דיגיטל  מגזין
מה קרה למחשבי "נייד לכל ילד" שהגיעו לישראל?
אהוד קינן, ניב ליליאן
פורסם: 05.06.09, 14:41
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות ב-45 דיונים
1. מה, ה-Linux המפכני לא הצליח בניסוי?
טל   (05.06.09)
כנראה שהילדים בניסוי היו ממש "לא משהו" אם הם לא הצליחו להתרגל למערכת ההפעלה המהפכנית...

אז עכשיו ינסו עם הפצה נוספת, שמובונטו, כי ידוע שחום זה הצבע של ילדים, לא נורא, עוד חצי שנה יגיעו למסקנה שהם מפגרים לחלוטין ויתנו להם להשתמש ב-Windows.
2. לא צריך לתת את זה לערבים
יאיר ,   פתח-תקווה   (05.06.09)
3. ככה זה כשנותנים סלט לחמורים
אשר עידן ,   סקונד שדרות   (05.06.09)
הגופים שאמורים לטפל ביעד, של מחשב נייד אלחוטי לכל ילד בכיתה, כמו מכון מופ"ת ומט"ח והמפמ"ר למידענות, חיים במאה ה19. צריך מהפכה במערכת החינוך ובמשרד החינוך. צרי לתת להורים ולילדים לנהל את מערכת החינוך לפי עקרונות ווב 2.0: מתוכן משתמשים, לתוכן של תלמידים או ויקי-חינוך
4. למגיב 1 - הלינוקס הצליח בגדול
יניב דרורי ,   עפולה   (05.06.09)
אתה צריך ללמוד נושא שנקרא "הבנת הנקרא". הדיון בכתבה כלל אינו עוסק בויכוח הנצחי בין לינוקס וחלונות. לפי הכתבה, לינוקס הצליחה ולכן התוכנית שלהם ממשיכה. הם פשוט מעדיפים דגם מסוים של מחשב ולא אחר.

יש כאן גם יוזמה יפה לקדם משהו ששכב במחסן והעלה אבק, אבל אתה כמובן לא הבנת דבר מכל אלו והכנסת את "דברי החכמה" שלך. צריך להיות גבול לכמה טפשיות יכולות תגובות.
5. להפריט את מערכת החינוך וכמה שיותר מהר
אלון   (05.06.09)
תפקיד הממשלה יהיה רק לעזור במימון להורים שמתקשים לממן לילדיהם לימודים, ולממן שיעורי חובה באזרחות כדי לשמור על יציבות המשטר.

בכל שאר הנושאים ההורים יהיו האחראים הבלעדיים לחינוך הילדים.
בנוסף - ההורים יקבלו קנסות במקרה שהילדים מבצעים עברות אלימות, רכוש או סמים, קנסות בגין חינוך רשלני.
6. גם מרכז פרס לשלום-פרוייקט מיותר שלא הצליח
ארז   (05.06.09)
בעצם הוא מפרנס את חלק מהזויי אוסלו
7. בסופו של דבר, מחשבי ה-OLPC הביאו לעולם את הנטבוקים
דרור   (06.06.09)
כשתוכננו מחשבי ה-olpc, לא היו כלל נטבוקים, כלומר לפטופים קטנים וזולים. הפרוייקט הוכיח שיש שוק למחשבים ניידים קטנים וזולים, שוק גדול שקרץ לחברות חומרה גדולות. בעקבות העיכובים בפריסת ה-OLPC, חברות מסחריות החלו למלא את החסר באמצעות נטבוקים כגון ה-Asus EEE ו-MSI Wind.

לדעתי הבעיה של הפרוייקט היא שהם ניסו לדחוף יותר מדי מהפכות במכשיר אחד. החומרה מדהימה, אבל בעיות התוכנה הרגו את חוויית השימוש. למרות זאת, עדיין לא צריך להספיד את ה-OLPC. הסביבה הגרפית (Sugar) ממשיכה להתפתח, ומחשבי OLPC משווקים בכמויות גדולות, למרות שלא בכמויות שתוכננו.
8. עניי עירך
אלי ,   יבנה   (06.06.09)
"מרכז פרס לשלום והעביר לרשות הפלסטינית כ-30 מחשבים"

על הפסוק עניי עירך ועניי עיר אחרת-עניי עירך קודמים
9. נהדר!
איתמר   (06.06.09)
כעת הפלסטינים יוכלו להכנס לאתרי אל קעידה ולהוריד מתכונים לחומר נפץ!
10. כל הילדים העניים הפכו לאנשי עסקים מצליחים
הסבר פשוט   (06.06.09)

הם מכרו את המחשבים ב-200 דולר לשימעון פרס.

11. שוב פעם, הבנת הנקרא
יניב דרורי ,   עפולה   (06.06.09)
שאלו את האיש האם לא תהיה בעיה לילדים שלומדים על לינוקס, לעבוד בעתיד עם חלונות. אם הבנתי נכון, הוא אמר שכאשר הצרכנים רגילים למוצר מסוים, אזי הם אלו שקובעים את השוק. יש כאן הבדל תפיסתי בין משהו שהקהילה מייצרת והופך לשוק ובין מוצר שמונופול קובע עבור החברה שהיא צריכה לצרוך.

לא ראיתי בשום מקום בכתבה משהו נגד חלונות, אלא בעד לינוקס בשל היתרונות שהיא מציעה.
12. איזה מימון?
עומר   (06.06.09)
איזה מימון נדרש על מנת לפרוס את המחשבים? בסך הכל מדובר בשלושים מחשבים. אם אין מימון ל"פרישה" אפשר היה פשוט לחלק אותם במתנה לילדים ממשפחות מצוקה שהיו שמחים לקבל אותם.
13. שמעון פרס הבלופר מספר 1 בעולם. מרכז פרס גם. תיכנסו
מכיר אותם ,   פונדק רמון   (06.06.09)
עובדות שאין עליהן ויכוח בעניין מרכז פרס לשלום הישראלי (מפל"ה) :
מנהלי מפלה קיבלו מחשבים מהאום לטובת הפלסטינאים, לא עשו אתם כלום, ואחר כך העבירו אותם למרכז ישראלי - בניגוד להבטחתם.
לטענת אנשי מפלה לא היה להם תקציב להפיץ את המחשבים בפלסטין אבל היה להם באותה תקופה כסף להקים (לפי דבריהם) עשרה מרכזי מיחשוב חדשים עם 200 מחשבים חדשים. אם היה להם כסף לזה איך לא היה להם כסף להפיץ את מחשבי נקרופונטה?
האמת היא שמדובר במושחתים שיושבים עשרות שנים על בור שומן לעצמם, לא קידמו בגרוש את השלום אלא רק הרעו את המצב, והם מייצגים נאמנה את הפטרון שלהם שמצליח לתעתע בכולם: הוא אבי ההתנחלויות, עובד בשליחויות עולמיות בשביל הימין הישראלי, אבל הביא לעצמו פרס נובל ונשיאות גם.

אכן פרס הוא נפילה ומרכז פרס הוא מפלה. של כולנו, ישראלים כפלסטינים.

נ.ב.
אומרים לי שסוניה עלתה על הבלוף של שמעון כמו שאני עליתי על הבלוף של רון פונדק. רק שלשנינו לקח המון שנים.
14. כל המרכז פרס הזה זה הכל דיבורים בשביל יחסי ציבור. מעשים אפס.
שמעון ,   יפו שיכון ג'   (06.06.09)
15. בסוף הם ישמשו להפעלת פצצות ע"י ערבים
ניר ,   רמת ישי   (06.06.09)
16. עוד פיל לבן של פרס
מלייה   (06.06.09)
17. יש עבודות במרכז פרס לשלום ?
מובטל   (06.06.09)
ממה שאני קורא נשמע לי אחלה מקום, עם הרבה כסף , שאפשר לעשות בו מה שרוצים.
18. NOVA מחשב לתלמיד כחול-לבן
תמר ,   הוד השרון   (06.06.09)

חברת פורייה מערכות הישראלית פיתחה לפני כשנתיים מחשב ייעודי לתלמידים בשם NOVA. המחשב בעל מסך מגע, כולל תכנים וכלים חינוכיים ובנוסף גם חומרה ייחודית לביצוע ניסויים במדעים. המחשב כבר אומץ בהצלחה על ידי משרדי חינוך רבים  וכיום משתמשים בו מאות אלפי תלמידים ברחבי העולם.

 

לפרטים נוספים: http://www.nova1to1.com/index.php 

 

03-9014849

19. במחשבים , כמו ברכב ובחקלאות
סמי סביב ,   בככר   (06.06.09)

הערבים דואגים לעצמם יפה מאד ולוקחים מאיתנו מה שהם שהם רוצים.

לפעמים הם גם מקבלים עזרה מיהודים , לצערי.

 

זה גם סוג של ייצוא......

20. תאמת מגיע לביבי קרדיט על פרוייקט מחשב לכל ילד רק ש..
אומר אמת   (06.06.09)
מה שיצא מהרעיון היפה הזה זה ..מחשב לכל ילד ערבי.
21. על איזה מימון הוא מדבר ?
ירון ,   רחובות   (06.06.09)

פשוט היה צריך למצוא 30 ילדים פלסטינים ולחלק להם בחינם את המחשבים.

 

22. לחקור מי מממן את המרכז ההזוי הזה.
רעמסס   (06.06.09)
23. הוא התכוון לכל ילד פלשתינאי
איציק ,   אלפי מנשה   (07.06.09)

חשבוניה של חרוזים

חרוזים כבר יש לאבות שלהם

 

אז יהייה קל להכין מזה חשבוניות

24. פרס האיש היחיד שמקים בחייו מרכז לזכרו !!
משה ,   תל אביב   (07.06.09)
25. אולי שמרכז פרס לשלום ידאג גם לתושבי ישראל
דוד ,   דרום   (06.06.09)
26. הבעיה האמיתי היא שלא יודעים מה לעשות במחשבים
אור   (06.06.09)
כיום, בבתי הספר לא כל כך יודעים מה לעשות עם כל נושא המחשבים. (אבל יודעים שהוא חשוב).
המורים כיום רואים את המחשב כאיום. הרבה בגלל שהילדים שולטים בו טוב יותר, אבל גם בגלל דברים נכונים. כיום, ישנם תלמידים שיכולים להקליד הרבה יותר טוב מאשר הם יכולים לכתוב, ובוודאי שהם גם יכולים לקרוא הרבה יותר טוב את מה שהם הקלידו מאשר מה שהם כתבו.
הבעיה היא שכאשר ילד יושב עם מחשב בכתה, המורה לא רואה את מסך המחשב, כך שהילד יכול לשחק משחקים באותו הזמן. ולא רק, כך הרבה יותר קל להעביר את הסיכומים בין התלמידים ולכן אין סיבה שכולם יכתבו... (מה שפוגע בשיטת הלימוד הקיימת כיום).
הדברים החשובים לכל ילד, הם ידע כללי בעניין מחשב, הכרת המקלדת (והקלדה), התמצאות באינטרנט ובממשקי משתמש (לדעת לתפעל מכשירים... פלאפונים/מערכות הפעלה).
בסופו של דבר. אף אחד לא מלמד את הדברים האלה והילדים לומדים אותם בבית (אולי הקלדה מלמדים בבית הספר). בסופו של דבר, המחשבים בבתי הספר לא תורמים של דבר לאף אחד.
27. שני מוסדות גרנדומניים
מטיף בשער ,   תל אביב   (07.06.09)
לשני הארגונים יש מן המשותף: התחלה של כוונות טובות ברמת ההצהרות ,שמתמוססות בדרך כשהעיקר הופך להיות יחסי ציבור והאדרה עצמית. מגוחך לשמוע שלא נמצא מימון במכון פרס. הרי בכסף לבניית בניין מפואר ובכספי המשכורות ניתן היה להציף את הנגב והגדה במחשבים לכל ילד. חבל שהמכון הפך למקום של מתווכים חותכי קופונים.
28. אולי במקום מחשבים ב200$
אברם   (07.06.09)
תשקיעו את הכסף בחינוך ובמקום לקנות לילדים נזקקים מחשבים תקנו להם אוכל ובגדים? מה שווה חמאה אם אין לחם למרוח אותה עליו?
29. 100$ = 2500 ש"ח
הפרוייקט הצליח   (06.06.09)
מזל שזה לא פרוייקט במתימטיקה.
30. כתבה מושקעת, כל הכבוד. היה מעניין לקרוא.
יחי הקוד הפתוח   (06.06.09)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה