כלכלה  כלכלה בארץ
ת"א יורדת נמוך: לא רוצה מגדלים במרכז העיר
עופר פטרסבורג
פורסם: 12.05.10, 09:36
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות ב-49 דיונים
31. צריך להפסיק את בניית המגדלים בכל הארץ.
פנינה   (12.05.10)

כמה יפה להסתובב בעיר שבתיה נמוכים עד שלוש ארבע קומות.

זה משרה אוירה של רוגע ונעימות לעומת עיר שמלאה במגדלים שמאיימת עליך ומלחיצה אותך ולא רואים את קו השמיים,שלא לדבר על כמות הרכבים היוצאים מכל מגדל ומזהמים את הסביבה.

צריך ללמוד מהערבים ,לבנות בתים בודדים על כל ג'בל,זו איכות חיים ומוטב מאוחר מאשר בכיה לדורות.

32. סוף סוף - שינוי לטובה
(12.05.10)
הגענו לקו האדום מבחינת המרקם העירוני, חוויית ההליכה במדרכות, עומס התושבים וכו'. זו החלטה מבורכת, וחבל מאוד שמגדל אסותא ומגדל פרישמן אושרו.
33. בניה ברחוב אילת - בכיה לדורות
נעם ,   תל אביב -יפו   (12.05.10)
מדובר בעוד 7 מבנים מסוגם של מגדל (מפלצת?) נוה צדק.
פשוט לא יאומן.
34. מה עם כיכר המדינה
כיכר המדינה   (12.05.10)
ומה יהיה עם המגדלים בכיכר שנמצאים בבניה מזה 60 שנה?
סוף סוף יפצו את בעלי הקרקעות ויוותרו על הבניה שם?
35. שוב מפקירים את יפו
יפואית   (12.05.10)

שימור מרכז תל אביב לא יבנו מגדלים בין אבן גבירול לים.

 

כנראה שביפו אין מה לשמר ואין על מה לשמור שם תמשיך הבניה המפלצתית

 

למרות שאינה מתאימה לאיזור יפה קרוב לים.

 

עיריה בוגדנית ודו פרצופית המציגה את עצמה כעירית תל אביב יפו. יפו?!

 

פחחחחחחחחחחח.....

36. או, עכשיו המחירים של הדירות בתל אביב ירדו סוף כל סוף !
מה זה נדל"ן   (12.05.10)
אני מקווה שאתם מבינים, שברגע זה מתייקרות כל הדירות במגדלים ב-20%.
37. כל הכבוד
אזרח-1   (12.05.10)
38. כשאני הולך על המדרכה
הרצל ,   נס ציונה   (12.05.10)
אני לא צריך לפגוש מכוניות חונות
זה ברור
אז מדוע הנהגים מפקיעים לי את המדרכה?
39. טעות גדולה
דן   (12.05.10)
תל אביב תמיד היתה העיר הגדולה
מי אמר שבשנות האלפיים צריך לגור כמו שגרו בשנות השלושים
והארבעים של המאה הקודמת תל אביב מעולם לא היתה כפר
מי שרוצה לגור בכפר שיעבור לפריפריה...
הבניה לגובה היא הכרח המציאות
ולא רק זה - המגדלים החדשים והמודרניים
שהיו יכולים להיבנות היו רק מעלים את הערך של הבניינים הישנים במרכז העיר ולא להפך...
אפשר לשמר כמובן את הבניינים היפים לשימור אבל זה לא צריך להפריע
לבנות לגובה במקום שניתן וממילא לא כל כך מהר ניתן להרוס את הבניינים הישנים שחלקם נראים כבר היום טלאי על טלאי - ממש סלאמס.
אם לא יבנו מגדלים בת"א הם ייבנו בערים אחרות
המרכז הכלכלי והעסקי יעבור מתל אביב למקומות אחרים
דרך אגב
איזור הבורסה ברמת גן מהווה כבר היום תחרות חזקה למגדלים בתל אביב.
מה שחשוב היה לעשות ולא נעשה היא רכבת תחתית או קלה (או שתיהן יחד)
שהיא ממש חיונית לתיפקוד של כל כרך גדול.
40. טוב ולא טוב באותה מידה
תל אביבי שאכפתי ,   תל אביב   (12.05.10)
למרות החשיבות של שימור הנוף והמרקם במרכז העיר הגבלת הבניה תביא איתה חיסרונות לא מבוטלים והיא תעצור את הפיתוח בשכונות מרכז העיר ותחמיר את מצוקת הדיור שם והיא חייבת לבוא בנוסף לתוכנית להרחבת מבנים קיימים- שידרוג מבנים קיימים מ-2-4 קומות למבנים בעלי 5-7 קומות תוך כדי שיקום מסיבי של המבנה קרי הוספת מעלית חניה ואמצעים אסטטים אחרים!
41. זה לא יפתור לך את בעיית החניה
הגודל כן קובע ,   תל אביב   (12.05.10)
אם לא שמת לב הפסקת בניית המגדלים לא תפתור לך את בעיית החניה באזוריך מכיוון שמקום החנייה שלך לא יתפס על ידי בעלי דירות היוקרה בקומה ה- 34 במגדל פרישמן שיחנו בחניה הפרטית שלהם כי על ידי בליינים/בעלי עסקים/סתם תושבים - להפך - בניית מגדלים הביאה לבנייתם של חניונים תת קרקעים בתשלום מתחת למגדל - הפיתרון: שיפוץ מאסיבי של מרכז העיר!!!
42. לא פחות חשוב שלמרגלות המגדלים הגבוהים תהיה סביבה ידידותית
להולכי רגל   (12.05.10)

יש מגדלים מנוכרים, שסביבתם לא ידידותית למי שלא גר במגדל. מדרכות אינן מדרכות, אם בכלל הן קיימות, יש כבישי גישה ושאר תשתית שאולי תומכת במגדלים, אך הופכת את הסביבה להיות מחוץ לתחום לציבור. או שהנגדל מתרומם מאפס לשמיים בלי צל, בלי חנויות ובלי שטחים ציבוריים.

 

את זה אפשר וחיוני למנוע. סביבות המגדלים צריכות להיות מתוכננות על פי מפרט מחייב שייקח בחשבון את הציבור בעיר, גם מי שמתכנני המגדל לא מתכננם את ריווחיהם ממנו (לא רוכשי הדירות, לא הקליינטים בחנויות, לא עובדי המשרדים ולא שאר משתמשי שירותי המגדל).

43. בישראל תמיד אוהבים לפתור בעיה ע"י יצירת בעיה אחרת
הגודל כן קובע ,   תל אביב   (12.05.10)
לא פלא שעבודתם של עובדי העייריה ומהנדסי העיריה לא נגמרת אף פעם - פשוט יוצרים לעצמם בעיה שיצטרכו להתמודד איתה בתוכנית המתאר של תל אביב 2040 שיגמרו האדמות ולא יהיה יותר שטחים
44. ותודה לעיריית תל אביב
יזם הולינלד 2   (12.05.10)
שדואגת שהמגדלים שכבר בניתי על ידי שוחד יהיו עוד יותר יקרים ורווחיים לי - כי רק המגדלים שאני כבר בניתי יהיו במרכז העיר, בזמן שלאף אחד לא תהיה את היכולת להתחרות במגדלים שלי.
45. צעד מנהיגותי אך יש לבטל את אסותא ודומיו לפני שיהיו בכי לדורו
רן   (12.05.10)
46. החלטה לא טובה - ובכיה לדורות
LAHAIMCOM ,   TEL AVIV   (13.05.10)

אין אדמות בתל אביב - לכן חייבים ללכת לגובה

 

החלטה אומללה זו תנציח את הבניינים הישהים - המתפוררים - רוויי צינורות אזבסט - חזות אומללה - ראה מבט לאבן גירול בצהרי יום

 

מגדלים צפונית לירקון - מעולה - זה רק יעלה את הערך של המגדלים במתחם המרינה של תל אביב בחוף הצוק -  - מגדלי  סי אנד סאן - מגדלי נאמן - מגדלי בלו בחוף הצוק

47. נזכרו קצת מאוחר מידי ובכל זאת
יובל בן בסט ,   מרצ   (13.05.10)
החלטה נכונה
48. מעולה !!!!!!!! כך ערך הבתים יעלה !
רופא ,   ירושלים   (13.05.10)

קניתי דירה להשקעה לפני 6 שנים בת"א שעלתה אז 850K.

היום שווה 2.1M...

49. ניסיון של העירייה לשכתב מדיניות שכבר נקבעה
ליאת ,   דרום תל אביב   (24.05.10)

העירייה משתמשת בהצהרות "מעודדות" כביכול לתקשורת כדי לשנות את המדיניות שנקבעה כבר במסמך חזון העיר. מסמך זה, שהכנתו החלה ב 2001 ופורסם בשנת 2005, קבעה עקרונות וכיוונים עתידיים לפיתוח העיר תל אביב יפו. בין היתר כלולים שם אמירות מאוד ברורות לגבי הבנייה לגובה, בן היתר שלא יבנו מגדלים בתל אביב הישנה, ושלא יבנו מגדלים למגורים במרכז תל אביב ובדרומה. תוכנית המתאר המקודמת היום אמורה לתת ביטוי סטטוטרוי למתווה העקרוני שכבר נקבע בחזון העיר. אך נראה שהעירייה לא אהבה את מה שיש לחזון העיר לאמר- לא בנושא המגדלים, ולא בנושא הקטנת שיעור הרכב הפרטי שנכנס לעיר. כך מקדמת העירייה את רצף המגדלים לאורך רחוב יפו-אילת, את כביש שלבים בדרום, את המגדלים ביפו... קיצור, שמה זין על חזון העיר.

תגובות קודמות
חזרה לכתבה