תרבות ובידור  במה
ילד שלי מוצלח
יון פדר
פורסם: 19.01.10, 08:50
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות ב-33 דיונים
1. אין כותבים אחרים רק חנוך לווין?
(19.01.10)

30שנה של תאטרון ואין כותבים אחרים?!?!

 

נמאס.

משעמם

בנאלי

 

לא פלא שצריך לסבסד את כל מוסדות ה"תרבות" האלו

מי רואה את השטויות האלו? העיקר "בשם האומנות"?

מי שלא מעניין שיסגר!

די לסבסוד!

2. יש אבל הואלאפולני
יש אבל הואלאפולני   (19.01.10)
3. מעולם לא הבנתי מה מצאו בהצגה המקורית
ניר ,   זכרון יעקב   (19.01.10)
בזמנו, הלכתי לראות את ההצגה המקורית.
מה להגיד... זו ההצגה היחידה בכל ימי חיי שעזבתי באמצע (ותאמינו לי שראיתי הרבה מאוד הצגות בחיי, אני צופה בממוצע ב-7 או 8 הצגות בשנה).
היה פשוט משעמם.
היה אז סגל ענק של מיטב שחקני ישראל (כ-40 כמדומני), כשכל שחקן קיבל מונולוג ארוך ומשעמם. העלילה לא התקדמה בכלל. לא פלא שההצגה הועלתה רק מספר מועט של פעמים. אם היו מנסים להעלות אותה יותר - היו גומרים עם יותר שחקנים מצופים.
כל מה שאני כותב זה רק על ההצגה המקורית. אני לא יודע איך העיבוד לאופרה.
4. נשמע שהמבקר לא נהנה אבל חושש להגיד
בין השורות   (19.01.10)

בכל זאת, חנוך לוין.

 

צריך הרבה אומץ להגיד משהו רע על הפקה גרנדיוזית שמעורבים בה שמות כמו לוין ושוחט. שמא יחשדו שאתה לא תרבותי או מבין מספיק.

 

אבל נשמע שהמבקר לא מאד נהנה, וחיפש בכוח מחמאות. אם כך, לא אלך. בכוונה לא הלכתי לבכורה כדי לשמטע תגובות. תודה.

5. תרגום: אופרה מחורבנת אבל אני לא יכול להגיד את זה.....
תל אביב   (19.01.10)
6. ביקורת ראויה
דני ,   ר"ג   (19.01.10)

 

7. התאכזבתי: מוזיקה צווחנית ונטולת תחכום אמיתי
יורם   (19.01.10)
8. צודק פדר: המוסיקה לא ממש נוגעת.
עומרי   (19.01.10)
חוויה בומבסטית ופשיסטית: כצפוי משוחט
9. המון מילים כדי לתאר קקפוניה
אורן ,   חסר בית   (19.01.10)
כל כך ברור שמדובר ביצירה א-טונלית, אנטי-הרמונית, אנטי-מלודית.
אולטרא-מודרנית, סופר-עדכנית, מאוד אמנותית, ולחלוטין בלתי ניתנת להאזנה.

תגידו, מוזיקאים פלצנים? למה מוזיקה הרמונית ונעימה לאוזן הייתה מספיק טובה עבור מוצארט ובטהובן, אבל איננה מספיק טובה עבורכם?
מדוע אתם כה מתעקשים להתעלל בקהל עם יצירות בלתי אפשריות?
וכיצד אתם מתפלאים לאחר מכן שהקהל מדיר את רגליו?
10. אופרה מדהימה כולל המוזיקה שהיתה נפלאה!!!
עדה ,   השרון   (19.01.10)
אתמול בפרימיירה חוויתי חוויה מדהימה. אני מסכימה עם כל הכתוב על האירוע האומנותי הנפלא הזה, כולל בעצם המטאפורה המרגשת שהשכילו לעשות כל יוצרי האופרה "הילד חולם".
לדעתי גם המוזיקה היתה נוגעת ללב ואני לא מסכימה עם דברי הכותב לגביה. המוזיקה כל כך ריגשה לפעמים והיתה כל כך מחוברת לסיפור ולהתרחשות הויזואלית. מודה ולא אבוש שהיו דמעות בעיני וחנק בגרוני לפחות שלוש פעמים במהלך הצפייה. כנראה שגם הכלה של מוזיקה מודרנית היא יכולת נרכשת יחד שמירה על ערוצים פתוחים לחוויה.אני ממליצה בחום.
11. הילה בג'יו מדהימה...
סוס   (19.01.10)
12. ואין מעצבים ישראלים. כאילו שחסרים כאלה.. כל כךפרובנציאלי....
משלם מיסים   (19.01.10)
תוחלף הנהלת האופרה לאלטר!
13. לכותב הכתבה - לא הפריע לך ש-
זיו לביא ,   רעננה   (19.01.10)

הפליטים נראו מאד יהודים של שנות ה-40 באירופה ואילו החיילים נראו כמו הכלאה של ד'רט ווידר עם הטרמינטור?

לא הפריע לך שהסגנון של התמונה הרביעית והראשונה שונה לחלוטין מזה של השניה והשלישית?

וכו' וכו'...

14. בעיני זה ניצול ציני של כספי צבור למען אליטה מנותקת ומתוקתקת
השכנה מדובנוב   (19.01.10)
15. בקיצור: אסתטיקה פשיסטית
יואל   (19.01.10)
16. חנוך לוין הוא מעמודי התווך של התרבות
דניאל   (19.01.10)
העולמית והמקומית והפך לקלאסיקה מודרנית. להגיד עליו שהוא בנאלי זה כמו להגיד ש"השטן ממוסקבה" הוא בנאלי, "המלך ליר" הוא בנאלי, אגדות של האחים גרין הן בנאליות. אני לא יודע באילו ספירות של תחכום אתה שוכן, אבל מה לעשות כל פעם שאני קורא אחת מהיצירות שהזכרתי אני מגלה משהו חדש.

ולא , אין כותבים ברמה שלו כיום בארץ. פשוט אין.
17. שוחט לא השתנה. השורה התחתונה: קיטש מזוקק ומעורר סלידה
מריו   (19.01.10)
18. מוסיקה חדשה...
שלמה ח   (19.01.10)

"קשה אולי לאהוב את זה, אך גם אי-אפשר שלא להתרשם מהאפקט המצטבר של המכלול המוזיקלי - דרמטי, גדול, נוקב."

 

מילים, מילים ועוד מילים שמסממות, שמביאות לבלבול נוסף... לא יותר פשוט לכתוב, המוסיקה הזו היא עינוי לגוף ולנפש... ובקשר לנשמה אני לא יודע.. אולי זה רק מזכך אותה

 

 

19. הייתי בבכורה
רות המואביה ,   צפון מרכז   (19.01.10)

הילד חולם היא אופרה מטלטלת, מטרידה, מרהיבה, שנגעה עמוקות בנפשי.

חוויתי חוויה רבת עוצמה, ומכיוון שאני נוטה למילה הכתובה - התרגשתי מאד מהטקסט האנושי, הנואש והפיוטי.

20. זאת ביקורת מצוינת בעיני
שלומית, וגם שתי חברו   (19.01.10)

הוא בדיוק הצליח להעביר את הדילמה שבין האזנה למוסיקה שלא ממש נעים לשמוע אותה , לבין התחושה - הלא סותרת - שמשהו גדול ומרשים מתחולל על הבמה.

אני יצאתי בתחושות דומות

21. הפקה יפה, אמיצה ומעניינת.
שלום   (19.01.10)
ונכון לא מושלמת.
למרות זאת, נהניתי אתמול.
כל הכבוד לאופרה הישראלית.
22. אוסף של גימיקים צליליים וחזותיים... בלי כל עומק.
צחי   (19.01.10)
כפי שכבר נכתב: בעצם קיטש
23. פרה קדושה ושמה לוין
שוחט   (19.01.10)
עולמו של חנוך לוין רווי תיעוב עצמי והתעסקות משפילה באפסיות האדם. גיבוריו הם קריקטורות מעוותות, עלובות גרוטסקיות, הוא לא מציע נחמה שלא לדבר על גאולה, רק מיאוס וגועל עצמי. הייאוש הקיומי הזה מעולם לא דיבר אלי. זכותם של מעריציו להגדירו כמחזאי גאון, זכותי שלא להסכים, העניין הוא שלוין הפך לפרה קדושה שאסור לבקר וכל יחס פחות מהערצה נחשב לבלתי ראוי. תקראו לי עלוב נפש, בור, מסכן שלא מסוגל לראות את גדולתו של משורר הסחי. מי יודע? אולי אני דמות שיצאה ממחזה שלו.
24. הגיע הזמן שמוניץ ואייזנשטדט יתפטרו
זאב   (19.01.10)
25. צריך לבוא לאופרה הזו עם לב פתוח אוזניים כרויות ולב רגיש
יאיר ברק ,   רמת גן   (19.01.10)

"הילד חולם" היא האופרה האולטימטיבית: טקסט משמעותי ורב-ערך בהרבה מהמון אופרות קלאסיות (שאני אוהב, אבל...). מוזיקה נפלאה, המחברת קלאסיקה עם מודרנה והמותאמת למעמדים השונים. בימוי תיאטרלי של ממש. הזמרים שרים, נעים ומשחקים! והתמונות הן תיאטרון במיטבו ולא סטטיקה של זמרי אריות. ומעל הכל שורה של זמרים מעולים (הוי, הלה בג'יו וגיא מנהיים, אהובי מנוער), היודעים לנוע על בימה לרתק וגם לרגש. שלא לדבר על התפאורה, התאורה, הפתקים הנופלים מממרום והמשורר, השר אריה נוגעת ומרגשת.

זו אופרה טוטאלית, מלאה ושלימה. בואו לאולם עם לב פתוח, אוזניים כרויות לרווחה ולב רגיש ואם לא תזילו דמעה כאשר יעלה המסך על התמונה הרביעית תבדקו את עצמכם ותשאלו את עצמכם "אז מי אני בכלל?"

אני אהיה שם שוב וכל אימת שהילד חולם יועלה על הבימה.      

26. הרבה צלצולים אבל החזון האמנותי פרימיטיבי...
מוזיקאי   (19.01.10)

מרוב רגש לא נותר רגש.

למה הדיווח העיתונאי כל כך משתפ"י ולא מעלה שאלות לגבי הפרוצדורה והתוצאות של הליכי קבלת ההחלטות באופרה?

27. יובל בן עמי הכתיר את ביקורתו במילים "לוין בים של פומפוזיות"
חגי   (20.01.10)
וגם אורי אפשטיין כתב שהחלק המוצלח בהפקה הוא התפאורה. נועם בן זאב ביקר קשות את המוסיקה. יש קונצנזוס בין המבקרים שהמוסיקה נעה בין הגרוע לבינוני. זה היה צפוי וידוע. השאלה היא האם מישהו יבקש מהנהלת האופרה לתת דין וחשבון.
28. דרור יש תיאוריה מוזיקלי נורא מצחיק
אולגה ,   אופרה בלשוי   (20.01.10)

דרור לקרוא רצנזיה של בן-זאב ולא שומע אופרה אבל יש אותו דעה ואומר מוסיקה באופרה לא צריך להתאים לסצינה. זה תיאוריה חדש ונורא מצחיק גם אומרים מגוחך. למה מצחיק? לחשוב בסוף אופרה לה-טרוויאטה היא מתה מסכנה והחברים שרים לה את שיר שמח של יין מהתחלה של אופרה . זה להצחיק. אני לא לשמוע אופרה חדש אבל אני עוד הולכת. אפשר דרור רוצה ללכת אותי אנגאז'ה?

29. מי שלא מעניין...???????
כלומר   (20.01.10)
מי שלא מעניין שיחדל מלהיות קיים??????
30. 4+5 צודק: המבקר מרמז לדעתו בתוך ים של דברי נימוסין
אפרת   (20.01.10)
פדר כותב שהמוזיקה לא נוגעת, דוחה, צעקנית. למה הוא עוטף את הגלולה בדברי הערכה טקסיים וקידות נימוסין להנהלת האופרה?
תגובות נוספות
חזרה לכתבה