטינים על השמחה לאיד, אותה הפגינו בכל הזדמנות על גגות בתיהם בליווי צהלולים על כל ילד יהודי שנרצח? האם ראית פעם פיגוע טרור מקרוב? האם הרחת פעם את ריח הדם והבשר החרוך? שתיקתך תיזכר לך לדיראון עולם, וכמוה כהסכמה לכל הרצח והקטל.

במקום גינויים, הלכת לפרוץ מחסומים צבאיים כדי לספק אוכל לאלא ההורגים בנו דקה אחרי . אז.....לפני שתתטיפי לנו מה עובד ומה לא, שבי לשיחה עם חבר מרעייך המחבלים, ושכנעי אותם כי לא זו הדרך.

ברגע שתשיגי תוצאות ראויות לשמן בואי נדבר על הרלוונטיות של השמאל מחדש.

 

80. טעות אחת קטנה נפלה בשם המאמר
ה_שגריר   (16.02.09)

 

חסרה המילה "עדיין".

חוץ מזה הכל בסדר.

 

81. החגיגה הפאשיסטית תיגמר בבכי
משה   (16.02.09)

על פי התגובות ועל פי הלך הרוח וכמובן ע"פ הבחירות

נראה שהעם היהודי איבד את גאונותו

והפך לאספסוף ברברי ופרימיטיבי    צמא דם ומטומטם

 

למען הנצחון והכבוד הוא מוכן להרוס את חייב ולמכור את עתיד ילדיו

הלאומנות הכוחנית והנצלנית   היא שקר ענק שמזמן מרעיל אותנו

והעם המסומם רוצה עוד     עוד מלחמות עוד אבטלה עוד ניצול

 

הרי תושבי הצפון עוד לא הישתקמו מלבנון 2

יש שם עוד טראומה שתחזור עם הקטיושה ה1

ובדרום האבטלה חוגגת   והמדינה מקמבנת איך לא לפצות את הנפגעים

ראינו איך כשבית פקיד העירייה נפגע באשקלון למחרת כבר הוא שופץ

בעוד חלשים עדיין גרים בבאר שבע בבתים פרוצים

    זה בדיוק הפאשיזם המרעיל  שחדר לחברה התומכת בחזירות ובכוחנות

כן    מחר אחי זה אתה ואני

 

חד"ש אומרת ועושה את כל הדברים הנכונים   שכל אזרח בר דעת היה רוצה

שהשלטון יעשה למענו

רק שבישראל מרבית האזרחים אינם ברי דעת ובעצם לא ראויים להקרא אזרחים      הם נתינים שבוחרים מפחד ומשנאה        וזה המתקון לדיקטטורה ולפאשיזם      שחוגג פה

      אז למי שנותר טיפת הגיון     אנחנו לא מדינה שחייה לה בשלווה באירופה

בחרנו לבוא לארץ אבותינו שבמאות הנשה הרבות האחרונות הפכה למרכז

איזור ערבי        ולכן עלינו להיתחשב במציאות הזאת  ולראות את החיוביות

שבה         במידה רבה התרבות הערבית   קרובה למקור תרבותינו

הנקודה המהותית היא שהקשר בין לאומיות לפוליטיקה דמוקרטית

איננו בזהות אלה בשמירת הזכויות   והדמוקרטיה מנתקת את עצמה מהזהות

במכוון כמו שהיא מנותקת ממין    מצבע עור  וכו        לכן ישראל יהודית

חיבת להיות מנותקת מישראל דמוקרטית

ממש כמו שלא היינו רוצים שיחברו מקצועיות לצבע עור או נטייה מינית

 

כאמור לא נוכל להמשיך להיות גם ווילה וגם בג'ונגל

זאת צלבניות  שעלוללה להיסתיים בהכחדה

ומי שיוכחד זה היצור המפונק והמשוכלל-אוכלי הפיתות והזעתר ישרדו

 

82. האם את כאשת שמאל יצאת פעם נגד מה שקורה ברשות?
אבנר   (16.02.09)

השמאל העולמי הוא ממש לא שמאל, כיוון שהוא מחזק דווקא את הגורמים שהשמאל אמור להילחם בהם.

להגן על סאדאם במקום להגן על העם העיראקי זה ממש לא שמאל, ולהגן על המשטר באיראן במקום להגן על העם האיראני זה ממש לא שמאל.

המקום שבו נשים מופלות יותר מכל מקום אחר בעולם הוא במדינות ערב ואיראן- לא שמעתי איש שמאל אחד שיוצא נגד זה.

האיזורים בהם בני מיעוטים מופלים יותר מכל מקום אחר בעולם (אשורים, דרוזים, מרונים, כורדים, קופטים, יזידים, בני דת הזרטוסטרא, בהאים, שחורים מדרום סודאן), והמקום בו התחילה עבדות השחורים, ובו סחרו בעבדים שחורים, וכך עושים עד היום הוא במזה"ת המוסלמי- לא שמעתי איש שמאל אחד שיוצא נגד זה, בכלל זה מתבצעת כיום שואה בסודאן, ואף איש שמאל לא פוצה פה.

המקום בו הומוסקסואלים נרדפים יותר מכל-הוא במדינות ערב ואיראן, כשלפי דו"חות בינלאומיים המקום המסוכן ביותר בשבילם הוא הרשות הפלשתינית, עוד מהימים שערפאת שלט שם, עד כדאי כך שהם מסתננים לישראל ומעדיפים להסתכן כשב"חים- לא שמעתי איש שמאל פוצה פה בעניין.

המקום בו הכי הרבה מתנגדים פוליטיים נרדפים, המקום בו יש הכי פחות חופש ביטוי, המקום בו יש הכי פחות דמוקרטיה- הוא המזה"ת המוסלמי. ברשות הפלשתינית סוחרי קרקעות נרצחים ללא משפט- לא שמעתי איש שמאל שפוצה פה בעניין.

ביום שהשמאל הישראלי כחלק מהשמאל העולמי באמת יהיה שמאל, אז נסכים להקשיב להם. וזאת עוד מבלי להזכיר את ישראלבעניין (פיגועים, קסאמים, כל הדברים שאת השמאל זה באמת לא מעניין, כי נגד יהודים הרי מותר לעשות הכל).

83. בושה וחרפה. שנאת יהודים מבפנים!
ימין מתון והגיוני ,   מדינת היהודים   (16.02.09)
אני רוצה לדעת על איזה כיבוש בדיוק מדובר? מי כובש את מי? הריי ידוע ומתועד בספריי היסטוריה שלא היו כאן ערבים בעליות הראשונות! הם הגיעו יותר מאוחר כ 200 אלף פליטים זלגו לתוכנו מהממלכות שמסביב כקונטרה להיתישבות היהודית והתחילו ליצור מובלעות. הערבים כובשים אותנו לאט אבל בטוח כמו שקורה בכול אירופה, לאחרונה נוצרה היתעוררות מסויימת ולכן קרס השמאל וכן הוא קרס מצביעי חד"ש למיניהם כנראה לא שמו לב שזו מפלגה אנטי ציונית ואנטי מדינת היהודים. מדינה דו לאומנית שווה סוף לעם היהודי והרוב מבינים את זה לכן הימין ניצח בבחירות. ביבי עלה והצלח! ולגברת תמר החזון שלך הוא אפוקליפסה לעם, הריסת הבית היחידי של העם היהודי וזה לא יקרה המפוקחים ניצחו בבחירות!
84. מן הסתם הכותבת שמאלנית....
שלא יעבדו עליכם   (16.02.09)
85. הימין איננו גזעני
אאא   (16.02.09)

הסמול הוא גזעני,קולוניאליסטי ופאשיסט - בילט אין.

מה יותר גזעני מהרצון לכפות את אורח החיים של מערב אירופה על כלל האנושות?

מה יותר פאשיסטי מאשר הרצון להמיר בכפיה את דתה של כל האנושות לקומוניזם\ליברליזם\איסלאם ?

 

רעיונות קומוניסטים מחייבים את השמדתה של ישראל.ישראל הוקמה כדי להיות מדינה יהודית.יהודית באוכלוסיתה,באורח חייה ובסדר העדיפויות שלה.ברגע שאת ושכמותך טוענים שזו גזענות,אתם למעשה קוראים לחיסול המדינה.אי אפשר להפוך את המדינה לישות אחרת עם תכלית אחרת.

 

מי שרוצה לחיות כמו באירופה,שיהגר לשם.אנחנו לא בתקופת מסעות הצלב.

86. צודקת תקשיבו לה - שמאל חזק ואמיתי זה הפיתרון
שמעון   (16.02.09)

לא הידרדרות לימין השנאה והפחד תוביל אותנו החוצה מהמשבר

רק הבנה שאנחנו חלק מהאזור

ורק הבנה שתפקידה של המדינה לשרת אותנו ולא אנחנו אותה

תמר צודקת

הלוואי שהיו עשרים כמוה בכנסת

 

87. מהו שמאל
אבי ,   כ"ס   (16.02.09)

בעיניי, שמאל היא תנועה פוליטית חברתית, הדוגלת בערבות הדדית. בארץ, הנושא מסובך יותר, משום שמערבים בזה גם דעות על השטחים, שאינם ממין העניין. לדוגמה, הבית הלאומי, או המפד"ל אם רוצים, היא בהחלט תנועת שמאל, אבל בעניין השטחים היא ימין מובהק.

אם השמאל חפץ חיים, הוא חייב להגדיר עצמו מחדש, ולהיצמד להגדרה זו, בלי שטחים וסיפורים. חד"ש איננה תנועת שמאל. היא תנועה העוסקת בעיקר בשטחים. 

 

88. השמאל לא מת -הדרך מתה ואנחנו
משה   (16.02.09)
89. משהו על חד"ש
נועה   (16.02.09)

בתחילת שנת הלימודים חולקו במועונות הסטודנטים בהר הצופים פליירים של חד"ש. צד אד היה כתוב בעברית והשני בערבית. רפרפנו על הכתוב, ובן זוגי צחק ואמר שבטח בערבית כתוב משהו אחר. מאחר שאני יודעת קצת ערבית, הפכתי את הדף. לתדהמתנו (באמת שלא חשבנו שיהיה הבדל), בצד הערבית, במסגרת החזון של התנועה, הופיעה גם "זכות השיבה" , דבר שלא היה לו כל אזכור בעברית.

 

לא מפריעה לי הדרישה עצמה. כל תנועה יכולה להצהיר מה שהיא מאמינה בו ושהבוחרים יבחרו. אבל ההשמטה של משהו כל כך עקרוני מהכיתוב בעברית היא הונאת הבוחרים וגניבת קולות  מאנשים שלאו דווקא מסכימים עם המצע כולו. אגב, הערבית שלי לא מצוינת ויש סיכוי טוב שהיו הבדלים נוספים שפספסתי. 

90. צריך לחתור לאיחוד של העבודה, מר"צ והמפלגות הירוקות
שם אמיתי   (16.02.09)

העתיד של השמאל טמון באיחוד כוחות בין העבודה ומר"צ- שאת ההבדלים ביניהן קשה למצוא אפילו במיקרוסקופ- עם המפלגות הירוקות. למרות שלא עברו את אחוז החסימה (בגלל הפיצול האומלל), המפלגות האלו הוכיחו שיש להן יכולת להציג חזון שמשלב חתירה לשלום ולשינוי חברתי עם אג'נדה של איכות הסביבה, להכניס אנשים מעניינים ואיכותיים לפוליטיקה, ולסחוף מצביעים צעירים.

הערה לגבי טענתה של גוז'נסקי כאילו השמאל נחלש בגלל תמיכתו בשתי המלחמות של ממשלת אולמרט: השמאל הקיצוני והימין הקיצוני שותפים לתפיסה שגויה כאילו שמאל=פציפיזם/התנגדות לכל שימוש בכוח צבאי. אם מר"צ היתה מתנגדת למלחמות, לא היתה עוברת את אחוז החסימה.

 הערה נוספת: מספר היהודים המצביעים לחד"ש הוא עדיין זניח. אם השמאל רוצה להוות אלטרנטיבה לימין, עליו לצבור כוח אלקטורלי משמעותי- ולכן האתגר שלו יהיה להתחבר לעולים ממדינות בריה"מ לשעבר ולציבור של ישראלים מהפריפריה (מזרחיים ושומרי מסורת שהצביעו "ליכוד" בגלל שנאת ה"מערך" ולא בגלל אהבת ההתנחלויות, ושחלקם מצביעים כיום ל"קדימה"), וזאת מבלי לנכר את הציבור הערבי בישראל. 

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה