כלכלה  כלכלה בעולם
תעשיית המוזיקה: ממה באמת מרוויחים האמנים
רז שכניק
פורסם: 06.08.09, 10:42
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות ב-19 דיונים
1. חחח,איזה כיף שאף אגורה ממני לא מעורבת בכל העניין הזה
נמי   (06.08.09)
עם כל הכבוד למדונה,לא בא לי להוסיף אגורה לחשבון הבנק המנופח ממילא שלה ושל כל אלה שסובבים אותה,ואותו כנ"ל ללאונרד כהן דפש מוד וכו'.
2. האומנים ישרדו את ההורדות
(06.08.09)
אומנים קטנים וגדולים כאחד מרוויחים גרושים ממכירת כל דיסק, והשאר הולך לחברת התקליטים ולכל שרשרת ההפצה. ההורדות הפכו את הדיסקים לכמעט ולא רלוונטיים. אין סיבה לייצר ולשווק דיסקים כשכל אחד יכול להוריד מוזיקה בצורה לא מסחרית. אף אחד לא גונב כלום, הורדה של מוזיקה לא מהווה טרחה של האומן שצריך לשלם עליה, וכל הטרחה סביבה מגיעה בחינם וללא כוונת רווח מגולשים אחרים.
המטרה של זכויות יוצרים היא לאפשר לאומן בלעדיות על שימוש מסחרי ביצירה שלו, לא לתת לו זכות צנזורה או אחיזת חנק על התרבות. הורדות הן לא שימוש מסחרי, ובסופו של דבר החוק יבין שאין טעם לעצור את ההורדות, כי הבטחת הרווחים של חברות התקליטים המיושנות וההגנה עליהן מהקדמה לא שוות את עצירת הטכנולוגיה והפגיעה בזכויות האדם של הגולשים.
3. כן, מסתבר שהאומנים דווקה מרוויחים טוב בתקופת P2P
בוב   (06.08.09)
מסבר ש 50 סנט לדיסק שמרווחים רק העשירים ביותר מבין המוזיקאים הוא סעיף קטן בהכנסותיו של אומן. אבל סעיף עיקרי ברווחים של הגורמים הפרזיטיים שמתפרנסים על חשבונם של אחרים עלידי ניצול לרעה של מערכות החוק והמשפט.
4. ההופעה של NIN ב2007
לא מבין   (06.08.09)
הייתה לא פחות מושקעת מבחינת סאונד, תאורה ווידאו-ארט שהפציצו את שמי גני התערוכה. זכינו לסאונד מ-צ-ו-י-ן וקיבלנו שעתיים הופעה + הופעת חימום של הרכב מצוין נוסף U.N.K.L.E שגם לווה בסאונד מצוין ובויז'ואלים מגניבים.

סיכום :

2 הופעות מצוינות.
תאורה,סאונד ווידאו ארט.

מחיר : 180 ש"ח!!!!!!!!!!!!!!

חוצפה לבקש 1000 שקל על כרטיס על הדשא ליאונרד כהן ו-400 שקל על מדונה!!!
5. יופי, אוליי החלאות האלו שמורידים חינם חינם יבינו סוף סוף
מוזיקאי ,   במשבר   (06.08.09)
אנשים לא מבינים את מי הם דופקים.
6. רק שימשיכו לבוא.
מפוכח   (06.08.09)
7. ברור למה זה קורה.
אבי ,   תל אביב   (06.08.09)

בגלל ה"פיראטיות" באינטרנט.

פעם כמה עשרות אלפי ישראלים היו קונים דיסק. היום מאות אלפים מורידים שירים משום שזה בחינם וזמין. ככה אמנים מוצאים לעצמם הרבה יותר מעריצים שיבואו להופעות שלהם משום שהרבה יותר אנשים שומעים את המוזיקה שלהם.

האמן שירוויח הרבה יותר כסף הוא האמן שיפיץ את האלבומים שלו בחינם באינטרנט.

היחידות שתוקעות את כל העניין הן חברות התקליטים שלא מוכנות לקבל את העובדה שלא צריך אותן יותר ולא מוכנות להיעלם להן אחרי שהן עשו מיליונים לפני תקופת האינטרנט. הן מנסות להילחם בפיראטיות באינטרנט ללא הועיל לכאורה למען האמנים ובפעל גם דופקות את האמנים שככה מגיעים לפחות אנשים וגם את הציבור.

8. כשל לוגי
חצאית כתומה   (06.08.09)
למה אנשים הולכים להופעות של האומנים האלה? כי מתישהו (בדרך בעבר הרחוק, כלומר לפחות עשור אחד אחורה) הם מכרו המון עותקים מאלבום או מכמה אלבומים.

הביסוס של לאונרד כהן, מדונה, שלמה ארצי ושרית חדד מגיע ממכירת המוזיקה שלהם והשמעתה ברדיו. אם הדיסק ימות יהיה קשה הרבה יותר לשווק אומנים חדשים. כשאפשר לקנות בנפרד שיר מכל אמן באתר של חברת הסלולרי קשה ליצור קהל גדול ומאוחד סביב אמן אחד. אז כל הגאונים שיודעים היום לנבא את מותו של הדיסק יצטרכו להסביר בעוד כמה שנים למה חברות המוזיקה משקיעות הרבה במכירת דיסקים (לאו דווקא פיזיים, יכול להיות וירטואלים אבל מה שחשוב זה החבילה של כמה שירים) כדי לקדם אמנים חדשים כי הותיקים לא נהיים צעירים עם הזמן.
9. ותודה לשיתוף הקבצים....
(06.08.09)
10. כאן בדיוק צריך להתחיל הדיון בשיתוף הקבצים
קמרשהלור"ל ,   קריות   (06.08.09)
בעובדה ששיתוף קבצים הוא בעצם מקדם הרווח הטוב ביותר של האמן. ככל שהקבצים שלו מגיעים ליותר מקומות בעולם, הוא יוכל ללכת להופיע ביותר מקומות ובסוף יום לגרוף רווח גדול יותר מאשר אם היה מוכר דיסקים.
11. הצהרה מאוד מוזרה בכתבה
דניאל   (06.08.09)
"כל זה נותן לנו שורה תחתונה של 10-7 מיליון שקל למשק הישראלי מהביקור של מדונה."

איך בדיוק זה מכניס כסף לישראל, אם כל הכסף להופעה מגיע בעצם מהכרטיסים שהישראלים קונים???
12. 400,000 ש"ח להקמת שרותים ניידים???
אריאל ,   מודיעין   (06.08.09)
נשמע קצת מוגזם...
13. איך לעזאזל קיסריה מרוויחה יותר מהאומן המופיע במקום?!?!?!
מישו   (06.08.09)
26 ש"ח מכל כרטיס לשלמה ארצי ו30 ש"ח לקיסריה, כשכל נגנים יחד מתחלקים ב28 ש"ח מכל כרטיס? באיזו קונסטלציה זה נשמע הגיוני?
14. ההוצאות הנלוות מטורפות, לא הגיוני
אלון ,   שוהם   (06.08.09)
ההוצאות הנלוות מטורפות.

15. זה רק מקשה על אמנים צעירים
שי   (06.08.09)

מה שנוצר הוא, כמו שמס 8 כתבה, מצב שבו אמנים שהצליחו להשען על הדיסק, נהנים מאוד, ואמנים חדשים כמעט לא מבססים לעצמם שם. היכולת לבסס שם למוסיקאי חדש היא כיום כמעט בלתי אפשרי.

 

מה קשור מדונה? מדונה לא מייצגת כלום. אם נביט במוסיקאי, אפילו מוכשר, ישראלי או אמריקני "רגיל", אין חברת תקליטים שתחתים אותו (כי הרי אף אחד לא קונה דיסקים). ואיזה מסע הופעות הוא יכול לבסס? מסע הופעות מושך קהל על סמך הפלטפורמה הקודמת של הדיסק.

16. קודם כל אין מיתון
ה_שגריר   (06.08.09)

מיתון זה פיקציה, זה מושג לא רלוונטי.
העניים תמיד יתענו, העשירים תמיד יתעשרו.
אנחנו מדינת עולם שלישי עם שכבת שומן עבה של חזירון עליון ולכן אנשים תמיד יבזבזו כסף רב, ובאותו זמן רוב המדינה תסבול.

לענייננו: לא ברור איך אמנים שלא עושים הופעות מרוויחים.
כל אמן עושה הופעות?
17. וכמה עולה כרטיס? בכל מקרה סיכום פשוט לא מגיע ל-250 ש"ח כרטיס
(07.08.09)

שנלמד אותך אדון סלוצקי חשבון?

 

26 ש"ח +30 ש"ח לקיסריה+ 28 ש"ח לכל הנגנים = 74 ש"ח.

 

בהנחה ש-50% הולך למס-הכנסה, כלומר מחצית מ-250 ש"ח = 125 ש"ח למס-הכנסה, לאן הולך ההפרש שבין 125 ש"ח פחות 74 ש"ח  - שזה 41 ש"ח?

אולי לכיס שלך?

 

 

 

18. ואם נדייק 84 ש"ח... כלומר 31 ש"ח לכיס של ה"ה סלוצקי
(07.08.09)
19. ואם נדייק מדובר ב-41=125-84...
(07.08.09)

 

חזרה לכתבה