יהדות  טורים אישיים  רבקה לוביץ
אני לא נגד התורה
רבקה לוביץ'
פורסם: 08.09.09, 09:36
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 147 תגובות ב-52 דיונים
31. מזדהה ותומך, אך פסימי
ד.א.   (08.09.09)

לקחת על עצמך תפקיד חשוב ביותר (משפט הסיום של המאמר), והלוואי שתצליחי,

אולם מהיכרותי עם המיינסטרים שעליו את מדברת - אנשי הלכה כמו גם פשוטי העם - אינני אופטימי במיוחד.

ובכל זאת, אל תאמרי נואש. המשיכי להציב מראה מול פניהם, ואולי יהיו בהם גם מי שייגעלו מדמותם המשתקפת בה וישנו את דרכם בנושא.

32. שבי בשקט רפורמית
די לליצנות   (08.09.09)
לא בא לנו לשמוע את השרלטנים האלה
33. צורת ההתבטאות וההשתלחות שלך מבטא זלזול במצוות, ברבנים ובהלכה
ירושלמית   (08.09.09)
ואם כוונותייך כ"כ טהורות (אני מסופקת), אפשר לטפל בנושאים לא דרך YNET (אם כל הכבוד ....)

34. לוגיקה לא משהו....
נתן   (08.09.09)

בטיעונייך:

 

"אין כל ספק שהמצווה הזאת, כפי שניתנה בתורה, אמורה הייתה לפעול לטובת האלמנה שנשארה ללא כל משענת כלכלית ומשפחתית"

 

אם את מתיימרת להבין את מה שהמצווה הזאת אמורה היתה לפעול, אז תסבירי לנו בבקשה למה הצווי קיים רק באלמנה שנותרה ללא ילדים? האם אלמנה שהיא אם לילדים לא זקוקה לתמיכה כלכלית במידה רבה יותר?

 

והנקודה החלשה בכל הטיעונים מהסוג הנ"ל:

 

מה נשתנה היום שלא היה ידוע בזמן הצווי? איזו השפלה קיימת היום שלא היתה קיימת אז?

 

לא חושב שמספר נשים שהחליטו להעלב, זו סיבה מספיקה.

35. הפיתרון הראוי במאמרו של הרב רוטנברג שפורסם ב YNET
יעקב דיסקין ,   ירושלים   (08.09.09)
36. אתגר לכותבת: יש אישה שנפגעה קשות מאדם בשם אמנון לוי
ד"ר טוקבק ,   חיפה   (08.09.09)

האדם הזה פרסם כתבה בה היא מצולמת לעיני מיליון צופים כנגד תחנוניה שלא לשדרה.

לטיפולך.

37. יש לי שאלה
גוי גאה מאודדדדדדדד   (08.09.09)
אם היורקת לא מדייקת ופוגעת ברב שיושב בצד ימין (תראו בתמונה) אז מה יקרה?
38. למי שאינו מבין: החליצה משפילה את הגבר
(08.09.09)
39. ביטול הקידושין יבטל גם את הכתובה של האשה
דוד   (08.09.09)
40. לא לכל הלכה יש תשובה עכשווית למה אבל לכל הלכה יש חשיבות
(08.09.09)
41. יש סיבה לכל ההלכות הכתובות בתורה אפילו שלא כרגע
(08.09.09)
42. כנראה שלא הבנת
פרופ' תגובית ,   בני ברק   (08.09.09)
מר לוי לא באמת התכוון שלא לפגוע באשה. המטרה העיקרית שלו היתה להשמיץ את הדת. האם האשה נפגעה או לא? למי אכפת?
43. קידושין על תנאי כמוהן כהריון על תנאי. מה זה הבולשיט הזה???
או מקודשת או לא!!   (08.09.09)

פעמים רבות אני נתקל בפטנט התמוה של הכותבת המלומדת "קידושין על תנאי"

מה הכוונה בעצם?? אדם מקדש אישה חי עמה , בועל אותה והנה באה לנו חכמה אחת שאומרת "פוס פוס" זה היה בסתם.

גם לי יש  תנאי אחר: אדם יכול להכניס את אישתו להריון ולהתנות "אם תלדי ולד  פגום או מכוער במיוחד אז ההריון פוקע וכאילו לא היית בהריון מעולם". איך זה?? נכון גדול?? פיתרון עצום להפלות.

הבנת את זה ברוך??

אני לא!!  אולי רבקה לוביץ הרבעצנת כן.

44. דתיה שטוענת נגד מצוות מהתורה ?????
דודלי ,   באר שבע   (08.09.09)

בהתחלה האמת לא הבנתי את הניגודיות הזו

 

אבל ההערה בסוף הבהירה לי הכל .

 

 "טוענת לרבנות "  את בטח גם מניחה תפילין , מתפללת בשבת בליווי תזמורת ,

 

עושה הפסקת סיגריה באמצע , סבבא .

 

גברת רוצה להיות רבנית  תתחתני עים   רב .

45. חליצה זה לא רק עוול כלפי האישה אלא גם כלפי הגבר
אבי ,   רמת השרון   (08.09.09)
מה עשה המסכן שצריך לירוק עליו?
האם זה לא פגיעה בכבודו?
קצת מתעלמים מהקורבן השני בכל הסיפור.
46. If it happens to you
Mirit   (08.09.09)
If it happens to you it doesn't matter who else has the same problem. If it happens to only one person a year it's a big enough problem.
47. הגב' רבקה לוביץ
כפר סבאי   (08.09.09)

ככל מאמריך, גם זה, כל מלה בסלע וממש שפתים ישק.

 

כל המגיבים המתחכמים, אינם יכולים לפגוע אף כהוא זה בכותבת המאמר, כל מה שהם עושים הוא הפגנת בורותם ביהדות ואת חוסר נמוסיהם הבסיסיים.

 

המשיכי בדרכך זו!!!

48. 'אני לא נגד התורה' ואם תהיי ,אז מה?מי את?לכי בתמימות
משה   (08.09.09)
יהודית בעקבי הצאן,כמו סבתך,סבתה וסבתבה ואל תמציאי לנו חידושים אוניברסיטאיים שהולכים ומרחיקים את בני העם היהודי מצור מחצבתו האמוני כדרך ישראל סבא.עד שלא תכירי מקומך לא יצא ממך שום הדרכה נכונה אפי' לבני ביתך.
49. לכל הבחורים שענו לי בטענות "לוגיות"
נתן   (09.09.09)
האם ניסיתי להסביר את הלוגיקה שמאחורי הצווי? האם טענתי בכלל שיש כזאת?


אמרתי שטיעוניה של הטוענת הרבנית (שטענה שהיא מבינה את ההגיון מאחורי המצווה) הם לא לוגיים!!! והראתי גם למה.

וחבל שהכברתם במילים רבות כל כך וכולן שלא ממין הטענה.

מפליא לראות איך אנשים שאינם שומרים תורה ומצוות, מתיימרים לדעת את הסיבה למצווה ולהסביר בפרוטפרוט ובטוב טעם מה המניע מאחורי התקנה, וכל זה בכדי להראות כמה המצווה שהם *לא* מקיימים הגיונית...

ועכשיו בחזרה למשבצת הראשונה. האם טענתה של הגברת לוגית?

50. לא בשמים היא, ואחרי רבים להטות. רבקה לוביץ', תודה לך!
חיפאית   (10.09.09)

תודה לאל שיש לנו את רבקה לוביץ', שעל אף דעות של אנשים מסויימים לא חוששת להעלות סוגיות כואבות, ובניגוד למה שטוענים מעולם לא עזבה את התורה אלא אכפת לה מספיק בשביל להעמיד את עצמה בשורה של מי שחוטף את כל העלבונות, והכל למען כבודה של תורה.

אנחנו רואים במהלך הדורות הרבה פעמים שבהן חכמים מתעקשים למרות הקושי לפתוח עיניים ולראות את המציאות של התקופה ומחפשים פתרונות, יצירתיים פחות או יותר, לבעיות שקורות בשטח.

ואע"פ שכביכול לא מופיעות אותן בעיות בתקופות קדומות יותר, מרגע שהפיתרון נמצא הוא הלכה גמורה שאין לערער עליה, אפילו לא באמצעות הוכחות ניסיות שמגיעות באותות מן השמים (ע"ע תנורו של עכנאי), כי התורה ניתנה לנו, לבני האדם, ולא בשמים היא! אחרי רבים להטות!

אז נכון, כרגע אין רוב שתומך בפיתרון למצוקה הזו של נשים הזקוקות לחליצה. לפי חלק מהתגובות כאן נראה כאילו המצוקה לא קיימת או זניחה, ולפי תגובות אחרות עלולים לחשוב שהתורה ניתנה למלאכים שאמורים להתרומם מעל למציאות ולחיות רק ברוח.  ויהיה המחיר הנפשי אשר יהיה.

אבל זה תפקידנו, כאנשים מאמינים שראו את ההתפתחות המכוונת מלמעלה שהובילה לכתיבת המשנה ואחריה התלמוד, להעלות את המודעות למצוקות היומיומיות ולנסות להביא לרוב שיוכל להטות לכיוון פיתרון הלכתי.

התפקיד שלנו הוא ליצור שיח הלכתי, מעין "משנה קטנה" ופומבית, שבה רב אחד יאמר ככה, ורב אחר יאמר אחרת, עד אשר יוחלט כדעת הרוב ותצא דעת תורה.

אלא מה? הרבנים היום חוששים לעשות צעדים כאלה כי הציבור התרגל להיות אדיש והתרגל שהדברים הם סטטיים.

וטוב שיש מי שמוכן לנער אותנו ולהזכיר לנו לא להירדם.

 

51. צוות "מסע נשי" נגד החליצה
מסע נשי   (12.09.09)
נשים, הצטרפו למיפגש עם "מסע נשי" ותחזקו את הקול הנשי.
52. יישר כוח- אל תוותרי
אפי ,   מרכז   (13.09.09)
אין לי אלא לחזק ידיך. מולך עומדים לא מעט ראשי כרוב שהם והבנה במהות הדינים כמו לומר תרנגול עם שיניים . אם אותו רב יכול והשוות את נושא החליצה לאכילת חזיר -צר לי עליו, הוא פישל בגדול וגרר אחריו עדר חזירים נוהם. היכן אמירתו המעשית לא תיאורתית של רב זה באשר לניצול הנשים המסכנות האלה הרי הלכה זו במקורה היתה להגן על האישה , לא שמענו כל רעש בישראל מרב זה כאשר אישה זו או אחרת נסחטה על ידי הגבר. לדעתו (בכתבה אחרת של זה) אין הרבה נשים כאלה ואז זה לא נורא. למי לא נורא, לגבר או לאישה? והוא רב. 
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה