ירוק  סביבה  הוֹמוֹ קוֹמְבּוּסְטַאנְס
המכונית החשמלית תאבק בהתחממות כדוה"א?
פרופ' דני רבינוביץ
פורסם: 15.11.09, 16:39
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 185 תגובות ב-121 דיונים
91. סליחה, פרופ', יש לך טעות קטנה
איליה ,   צפון   (16.11.09)

כשתחנת כח גדולה פועלת על דלק "מזהם" ישנם שיטות להפחתת המזהמים וההנחיה להתקנת מערכות כאלה היא באחריות הרגולטור, הממשלה.

לראיה, רוב תחנות הכח בחו"ל שמטרתן לספק חשמל וחום לבתים בעיירות אירופה הן תחנות פחמיות, מרוחקות מהעיירות, עם ארובות גבוהות, ועושות מצוין את העבודה.

גם תחנת הכח בחדרה וגם באשקלון ובכל מקום בארץ, ראוי שיטפלו היטב בזיהום כתוצאה משריפת הפחם או המזוט, ואין זו אגדה, אם רוצים כמובן.

 

92. חצי אמת גרוע משקר
האזרח הקטן   (16.11.09)
אם כולם היו חושבים כמו הפרופסור הנכבד לא היתה מתפתחת טכנולוגיה חדשה והיינו נשארים עם הרע שיש. החישובים אולי נכונים מתימטית, אבל מטעים. בסופו של דבר, גם אם זה יקח 20 שנה או יותר, כל יצור החשמל בעולם (וגם בישראל) יעבור לתהליכים נקיים יותר. הלחץ הציבורי יגרום לממשלות ולחברות ציבוריות להשקיע בתשתית יצור חשמל ירוק. אבל, אם לא תהיה יוזמה לפתח רכבים חשמליים, נשאר עם מנועי בנזין ועם תלות במקורות האנרגיה המזהמת. לכן, ברוכה היוזמה של אגסי ושל כל מי שיוזם פיתוח בכיוון הזה. זה שזה נעשה בישראל, אז מה? השוק המקומי הוא חסר משמעות. הפקת הידע הטכנולוגי בישראל והפצתו בעולם חשובה יותר. ובנוסף, האוויר בערים הצפופות יהיה נקי יותר. איך אדוני המדען, לא חישבת את זה? למה לספר חצאי אמיתות ועובדות חלקיות?
93. זו רק ההתחלה אחר כך...
חוזה העתידות   (16.11.09)
דור 2 אהיה חצי דינמו חצי טעינה ולבסוף סולרי מלא
חשוב מאוד לתמוך בפרוייקט גם אם הוא לא טוב בפיתוח הראשוני שלו
כי זה יוביל לעצמאות מלאה מהנפט במיוחד בארץ
94. פרופ' דני רבינוביץ,חוץ מהחישובים היפים!אתה לא ממש מחדש משהו!
תומר   (16.11.09)
95. המצב יותר גרוע ממה שנכתב
שאול ,   הרצליה   (16.11.09)

גם תהליך יצורה של הסוללה משחרר כמויות ענק של CO2

אפשר למצוא חישובים לזה במקומות אחרים.

מישהו חישב לגבי המכוניות ההיברידיות הקיימות שבגלל כמות הפחמן הדו חמצני שמשתחרר בתהליך היצור של הסוללה, המכונית ההיברידית מתחילה ל"חסוך" זיהום רק לאחר מאה אלף ק"מ של נסיעה.

כמובן שאפשר להקיש מזה למכונית החשמלית החדשה.

96. הפרופ' זורה חול בעיינים
גיורא ,   כפר סבא   (16.11.09)

ומטעה בעזרת נתונים המצוצים מהאצבע!

לפי הכתבה, ייצור קוט"ש חשמל בישראל גורם לפליטה של 1.26 ק"ג CO2 (3400/2700) ולא היא! בתמהיל הדלקים הנוכחי הייצור גורם לפליטה של 0.8 ק"ג CO2 (תחנה פחמית פולטת 0,95 ק"ג CO2).

ולכן, המגאן החשמלית תפלוט  רק כ-120 גרם CO2 לק"מ.

גם הנתון של 130 גרם עבור מגאן רגילה אינו מתיישב עם פרסומי היבואן למכונית זו המונעת בבנזין (184 גרם), אולי מתכוון הפרופ' למגאן דיזל עם כל הזיהום הנלווה לה?

גלה נתוניך פרופסור והצג אותם לבדיקת מומחים.

97. יש כאן הרבה מגיבים בתשלום של אגסי שמשמיצים...
לואיסקרול   (16.11.09)
98. פשוט דמגוגיה, זה פרופסור זה?
אייל ,   תל-אביב   (16.11.09)

נכון - מעבר למכונית חשמל כלל לא מפחית את הזיהום הכללי.

 

היתרונות ה ע צ ו ם שלו, זה שייצור החשמל המפעלים ואותם ניתן בהדרגה להסב או לבנות חדשים חסכוניים וכך אופן מיידי כל המשתמשים עושים שימוש באנרגייה נקייה, לעומת מצב שבו המכוניות מזהמות ואז אם יש מעבר, אין לכך שום השלכה על המכוניות עצמן.

 

בנוסף, הזיהום מיידית מסולק מן העיר עם הגעת המכוניות החשמליות.

99. הנקודה היא אחרת
מתמחר   (15.11.09)
אחינו רבינוביץ, ראה:

2700 קוט"ש עולה, לפי מחיר של חצי שקל לקוט"ש, 1350 ש"ח. למעשה, מדובר בפחות מכך, היות וחלק משמעותי מהחשמל יטען בלילות, לפי תעריף מוזל. נניח 1000 ש"ח.


בוא נשווה לעלויות הדלק של מכונית שנוסעת 18000 ק"מ שנתי. נניח שיש לה צריכת דלק ממוצעת של 13 ק"מ לליטר, שזה לא רע. ואז, היא צורכת בשנה 1384 ליטר. במחיר של 4.9 שקל לליטר, יוצא שעלויות האנרגיה של מכונית הדלק שלך הן 6784 ש"ח. פי פאקינג שבע (כמעט, נא לא להתרגש).


בישראל יש מיליון מכוניות. הן עולות לנו, לפי החישוב הזה, משהו כמו 7 מיליארד שקל לשנה בדלק בלבד. כמשק, כחברה, כאנשים שרוצים גם לממן בריאות וחינוך ואין לנו מאיפה. אפשר לחסוך כאן את ה 6 מיליארד הללו.


אבל זה עוד כסף קטן, ובשקלים. ההקשר הגיאו פוליטי הוא כזה, שמחירי הדלק מממנים טרור נגדנו, קונים נגדנו אקדמיות מושחתות, וכן הלאה והלאה. לא מזיק בכלל לחתוך להם את הרווחים פי שבע. זה נשמע כמו רעיון טוב, לא ? ישמרו ההודים והסינים את הכסף שלהם בבית, ולא יתנו אותו לאחינו שואבי הנפט.


כל אלו אינם מופיעים בשיקולים שאתה מציג. מסיבות לא ברורות כלל, או שמא ירוקיות יתר.


ובאותו עניין: המונופול שישראל נתנה למר אגסי ולמעשה למשפחת עופר - מטורף. מחיריו ידועים (נאמדים בהרבה שקשוקות), ותוצאותיו יהיו ביזאריות. ממילא, מה שהולך עכשיו הם רכבים היברידיים. לילה טוב, אחינו.
100. ממשיכים עם השטויות על CO2??
מירו ,   תל אביב -יפו   (16.11.09)
http://www.global-warming-and-the-climate.com/
101. פליטת CO2 בתחנת הכוח
אהוד ,   רעננה   (16.11.09)

בתחנות כות יש מערכת מסננים ויכולת  נוספות לצמצם את הפליטה המסוכנת.

כעקרון קל יותר להתמודד עם הבעייה במספר תחנות כות שאולי יזהמו אזורים קטנים יחסית סביבתם, שעדיף מזיהום  הנוצר באופן פרטני במיליוני כלי רכב הנעים בכבישים בכלאזורי  הארץ.

למרות העקרון הפיזי הבסיסי נכון, אין ספק שקביעתו של פרופ, דני רבינוביץ היא מגמתית בעיקרה.

 

102. סעו פחות
ברתה ,   חדרה   (16.11.09)

יהיו פחות תעונות דרכים,פחות פליטת CO2 ,יותר כסף(חוסנים בגלל הדלק),חיים יותר בריאים וארוכים.

103. יש גם לחשב את המיחזור של המצבר... גם מזיק לסביבה...
מוהנדס ,   ת"א   (16.11.09)
104. לא סתם עידן עופר משקיע בזה
ע   (16.11.09)
הוא בונה על הפרטת החשמל ושהוא יהיה בעלים של תחנת כח ואז שיהיה לה יותר צריכה 
105. פרופ' נכבד - צריך להתחיל איפה שהוא, לא??
אלון   (16.11.09)
אף אחד לא הולך להשאיר את תחנות הכוח במתכונת מזהמת.

כמו המכונית החשמלית, גם את שיטת יצירת האנרגיה שלנו נחליף לשיטות לא מזהמות.


ובקשר לתחנה הפחמית באשקלון - מסכים איתך לגמרי!
106. ברכב בנזין יש 3 מעברי אנרגיה, ונצילות של 10%
קרא ולמד   (16.11.09)
ברכב שמבוסס על מנוע בנזין יש איבודי אנרגיה אדירים
1. 3 מעברים של אנרגית תנועה ,מתנועה קווית של הבוכנות , לתנועה מעגלית של הגלגל ושוב לתנועה קווית

2. מערכת התימסורת - ההילוכים הידניים והאוטומטיים, מהווים מקור אדיר לאיבוד אנרגיה.

3. טמפרטורת המנוע מגיעה לאלפי מעלות ודורשת מערכת קירור רצינית. הרכב מייצר חום רב והוא בעצם תנור גדול על גלגלים. מהווה מקור גדול באפקט החממה.

3. כל השמנים שהרכב צורך מהווים מקור רב לזיהום,

רכב בעל מנוע חשמלי הוא בעל נצילות של כ 90%
אין לו צורך במערכת הילוכים , אין לו צרוך בשמנים רבים, ואין לו צורך במערכת קירור רצינית כיוון שהוא מייצר מעט מאד חום
107. אולי בשלב הראשון זה לא יפחית את
רונית ,   רמת השרון   (16.11.09)
כמות הCO2 באויר, אבל זה ינתב אותו אל מחוץ למרכזי הערים ובעתיד עם פיתוח תחנות כוח אלטרנטיביות, כמו הסולאריות אני בטוחה שכמות הCO2 באויר תקטן
108. פירומנים נמאסתם, מוות למנועי ההבעירה
משה   (16.11.09)

יותר משבעים אחוז מהטעינה יעשה בלילה בחשמל עודף מעבר לזה יש חלופות שלא מייצרות פחמן דו חמצני,הפירומניה הגיעה לסופה תפסיקו למכור לנו לוקשים .

כדי להגיע מנקודה לנקודה אין צורך ביחידת יצור אנרגיה מסובכת להפליא מרעישה ומזהמת,ביום הראשון שמכוניות חשמליות יעלו על הכביש המנועים הארורים האלה יתחילו להיעלם כמו גזר ביום השפן הבינלאומי.

109. העברת הגורם המזהם ממרכז העיר החוצה הוא הדבר המרכזיי כאן
לירן ,   מרכז   (17.11.09)
110. ומה יקרה כשיהיה רכב חשמלי?
רץ עם שועלים ,   לב הג'יפה   (18.11.09)
ה"עודף" יגמר ויהיה צורך בהגדלת כושר היצור :)
111. חוסר תלות בדלק ...קרי (בערבים)
אורן   (21.11.09)
זו המהות האמיתית!!!
112. כתבה חשובה מאוד
ערן ,   צרעה   (22.11.09)

סוף סוף מתחילים לחשוב בישראל.  הדוח הנל לא מחדש דבר בעולם הנאור אלה רק בישראל היהירה.  בארה"ב וגרמניה עשו את המחקרים הללו לפני זמן רב והגיעו בדיוק לאותה מסקנה.  ישראל התנהגה כמו "חמור קופץ בראש" וחשבה שהמציאה את הגלגל.  אז זהו שלישראל אין דבר למכור לעולם בתחום הרכב, פרט ליזמים תחמנים וסיבסודים ממשלתיים שמשחדים חברות רכב ליצר מוצר ולפרוס תשתית הרסנית לסביבה.

רק אם הפקת החשמל במדינה הינה מתחדשת וירוקה יש לישקול את השימוש ברכבים חשמליים עם מצברים מזהמים!!!

ולכל מי שטוען שגזי חממה לא מענינים אותו אז זו חשיבה אגואיסטית וחסרת מעוף.  כמו כן אם גזי חממה וצריכת משאבים לא משכנעים אותכם אז אולי המילירדים שהמדינה תסבסד את פריסת רשת ההתענה וסיבסוד הרכבים "הירוקים" מהכיס שלכם ישכנע אותכם.

113. ומה עם כל הבטריות הענקיות....
שצריך להחליף ,   כל 3 שנים   (22.11.09)
ואל דגידו מיחזור, כי גם תהליך המיחזור מזהם מאוד.
114. שי אגסי ירה את ירית הפתיחה הריאשונה
גדי ,   חיפה   (21.11.09)

אל  נא  תיחפז  כותב  יקר  שי אגסי  אכן  כן ירה  את יריית -הפתיחה  הראשונה.

אבל ישנם  עוד מוחות "בארץ - הקודש " שימשיכו את  הפאזל   לעתיד ירוק יותר......

115. כדור הארץ ובכלל העולם לא נועדו להתקיים לנצח...
אלכס ,   רמת גן   (22.11.09)
מצווים אנו להשתמש בהם ולשמרם אבל צורת המחשבה החסרת אמונה מביאה את האדם מול בעיה שלא יוכל לפתור ויביא על עצמו ייסורים ומאמצי שווא כי אין הבאר מתמלאת דרך פתח הבור . והפתרון לא יבוא בדרך של שכל או גרם co2 פחות או יותר ! אלא רק באמונה ובביאת המשיח ! אבל ככל דבר שקורה , זה חלק מהדרך ואם זה יביא ניצוץ של אחריות אישית ומודעות מה טוב..
116. "בטר פלייס" = שוד הקופה הציבורית!!!
ערן ,   צרעה   (22.11.09)

1) הקמת תחנת כח נוספת - מילירדים מכספי משלם המיסים.

2) הרחבת תשתית החשמל - מילירדים מכספי משלם המיסים.

3) הקמת מאות תחנות טעינה - סיבסוד ממשלתי והפקעת קרקעות נדלן רבות.

4) סיבסוד רכבי חשמליים - הפסדי ענק לקופה הציבורית.

5) סיבסוד אנרגית התחבורה (חשמל במקום דלק) - הפסדי ענק לקופה הציבורית.

 

אל תתנו למיליונר נאה וחלק לשון לקנות אתכם בחצאי אמת, הפעילו את מה שיש לכם בין האוזניים.  רק ראו מי המשקיעים העומדים מאחורי היזם חלק הלשון ותבינו שלא כדי לכם ללכת שולל אחרי הבטחות שיקריות כמו פרס הזקן.

אל תתנו לעשירים להתעשר על גב משלם המיסים.

אל תתנו יד להגדלת המונופול של החברה הגדולה במשק - חברת החשמל.

אם הסביבה חשובה לכם התנגדו למהלך ההרסני ונסו לקדם מכוניות קטנות וחסכוניות ושימוש בדלקים מתחדשים.

117. הרבה אי דיוקים הביא למסקנות מוטעות
צביקה החשמלי   (14.12.09)

לא כל פרופסור לאתרופולוגיה הוא מהנדס אנרגיה ורכב...

 

העובדות:

רכב חשמלי קיים כמי מיצובישי IMEV צורך 100 ואט לק"מ.(נתוני מיצובישי)

ניצולת תחנות כח גז מבוססות מח"זמ היא 75-80% (נתוני משרד האנרגיה)

תחנות כח פחמיות: 40% ניצולת ופליטת מזהמים ירדה ב 80% עם מסננים חדישים.

עכשיו, מכאן תתחיל לחשב מחדש.

118. פרופסור רבינוביץ, לך ללמוד חשבון!
יצחק ,   חיפה   (08.02.10)

בושה שמפרסמים את הכתבות העלובות האלו של פרופסור לסוציולוגיה שמינה את עצמו למומחה אקלים:

1) היעילות האנרגטית של מנוע חשמלי מתקרבת ל- 90%. הנצילות האנרגטית של תחנת כוח היא בסביבות 40%. הנצילות האנרגטית הממוצעת של  מכונית בנזין בסביבות 20%. אז אפילו אם נוסיף הפסדי הולכה, טעינה, מצברים - עדיין מכונית חשמלית צורכת הרבה פחות אנרגיה מרכב רגיל.

2) גם אילו לא היה יתרון אנרגטי - גם אז מכונית מונעת בחשמל עדיפה, כי היא מעבירה את פליטת כל המזהמים אל הארובות הגבוהות של תחנות הכוח, במקום שננשום את גזי הפליטה ישר לריאותינו.

3) CO2 הוא גז חממה זניח, ואת זה תוכלו לקרוא במאמריהם של מדענים (אמיתיים, לא מתחזים כמו אל גור ודני רבינוביץ). הגז לא משפיע מהותית על האקלים אלא להיפך - התחממות האקלים גורמת לעליית ריכוז הגז באוויר.

4) ייקח למכוניות החשמליות למעלה מ- 10 שנים עד שמספרן יתחיל לעלות משמעותית והן יהוו אחוז גדל והולך בצי הרכב. יהיה מספיק זמן להגדיל את היצע החשמל, גם ה"ירוק".

5) עם גילוי הגז הטבעי, היעילות האנרגטית של תחנות הכוח שלנו (מחזור משולב) תעלה בעשרות אחוזים.

6) את מצברי הרכבים החשמליים אפשר להטעין מכל מקור חשמל - בלילה, כשיש עודף כושר ייצור, מטחנות רוח, מאנרגיה סולארית, מתחנות גרעיניות. כל המקורות האלו לא יוצרים שום זיהום אוויר.

119. כמה שטויות בכתבה אחת! אני לא יודע מאיפה
עדי הנדסאי חשמל   (08.02.10)
להתחיל לבקר אותו
120. לפי מה שהוא מציין עם גודל המצבר יהיה 24KW
עדי   (08.02.10)

שיספיק ל 160 ק"מ.

אזי 1 קילו וואט שעה של ח"ח עולה 0.44 אזי 24*0.44 = 10.9 אזי נשלם ל 160 קמ רק 11 שקל ! זה חיסכון אדיר !

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה