חדשות  דעות  מאמרים  עוד דעות
החיים בבוץ כאידיאולוגיה
יפתח אלעזר
פורסם: 03.05.09, 12:55
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 132 תגובות ב-90 דיונים
61. כך ליגלגו על הוגי דיעות פאשיסטים בכל הארצות (וגם שם צדקו!!!!
קיצוני ימני ,   חלקו הימני של המגרש   (03.05.09)
62. אכן, מפרינסטון הירוקה הכל נדמה קלי קלות.הפתרון , הבעיה,
נעמה   (03.05.09)

הפלסטינים.

זה שלא מכירים בזכותך לקיים כאן מדינה יהודית, בזכותך להתקיים, בהצפת המדינה בחברינו מזכות השיבה, הכל פתיר.

רק קת רצון, והכל מסתדר לנו.

ד''ש בפרינסטון.

63. יושב לו בפרינסטון ומחלק לנו עצות תבוסתנות הזויות
כואבת לי המקלדת   (03.05.09)
כמה שטויות במאמר אחד. לא הבנת וכנראה שאינך מסוגל להבין מהי תנועת אם תרצו אבל גם זה לא תירוץ לטיעונים הדמגוגיים שכתבת נגדם.
64. אמרו חכמינו ז"ל: "שב ואל תעשה- עדיף"
אלירם   (03.05.09)
יש מצבים שהכלל העתיק "שב ואל תעשה -עדיף", הוא הפתרון הנכון ביותר למצב.

לא תמיד צריך לעשות פעולות כדי לשנות ולחדש. לפעמים הפעולות האלה יכולות רק להזיק. ולפעמים לשבת בשקט היא הפעילות הכי מועילה.

אז נכון, זה עלול לכמה עמותות שמאל להתייבש, זה עלול לצמצם את התמיכה הכלכלית של גופים מסויימים. אז באו"ם יעשו לנו יותר פרצופים ממה שרגילים, אבל זה מה שטוב ליהודים בעת הזאת.
65. גם מאמר באותיות זהב לא ישנה את המציאות.
ד   (03.05.09)
והמציאות היא עגומה , מה לעשות , אין שלום , לא היה וגם לא יהיה.

למה?
תשאל את הערבים.
66. כל כך הרבה מילים מבלי לאמר כלום,אכן דוקטור.
דוד   (03.05.09)
67. לידיעתך - הרעיון של ניהול משבר לא פתיר איננו המצאתו של הכותב
ש זרח   (03.05.09)

אותו אתה מבקר - אלא של גדולים ממנו.

אבל ראשית יש לומר שהמשבר איננו פתיר כי יש צד אחד שרוצה את ה_כ_ל ואינני מתכוון למתנחלים, שהינם מיעוט בישראל - אלא לערבים.

אינני נותן פרשנות משלי לעמדתם - אלא קורא אותה בעיתונות שלהם ושומע בתחנות הרדיו שלהם. בניגוד לרבים מהשמאל, אני גם מכבד את הערבים ומאמין לדבריהם. (הלוואי שהקשבנו והאמנו לדברי ערפאת ברדיו, בזמן שהתרחש האסון על הדשא בבית הלבן כשאותו ערפאת מטלטל את רבין בלחיצת יד אימתנית)

ואני חוזר לענין ניהול משברים לא פתירים (לפחות בנקודת זמן מסוימת) - תפיסה שאותה מציג למשל בעל פרס נובל לכלכלה פרופסור בוב אומן.

לדבריו (בתמצית לא מדעית) - כאשר אין סיכוי להגיע להסכם שלום אמין, יש צורך להבין שמשבר ניתן לנהל עד להיווצרות תנאים בעתיד להסכם שלום.

ראה למשל את המלחמה הקרה שנוהלה לא פעם בקפידה מדוקדקת ומנעה מלחמת עולם גרעינית למשל בזמן הרכבת האווירית לברלין, או משבר הטילים בקובה.

אז לפני שתצלול למקצוע העיתונאי - השתדל להרחיב דעת שלא תמצא את עצמך כחלק ממי שחוזרים ללא הרף כשטופי מוחין על רעיונות שהובילו אותנו לאסון אוסלו.

כאשר הערבים יהיו בשלים לשלום אמת - יהיה להם תמיד עם מי לדבר כאן גם אם זה יארך עוד 50 שנה. (ולוואי שפחות - אך זה לא בידינו) 

68. חוץ מזה שאני ממליץ על 4, שמתי לב ש...
(03.05.09)

את כל רעיון המאמר העברת כבר בפסקה הראשונה.

כל השאר היה פירוש על פירוש, ודוגמא על דוגמא כדי להעביר את אותו מסר, (שאני לא מסכים איתו בכלל-אתה והשמאל ההזוי הם התבוסתנים האמיתיים).

חוץ מלבקר את המדינה לא עשיתם כלום.

משום מה הפלסטינאים תמיד יוצאים נקיים, לא מצידנו ולא מצידם, כמובן אין אצלם ביקורת עצמית, אחרת זה יחשב כבגידה, אצלינו קוראים לזה דמוקרטיה

69. שב בפרינסטון. בארץ תיאוריות צריך להגשים
להאמין ולעשות   (03.05.09)
70. שלום אך-שווא זמנכם עבר
boby180   (03.05.09)
ניסינו את השטחים תמורת שלום שלכם ומה קיבלנו ?

2 אינטיפדות
מבצע חומת מגן
מלחמת לבנון השניה
מלחמת עופרת יצוקה
אלפי קסמים ומרגמות בדרום ובצפון.
אלפי הרוגים.
אלפי פצועים.

מה עוד צריך להיות כדי שתבינו שטעיתם ?
71. חוסר הידיעה של הכותב..
דנה ,   מרכז   (03.05.09)

חוסר הידיעה של הכותב היא פשוט מביכה, הנאיביות שהוא מגלה מעלה תמיהה, והנאורות שהוא כותב בשמה, מחייבת הגדרה מחדש:

האמירה של הכותב שי שטוען שהסכמי אוסלו נכשלו טוען טיעון ילדותי ("זה טיעון ילדותי של מי שניסה לצאת מהבוץ פעם אחת, והסיק שאין טעם לנסות עוד ומוטב לחיות שקועים בו עד צוואר "),  היא אמירה מקוממת, רווייה בדיסאינפורמציה, והשמטת פרטים היסטוריים, רק אזכיר כמה מפרטים אלה:

1. פיגועי ההתאבדות לאחר הסכמי אוסלו

2. האונייה קארין A

3. פתיחת אינתיפדת אל אקצה (לאחר שאהוד ברק מוכן היה לוותר על 97% משטחי יהודה ושומר)

4. תוכנית ההתנתקות (והתמיכה בה על ידי מרבית הציבור בישראל)

5. הקאסמים על שדרות

5. עליית החמאס

6. מבצע חומת מגן

7. מבצע עופרת יצוקה

8. חטיפת גלעד שליט

9. אי הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית  ע"י צמרת ההנהגה הפלשתינית

10. תמיכה בלתי מסוייגת של האו

שתינית בחיסולה של מדינת ישראל...

שאמשיך...

אומר לך דבר נוסף כותב יקר, המאבק בינינו לבין הפלשתינים לצערי, הוא מאבק קיומי. זה לא  משחק ילדים כמו שאתה מתאר זאת. אני לא מכירה הרבה משחקים בהם מתפוצץ היריב באוטובוסים, רוצח ילדים וטף, וקורא להשמדת האחר.

צר לי שאנשים כמוך מחלשים את זהותנו הלאומית, ומנסים בנאורות מעוררת השראה להתמודד עם אויב שמשחית כל ערך ומוסר.

אני מקווה מאד שתתפכח מהאשליה:

 

 

נ.ב

 

הקוראן אומר "לא תגיע השעה [יום הדין] עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, ועד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ו[אז] יאמרו האבנים והעצים: "הו מוסלמי, הו עבד אללה, יש יהודי מתחבא [מאחורי], בוא והרגהו". מכאן ניתן  להבין שזו חובה מוסלמית לחסל את היהודים על מנת לקרב את יום הדין.

זו הסיבה מדוע 53% מהפלשתינים תומכים בחיסולה של מדינת ישראל, וזה מסביר מדוע גם הנהגתם לא מוכנה להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית

http://www.global-report.co.il/disillusion/?l=he&c=12

 

לכן מי שיתפתה להצהרות השיקריות של הפלשתינים סופו לדעתי- כלייה !

 

72. כבוד הוא לי להדוף את ביקורות השמאל
תומך אם תרצו ,   חיפה   (03.05.09)
אם תרצו שומרת על קו א-פוליטי מובהק,
אתה יכול להיכנס בעצמך לאתר ולראות מאמרים שהם לא דווקא ימניים אלא מייצגים את המיינסטרים הישראלי,התנועה דוגלת לחיזוק הציונות והגאווה הלאומית,ערכים שהשמאל ניסה לדכא בכח במשך העשורים האחרונים,
הבאתם את החברה הישראלית להתפוררות אדם לאדם זאב,אין סולידריות רק נהנתנות ואינדיבידואליזם מזמן בגדתם בערכים שהשמאל שאף לייצג.
אם התנועה שלנו היא העתיד אשמח להיות חלק ממנו.
73. זו התוצרת של אוניברסיטת פרינסטון??
עידו   (03.05.09)

יפתח,

 

אלמלא הערכתי הרבה למוסד האקדמי בו אתה לומד, לא הייתי מהסס לומר מה דעתי על רמת הכתיבה שלך , שלא לדבר על התוכן.

 

נישארו מקומות לדוקטורנטים במקומות אחרים. כדאי לך לעבור לשם. חבל לפגוע במקום היוקרתי.

 

74. השמאל הישראלי צריך לתפוס קצת ביצים
ערן ,   צפון   (03.05.09)
עד שהשמאל הישראלי, בו אני חבר, לא יצא מהקונכיה אליה נכנס, לא נתקדם לשום מקום, והמדינה תידרדר לאט לאט. צריך לומר באומץ, כפי שאומר כותב המאמר, המציאות שלנו היום היא לא הדבר היחידי האפשרי. אפשר לעשות שלום. זה לא קל, זה לא שלום מהאגדות, זה לא אומר שלא יהיו עוד מלחמות, אבל זה אומר שהמצב הבסיסי שלנו הוא לא מלחמה מתמדת.
75. מפלאי הרשת - יפתח אלעזר על יוזמת ז'נבה
כנסו כנסו   (03.05.09)

"

כאשר הסתיים הטקס שמחו כמה מאנשי ז’נבה שהוא לא שודר במלואו בערוצי הטלוויזיה הישראליים: הנאומים הארסיים של ג’ימי קרטר וכמה מהדוברים הפלסטינים היו הרסניים לשיווק ההסכם בישראל. "זה היה אירוע איום ונורא. כל ישראלי שהיה שם, לבו התכווץ", אומר כתב שהיה בז’נבה. "ראינו איך הפלסטינים רימו את הישראלים ופשוט ירקו עליהם. קמתי בבוקר, עיינתי בעיתון - ולא האמנתי. זה לא היה הטקס שנכחתי בו. העורכים בארץ כל-כך רצו לתת לקוראים שלהם טיפה של נחת, שהם העדיפו להדחיק את כל העובדות הפחות נוחות".

"

 

 - יפתח אלעזר, "דבר מופלא קרה להם בדרך לז'נבה", 1.1.2004, http://www.the7eye.org.il/articles/Pages/article4804.aspx?RetUrl=/WRITTERS/Pages/yiftah_elazar.aspx

 

==================================

 

ומה קרה לך בדרך לפרינסטון ? צא מהחרטא. הפתרונות הישנים גרועים - ניסינו והם לא משהו. מדובר בסך הכל בהמתנה זהירה, תוך הפטרת "ידינו מושטות לשלום", עד שמישהו בצד השני ישכנע אותנו שכדאי לעשות איתם שלום. לא באידיאולוגיה, אלא בפרגמטיקה. ועד אז, כמו שאמרו דורות של חכמי פרינסטון בזמן המלחמה הקרה, אל תגעו בנו.

76. אני סומך על אובמה שידע לקדם פתרון הוגן ויציב של שתי מדינות..
Ehad Haam-Zionist   (03.05.09)
על בסיס 67 עם תיקונים הדדיים קטנים-וחלוקת מזרח ירושלים....כאשר מדינת ישראל היא מדינת הלאום של כל בני העם היהודי החפצים בכל עת להיות אזרחיה-ודמוקרטיה מלאה לכלל האזרחים במדינה.

ללא היותה של ישראל מדינת לאום הפתוחה תמיד להצטרפות בני העם היהודי אליה-אין זכות קיום לציונות.

ללא היותה של ישראל דמוקרטיה מלאה לכלל אזרחיה-אין זכות קיום למדינת ישראל.

מדינת ישראל יכולה להיות חילונית או דתית-דבקה בדקדקנות בכל מקום קדוש לדת או חיה את חיי ההווה ודוגלת בעקרונות הומניים אוניברסליים-אין הדבר משמעותי לקיומה כמו שני הסעיפים הראשונים. הגדרת השורשים היא בעיני מה שחשוב למסתכל: בעיני תרבות המערב הנאור שאבה את הטוב ביהדות בלי לקחת את הפולחניות שבה-והוסיפה לה מהטוב בתרבויות העבר הרחוק והקרוב
77. תודה על מאמר מצויין!
(03.05.09)
78. אתה חוב שהם יתנו לנו להמשיך ככה בעוד הם גוועים?
מקרוני   (04.05.09)
הם יבואו לקחת מאיתנו את כל הטוב הזה. ככה זה עניים, ככה זה העולם
79. עוד אחד שיושב בנכר נו שויין
לא להתרגש   (04.05.09)
80. מתי ביקרת לאחרוה בנצרת עילית? עכו? כרמיאל?
נצרת עיליתי   (04.05.09)

אם אתחיל לכתוב את הבעיות האמיתיות והיומיומיות שיש בערים אלו, על רקע הבדלים מנטאליים ועל רקע לאומני תקרא לי, או גזען או קיצוני. כי לא יהיה לך את האומץ להתמודד עם האמת המרה.

 

בכל מקרה, אנחנו פה כדי לשמור על הציביון היהודי. ואתה שם כדי לחלק עצות חסרות בסיס, קודם תהיה בארץ, בפריפריהב תכיר את המציאות ואח"כ תפריך יוני שלום....

 

יהודי מנצרת עילית הכבושה

81. המציאות חבר הם תוצאות אוסלו הזכור לשימצה
ברוך   (04.05.09)

השמאל ניסה לשנות את המציאות בהסכם האומלל שנקרא אוסלו

והמציאות אכן השתנתה לרעה עד כדי כך שסגרה על כל אפשרות להסדר

בין ישראל לפלשתינים

השמאל הם רעה חולה שמביאה רק אסונות למדינת-ישראל

82. רוח תבוסתנות הסמול המיטה את פרי הבאושים של אסון אוסלו
לומסה ,   מדינת ישראל פלשתינה   (04.05.09)

רוח התבוסתנות והיאוש של הסמול המיטה את פרי הבאושים של אסון אוסלו.

 

אבל כרגיל אצלם, הסמול ללא כל בושה או חרטה במומו פוסל.

83. צודק. לכל בעיה יש פתרון. סופי.
הסכמה פראית ,   תל-אביב   (03.05.09)

1 - אם לא אוסלו ולא א"י השלמה, אז מה?

2 - אוסלו שווק לציבור הישראלי כמבחן לנכונות הפלשתינית לשלום.

תוצאות המבחן ברורות. האם במקום זה עלינו לחתור לשלום עם הטמילים?

3 - האם הפלסטינים הינם בעיה? מכשול? סוגיה מוסרית? או בני אדם המגדירים את עצמם כעם ורואים בנו בעיה? האם אין צורך להקשיב להם?

האם ביטולם כגורם אנושי בעל מטרות, דעות ופתרונות שונים משלך, היא לא גזענות

הכיבוש?

4 - עזוב שטויות, איך הבנות בפרינסטון?

84. איש הקש בפעולה
אסף כץ   (04.05.09)
צר לי לאכזב את יפתח, אבל למרבה הצער הדעה הפוליטית איננה קשורה לרמת האינטליגנציה וכמו שיש שמאלנים מטומטמים, יש לא מעט ימניים מטומטמים (ואפילו רבים יותר כי יש יותר ימניים בקרב היהודים) לא פחות וגם רמת האינטלגנציה של אנשי המרכז איננה מבטיחה יותר. במקום להתמודד עם הטענות של הימין יפתח ממציא פה איש קש, מציג את טמטומו ברבים ומגיע למסקנה הגאונית שהוא יותר חכם ממנו. טיעונים הגיוניים יותר לא נמצאים במאמר הזה וחבל.
85. בתור עוד סטודנט בחו"ל ולא בחולון
לוי ,   הולנד   (04.05.09)
זה שהם טועים לא אומר שאתה צודק. הקטע הוא שיש אמת מסוימת בדברי תנועת "אם תרצו". החיטוט בבעיה הפלסטינית לא משפר את המצב ורק החריף אותה. גם עבור הפלסטינים. למעשה, ככל שמתעמקים בבעיה, כך יורדת המוכנות הפלסטינית לפשרה. כיום אבו-מאזן מסרב להכיר בכל זיקה יהודית להר הבית וסקר שנערך לאחרונה אף קובע שרוב הפלסטינים סבורים שכל ירושלים שלהם. כן, גם החלק המערבי. אישית אני מאמין במדינה אחת לשני העמים עם שירותים ציבוריים נפרדים. שטחי יהודה שומרון ועזה שייכים לישראל באופן חוקי ללא כל קשר למוסר. הכיבוש המצרי והירדני היה בלתי חוקי כפי שקבע האו"ם. תוכנית החלוקה מעולם לא יצאה לפועל ואין לה שום תוקף חוקי. בדיוק כפי שלמרות שישראל חתמה על הסכם שלום עם לבנון ב-1983, הוא לא אושרר על ידי הפרלמנט הלבנוני ולכן הוא חסר משמעות. וישראל לא תוכל לבוא בדרישות ללבנונים בהתבסס על אותה הסכם. האו"ם הכיר במדינת ישראל ללא גבולות מוגדרים. אין היום ולא היתה בעבר מדינת פלסטין באו"ם למרות הלובי הערבי. לכן ישראל יכולה באופן חוקי לחלוטין על פי הדין הבינ"ל לקחת כל שטח אשר נמצא בתחום הגבולות הבינלאומיים שנקבעו על ידי הבריטים. לפיכך יהודה, שומרון ועזה אינם שטח כבוש כי אם שטח ריבוני של מדינת ישראל אשר מסיבות השמורות עימה, מדינת ישראל מסרבת להחיל עליו את חוקיה, וזאת בניגוד לדין הבינ"ל. סיני עד שהחזרנו אותו והגולן, אגב, הם כן שטח כבוש על פי הדין הבינ"ל. למרות שהקייס של ישראל פחות חזק במקרה של הגולן, יש גם תקדימים המחזקים את הריבונות הישראלית שם, אם כי באופן המתחזק משנה לשנה. שימור הסטטוס קוו הוא 90% מהחוק.
לפעמים כדי שהחולה יבריא, פשוט צריך לתת לו לנוח.
ובתור דוקטורנט בעצמי, הרשה לי לעוץ לך עצה. יש בטחון בריצה בעדר, ויש הרבה סיכונים בלהיות זאב בודד, אבל מתי בפעם האחרונה שמעת על כבשה שטרפה זאב? אם כולם מסכימים על משהו, סביר שהם מדברים שטויות.
86. "מציאות טובה יותר לשני העמים" - מי זה העם השני?
יאיר ,   ירושלים   (05.05.09)

המצאת העם הפלסטיני הוא העיוות המוסרי שגורם להמשך הסכסוך.ה"עם הפלשתיני" הינו בדותא שנוצרה בשלהי שנות ה-70. מעולם לא היה עם פלשתיני, מעולם לא היתה מדינה כזו, לא היה לה שליט, לא היה מטבע, אין ספרות פלשתינית לפני שנות ה-70, אין תרבות פלשתינית לפני תקופה זו. אפילו המילה 'פלסטין' זרה בלקסיקון הערבי (ב-לסטין), ומנהיגם הדגול יאסר ערפאת היה יליד מצרים.

ספרי מסעות רבים מהמאה ה-19 (מארק טווין - מסעותיי בארץ הקודש) מתארים בפירוט ארץ שוממה עם מיעוט תושבים בערים בודדות כגון: ירושלים,טבריה,חברון,עזה - כאשר מספר התושבים היהודים בהם לעיתים משתווה ועולה על אלו של הערבים.

סיפורי הצ'יזבאט על מאות אלפי פליטים ערבים ש"חיו בארץ מאות שנים" הינם בעצם סיפורים על פליטים שהגיעו מספר בודד של שנים לפני קום המדינה לשטחי הארץ מסוריה, ירדן, וערב הסעודית, ומייד לאחר כינון המדינה ברחו מכאן בעצת שליטי ערב. לא היו ולא נבראו פליטים. לא הספיקו לחיות כאן עשור וכבר לקחו את רגליהם ונסו בחזרה למולדתם.

אז מי חי כאן מאות שנים ??כל ההמצאה הזו נוצרה לשם חיסולה של מדינת ישראל - ולא פלא שהם עסוקים במלחמה במקום בבניין עצמי...הם פשוט לא עם.השטחים נכבשו מידי מדינות - מצרים וירדן,

על מדינת ישראל לעמוד ולצעוק זאת בחוצות הערים ובקולי קולות. בהחלטות מועצת האו"ם לפני 1967 אין איזכור ליצור הנקרא "עם פלשתיני".ב-1988 ירדן ויתרה על הדרישה שיו"ש שלה

גם בהסכם השלום בין ירדן לישראל לא מוזכר הדבר הזה עם פלסטיני.. לא מוזכרים גבולות 67. שום דבר שקשור ל"פלסטינים" לא מוזכר. הסיבה היחידה שישראל לא מספחת לעצמה את יו"ש זה רק בגלל שאם ישראל תספח לעצמה את יו"ש אז היא צריכה לתת אזרחות לכל התושבים (הערבים) ביו"ש. וישראל לא רוצה לתת להם אזרחות בשביל שלא תיווצר מדינה דו לאומית והרוב היהודי ישאר. 

87. המהפכה הציונית השנייה, אבל האמיתית
אזרח   (05.05.09)
מהפכה הציונית השנייה היא הפיכת ישראל ופלסטין למדינה אחת, מדינת כל אזרחיה בין הים לירדן, בלי לפנות מתנחלים ואם מתן זכות השיבה לפליטים פלסטיניים והפיכת זכות זו לחלק מחוק השבות. ככה תהפוך ישראל-פלסטין לביתם הלאומי הן של ישראלים והן של הפלסטינים. אם ילדנו ילמדו ערבית מכיתה ג' וילדים פלסטיניים ילמדו עברית מכיתה ג' נגיע לדו קיום תוך פחות מ-25 שנה. פיצוי של אותם פליטים פלסטיניים שלא יקבלו את אדמתם בחזרה יהיה ממכירת אדמות קק"ל וממימוש נכסי נפקדים.

פתרון פשרה יכול להיות הפרדה לשתי מדינות באופן זמני (30-20 שנים) שלאחר מכן שתי המדינות ייצרו פדרציה. גם כאן פתרון בעיית הפליטים (פיצוי/זכות השיבה) יצטרך לבוא די בתחילת ההסדר. אלא שבמקרה הזה כן יהיה צורך לפנות מתנחלים.

כל "פתרון" אחר, כולל זה של "אם תרצו" דינו להכשל. הייתי מציע ל"אם תרצו" להפסיק להפציץ את תיבת הדואר האלקטרוני שלי באוניברסיטה העברית בדואר הזבל שלהם. זה לא ישנה את דעתי, אלא להפך.
88. מאמר שיטחי
אזרח מודאג ,   קרית ביאליק   (07.05.09)
אם יש משהו שתנועת "אם תרצו" יוצאת נגדו, זה בין השאר אווירת הנכאים והדה מורליזציה, שמחדירות בנו פעם אחר פעם התקשורת וכל מיני אינטלקטואלים, שמתיימרים להתנצל על כך שאנחנו קיימים פה.
תנועת "אם תרצו" מבקשת ליצור את האיזון המתבקש בין השיקולים הבטחוניים, לדוגמא לטובת הישארות בשטחים, לבין העניין הדמוגראפי.
אבל הדבר שהכי צורם לי הוא ההתעלמות מתקדים קמפ דייויד טאבה. התפשרנו מעל ומעבר עם הפלשתינים, אבל הם דחו את הצעות ברק קלינטון, ופתחו נגדנו במפולת פיגועי התאבדות. יצאנו מעזה רק לפני מספר שנים, ותמורה התגבר ירי הקסאמים. ההתעלמות מעובדות האלה במאמר, פשוט זועקת לשמיים!!!
89. לכל מי שחושב שישראלים שלומדים בחו"ל מנותקים...
סטודנטית   (08.05.09)
הידעתם שביבי עשה את כל תאריו בארה"ב? אם בן אדם שלומד בחו"ל (כמו הכותב) "חי בסרט" או לא מבין את המצב מ"פרינסטון הרחוקה" למה שביבי נתניהו יבין או ידע מה לעשות?
90. השמאל הינדס שלום וחנפנות ומאז יש שקר וטרור..
אלגרה   (10.05.09)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה