ירוק  סביבה  המרחב הציבורי
הפסד לארגוני הסביבה: הרכבת לי-ם תעבור בגשר
יעל עברי-דראל
פורסם: 23.06.09, 14:32
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 238 תגובות ב-142 דיונים
31. עם כל הכבוד לירוקים
איש   (23.06.09)
למה נזכרים אחרי שבנו את הגשר המפלצתי שלפני ההר? לא קצת מאוחר מדי?
32. הסתדרנו שנים בלי רכבת לירושלים.. עוד שנתיים לא ישנו דבר
שמעון ,   ירושלים   (23.06.09)

רכבת ישראל וההתנהלות הפושעת שלה עוסקת בלהחריב את הטבע במקום לטפל באיחורים המטורפים ובשלל הבעיות שלה.

 

עיכוב של שנתיים שווה את הצלת האיזור הייחודי הזה

33. החלטה טובה
רונה ,   ירושלים   (23.06.09)
מספיק לקשקש ותתחילו לבנות הגשר .מעל גשר נראה נוף ולירושלים תהיה רכבת מהירה.ירוקים די לכם ואל תגזימו עם קלקול נוף כביכול....
34. תודה לאל - אולי אזכה כך לנסוע מירושלים
סבתא ,   ירושלים   (23.06.09)
לתל-אביב בזמן סביר ולא שעתיים כמו שזה היום. לנחל המדובר במילא אין גישה נוחה ולא מטיילים שם כל כך אז גם לא נהנים מיופיו המדובר. ככה, אחרי זמן מה אפשר יהיה להסתכל מהחלונות של הרכבת ולראות את הנוף. גם לפני שסללו את כביש 6 חוצה ישראל כל יפי הנפש המתקראים ירוקים זעקו חמס ולמזלנו לא שעו לצעקותיהם ויש לנו כביש טוב ונוח שמקצר זמנים בצורה מדהימה ובצדדיו נוף יפה שמתוחזק היטב על ידי דרך ארץ. לפעמים, אין מה לעשות וצריך ללכת עם הקידמה . אי אפשר לשמור על כל שעל אדמה שמישהו החליט לקרוא לו שמורת טבע.
35. הירוקים חולים במחלה קשה: אלרגיה למעשה ידי אדם
יצחק ,   נתניה   (23.06.09)
אם, חלילה, הפאנטים האלה היו משטלטים על העולם, היו תכף ומייד מחזירים את האנושות לתקופת האבן. אין שום הצדקה לראות בגשר יפה ואלגנטי הפרעה לנוף וטבע. בני אדם, ברוך השם, יודעים ליצור מבנים ונופים לא פחות יפים מסתם גבעה ונחל. אם היו דורשים תכנון קפדני ורציני של הגשר על מנת שישתלב טוב בסביבה - הייתי מבין ותומך. אבל מבחינת הירוקים כל מה שבני אדם בונים - זה נזק וכיעור. לדעתי, מדובר כאן בהפרעה פסיכיאטרית
36. ארגוני הסביבה לא הפסידו!!!!
יובל ,   ישראל היחידה   (23.06.09)

אנחנו זה שהפסדנו, שתבינו הולכים להרוס את הטבע במקום לשמר אותו.

אירגוני הסביבה ואנחנו בתוכם מנסים להכניס למוח היהודי את מה שהבינו מזמן באירופה ובארה"ב וזה נקרא: מנהרות!!!!! גם יפה (וזה יחסי) וגם אסתטי והעיקר כולם מרוצים, אבל לא!!!! בארץ הקשר בין הון לשילטון הוא ברור כמו השמש, כנראה שיש משהו שמרוויח מזה, אני בטוח יודע מי המפסיד וזה אנחנו יותר מזה שניסע ברכבת לירושלים, וזהעוד לפני בחירת קורונות לא מתאימים, הרי זה כל כך מתבקש לא?!

37. ושוב יבנה לו פיל לבן שיתקע מעל שמורת טבע!
(23.06.09)
הרי הקבלנים לא יעמדו בתקציב הפרוייקט יתנפח ולא יגמר ,ישאר רק תל בטון כגלעד (זבל עד !)
38. גם באירופה יש גשרים לרכבות
(23.06.09)

העוברים בשטחים הרריים ושטחי טבע רחבים, ועם הזמן הגשרים גם השתלבו שם בנוף. היום זה חלק בלתי נפרד מהנוף כשמבקרים באזור האלפים למשל. זה יוצר שילוב מדהים לדעתי ולכן אין שום מניע לדעתי לא לנסות לשלב את זה גם בארצנו.

 

הגיע הזמן כבר לגמור עם הסחבת בכל מה שקשור לקו הרכבת המהיר.  

39. מה זה שנתיים מול הנצח של הרס בלתי הפיך של הטבע?!
חלם   (23.06.09)
40. למה הירוקים לא הופכים את הנגב לירוק? אין שם פירסום וכבוד?
יוסי   (23.06.09)
41. לתומכי הירוקים
(23.06.09)
הלוואי שהכבישים שמובילים אתכם לעבודה יקרסו, אולי אז תבינו כמה זה חשוב.
42. ייייייייישששששששששששששששששששששששששש
(23.06.09)
43. החלטה חשובה
נתן   (23.06.09)
כניראה שחשיבות הפרויקט הזה לא ברורה לכולם.
הרעיון לחבר את עיר הבירה למרכז הארץ. כמות זיהום האוויר תרד. כמות הפקקים תרד. וסוף סוף תהיה דרך שפויה להגיע מתל אביב לירושלים.
אולי עוד תקווה קלושה שתהיה פחות הגירה שלילית מהעיר.
הפרויקט מיועד להסתיים ב 2015 (לפני שנה היה אמור להסתיים ב 2014, לכן לא בלתי סביר להניח שעם שלל דחיות הוא יסתיים בתחילת 2016. שזה בין 6 ל 7 שנים מהיום.
דחיה של הפרויקט בשנתיים שלמות היא מכה אנושה לפרויקט, בלי לערב בכלל את העניין הכלכלי.

חשוב להיות ירוקים, לדאוג לאנשים שינשמו אוויר טוב ולסביבה ולנופים. ולזכור שאנחנו לא מעל הטבע. אבל גם חשוב לזכור לא להיות עיוור ולראות את החשיבות האדירה של הפרויקט הזה. שכמו שציינתי - חיבור ירושלים למרכז, הפחתה של ההגירה השלילית, הפחתת מספר הרכבים על הכביש ובכך הפחתה של פקקים וזיהום אוויר.
האם שווה לוותר על כל זה בגלל נחל אחד?
44. הירוקים עושים שחור לכולם
ירוקים נמאסתם   (23.06.09)
45. הירוקים הביאו את זה על עצמם!
אריק ,   רחובות   (23.06.09)
העוול הגדול הוא שלא עשו את חלופה G (הוספת מס' מנהרות ליישור פיתולים בקו הקיים), אם הירוקים היו מסכימים למס' מנהרות בנחל שורק (הרי כבר פגעו בטבע בנחל שורק כדי לשפץ את הקו הישן), וזמן הנסיעה היה מתקצר לכ 50 דקות מי-ם לת"א. (והיה ניתן להסיע 2-3 רכבות בשעה לכיוון) לא היה צורך בחלופה A1.
אז מה היה לנו?
התנגדות לG = פגיעה בנחל שורק + רכבת לא יעילה => בניית A1 ופגיעה בנחל יתלה, שנים על גבי שנים של זיהום אוויר + פגיעה בשער הגיא (מכיוון שהכביש כבר לא יכול להכיל את מס' המכוניות מע"צ מתכננת להרחיב אותו)

46. חבל... הכל מתחיל מלמעלה - דוגמא ירוקה לעם
אקו-בילדינג ,   השרון   (23.06.09)

בסוף עוד נדרוך רק על בטון וכשיציץ ממנו איזה אזוב יספרו לנו שזה "צמח" מהאחרונים שנשארו לנו ................

 

בואו נקווה שיתחיל שינוי בזה שכולם יתחילו להשתמש בחומרי ניקוי והדברה אקולוגיים ולא רעילים ............. שינוי קטן שלכל אזרח לא עולה הרבה מהכיס

אבל שומר על העולם שלנו. 

47. החלטה אמיצה
שג   (23.06.09)
מצויין! לתקוע אנשים שנתיים זה בושה.
48. וואו. לכמה טוקבקיסטים פה משלמים?
(23.06.09)
נמאס מכל הטוקבקיסטים שמשלמים להם כסף בשביל לרשום דברים אטומים כמו :
-בזבוז ניצול שטח
-פגיעה בטבע
זה קשקוש אחד גדול...

למה לעשות עוול לדורות עם בניה כזו -_- אז מה אם זמן הבניה יהיה ארוך יותר
49. להגיד את האמת לא הבנתי מה הבעיה של הירוקים
ץונאמי   (23.06.09)

בהמון מקומות יפהפיים ובפרקים מרהיבים חוצים גשרים את הנוף והם דווקא מוסיפים חן לנוף

 

לא מזמן חזרתי מהפירנאים הצרפתים ליד מונטפליה ובאחד האתרים המדהים ביופיו (הכאוס של מונטפלייה) הוקם גשר מיתרים  מדהים שהפך בעצמו לאתר תיירות..

 

לא כל דבר מלאכותי מעשה ידי אדם הוא מכוער לפי ההגדרה 

50. בושה שהורסים כל פיסה ירוקה אפשרית
אייל ,   גבעת עדה   (23.06.09)
51. שהירוקים יפסיקו לעכב פיתוח
אלון ,   תל אביב   (23.06.09)

הרכבת הזו חשובה כמו אוויר לנשימה לכלכת ירושלים ולמדינת ישראל. גם עם כביש 6 הם עיכבו והיום קשה לדמיין נסיעה מצפון הארץ לדרומה בלי הכביש הזה. מה גם שרוב הציבור נחשף לראשונה לנוף היפה באזור.

 

52. זה לא הפסד לירוקים, זה הפסד למדינה
איתי   (23.06.09)
מדינה שלא חשוב לה הטבע שלה זו מדינה שלא חשובים לה האנשים שבה
53. החלטה נכונה!
מטטרון   (23.06.09)

מצטער אבל אני לא מתיימר להיות אוהד טבע...

אלא אוהד נוחות לאנשים!

אני יחיה פה בממוצע עד גיל 80 לכן הכאן ועכשיו הם מה שאני בוחר!

שטבע ידאג לעצמו! הוא לא יכול, סבבה בעיה של הדורות הבאים לא מעניין אותי עד אז אני יהיה תחת שני מטר של אדמה...

54. בטח אומללה, ככה זה שמה שמזיז את ההחלטות בממשלה הם פרסונאליות
Dr.Hoffman   (23.06.09)
ככה זה שיש מקורבים על מקורבים וקומבינות על הגב שלנו!

בטח מישהו חבר של מישהו שרוצה את המיזם הזה, אז למה לעשות מה שטוב ונכון למדינה לסביבה לחברה ולבריאות שלנו?
הרי בארץ ישראל יש משהו שאין בשום מקום אחר, החברות פה במדינה היא מן הקרובות ביותר... אז חייבים לדאוג לחברים שלנו לא?

צאו להפגין יא עלובים שכמוכם!
55. ירוקים-נמאסתם, אי אפשר לפתח את המדינה בגללכם.
אריק ,   גבעתיים   (23.06.09)
56. לחשוב עמוק יותר
רינה מצליחה ,   בת ים   (23.06.09)

יש דרכים לא לפגוע בנוף ולעשות זאת בצורה חכמה יותר, אך אנחנו כמובן לא נחשוב על מעבר....

57. מדינה מטומטמת ומגיבים מטומטמים
מאוכזב   (23.06.09)

כל מי שאומר " גם ככה המקום רחוק ואין לשם מטיילים" הוא מטומטם

צריך לעשות את הקו בתוך מנהרה לשם שימור הטבע והקרקע לדורות

 

הבאים הטבע הוא ערך בפני עצמו

 

אני פשוט לא סובל אנשים קטנים ערסים ונמוכי מצח

בסך הכול דחייה של שנתיים, אבל לא!  "אנחנו אנשים חסרי ערך לטבע אנחנו רוצים להרוס עכשיו .

"מה איכפת לי מהדורות הבאים הרי אני ערס קטן"

58. שאלה לירוקים - מנהרה לא פוגעת גם היא בסביבה?
הקוסם מארץ עוץ ,   ירושלים   (23.06.09)
אין פגיעה אנושה במי התהום בתוואי המנהרה? ולהיכן שופכים את כל ההר שחוצבים? וכמובן, מה עם העיכוב שבהקמת הרכבת, שגורם לפקקים ולזיהום אוויר רב? זיהום שממנו מתים כל שנה 1100 אנשים בתל אביב (לפי נתוני הארגונים הירוקים).

וכמובן, חפירת מנהרה תוביל בהכרח לחשיפת קברים חדשים, מה שיעכב את התוכנית בכמה שנים נוספות, נוסף על העיכובים הקיימים. כל הכבוד למוסד התכנון שהחליט על תוואי הגשר.
59. בורות וזלזול. החלטה של תאוות בצע. שערוריה.
(23.06.09)
60. וואוו כמה טוקבקיסטים בתשלום נגד לשמור על הטבע... תתביישו.
(23.06.09)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה