ירוק  סביבה  הוֹמוֹ קוֹמְבּוּסְטַאנְס
המכונית החשמלית תאבק בהתחממות כדוה"א?
פרופ' דני רבינוביץ
פורסם: 15.11.09, 16:39
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 185 תגובות ב-121 דיונים
61. חחחחח הטימטום... אוי הטימטום...
סמי ,   וסוסו   (15.11.09)
הרי זה היה ברור ממזמן.
מפליא אותי שרק עכשיו התחלתם להתייחס לזיהום האויר העקיף.
גם התיקשורת הראתה טימטום יתר ברדיפה העיוורת שלה אחרי שי אגסי (אגב, לפני שנה בערך רשמתי תגובה בנושא שדווקא האתר בחר לצנזר- אז אולי מדובר בעצם בקנוניה??? אל תצנזרו הפעם)
62. אולי לא הקשבת לכל ההרצאה של אגסי...
דפנה סמיט ,   ארה"ב   (15.11.09)
בכל ההרצאות של שי אגסי, וכן רשום שחור על גבי לבן באתר החברה של "בטר פלייס", חלק מהחזון וההסכמים היא לתמוך בהקמת תחנות אנרגיה סולרית:
http://www.ted.com/talks/shai_agassi_on_electric_cars.html
נכון, גם ליצור פאנלים סולריים יש השלכות, אך החישובים הם שונים. אני מציעה להשקיע את המאמצים בכלל בכיוון אחר. במקום להשקיע מאמצים בהפגנות על מה שלא רוצים שיוקם, יש להשקיע את המאמצים והכספים על הצעת פיתרונות אלטרנטיבים, ולשכנע את מקבלי ההחלטות שאכן אלו יותר אטרקטיביים.
63. וזה אם כול השמש שיש לנו..הנגב יכול להפוף לתחנת כוח אחת גדולה
Alex ,   Tel Aviv   (15.11.09)
64. הקטע הוא, שמכונית חשמלית יכולה לשנות את המקור
.   (16.11.09)
גם אם נמצא שאפשר לייצר הרבה חשמל מפלוצים של אנשים שכותבים ב ynet, נוכל להחליף.
אי אפשר לשנות את כל המערכת, אבל מעבר למכונית חשמלית הופך את העניין להרבה יותר קל.
65. ויש עוד נקודה, משק החשמל בישראל סובל ממחסור,כניסת מאות אלפי
נדב   (16.11.09)
מכוניות חדשות,שמבוססות על חשמל,יגמרו את כל הרזרבות. החשמל שיש במדינה.

ואז עוד פעם נשאלת שאלת הכדאיות. במידה וירצו להמשיך עם הפרוייקט, יצטרכו להטעין אותם בחו"ל, מה שאומר שהמחיר שלהם יעלה מאוד. וגם יפלט CO2 בכל תהליך העברה שלהם.

אני מקווה שמתכנני הפרוייקט חשבו על הבעיה הזאתי.
66. המצברים- חומר מזהם
אילן ,   נתניה   (16.11.09)

צריך לזכור פרט חשוב, לאחר פרק זמן המצברים מסיימים את החיים שלהם

המשמעות הינה שיש צורך לטפל באלפי מצברים  טיפול לא נכון- זיהום סביבה רציני

67. יוזמה ברוכה - אך הכיוון לא נכון!
ויקטור ,   ת"א   (16.11.09)

הברכה היא-לטובת הבאה למודעות בצורך-הטעות בכיוון, הטכנולוגיה הזו אינה העתיד, העתיד הוא בדלק מים שיפורק על סיפון הרכב למרכיביו חמצן ומימן שיחליפו לחלוטין את הדלק הפוסילי וזה בדרך!

 

 

ויקטור

68. יותר מענין אותי כמה כסף אגסי מרווח מזה! שכר דיבידנד וכו'
ברק ,   מרכז   (16.11.09)
69. הבעיה לא במכונית
נ   (16.11.09)

כמו בכל מדינה מושחתת כמו שלנו!! הבעיה היא בתחנות הכח שעובדות על בסיס פחם.

משיקולים ואינטרסים פיננסים של יבואני הפחם לא עוברים לאנרגיה זולה יותר וטובה לסביבה כמו,אנרגיה סולארית,ואטומית(מבוקרת).

70. השבדים מחכים!
סוון יוהנסון ,   שבדיה   (15.11.09)

האם מישהו מכם מאמין שהשבדים ממתינים בציפיה לבואו של שי אגסי.  על פי הבנתי לא הרבה שמעו עליו כלל וכלל.

 

בשקט בשקט חברות החשמל השבדיות, וולבו וקונצרן ABB חוברים יחדיו ובקרוב ינועו פה בשבדיה רכבים חשמלים המונעים בחשמל המופק בעזרת תחנות כוח הידראוליות ותחנות כח גרעיניות.

 

בכל מקרה, עלה והגשם שי אגסי!

71. שימו לב למה ש 46 כותב ואולי תשכילו
מקסים   (16.11.09)
72. אבל בישראל פוליטיקאים רבים בכיס של עופר, ושות'.
ארנון ,   סביון   (15.11.09)

אז, ברור שפה הוא בחר את המקום להקים את החרטה הזו, שקוראים לה בטר פלס.

עלק,

73. תגידו לא לתחנה פחמית נוספת !!
איתי ,   ישראל   (15.11.09)
אחד בפה ואחד בלב, זו דרכה של ישראל 2009
74. אני לא פרופסור אלא מהנדס אבל
שרון ,   כפר סבא   (15.11.09)

באמת הייתי מצפה מפרופסור שייעשה עבודה מקצועית יותר ולא ייסתפק בחישובים פשטניים.

מעבר לזה שהתחנות הטענה יהיו תחנות חכמות כפי שהסביר מגיב מספר 3, ניתן לבנות תחנות הטענה מבוססות או משולבות אנרגיה סולרית (שמש לא חסר לנו). כמו כן מנוע חשמלי צורך הרבה פחות לובריקנטים ושמנים (הרבה פחות טיפולים ושחיקה) שהם חומרים המיוצרים בבתי זיקוק מזהמים.

מצד שני המצברים בטכנולוגיות של היום מיוצרים בתהליכים מזהמים לא פחות.

כך שהפתרון צריך להיות משולב: תחנות חשמל מבוססות גז, תחנות הטענה חכמות  ופיתוח טכנולוגיות מצברים חדשות. בכל מקרה נראה שהכף נוטה לטובת המכונית החשמלית.

אז שלא יעבדו עליכם ..... 

75. אינך מבחין בין זיהום ובין פליטת CO2 - שיטחי ומקומם
אוהד ,   ארץ ישראל   (15.11.09)
הבעיה מספר אחד של מרכזי האוכלוסין הגדולים הינו זיהום האויר כתוצאה מפליטת גזי הבעירה של המכוניות. בין אילו גזים רעילים רבים הגורמים לתחלואה קשה (התחלואה מסרטן למשל בתל-אביב היא מהגבוהות בארץ).
CO2 איננו גז רעיל כלל וכלל. למעשה קיים באטמוספירה שלנו מזה עידן ועידנים.
מכוניות חשמליות בהחלט יפחיתו זיהום האויר בערים ואם חזון זה יתממש זו בהחלט תהיה בשורה לתושבי הערים הגדולות.

לגבי גזי החממה, זה סיפור אחר, וטיפשי מצד כותב המאמר לתלות את הבעיה כולה (אם יש בכלל בעיה - גם על זה מחלוקות רבות) על כתפיו של שי אגסי.

אפרופו, ישנה בעית זיהום רצינית הרבה יותר בפרויקט זה: הסוללות של המכוניות. לא ברור לי כיצד מתכוונים להפטר מהן ללא זיהום סביבתי משמעותי.
76. מספיק עם הונאת הפחמן הדו חמצני
אלדד ,   רמת השרון   (16.11.09)
בוחנים זיהום בחלקיקים קטנים שהורסים את הסביבה.
77. כמה נכון!
יואש   (16.11.09)

ה"קונץ" הוא לא למצוא את המטבע מתחת לפנס - כדרך אגסי - (שכאיש עסקים ממולח עם משפחת השקשוקה-עופר עושים כבר חשבון על הקופה שיעשו מההשתלטות על הענף של הרכב החשמלי) אלא לפתור את הבעיה מהשורש: חשמל מגז טבעי (בעיקר לאחר מציאת המצבור הענק מול חיפה).
שימו לב שמשפחת עופר מקימה גם תחנת כוח ...
הם משתלטים על כל "שרשרת המזון" בתחום...
אל תגידו אחר כך שלא ידעתם ש"משקשקים" אתכם.
78. ל-49 הקשקשן..:
יואש   (16.11.09)

כשאתה מדליק את הנורה בבית אתה יודע באיזו תחנה בדיוק ייצרו את החשמל?
ברידינג ת"א הפועלת על גז טבעי או בתחנה פחמית?
די עם הפופוליזם מטעם מגיבים "מטעם"!

אגסי יקבל את החשמל מהמקור שחברת חשמל תספק לו באותו רגע נתון: פחם או גז. (75% פחם).
79. איזה בולשיט!!!!! הגיע הזמן למצאו מקורות חשמל אחרות, כמו לנצל
(15.11.09)

את השמש, הרוח, והמים שיש כן בשפע!!!!

 

די עם השטויות הללו. ועוד זה קורה לעצמו פרופסור.

 

אקלים לא ניתן לשנות!!!! ניתן רק להשפיע על הסביבה הקרובה שלנו, אז למה לא לעשות את כל מה שהטכנולוגיה המודרנית כן מאפשרת? למה? כי ישנם אינטרסים אחרים של מספר קונצרנים בעולם שמונעים זאת ומשאירים את הרוב עם שטיפות מוח, כמו שינוי אקלים וכו'....

80. אתה זה שקצר ראייה. שום דבר לא עושים במכה אחת.
לוטן ,   חיפה   (16.11.09)
אתה אולי פרופסור, אבל אתה סתם לוקח את המקרה של "בטר פלייס" ומקצין.

הרי ברור שלא יחליפו את תחנות הכוח הפחמיות כולן במכה אחת!
אפשר שבמקום המיסוי המטורף על דלק, יעבירו למיסוי על חשמל למכוניות, ואת הכסף הזה יתעלו לבניית מקורות אנרגיה חלופית.

בנוסף, הרי חברת החשמל מאפשרת לתאגידים ואנשים פרטיים להתקין תאים פוטו-וולטאים על גגות כדי לייצר חשמל נקי! טכנולוגיה זו תתקדם ותתפתח עם השנים.
אתה מצפה שיפסיקו את ייצור החשמל הפחמי עכשיו עכשיו עכשיו.... זה לא נשמע הגיוני.
חברת החשמל פועלת להפנות את תחנות הכוח שלה לגז טבעי, למשל לגז שמצאו בחופי חיפה.

בטר פלייס הם חלק מהפתרון.
לומר שהם לא בסדר בגלל שחברת החשמל מייצרת חשמל מפחם... זה ראייה לטווח קצר. מאוד.
81. כמה ה 0-100 של הגרוטאה עם הבטריות ?
קולין מקרי ,   ת"א   (16.11.09)
ומה המהירות שלה הסופית? עוברת את ה 300 קמ"ש? אם לא שיזרוק את הגרוטאה הצרפתית שלו לפח
82. וכשיקימו תחנת כח סולארית...
שגיאה סטטיסטית ,   קצה הגאוסיאן   (16.11.09)

ימחו על הרס הנגב והשטחי המחיה, בדומה למחאות נגד טורבינות הרוח בצפון...

בכל מקרה שיטות אילו לא אמינות ואף מדינה לא תסמוך עליהן באופן דרסטי.

 

אני מניח שכל שנאמר בכתבה, כנראה נכון, אבל קשה לי להאמין שיש כיום פתרון מעשי, אמיתי לבעית יצור חשמל "ירוק" (חוץ מאנגיה גרעינית, אבל גם לכך הירוקים יתנגדו ).

 

מה לעשות?

בהנדסה, כמו בכל דבר אחר, צריך להתפשר. לכן האירגונים הירוקים יעשו לכולנו טובה גדולה, אם פשוט יתבגרו קצת...

83. אנחנו נמצאים לקראת סופו של עידן הנפט
מהנדס   (16.11.09)

ושל שאר דלקי המאובנים. אז אם נרצה או לא ,העתיד שייך למכוניות חשמליות שיטענו בחשמל המופק מתחנות כוח גרעיניות (שפולטות אפס CO2). בהמשך יתכן שיעברו לתחנות היתוך גרעיני (במקום ביקוע גרעיני כפי שזה היום) שזה אומר תחנות ללא חומר רדיואקטיבי וחומר דלק בכמויות אינסופיות. אב טיפוס (פרוייקט ITER) כבר נמצא בהקמה וב-2016 יתחילו להתבצע בו הניסויים הראשונים, ואם זה יעבוד אז זה יהיה הסוף לבעיות האנרגיה של האנושות. זה יהיה מקור אנרגיה נקי זול וזמין.

לקריאה נוספת על ITER בויקיפדיה (בעברית):

http://he.wikipedia.org/wiki/ITER

 

 

84. מתי הטמטום הנושא זה יפסק ?
אורי ,   פתח תקווה   (16.11.09)

CO2 אינו זהום כלל וכלל!!!

כל שאר מרכיבי העשן  - ביחוד  מרכיבי עשן דיזל הם הזהום , ועל כן מכונית חשמלית אינה מזהמת כלל ועל פליטות תחנת הכוח אפשר בהחלט להתגבר ולטהר אותן בקלות רבה.

85. יובל המבולבל
יובל המבולבל   (16.11.09)

הפרופסור חסר הידע בהנדסת חשמל שכח משהו קטן:

 

הנצילות של מנוע חשמלי היא 80 אחוז ויותר

ואילו הנצילות של מנוע בעירה הינה מקסימום 30 אחוז-  פה קבור הכלב

86. אולי CO2 אבל לא בנזין - זה העיקר!!!
אלכס ,   ראשון   (15.11.09)
כל נסיעה ברכב עם מנוע בנזין מזרימה דולרים לכיסיהם של ברוני הנפט הסעודים ומשם לטרור, שוחד למדינות המערב  ולחץ פוליטי על ישראל. המכונית החשמלית תהיה הברקה ציונית ממדרגה ראשונה - המצאה ישראלית שדופקת את הסעודים. אין יותר טוב מזה. את החשמל יפיקו בתחנות כח מופעלות בגז או אנרגיות חדשות, ומלכי ערב יתאיידו בחולות המדבר שלהם.
87. הפרופ' שכח פרט נוסף; הפסלות שתגרם מהסוללות הללו!
(16.11.09)
הרי להפטר מהן צריך מתי שהו ולא מדובר בסוללות דורוסל קטנות. גם החומר ממנו הן עשויות צריך להכרת מהיכן שהוא.
88. == למה לפנות את הזבל מהבית? ==
אורן ,   תל אביב   (15.11.09)

הרי כמו שמכוניות חשמליות מפנות את הפיח מחוץ לעיר ככה גם מפנים לנו את הזבל מחוץ לעיר.

 

משהו רוצה להפסיק לפנות לו את הזבל מהבית?

89. השמש
תשתמשו בי   (16.11.09)

אם שי אגסי ושותפיו האחים עופר רוצים להכניס את הרכב הזה לישראל, על המדינה לחייב אותם לספק חשמל למכוניות האלה רק דרך שימוש באנרגיות מתחדשות עם דגש על אנרגיה סולארית !!

90. מאמר שטחי שהיה נזרק לכל הרוחות
מדען   (16.11.09)
ע"י כל כתב עת מדעי. בכתבי עת כאלה שופטים את המאמר לפחות 3 מדענים בכירים - אלה היו קורעים את המאמר הזה לגזרים. פשטני, דמגוגי, לא עקבי, רדוד.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה