חדשות  דעות  מאמרים  תמר גוזנסקי
בג"ץ לא סופר את ילדי החרדים?
תמר גוז'נסקי
פורסם: 15.06.10, 16:46
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 245 תגובות ב-170 דיונים
31. יש הגיון רב בנאמר--יש להאזין כאן לתמר
א מ רול   (15.06.10)
דיברי הגיון מקבלים רף זכות לכשעצמם למרות שאני מתנגד נחרץ ומר לדרכה של הגב' גוזנסקי בכל שלל הנושאים הלאומים האחרים
32. מספיק
אהרון ,   הרצלעה   (15.06.10)
כל היום וכל הזמן שומעים כמה החרדים מסכנים-כאשר למעשה הם בעזרת עובדי האלילים שלהם רק רוצים ללמוד "תורה?" (התורה מצווה לעבוד שבוע ולנוח) התרוץ

"על גימלת האברכים הוחלט ב-1982 משום שהממשלה הייתה צריכה לתת תשובה למצב הכלכלי-חברתי קשה של משפחותיהם, שלא נכללו בחוק הבטחת הכנסה, הקובע שמי שלומד – משפחתו לא זכאית לגימלה. אותה גימלת אברכים מסתכמת (לפי חישוב שעשיתי) ב-1,025 שקלים לחודש – שהיא כשליש ממה שהייתה מקבלת משפחה עם שלושה ילדים ומעלה כהבטחת הכנסה." אינה סיבה מספיק לסבסד, נכון שאינם מוכנים לפסק אולם הם אף פעם לא יהיו מוכנים היות וטוב להם לקבל קצבאות

33. אכן תמוהות דרכי האל
(15.06.10)

ובמיוחד תמוה מהיכן מגיע ההבנה והעזרה לחרדים, משרידי הבולשביזם הסוציאליסטי בדמות הדינוזאור הניכחד תמר גוז'נסקי,

שהשתמטות מהצבא הציוני היא גם מצווה לפי דתה האתאיסטית.

 

34. האם את באמת חושבת כך?
בוזי   (15.06.10)

חשוב לזכור בשם השיוויון שלא מדובר בטעות ואי שליטה על הסוגרים, הילודה החרדית היא מצווה, קל יותר לשמור על קהילה ענייה ותלותית כלכלית מאשר על קהילה מבוססת ועצמאית שכל אחד פונה לדרכו.

מעניין לזכור שממוצע הילודה בארצות הנכר, שם החרדים הם אותם חרדים, נמוכה משמעותית מאשר בארץ הקודש, והסיבה היא כלכלית ולא שליטה על הסוגרים.

מאחר והסיבה לילודה היא גם כלכלית אזי ברור שהקהילה החרדית מנצלת את המצב לטובתה על חשבון אוכלוסיות אחרות במדינה.

מאחר ויש ניצול צריך להפסיק אותו.

עדיף לתרום לקהילה קונדומים וגלולות, זה יותר זול וישאיר להם זמן לחשוב ולהתקדם בחיים.

35. גבירתי, הפעם את טועה.
דורון ,   מזרח תיכון חדש   (15.06.10)
כאדם שמאד מעריך את דעותיך, אני סבור שאת טועה במקרה זה.
ראשית, כפי שציינו זאת היום יפה בחוגים החרדים, איפה בדיוק נמצא סטודנטים חילוניים, אשר שני בני הזוג אינם עובדים ולהם שלושה ילדים ומעלה? החיה הזו לא קיימת.
שנית, את שוכחת שאותם אברכים כבר מקבלים קצבה אחת מהכולל בו הם לומדים.
שלישית, והחשוב מכל, הלימודים של הסטודנטים מתקיימים (עבור כמעט כולם) על מנת להפוך לאנשים יצרניים, אשר בסופו של דבר ירוויחו את פת לחמם במו ידיהם. תלמידי הכולל אינם משתמשים בלימודיהם על מנת להפוך ליצרניים. נהפוך הוא. הם רק יוצאים משוק העבודה מתוך מטרה שלא לחזור אליו. מצבם אינו זמני כשל הסטודנטים.
הזכות לחיות בכבוד היא זכות בסיסית, אשר ממשלות ישראל לדורותיהן דרכו עליה פעמים רבות. עם זאת, קצבאות צריכות להנתן למי שבאמת אינו יכול לפרנס את עצמו מסיבות לגיטימיות. אי השתתפות בכוח העבודה מתוך בחירה אינה סיבה לגיטימית כלל ועיקר.
36. זכויות לממלאי חובות
ברכה ,   מלבס   (15.06.10)
37. ממש נכון וכל הכבוד לynet על
יריב   (15.06.10)
הפרסום
38. לא יתכן ולא מתקבל על הדעת
שלומי   (15.06.10)
שאדם יהיה סטודנט כל חייו ועל בסיס מעמדו
כסטודנט, ימנע מלעבוד ולהתפרנס.
על המדינה לקבוע בחוק, גיל מכסימלי
בו יוכר אדם כסטודנט וכזכאי לסיוע
כספי.
39. אי אפשר להצדיק פרזיטיות רק בגלל הילדים
אופיר לוי   (15.06.10)
זוגות רבים שוקלים אם להביא ילדים לפי יכולת כלכלית, למה הם צריכים לממן בכספי המיסים שלהם אנשים שלא אכפת להם?
באמת חבל על הילדים אך זו לא אשמת המדינה או אחריותה אלא אחריותם (או אי אחריותם) של ההורים!
אנחנו צריכים להיות מדינת רווחה אך לא מדינת סעד.
40. לא למדת... לתת כסף? אגורה לא. אוכל - כן. חינוך חינם - כן.
דודי ,   יפו   (15.06.10)
טיפולי שיניים חינם כן.
לא רוצים לפגוע בילדים? שילמדו לעצור לפני שהם עושים עוד אחד.
למה אני צריך לשלם?
כסף ? שילחו לעבוד.ֿ
רוצים לחיות כאן ? שילחו לצבא.
אם לא הם תמיד מוזמנים ללכת לברוקלין ולגלות איך אפשר גם להיות אברך וגם לעבוד בכבוד.
41. הפעם אני חולקת על דעתך.עבודה ולימודים וגידול ילדים
הבבלית ,   תל אביב -יפו   (15.06.10)
יכולים להיות במכלול של אזרחים מועילים לחברה ולמדינה. אני גידלתי ילדה, עבדתי ולמדתי. לעולם לא עלה על דעתי לבקש משהו מהמדינה. לצערי אף ביצעתי הפלה, כי ידעתי שאין לי אפשרות כלכלית לגדל לבד עוד ילד נוסף , אז בזמנו. )
.
גדל כאן דור של פרזיטים טפילים,שבשם לימוד תורה , והילודה ללא שום סייגים -אני משלמת ממיסיי). בורים ועם הארץ שלא תורמים במאומה. אז אם כך- שיינתנו הבטחות הכנסה לכל הסטודנטים שרובם שרתו את המדינה, ורובם מגדלים מספר הגיוני של ילדים ולוקחים אחריות לגבי חייהם. אם יינתן הדבר המבורך הזה- גם מי שבוחר ללמוד ולהיות אברך- נהדר.
42. תמר גוז'נסקי..
מתן ,   חולון   (15.06.10)
לוחמת זכויות האזרח,למיטב זכרוני המפלגה שלך התנגדה למתן קצבאות לחרדים ופעלה בהרבה מישורים להסיר אותן בשביל "שוויון זכויות".פתאום "זכויות האזרח" שלהם בראש מעינייך?
האם את רוצה קולות אלקטורליים?

YNET-לא לצנזר!חופש הביטוי!
43. תמר, מתגעגעים אליך ולפועלך
מתגעגעת   (15.06.10)
שובי אל הכנסת. אנחנו צריכים רוחות טובות שינשבו שם!
44. ומה איתנו הסטודנטים? נכון, אין לנו ילדים לפרנס אבל מצד שני
אני   (15.06.10)

גם אין אפשרות לעבוד כאשר לומדים לתואר.

לא ידעתי בכלל עם קיומה של הבטחת ההכנסה לחרדים, אבל למה אם אני לומדת לתואר לא מגיע לי את אותו דבר? ונעזוב את הויכוח האם תורה קודמת למדעים מדויקים או מדעי הרוח..

ושיסלחו לי חרדים וחילונים יחדיו- אם אין לך כסף לתמוך בילדים שלך פשוט אל תביא כאלה לעולם. מה הקטע להביא 8 ילדים (או אפילו 3 ילדים) ואז להתבכיין שאין לכם כסף לגדל אותם?

45. אם לא אמצא עבודה, האם המדינה תמשיך לשלם לי?
שי   (15.06.10)

יש המון אנשים שעובדים שנים רבים ומשלמים מיסים וביטוח לאומי.

אבל כשהגיל עולה, קשה וקשה יותר למצוא עבודה.

 

אז למה שהמדינה לא תשלם להם גם?

למה שאני לא אשב בבית ואצפה שהמדינה תשלם לי?

ויש עוד המוני אנשים שמגיע להם מסיבות אחרות

 

אז לא הבנתי מאיפה הגברת הנכבדה רוצה לפרנס את כל האנשים האלה 

46. הפסדת את כל הקרדיט שהיה לך אצלי
יובל   (15.06.10)

אני שירתתי בצבא שלוש שנים בחובה + שלוש שנים בקבע, עבדתי 4 שנים במקביל ללימודים לתואר בלי לקבל הבטחת הכנסה, עבדתי שלוש שנים נוספות, ואז פוטרתי. כשנגמרו לי דמי האבטלה, נאלצתי לחיות מהבטחת הכנסה של 1,000 שקל בחודש.

 

מה את עשית כדי שאני, שהשקיע בשירות צבאי, בלימודים, ובעבודה, בניגוד לאברכים הבטלנים שמשריצים ילדים נוכח העובדה שהם ונשותיהם מובטלים, אוכל לחיות בכבוד ?

47. לא צריך לתת תשובה למצבו הכלכלי של בטלן מבחירה
איציק   (15.06.10)

אחרי שירות צבאי מלא, תואר אקדמי, ומספר שנות עבודה, פוטרתי מהעבודה. כשנגמרו לי דמי האבטלה, הגעתי להבטחת הכנסה - למרות שהסכמתי לעבוד גם כמחסנאי ועובד כללי בנגריה ודחו אותי בגלל עודף כישורים.

 

ישבת ועשית חישוב כמה כסף צריך אדם כדי לשכור חדר, לשלם חשבונות חשמל + מים + טלפון (צריך להיות זמין למעסיקים פוטנציאליים) + ארנונה, ואוכל ?

 

האם ניסית לגרום לבט"ל לשלם לי, שלא ניסה להמנע מעבודה בכל דרך אפשרית, את הסכום הזה אחרי שנגמרו לי דמי האבטלה ?

48. והייתי מוסיף: עם אבטלה כזו, באמת צריך עובדים?
תודה לתמר   (15.06.10)
49. מוזר, אף אחד לא יתן לי קיצבה
(15.06.10)
למרות שאני לומדת 4 ימים בשבוע וכך זה ימשיך במשך שלוש שנים נוספות (סה"כ 4). נכון, אין לי ילדים, אז מדינת ישראל לא תיתן לי קיצבה כי ההורים שלי לא עניים, סתם פועלים, לכן הם יאלצו לממן אותי וגם אני עצמי אעבוד 4 משמרות בסופ"ש ובלילות, שלא לדבר על המגורים במעונות, כי מה לעשות המקום הכי טוב ללמוד בו נמצא 3.5 שעות נסיעה לכל כיוון מבית הורי.
כשאני אסיים ללמוד אקים משפחה ואפרנס בכבוד 2-3 ילדים או כמה שידי תהיה משגת, האברך שמקבל קצבה בזמן שאני והוריי עושים שמיניות באוויר כבר יהיה אבא לשמונה, וסבא לעוד לפחות 100 פרזיטים בעתיד.

זה הגיוני, נכון גברת גוז'נסקי? אז עדיף שהם ימשיכו להביא ילדים... כי מי רוצה לפגוע בילדים החלשים והחמודים של החרדים? אבל את הילד השלישי והרביעי שהחילונים לא מביאים בגלל המיסים המטורפים זה בסדר לספוג, נכון?
50. קודם שיכירו במדינה הזו ואז נחליט מה מגיע להם
פושקין ,   מתוק   (15.06.10)
51. אי אפשר לעודד חיים על חשבון המדינה
דואג לילדים   (15.06.10)
אני רואה עצמי כסוציאליסט אבל לא צריך לאפשר מטריה כלכלית לעניים בכל מחיר. מי שמצבו קשה צריך לעזור לו להשתקם ולהיות אזרח תורם במדינה. מי שלא מסוגל לעבוד, צריך לוודא שלא ימות מרעב.
אבל מי שמכניס את עצמו למצב של עוני עקב סירוב לעבוד, ועוד מוליד עוד ועוד ילדים שאין לו יכולת לפרנס הוא לתפיסתי פושע!
אסור לעודד אותו להתנהגות כלכלית פרועה, ואם אדם לא יכול לפרנס את ילדיו בכבוד משום שהוא מסרב ללכת לעבוד, לא צריך לתת לו כסף אלא שירותי הרווחה צריכים להוציא הילדים מחזקתו.
52. לסטודנטים אין ילדים כי להם אף אחד לא מבטיח כסף
.   (15.06.10)
יש לא מעט סטודנטים לתארים מתקדמים כמו הורי שכאשר שנולדו להם יותר ילדים משיכלו לממן בזמן הלימודים - הפסיקו ללמוד.
הורי למדו שניהם לתואר שני ועבדו, אבל כאשר נולד להם ילד 3, אימי הפסיקה ללמוד.
החרדים התרגלו למצב שאפשר לעשות ילדים וללמוד ועוד לא לעבוד(!!).
53. גוז'נסקי הרי לא תרגע עד שמדינת ישראל תחדל מלהתקיים,
ישראל ישראלי ,   חלם   (15.06.10)
או ע"י כיבוש צבאי של ערבים או ע"י כיבוש כלכלי של ערבים וחרדים.
האישה הזו היא סמל המזוכיזם הסמטרטוטי, הבוגדני והמתרפס. לא משנה בפני מי.
54. שילכו לעבוד
או לעזעזל   (15.06.10)
55. שכל ישר של אשה חכמה !!!
אורה ,   תל אביב   (15.06.10)
כמה חריג לקרא סתם שכל ישר מנותק משנאה ודעות קדומות,,,גוז'נסקי את חסרה לי בכנסת....
56. הכה בכל מה שיכול לנגח את המדינה
Tיורם   (15.06.10)

גוז'נסקי עוכרת ישראל,  המנצלת הזדמנות להכות לשם הכאה, שונאת את המדינה ולדעתה כל דבר כשר כדי לנגח את אושיות המדינה, פעם זה בסיוע ערבים ועכשיו בסיוע האברכים.

גוז'נסקי שואלת במאמרה :-"כיצד יחיו להבא הילדים במשפחות שמהן קיצצו את גימלת האברכים"? גבירתי, התשובה המתבקשת היא - שיצאו לעבוד וירוויחו את לחמם! ושלא יחיו כפרזיטים וכעלוקות על גב החילוניים .

57. שאבא של הילדים האלו יצא לעבודה...
(15.06.10)
בזיעת אפיך תאכל לחם......
58. נאמנה לדרכה
(15.06.10)
אכן ,נאמנה לדרכה ביושר ובהגינות,אינה סוטה מכביש הסרגל גם כאשר הנוסעים סביבה ,שונים ובעלי השקפה שונה
59. אין יותר קומוניזם
שוקי   (15.06.10)
בשביל כסף צריך לעבוד.
מי שלא רוצה שיחפש פריארים שיממנו אותו בתרומות.
למה שאנשים נורמלים יחכו עד גיל 30+ להקים משפחה רק בכלל שהם צריכים לממן במיסים אנשים שמקימים משפחות מולידים ילדים והולכים ללמוד.
רק מי שבאמת לא יכול לעבוד, צריך להיות ממומן על ידי הציבור.
60. גב' גוזנסקי היקרה. רק שאלה אחת. והיכן אחריות ההורים כלפי
אזרח מן השורה   (16.06.10)
הילדים שהם מולידים ללא מעצור משום קיום פרו ורבו ומלאו את הארץ. האם אין זאת חובת ההורים לחשוב כמה ילדים יש ביכולתם לפרנס. גב' גוזנסקי, האנשים האלו מייצרים  דור עוני על דור עוני. אני מכבד אותך מאד כנושאת דגל חברתי לא מפלגתי. אני מאמין שלא שם את ליבך לנקודת אחריות הורים על גידול ילדיהם.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה