רכב  משפט וצרכנות
מה משתלם יותר: גז, בנזין, דיזל או היברידי?
בני ברק
פורסם: 01.07.10, 11:36
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 151 תגובות ב-104 דיונים
31. נקודה מאוד חשובה
רון   (01.07.10)

בדיקה פשוטה אצל רב יבואני הרכב הייתה מלמד שהרכבת מערכת גפ"מ (גז) מבטלת את אחריות היבואן על מערכות ההנעה !!!

 

בני ברק, נראה לי שזה נתון חשוב שצריך להכתב, במיוחד שאתה משווה מול רכב היברידי חדש

32. הדו"ח הזה הוא קשקוש אחד גדול
O ,   באר שבע   (01.07.10)

לא לקחו בחשבון שרכב דיזל צורך חצי מצריכת הדלק של רכב בנזין דומה, בזמן שיתר ההוצאות הקבועות זהות, ומחיר הדלקים דומה.

המסקנה: רכב דיזל חסכוני יותר החל מהמטר הראשון.

33. שטח תא מטען
כתבה אידיוטית   (04.07.10)
הכנסת מיכל הגז לתא המטען גוזלת את רוב שטחו. מי שצריך את הרכב גם לנסיעות משפחתיות לא יכול להכניס מערכת כזו לרכבו.
34. עברתי מסולר לודקה תשמעו גם מהיר וגם זול
קובי ,   ת״א   (03.07.10)

נשלח מאייפון שלי
35. הצחקתם אותי..תקראו
הרשלה מאוסטרופולי ,   חלם   (02.07.10)

לכל החוכמולוגים שאומרים :"פה זה זול או פה זה זול"..תשמעו סיפור ששמעתי מקצין תידלוק שיצא לפנסיה מוקדמת מצה"ל,הוא אמר לי:"הרי לצהל/משרד הביטחון יש מאגרי דלק שעומדים כמה שנים ואחרי תקופה של 3-5 שנים(בערך אני לא זוכר) צריך להחליף את הדלק שבמאגר..כי התרכובת הכימית של הסולר לא מתפקדת (שרשרת הקשר הכימי נישברת אחרי זמן שהוא לא מנוצל)כמו שהיא היתה וזה יכול לגרום נזק למנועים של צהל..לכן הם מוציאים עשרות אלפי ליטרים למיכרז..ומי קונה אותם???יש אירגון של מובילי דלק שמוכרים את הדלק המקולקל הזה..במחיר של 20-50 א"ג לליטר..לכל התחנות "הפירטיות"..שמוכרות לכן דלק בזול..הן מערבבות אותו עם הדלק החוקי שהן קנו מהמדינה..ואז נוצר סולר שחצי מתפקד טוב..וחצי שגורם נזקים למנוע..ועוד לא קם המכונאי שיוכל להבחין בתקלה הזאת של :"מנוע גמור" כתוצאה מדלק מעורבב..אז שאתם אומרים כאן זול או כאן זול ואתם ממלאים בקביעות בתחנה הזולה הזאת...אין דלק בחינם!!!תיזהרו שהאוטו שלכם או:לא ימשוך,לא יסחוב,יתחיל לעשן,יאכל הרבה דלק,..זה הרי ברור שדלחק צריך להיות נקי ואז המנוע ימשוך שנים...אבל לא במדינת הקומבינטורים..אני רק הזהרתי אתכם

ולכל אלה שמגבים או שהם לא יודעים או שהם לא מבינים..אני כתבתי דברי אמת...תבדקו את המכרזים של הדלק:מי קנה,כמה שילם,למי הוא מוכר את הדלק הזה???.הרי  לא ראיתם שהוא קנה את זה וחילק חינם...נכון??

36. הכתבה בחסות תשובה ובניו על האש!!!
משה   (02.07.10)
37. נראה שקרטל החליט המחירעים אלו...
מירון ,   עכו   (02.07.10)
38. אז שלא יעבדו עליכם
גננרל דיזל ,   מרכז   (01.07.10)
בשורה התחתונה דיזל הכי שווה כפי שאחד המגיבים אמר מי קונה סולר ביותר
מ5.8 ₪ בממוצע כנראה שהעיתונאים או החוקרים לא משתמש בסולר החיסכון באחזקה שוטפת בלאי נמוך מיעוט תקלות במיוחד במנועים האירופאים ובמיחד לברי המזל שיש להם גיר ידני אמיתי והכי נחמד זה המומנט האדיר ותחושת הכח במנועי הטורבו דיזל!!! משום מה יש איזו מגמה שאיני מבין אם זה כלכלני האוצר או אחרים או איזה לובי שמדכא את הציבור ומטעה אותו לגבי הדיזל שצורך כ 25% פחות למרות עלית המחיר ברוב התחנות פחות. מ6 ₪ והרבה יותר מענג לנהיגה
אז שלא יעבדו אליכם!!!
נשלח מאייפון שלי
39. באוסטרליה המדינה מסבסדת התקנה של מערכת LPG=גז
אסף   (02.07.10)

כך שעלות אין ומותר לחנות בכול מקום כמובן.

מה שכן גם פה הגז יקר יותר מהבנזין.

רכבי דיזל דיי נדירים באוסטרליה רק בשנה שנתיים האחרונות התחילו יותר רכבים להגיע עם מנועים אילו ,רק רכבי שטח ורכבי פאר בלבד.

40. בסיס הנתונים שגוי
מריץ יושר   (02.07.10)

אני מתדלק בסולר ב-5.68עד 5.82 ש"ח. בדוק!

אז בין 7.28 ש"ח ל-5.8 = 1.5 ש"ח X 70 ליטר מיכל, זה נשמע מופרך אסל חיסכון של 100 ש"ח +.

תכפילו ... ויוצא שסולר הכי משתלם...

41. להלן תחנות זולות בסולר.
מריץ יושר   (02.07.10)

פ"ת בלינסון פחות מ-5.7 , מזומן או כרטיס אשראי.

קרליבך ת"א- הכי זול בתוך העיר במזומן כ-5.8.

גבעת ברנר צמוד לבית חלומותי ,ליד צומת בילו 5.82 מזומן.

כביש גישה לנמל אשדוד , פינת רחוב הרצל 5.82-5.88 ש"ח.

וכו' וכו'

42. ההפרש במחיר נובע מתוספת מים לדיזל
אין הנחות חינם   (01.07.10)

 

43. בקיצור אני נשאר עם הקטנוע שלי
דור   (02.07.10)
44. מי שעושה קילומטראז' גבוה, נוסע מחוץ לעיר
היברידית לא מעניינת   (01.07.10)
45. 21.7 ק"מ עם ליטר סולר ב6 ש"ח כל ליטר...
משה ,   דרום   (01.07.10)

אני מכיר סוסך שמטפל ברכב בנזין ... שאם תעשו חישוב החזקת רכב 17000 ק"מ עם תחזוקה במוסך הזה... תגיעו משהו כמו 4-5 אלף ש"ח לחודש....גם אם הבנזין יהיה חינם !!!

 

בקיצור... הכל תלוי איך מחשבים :) !!!

46. אי אפשר לחנות אוטוגז בחניון
יאיא76   (01.07.10)

גז מה גז? בכלל אי אפשר להכנס לחצי הקניונים עם אוטו בגז, אז מה איפה זה בתחשיב רכב? אה?! לך תסביר לאישה שאתה חונה בחוץ בגשם כי אתה על גז? ואיפה מתדלקים בכלל ת'אוטו הזה- במשאית של אמישראגז?

 

47. נתוני אמת על הנעה בגז
גלעד   (01.07.10)

אני נוסע על גז כ-5 שנים. אין בעיות שימון שסתומים (למס' 3) אם מתקינים את מערכת השימון בעלות של 100 ש'ח ל- 10,000 ק'מ.

צריכת הגז גדולה בכ- 5% מצריכת הבנזין וזה שולי. מחיר ליטר גז כיום 3.20 ש'ח, ז.א. חצי ממחיר הבנזין!  בנסיעה של 30,000 ק'מ לשנה, שולמה ההשקעה ב 10 חודשים.

 חב' היונדאי  וקיה מכירות בהתקנת מערכת הגז אם נעשתה אצל מתקין מוכר ולא חאפר, ולא מבטלת את אחריות החברה למנוע. 

כיום יש כבר הרבה תחנות תדלוק, מהצפון ועד אילת, וההסבה כדאית מאוד.

48. תנו להם להמשיך לחיות באשליות
האזרח י'   (02.07.10)
אנחנו בינתיים נהנה כשנקנה רכבי דיזל יד שניה משנתונים מתקדמים במחיר של יפנית בת 15 נהנה מצריכת דלק נמוכה ונקנה סולר במחיר זול יותר משל הבנזין תנו להם לקנות את ה-1.6 אוטומט ה"משתלם" יותר את ההיברידי שברגע שצרכים להחליף לו מצברים כל החיסכון בדלק לא שווה שלא לדבר על הזיהום שהמצברים יוצרים המתחרה היחיד לסולר הוא הגז אבל שם אין תקן וכל חאפר מתקין מה שהוא רוצה. המיכל המכוער שתופס כמעט את כל תא המטען איסור על חניה בחניונים תת קרקעיים מה גם שצריכת ק"ג גז לק"מ היא רבה יותר וכמובן משרד האוצר שאורב לכל שקל שיש לנו בכיס ועומד להעלות את מחירי הגז לתחבורה אז כל מי שנוסע ברכב דיזל מודרני חסכוני וזול לתחזוקה מצאתם אוצר. תשתקו. אנשים יתחילו עוד לקנות דיזל המחירים יעלו ואז משרד האוצר יבין שמישהו כאן חלילה הצליח למצוא כלי תחבורה שלא שוחט אותו כלכלית וישר ימסה אותו באיזה מיסוי ירוק ואידיוטי ויהפוך את כל העיניין ללא כדאי אז תהנו בשקט ותנו לאחרים להיות מוזנים מסקרים חסרי בסיס מציאותי
49. האם מידע מלא נמסרבכתבה
יעקב ,   ראשלצ   (02.07.10)

איני משוכנע.

 

עניין המיסוי על הרכב-רכב דיזל מופלה על ידי האוצר-בניגוד לקיים באירופה. שם 75% מכלי הרכב הם דיזלים, ופה פחות מ-10%.

 

זאת למרות שמנועי דיזל יותר חסכונים, ומנועי דיזל יורו 4 מזהמים באופן מובהק פחות מכל רכב בנזין והיברידי בנזין.

 

המחיר הנכון להשוואה למשק הלאומי הוא המחיר היחסי של הבנזין ביחס לסולר בשער בתי הזיקוק לפי הפורמולה הקיימת. אם אכן מנועדיזל חסכוני וצורך פחות ליטרים ממנוע בנזין, נניח 15%-25%, אין ספק שהאוצר טועה, ישראל משלמת הרבה לחינם-באופן הסותר את המדיניות בעניין בארצות אירופה.

מחיר הסולר גבוה ממחיר הבנזין אבל לא בשיעורים האלה. 

 

לעניין מחיר הגז- המיסוי על גז לרכב הוא בינתיים נמוך...

 

ולעניין הרכב החשמלי-מי יתקע לנו שהאוצר לא יטיל מס על חשמל להטענת המצברים של בטרפלייס אם ייבאו הרבה רכבי חשמליים- הפתרון הזה נכון במדינות שבהן מופק חשמל מאנרגיה תחליפית ולא כמו אצלנו.

 

הפתרון המיטבי, בין הפתרונות הנהוגים קונבנציונלית היום, הוא כנראה בינתיים היברידי דיזל. אני מקווה שזה בדרך.

50. יצאתה כפית
אלמוג ,   ראשלצ   (03.07.10)
שברתה את כול המיתוס שחשבתי שאתה מבין לך תעשה שעורי בית (דיזל אכי זול)יש לי גם וגם 10 שנים אין מה להשוות
51. מחיר סולר בפז תל ברוך 5.85 ובפ"ת 5.92
עדי הרצליה ,   הרצליה   (01.07.10)
52. מתי נקרא כתבה התומכת בדיזל?
אזרח   (03.07.10)

לא בישראל.

תמיד החישובים של הכותבים שגויים ותמיד הם מקבילים (באופן תמוהה מאד) למדיניות הממשל בישראל.

מה קורה באירופה? מה חושבים באמת עשרות אלפי בעלי רכבי הדיזל בישראל? אינו נחשב.

רק לקרוא את הטוקבקים ולהתרשם מדלילות חכמת הכותב.

ונקודה נוספת. שמעתם על ריבוי תאונות המשאיות?  שמעתם על שכר נהגי המשאיות הנמוך, זה שגורם להם לעבוד שעות חריגות ולעבור על החוק כדי לשרוד?

ושמעתם על הקשר הישיר בין רוחיות הפעלת המשאית והתאונות שהן גורמות?

יגידו יש החזר מס על סולר למשתמשים כבדים. ההחזר מהמחיר המכסימלי שהוא כמעט כפליים מהבנזין. כך שעדיין מחיר הסולר היקר מסדר הכנסה נאה למדינה ולמפיקים ובמחיר קטילת אזרחים פשוטים... 

למה ?

53. לי נראה שבכי משתלם ,שהכולרות יורידו את מס
ר   (04.07.10)
העושק על הדלק
54. הסבתי לגז ועשיתי נזקים חמורים למנוע עד שמכרתי רכב בחצי מחיר
(03.07.10)

גז עושה נזקים חמורים.

מעבר לריצות לשם התקנה שזה מכון הרישוי מכון התקנים מוסך לשם התקנה עצמה ועוד כיולים וכיוונים שונים

לא ניתן להחנות בחניה תת קרקעית

כל תיקון הכי קטן במוסך שלא קשור למערכת הגז עצמה מקבל סירוב מרוב המוסכים

בארץ פוחדים לתקן מכוניות גז .

ימי עבודה רבים נשרפים על זה.

צריכת הגז לק"מ גבוה יותר מצריכת הדלק לק"מ.

הרכב לפעמים מקרטע ושאתה הולך למתקין הגז הוא אומר, "הכל תקין תבדוק את מערכת הדלק"

שאתה כבר מוצא מוסך רגיל שמוכן לבדוק את מערכת הדלק שלך הוא מייד קובע בנחרצות,"אין בעיה במערכת דלק אלה במערכת גז".

וחוזר חלילה.

מעגל כזה שיוכול להוציא אותך מדעתך.

עלויות ההתקנה גבוהות.

טיפולים די יקרים.

תופס את רוב תא המטען של הרכב.

משאבות הדלק ברכב מוסב לגז כמעט תמיד נסרפות כי הן עובדות על רייק.

יש עוד המון בעיות.

לסיום אני אומר מניסיון אישי ,"קצת יותר זול בכסף שלא שווה את כל עוגמות הנפש והריצות שניגרמות סביב נושא זה.

שאין על רכב אחריות ממקום אחד והוא מתחלק ל2 אז תמיד זה יאשים את זה

בקיצור

רכב כלאייים (חיב להיות מחובר גם למערכת דלק במקביל לגז)שלא ממש הותאמ ולא ממש הצליח.

נ.ב. גם הוצאות דלק רגיל יש ברכב הזה הרי את כל ההנעות אנו מבצעים בדלק ורק שהרכב מתחמם הוא עובר לגז.חשוב להבין שהרכב קר צריכת הדלק שלו גבוה כי התערובת עשירה יותר  אז מתבזבז די הרבה דלק בנוסף לגז.

 

55. זה לא משנה, האוצר ישדוד אותך גם אם תיסע על מים.
הנהג הישראלי הוא ,   הפרה החולבת של האוצר   (03.07.10)
56. תוך שנה-שנתיים מתחיל להיכנס רכב חשמלי
מי שלא חייב ,   שיחכה.   (01.07.10)
57. מה משתלם יותר
nello ,   חדרה   (02.07.10)
היה רצוי שתבדקו שוב את הנתונים שהצגתם לאור תגובות הגולשים שרובם נכונות.
58. האם אפשר להבין מחוסר ההשוואה שחשמלית לא כדאי בכלל?
(03.07.10)
59. חפיך אחי גם ככה אני מטפל אצל הערבים..
ישראל   (01.07.10)
הכי טוב שם, מחירים הרבה פחות מהמוסך מורשה ובלי הרבה פוזה..
60. מחכה ליום שבו הטרנטות עם הרעש יחזרו!!!
זאב   (01.07.10)
מחכה כל כך ליום שהטרנטות יחזרו, עם ההגה הקשה הזה והרעש של המנוע...

בתאכלס מה שהיה פעם הכי טוב מבחינת אמינות.. הכל היה מכני, שום כלום אלקטרוני..

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה