רכב  תחבורה ציבורית
מיוחד: איזו חברת אוטובוס מעניקה שירות ראוי
שחר הזלקורן
פורסם: 28.05.10, 10:54
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 291 תגובות ב-173 דיונים
31. משרד התחבורה משיב לפניות אחרי שנה וחצי
טיטי ,   דרום   (29.05.10)
הגשתי תלונה על אי עמידה בזמנים ושלחו לי תשובה אחרי שנה וחצי וביקשו שוב את הפרטים. לא זכרתי כלום. משו משו היעילות שלהם - ממש להתפאר
32. באוטובוסים למרכז
אור ,   נתניה   (29.05.10)

הכסאות לא נוחים. קשים כאבן.

לא תמיד מגיע האוטובוס בזמן, איחור של יותר מחצי שעה.

חלק מהנהגים מדברים בטלפון שיחות ארוכות תוך כדי נהיגה. כשלאוזנם מוצמדת אוזניית בלו טות.קשה להגיד שזה מקנה  הרגשה של בטחון כשנהג עסוק בדיבור משולב עם נהיגה.

33. מערכת תחבורה בת 100 שנה...
עמית ,   ת"א   (29.05.10)

התחבורה הציבורית בישראל נמצאת בסטנדרטים של לפני 100 שנה ויותר.

- אוטובוסים מיושנים וצפופים.

- תדירות נמוכה - החל מ 8 בערב אין למעשה תחבורה ציבורית.

- באזורים רבים - גם ביום התדירות נמוכה עד לא קיימת.

- אין אלטרנטיבה אמיתית לאוטובוס - דהיינו רכבת עירונית.

- כבישים סתומים וכל נסיע לוקחת זמן רב.

 

בקיצור אנחנו מדינת עולם שלשי בכל הנוגע לתחבורה ציבורית.

34. מאמר יפה,לגבי מספר שעות נהיגה זה לכל נהג?
אבו אלהיגא חאלד   (29.05.10)
מאמר יפה,לגבי מספר שעות נהיגה זה לכל נהג?
35. בוקר שגרתי בחיי...
יוני ,   ראשלצ   (29.05.10)
שלום, שמי יוני ואני חייל ב-19 המתגורר בראשון. במסגרת שירותי הצבאי, אני משרת בבסיס תל השומר, ומידיי בוקר מתעורר אני תחת המחשבה הערורה שבסבל הכרוח בהגעה לבסיס. בתור אחד שנסע בימיו בהיצע רחב ומגוון של קווי אוטובוסים, אני יכול בלי אף הרהור זעיר להכתיר את קו 139 של 'קווים' לגרוע בתחבורה הציבורית עליה נסעתי. מידיי בוקר, כשאני תופס את קו 139 אני נוכח כל פעם מחדש בבורות ובצרות העין של חברת 'קווים' ושל כלל התחבורה הציבורית בארץ - כבר מהתחנה השנייה או השלישית מתמלאים מקומות הישיבה לגמרי, ובהמשך עשרות חיילים, זקנים, ילדים, אנשים שממהרים ליום עבודתם נאלצים לעמוד ולנוד אחד על השני מברקס לברקס. הנסיעה, שלוקחת לא פחות משעה-וחצי בלי עומסי תנועה, יכלה להראות אחרת אם פשוט היו משתמשים באוטובוס גדול יותר (גבוה יותר, או אקורדיון), ולא באוטובוס שמכיל במקרה הטוב 15 מקומות ישיבה (שבכלל מתאים לכבישים תוך-עירוניים, ולא לצירי תנועה מהירים)... מה גם שהתדירות שהקו מגיע היא כל שעה וארבעים דקות (!). בחייאת, אני רוצה לראות את מנכ"ל משרד התחבורה עובר פעם אחד נסיעה שכזו - שמתרחשת אגב בשלל אוטובוסיי ישראל.
36. ברגע שנשלם לפי הזמן שבו חיכינו בתחנה
עמרי   (29.05.10)

אז המצב יהיה מצוייןאם חיכיתי 45 דקות לאוטובוס שאמור להגיע תוך רבע שעה אני משלם שליש מחירואין שום בעיה לעשות את זה עם הרב קו היום (:כמה שחיכית ככה תשלם (:וכנ"ל לפי הצפיפותככל שיש יותר אנשים באוטובוס, אנחנו הנוסעים נשלם פחותבנוסף אם יופעלו 2 חברות אוטובוס על אותו הקוהן ידייקו! כי אם הן יחסירו אוטובוס אז החברה השנייה תרוויח את הנוסעים של החברה הראשונהראו דוגמא קו 400, שלטעמי הוא קו למופת! גם דן וגם אגד מתפעלות אותו וזה בד"כ תענוג לנסוע בו

אני חושב שכל הדברים הנ"ל אפשריים מבחינה טכנולוגית ועלולים לגרום הפסדי ענק לחברות התחבורה הציבורית ולכן לא ממשים אותןלמרות שאלו פיתרונות הוגנים ביותרנשלם לפי התנאים בהם קיבלנו את הנסיעה

37. לצערנו, בירושלים אין תחרות...
איציק   (29.05.10)
אגד גונבים את כולם בקווים העירוניים והבין עירוניים.
38. השרות של אגד י-ם גועל נפש.במיוחד-קו 32 לגילה.איחורים כל הזמן
י-------   (29.05.10)

נימאס מהתחבורה הציבורית.באגד עושים מה שהם רוצים

והכל על חשבון משלם המסים......

 האתר של אגד לא אמין.  ולוח הזמנים לא נכון...

זמן  משוער* . כך אף פעם לא ניתן לדעת מתי יגיע אוטובוס.בזמן.

אין פרוט. בתחנות. לאן מגיע כל קו...

אנו הנוסעים נאלצים להמתין שעות.. ..

 השרות על הפנים. .במיוחד..לשכונת .לגילה בירושלים....

כל הזמן  אנחנו מאחרים לעבודה.  בבוקר.

אנו העובדים נאלצים להגיע. לעבודה באיחור..כל יום..נימאס..

אין שעה קבועה לאוטובוסים. וגם שינו את המסלולים של הקווים.בתוך השכונה... שמאריך את הדרך והזמן....

 כל מחליטי ההחלטות הם בעלי רכב פרטי..

ולא משתמשים בתחבורה הציבורית בציבורית...

די נימאס..לכולם מאגד.... ומהמונופול...

 תלמדים.מאחרים ללימודים.

עובדי הוראה. מענות  וגנים .

וביכלל כל העובדים שעובדים  בשכונה..

האים לא היגיע הזמן לשפר את השרות..לנוסעים.  ולאזרחים.....

 

  

39. כך נראית תחרות - כנסו כנסו
(29.05.10)
אני גר בת"א, לא במרכז העיר אבל במרחק כמה דקות הליכה מעזריאלי בצד אחד ומהבימה מצד שני. אם אני נוסע מעזריאלי לאוניברסיטת ת"א יש לי בחירה בין קווים של דן ושל אגד. אם אני רוצה לנסוע מעזריאלי לאזור בבלי אני יכול לבחור בין דן, אגד, למוניות שירות שנוסעות לנתניה. אם אני רוצה לקחת קו 5 לאנשהו מהבימה אני יכול לבחור בין דן לבין מוניות שירות.
זו תחרות!!
במקומות רבים במדינה המונופול של אגד פשוט הוחלף במונופולים אחרים - והפרטה ללא תחרות פשוט לא עוזרת לאף אחד
40. את "אגד" ו - "דן" -
שהשמש עולה ,   לה לה לה   (29.05.10)

כבר לא ממש מעניין להסיע נוסעים .

 

שתי החברות הללו כבר מזמן משליכות את יהבן על עסקאות נדל"ן באמצעות חברות הנכסים של כל אחת מהן : אמד - (דן) , וניצבא - (אגד) .

41. "דן" הפכה ל - "מוחמ(דן)" ...
wine ,   Red red   (29.05.10)
42. למה ציפיתם? אחד שיודע
משה   (29.05.10)

לאיזה שרות אתם מצפים מחברות שמנוהלות ע"י אנשים תת רמה שהגיעו לתפקידי ניהול באמצעות קומבינות?

לאיה שרות אתם מצפים מחברות שההנהלה שלהם מסתכלת רק על השורה התחתונה במאזן קרי רווח והרווח בא תמיד על חשבון השרות לנוסע.

מישהו יודע כמה מייארדים המדינה מוצאירה על סיבסוד התחבורה הציבורית? יותר זול היה לתת לכל אזרח לנסוע בחינם.

43. זהירות נהגים העובדים מעל 12 שעות... רובם ככה
משה ,   חיפה   (29.05.10)
44. השעון מתקתק
תאמינו   (29.05.10)

שר כזה גרוע לא היה במשרד התחבורה מהקמת המדינה

יאללה שיעבור הזמן, אנחנו במשרד נוריד את הראש מבושה

ונמתין עד יעבור הפגע...שמור עלינו אלוהים.

45. מטרופטלין המפעילה את הקו לבאר שבע התעשתה והפכה לחברה מצויינת
מטרופולינוס   (29.05.10)
חבל שאין נתונים לגבי רקבת ישראל, הריקבון העולה משם מסריח את הפסים עד שאין צורך לשכב עליהם מספיק להריח אותם בשביל למות !
46. לאגד לא אכפת מחיילים
יוני   (29.05.10)
ואני מדבר על חברת אגד מבחינת הנהגים זה משתנה
לא פעם ראיתי על קו 379 שנהג נסע וחייל שהכניס את התיק שלו לתא מטען אבל לא הספיק לעלות הנהג כמעט ברח לו אם לא היו דופקים לו עוד עשרות חיילים ואנשים שנשארו מאחור שיעצור.
מצד שני יש נהגים שרואים על הפנים שלהם שלא נעים להם שהם מעלים מעל המותר וכל הנסיעה מתלוננים שההנהלה לא מוסיפה קווים לאזור.
47. עישון של הנהגים באוטובוסים-מכת מדינה!!
דוד אלמליח ,   רעננה   (29.05.10)

מדינת ישראל חוקקה את חוק איסור עישון במקומות ציבוריים. בחוק מוגדר אוטובוס כמקום ציבורי. לצערי נתקלתי בלא מעט נהגים של דן ושל קווים שהחליטו להפוך את האוטובוסים שהם נוהדים בהם לפינות העישון שלהם. הדבר בא לידי ביטוי כאשר יורד אחרון הנוסעים והנהג מגיע למסוף האוטובוסים. במקום שהוא יירד וייעשן, הוא מחליט לעשן בתוך האוטובוס ולהסריח אותו. במקרים אחרים כאשר נהג מתחיל נסיעה הוא כבר נכנס לאוטובוס עם סיגריה בוערת ומעשן באוטובוס וגם סורק את האוטובוס כשהסיגריה לפיו וכך הנוסעים נאלצים להיחנק בזמן הנסיעה, שהרי ידוע שעשן הסיגריות אינו  מתנדף במהירות באוויר, אלא "נתקע" בו. לא מזמן, כאשר נסעתי בקו 66 לכיוון התחנה המרכזית בפ"ת נתקלתי במצב בו הנהג עישן בתוך האוטובוס בזמן הנסיעה עוד כשהיו בו נוסעים. דרשתי ממנו מייד להפסיק לעשן והוא טען בבכיינות כי אין לו זמן אחר לעשן, שהרי כשיגיע לתחנה המרכזית בפ"ת הוא ייאלץ מייד לנסוע חזרה לכיוון ת"א. כמובן שהגשתי תלונה על הנהג הזה, שאינו ראוי בכלל לעבוד בחברה.

 

בעיה נוספת, היא הכרטיס הפלצני והחדש הרב-קו שאותו אילצו אותנו חברות האוטובוסים לרכוש מבלי שיבדקו אם זה נוח לנוסעים, או שהם מעדיפים את החופשי-חודשי מהנייר. ובכן, מסתבר כי הכרטיס הזה הוא צרה צרורה, כי הוא אינו עובד עם חלק מהמכונות של האוטובוסים, ופותח פתח לשרלטנות.

 

אני קורא למשרד התחבורה לפטר מיידית נהגים שמעשנים באוטובוסים ולבטל את הרב-קו שמביא יותר נזק ועיכובים מתועלת, ויפה שעה אחת קודם!

48. ================ בכיינים פשוט ככה =================
(29.05.10)

למעט אולי מקסימום 10 קווים בכל הארץ ורובם בגוש דן וכמה בירושלים  ,הכל בסדר ,אטובוס זה לא מונית יש לנהג מסלול וזמן הוא לא יכול לחתוך ולצאת מתי שרוצים  .

 

אני נוסע מהדרום לצפון ולגוש דאנס הכל בסדר כולל  באמצע שבוע .

49. לא הכל זה כסף
?   (29.05.10)
אני עובד בהייטק, רכב צמוד שעולה לי בדיוק כמו רכב רגיל (3 נטו אחרי העלאת המס הפסיכית האחרונה). בעצם, רכב רגיל חדש.
אם אסע בתחבורה ציבורית, זה יעלה לי ב:
32 שח ביום, כי צריך 2 אוטובוסים וכמובן לשלם בנפרד. אפשר לחסוך עד 20 אחוז (בדיחה ישראלית) עם חופשי חודשי. אנחנו ב 500-600 שח בחודש שזה בדיוק כמו הדלק לעבודה.
שעה עד שעה וחצי כל כיוון (45 מקסימום עם האוטו) שעה יותר ביום! וזה אחרי יום עבודה ממוצע של מעל 10 שעות. מבחינת המדינה ה$#@ הזאת, אם איני שייך למגזר הציבורי הרי שאיני אדם ואין לי חיים. לכן, זה בסדר ש 13 שעות ביום אקדיש לעבודה.
בערב - אם יצאתי אחרי 7, נתקעתי. אוטובוס פעם בשעה. אחרי 7 זה הסטנדרט בהייטק לצערנו.
כבר כאן ניתן לומר שהסבל שווה את ההפרש של 2000 שח בחודש. מאה שח ביום ויש לי חיים. אבל נגיד שאני עושה חישוב כלכלי: צריך אוטו בבית בכל מקרה, כי בסופש אין תחבורה ציבורית מאיזה סיבה כפייתית הזויה (צביון...). גם צריך פה ושם ללכת לסופר. ואוטו במדינתנו ההזויה עולה 1500 מינימום חודשית למשהו עתיק ומתקלקל, 2000 למשהו בן 5, 2500 חודשית למשפחתית חדשה. ומעל זה דלק.
המטרה של תחבורה ציבורית היא לא לחסוך בכסף. היא להעלות את רמת החיים. אם היא תהיה טובה, כולם ישתמשו, תמיד, ויהנו. אף בית לא יצטרך 2 רכבים כמו היום. אבל מחוץ לתל אביב, אתה תשתמש בתחבורה הציבורית רק אם אתה עני, ואין לך בעיות כמו לקחת ילדים לחוגים, או סדיזם. כי אין קשר בין הצרכים ומרכזי התעסוקה והמגורים לקוים. מי שמציל קצת את המצב אלו מוניות השרות. מהיר זול וזמין, עוצרוים איפה שבאמת צריך, כן ירבו
50. אוטובוס בארץ זה לנזקקים בלבד
אזור המרכז   (29.05.10)
אין בנאדם אחד בארץ שיעדיף תחבורה ציבורית על פני רכב פרטיי אם הוא יכול להרשות זאת לעצמו.
באזור המרכז נסיעה של 5 דקות בקטנוע שווה ל20 דקות באוטו ושעה באוטובוס.
עברתי את הזוועה הזאת בצבא ואני לא מוכן יותר להכנס לאוטובוס לעולם, ואותו הדבר גם לגבי הרכבת בימי ראשון וחמישי פשוט אל תעשו את הטעות הזאת חבל על החיים שמתבזבזים לכם באוטובוס.
בשיא הכנות אני מרחם על האנשים שחייבים לסוע באוטובוס יום יום, עדיף להיות מובטל מקבץ נדבות בצומת מאשר לעלות על אוטובוס שעובר דרך בני ברק באוגוסט
51. ואיפה ירושלים בכל הסיפור??
ירושלמית ,   ירשלים   (29.05.10)
למה העיר בה התחבורה הציבורית התדרדרה בשנים האחרונות באופן חסר תקדים, בה אגד שולטים ביד רמה ולא מזיז להם שאף לא יודע יותר מתי, לאן ואיזה קו נוסע אם בכלל, למה היא לא נכללת אפילו בדו"ח??? כנראה שכולם כבר התיאשו מירושלים!
52. הפרטה=מהפיכה
אחד שנוסע הרבה מאוד   (29.05.10)
מאז שהעבירו קוים מסוימים לחברות פרטיות יש יותר זמינות של אוטובוסים
אבל גם זה לא מספיק

53. מה עם ביקורת על הגעה למקומות רחוקים?
משה כהן   (29.05.10)
סיימתי עכשיו מילואים. הייתי צריך להיעזר בתחבורה ציבורית כדי להגיע לבסיסי צה"ל בבית גוברין ובשבי שומרון.

לבית גוברין - 2 אוטובוסים של אגד ביום (מקרית גת), הראשון בשמונה בבוקר, והשני בשלוש וחצי אחה"צ. לא הגעת לקרית גת בזמן? שב תחכה, או שתתחנן למפקדים שלך שישלחו לך רכב.

לשבי שומרון - בבוקר יום ראשון - זמן לחוץ לכל חייל להגיע לבסיס - אוטובוס בתשע/תשע וחצי בבוקר (לא סגור על זה, כי פיספסתי אותו), וזה שאחריו באחת בצהריים.
54. סופרבוס-מר כץ אני מזמינה אותך
סוזי ,   מודיעין   (29.05.10)
הייתי מאוד שמחה לו שר התחבורה היה מגיע לצומת שילת ועובר חוויה כמונו נוסעים לעבודה לאויברסיטה או בכלל לכל מקום, לא יוצא בזמן לפעמים מדלגים על שעת נסיעה, הכסאות שבורות המשענת נופלת לאחור, בא תהנה מהחברה הזו אל תודיע על הגעתך ותן לעצמך יעד וזמן לפי לוח הזמנים של החברה...להתראות בצומת שילת.
55. חברת אוטובוסים "קווים"
ננה מליכסון ,   גבעתיים   (29.05.10)
קו 55 אחד מקוים הגרועים  שנסעתי אי פעם!!!!
56. כשתהיה תחבורה ציבורית ראויה, כולל סוף שבוע אפשר יהיה
לוותר על הרכב הפרטי   (29.05.10)
57. בטח יותר צפוף- באזור השרון האוטובוסים מלאים בעובדים זרים ו.
מירי ויוסי ,   תושבי אזור השרון   (29.05.10)

בטח צפוף, באזור השרון האוטובוסים מלאים בעובדים זרים הודים ופיליפינים שנוסעים עם ילדים.  כנ"ל למי שמחכה למוניות שירות מנתניה בכביש החוף, בצומת כפר שמריהו לכיוון תל אביב מחכים המון עובדים זרים ואין סיכוי להיכנס שם למונית..

גם האוטובוסים בקו 29  מלאים בעובדים זרים.  כנ"ל בתי החולים באזור תל אביב.

וכעת נוספו עשרות אלפי מסתננים סודנים.... איך לא יהיה צפוף  ??

58. למה אגד לא מטפלת בתלונות נוסעים נגד נהגי אוטובוסים ??
אריאלה ,   תל אביב   (29.05.10)
יותר מארבעה חודשים אני מחכה לתשובה מהנהלת אגד לגבי תלונה שהגשתי על נהג חוצפן ואלים, ועד היום לא קיבלתי שום תשובה....
59. אכן לקחת מאחד ולתת לשני זה לא תחרות.אולי עצם הפירוק לקטנות.
כפר-סבא   (29.05.10)

אבל איך עושים תחרות על קו ?  כמה חברות יפעילו את אותו הקו? אולי עצם פירוק חברה גדולה לכמה מפעילים קטנים. אך מה עושים אנשים שנתקעו עם חברה בלעדית גרועה כמו שקראתי שהיה (ואולי עדיין) בפתח-תקווה. 

מזל שלנו שבכפר-סבא הגיעה חברה שבינתיים, לוקחת את לקוחותיה ברצינות ונערכה מראש לא רע, מקשיבה ומתקנת. היו הרבה חששות.

60. מדהים איך כל דיון בנושא נמנע מה״סטטוס קוו״ של תחבורה בשבת
(29.05.10)
כאילו שלא מדובר בגורם בעל השפעה עצומה על נוסעי התחבורה הציבורית.

שום זיכוי מס לא יוביל אנשים לוותר על הרכב הפרטי אם הם מרגישים כלואים בשכונתם בסוף שבוע. הגיע הזמן לקווי שבת וקווים ליליים. הגיע הזמן שנהיה מדינה מתוקנת וירוקה במקום מדינת הלכה.

רוב הסיכויים שהתגובה הזו תקבל כמה מינוסים אך הם לא מייצגים באמת את רחש ליבו של העם. פשוט יש קורלציה ישירה בין אינטיליגנציה - אמונה - כתיבת טוקבקים.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה