חדשות  דעות  מאמרים  תמר גוזנסקי
בג"ץ לא סופר את ילדי החרדים?
תמר גוז'נסקי
פורסם: 15.06.10, 16:46
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 245 תגובות ב-170 דיונים
1. קיצבת האברכים מקורה בחטא והגיע הזמן
(15.06.10)

לבער אותו מן הארץ.

ואשר לילדי האברכים: אם אבותיהם ילכו להשתכר כמו שאר בעלי המשפחות בארץ ובעולם, לא תצטרכי, גב' גוזינסקי הנכבדה, לדאוג להם כל כך.

תרגיל: תעבירי נא מעט מן האברכים הללו לברוקלין המעטירה וראה זה פלא: כמו נמלים חרוצות ועמלות יתחילו האברכים להתרוצץ ולהביא פרנסה הביתה.

בסנאט של ארה"ב לא יושבים מתחסדים כמוך ושם מי שרוצה לחם, צריך לעבוד בשבילו.

ואידך זיל גמור, אם הבנת.

2. החרדים לא סופרים את הילדים שלהם
מהנדס ,   תל-אביב   (15.06.10)

אז למה שבית המשפט יספור אותם ?

 

מי שעושה ילדים כאילו הוא סורג גרביים, בלי שום יכולת כלכלית עצמאית לגדל אותם

זאת בעיה שלו ואין שום סיבה להטיל את האחריות הזאת על משלמי המיסים.

אני חוסך כל שקל ומתכנן כל הוצאה, אין סיבה שאני אתמוך במי שעושה ילדים בשביל "השלמת הכנסה".

3. מחופפת עד הסוף אבל נאמנה למטרתה - כל הכבוד
ימני מעריץ   (15.06.10)
4. מסכימה לכל מילה. מעריכה את היושרה שלך.
טליה   (15.06.10)
5. התשובה היא אכן בקצבאות הילדים, אבל רק במסגרת מדיניות
רני   (15.06.10)
הגיע הזמן שלממשלת ישראל תהיה מדיניות של צמצום הילודה המטורפת, שמבטיחה שגדל כאן כאן דור של ילדים עניים ומוזנחים, שיהפכו להיות מבוגרים עניים ומזניחים.
צריך להגדיל חזרה את הקצבאות לילדים קייימים, אך במקביל להכריז כי החל מ-2011 יינתנו הקצבאות רק עד 4 ילדים לכל מי שנולד אחרי 2011. מי שרוצה יותר ילדים, שיוודא שיש לו את האמצעים לגדל אותם. מספיק להשריץ בלי חשבון.
6. צודקת. חבל שהיא לא בכנסת..
אורן ,   ת"א   (15.06.10)
7. תשובה: מעבודה, כמו כל אזרח שפוי!
Mosquito   (15.06.10)
8. שילכו לעבוד ....ויפה שעה אחת כודם
אחד שמשלם מססס   (15.06.10)
או בתורה כתוב "אם אין לחם אין תורה "..
9. תמר חזקי ואמצי!
רפי מירושלים ,   ירושלים   (15.06.10)

תמיד הערכתי ואני מעריך אותך כאדם רגיש, כאדם אנושי ומעל הכל כ ב ן   א ד ם!

וגם הפעם לא טעיתי.

חבל לי שעזבת את הכנסת (ולא שאיני מעריך את מחליפך מר דב חנין ובלי קשר אליו) כי הכנסת רוח ונשמה לכנסת הכמעט שוממה מאנשים עם נשמה!

חזקי ואמצי באשר את והיכן שתבחרי!

רפי

10. הלומדים הללו
אילנה ,   גני תקוה   (15.06.10)

מה הם לומדים. למי זה עוזר, למה זה מועיל? כמה זמן נמשכים הלימודים? למה אי אפשר ללמוד ולעבוד?

הדוגמה הקומוניסטית לניניסטית - מי שלא עובד - לא אוכל!

בישראל  הפוך -מי שעובד לא אוכל מספיק אך מאכיל פרזיטים נצלנים.

11. להפוך את הפירמידה של קצבת הילדים.
אזרח שפוי ,   ת"א   (15.06.10)
אכן שאלה קשה עולה מדבריך ואין ספק כי יהיה צורך בפתרון לבעיה זו.

אך אולי בחלק מהפיתרון נהפוך את פירמידת התשלום לקיצבת ילדים.

לראשון 500
לשני 375
לשלישי 250
ולרביעי ואילך 175

כך תתמכי במשפחות בגודל שפוי, בהן כל ילד יוכל באמת לקבל את מלוא תשומת הלב וההשקעה הראויה.
בנוסף תמנעי מהעוני להתרחב ולהמשיך את מעגל הקצבות שמעודדות אותו.


12. בג"צ סופר רק את עצמו, גברת.
ערבים בראש סדר ,   העדיפויות, השאר לפח   (15.06.10)
13. כן, גברת גוז'נסקי. בהחלט יהיו מי שיטענו שהאברכים ילכו לעבוד
Erap   (15.06.10)
וזאת מהסיבה הפשוטה שזה מה שאנשים עושים במדינה מתוקנת על מנת לפרנס את ילדיהם - הולכים לעבוד. וזה גם מה שיעשו האברכים במדינת ישראל לכשזו תהפוך למדינה מתוקנת - ילכו לעבוד לפרנסתם, ובזמנם הפנוי ילמדו תורה. כך עשה רבי עקיבא - עבד ביום ולמד תורה בלילה. וכך עושים עשרות אלפי חרדים בכל העולם. וכך גם צריך שייעשה בארץ.

כנ"ל לגבי קצבאות ילדים. למה אני, שאני עובד 10 שעות ביום ומשלם מסים גבוהים צריך לממן את חמשת או עשרת הילדים של מישהו אחר? מי שמביא ילד לעולם צריך לדעת שעליו לפרנס אותו, לא לסמוך על כספי המסים של אנשים אחרים לרווחתו.
14. תמר גוזנסקי - אור בחושך הפוליטי הישראלי
(15.06.10)
מה יחזיר אותך אישה יקרה לפעילות פוליטית רשמית?
15. אנחנו מפקירים אותם בהנצחת בורותם
עינת   (15.06.10)
ואי אכיפת לימודי ליבה. הם לעולם יהיו נתמכים אם לא נאכופ חינוך מתקדם
16. מאמר נכון
לא חרדי   (15.06.10)
17. כתוב מאוד יפה
אריאל ,   תל אביב   (15.06.10)
בדכ אני לא מסכים עם הדעות של תמר גוזנסקי והחלטת בגץ שימחה אותי עד מאוד אבל אחרי שקראתי את מה שכתבה אני חייב לציין שיש המון אמת בדברים!!
18. זה עניין מורכב בהרבה
אזרח   (15.06.10)
מצד אחד את צודקת, אסור שהילדים יחיו בעוני. אבל, מצד שני בין הירדן לים חיים היום 12 מיליון בני אדם על שטח של 28000 קמ"ר. אסור לנו להמשיך ולעודד ילודת יתר, כי אנחנו כבר נמצאים במשבר אוכלוסיה קשה ביותר שגורם לתשתיות של המדינה לקרוס. מכיוון שאני לא רואה את הממשלה מחוקקת חוקים כמו בסין, הגורם הכלכלי, קרי קיצוץ בקצבאות ילדים ובמלגות לאברכים יכול להיות צעד מבורך בכיוון זה. יש רק להוסיף אליו שלוש ארוחות חמות בכל בתי הספר וחינוך חינם עם תוכנית הליבה שתהייה חובה בכל מגזר.
19. מה קרה ל-"בזעת אפיך תאכל לחם"? רק חילוני יזיע בעבודה?
בלי לחם אין תורה   (15.06.10)
מידיעה אישית מתוך הכוללים, אין לרוב החילונים מושג כמה אלפי "אברכים" נפלים לא יוצלחים, מתבזבזים סתם ובחוסר מעש בכוללים והכל כדי לשמור על מיכסות מלאכותיות כדי שלא יקוצצו תקציבים.......חזיר זה לא כשר? כולכם חזירים עלובים ,עלוקות מוצצות דם חילוני....אם לא תשכילו לשנות את התנהגותכם החזירית אנחנו נשנה לכם אותה ובכח.....
20. באמת - למה שכולנו לא נלך ללמוד?
רוצה קיצבה ,   מרכז   (15.06.10)
אין כוח לשמוע את השטויות האלה. אי-אפשר למצוץ מהמדינה את כל המיץ. את באמת רוצה שכולנו נפסיק לעבוד ונחזור לאוניברסיטה? מי שבאמת לא חושב על הילדים זה דווקא חרדים - לא נותנים לילדים לא השכלה ולא יכולות הישרדות בסיסיות. ןכאן המדינה צריכה להתערב, לא בקיצבות.
21. טור חשוב, ריאלי וסוציאלי מדרגה ראשונה, הראוי להילמד
(15.06.10)
וכדאי ששופטי בג"צ היו מוצאים זמן לעצמם בעשרת השנים בהם הם דנו בעניין ללמוד משהו קטן כזה.
22. צריך לבטל את קצבאות הילדים
צפוני ,   צפון   (15.06.10)

וצריך לבטל כל הטבת מס למי שלא שירת בצבא אן בשירות לאומי

 

מי שמוליד ילדים שידאג לקיימם בכבוד.

 

זה נורא לראות ילדים שלא זוכים לקיום מינימאלי מכובד,

אבל זה נורא באותה מידה לראות חרדים חסרי אחריות שדנים את עשרת ילדיהם לחיי חושך בערות ועוני.

23. כתבה חזקה ונכונה, כל מילה שווה מליון
אבי   (15.06.10)
24. שיצאו לעבוד!!!!
קפטןזונטק   (15.06.10)
פתאום גם סטודנטים זכאים לקיצבת בטלה?,מי שלומד באוניברסיטה-שיקבל מימון מוגדל לשכר הלימוד,מי שלומד במכללה-שיקבל קצת פחות,מי שמבלה את זמנו באוהלה של תורה-שיצא לעבודה כמו כולם,לי יהיה בקרוב ילד,אני לא חרדי ואיש לא מציע לממן אותי.
25. גוז'נסקי - קול שפוי בודד במחנה החילוני
חיים ,   בית שמש   (15.06.10)

הופתעתי לטובה ממאמרה של הגב' גוז'נסקי.

מסתבר שעוד נותרו כמה הומניים שפויים והגונים בשמאל המטורף של ישראל, שהפכה לארץ אוכלת יושביה.

הגב' תמר גוז'נסקי, על זה נאמר: "קבלי שכר שיחה נאה".

26. תודה תמר!
איריס   (15.06.10)
אני בדרך כלל לא מסכימה עם דעותייך הפוליטיות, אבל אני שמחה לקרוא את הכתבה הזו שלך שמעידה על הגינות אמיתית ושפיות. די לשנאה.
27. להחזיר את קיצבאות הילדים? את שומעת מה את אומרת???
חשי   (15.06.10)
בס"ד
אם זה יקרה המדינה בדרך הבטוחה לאבדון. החרדים והערבים, בעיקר הבדואים (!!!) יתעלקו על קופת המדינה וימצצו אותה עד תום. זה מה שאנחנו רוצים לעודד? עוד אוכלוסיה טפילית במדינה שתהווה סכנה דמוגרפית על הרוב החילוני במדינה (במקרה של החרדים) או סכנה בטחונית חמורה (במקרה של הערבים)?
טוב מאד שבוטלו (ובינתיים כבר הוחזרו) קצבאות הילדים, וטוב קבע ביהמ"ש העליון שפסק נגד גמלת האברכים.
מי שרוצה להביא ילדים, שיחשוב קודם אם הוא יכול לתמוך בהם. שלא יביא קודם ילדים ואח"כ יצפה ממני ומכל האנשים העובדים במדינה לממן אותם.
אני לא מביא עדיין ילדים כי אני חושש שלא אוכל לפרנס אותם בכבוד. למה שאפרנס ילדים של חרדים?
זה כזה אבסורד וגועל נפש שעושה לי חשק לקחת את הרגליים שלי מהמדינה המסריחה הזו ולעוף מכאן. ולא רק לי. כל אחד מכם מכיר מישהו כמוני, או שהוא חושב על כך בעצמו. בקצב הזה יישארו במדינה רק עניים וערבים, כי לכל השאר ימאס לממן אותם. אז נראה אותם.
יום טוב
28. המסקנה ההזויה והשמאלנית - 500 ש"ח לכל ילד
מרים   (15.06.10)

נראה לי שגב' גוז'נסקי ששה להלחם עבור זכויות החרדים גם כדי שאפשר יהיה לחזור ולתת קצבאות ילדים מופרכות (500 ש"ח לכל ילד) שמהן יהנו לא רק החרדים אלא גם הערבים כולל הבדואים.

מדינת ישראל כורה לעצמה את קברה, אזרחים יהודים חילונים מאיצים את גידול האוכלוסיה הערבית שברגע שתוכל, תעיף אותם לים.

מי שרוצה הרבה ילדים - שילך לעבוד, גם ערבי וגם חרדי וכך אולי לא יהיה להם זמן לעסוק בהסתות, במהומות ובחתירה תחת שלטון החוק.

29. בושה לבגץ = שויון דרך מצוקה והצקה
נחום תקום   (15.06.10)
30. תמר, זיהוי נכון ופתרון מוטעה
פני ,   פטרי   (15.06.10)
תמר, אני סבור שאת צודקת שאין להתעלם מבעיית הילדים. אך הנה פתרון עדיף על שלך (לדעתי כמובן): גימלת האברכים תקוצץ כי כך נכון לעשות, רק שהקיצוץ יתבצע באופן הדרגתי על פני מספר שנים על מנת לאפשר לציבור להתאים את עצמו ל"גזירה החדשה". למשל, בשנה הראשונה תנתן 80% מהקצבה המקורית, בשנה השניה 60% וכד' - עד לאפס.
רק נותר לדון על מספר כמה שנים יש לבצע את הפריסה הנ"ל.
מקווה שזה פותר עבורך את בעיית הילדים, כיוון שמשפחה שסירבה להתאים עצמה גם במהלך (נאמר) חמש שנים בעצם הכריעה שהיא *בוחרת* בעוני, הלא כן? וכאן אנו מגיעים שוב לנושא של אחריות הפרט, ההורים, שיכולים לבחור עבור עצמם ועבור ילדיהם בעוני (למה בעצם ללמוד כשאפשר פשוט לרבוץ מול הטלויזיה?), ועל החברה הנאורה להפעיל עליהם לחץ כדי לבחור אחרת. לזרוק עליהם כסף זה לא חינוכי, אלא רק משמר את הבעיה.
שוויון? כן, בהחלט. אני בעד לעזור לממן סטודנט אשר נמצא במצב עוני, אשר מטרת לימודיו היא יציאה ממעגל העוני - קרי לימוד לשם רכישת מקצוע. אני מוכן לממן דרך העלאת המיסים שאני משלם (תארי לך! אני סוציאליסט כמעט כמוך!) את התהליך החינוכי הזה, ואשמח לעזור למימון אדם אשר נאמר ילמד חשמלאות-רכב, בניין, מחשבים וכמובן (ובעיקר) הוראה וחינוך.
אני *לא* אהיה מוכן לממן באמצעות גמלה אדם עני, אשר בוחר נאמר ללמוד הסטוריה כסטודנט נצחי. למה לי לעודד אותו להשאר באקדמיה בנוחות במקום למצוא את מקומו בשוק העבודה, או ללמוד מקצוע שיפרנס אותו ואת ילדיו?
ואכן באותה דרך אני רואה את מימון האברכים - חינוך שלילי לפרזיטיות, שראוי לשרש.
כן - כך אני רואה את השוויון - שבירת חומות הבערות והפרזיטיות בכל מקום.
ואילו את, גב' גוז'נסקי, במקום ליצור תהליכים שיעזרו למוטט את החומות (תוך דאגה לדור ה"תפר"), את מעדיפה לשמר את הבעיה ואף להרחיב אותה למגזרים אחרים.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה