רכב  משפט וצרכנות
מה משתלם יותר: גז, בנזין, דיזל או היברידי?
בני ברק
פורסם: 01.07.10, 11:36
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 151 תגובות ב-104 דיונים
61. תחשיב מגמתי, האמנם?
רונן   (01.07.10)

אף אחד לא קונה סולר במחיר של 7.2 ש"ח.

רכב עם מנוע סולר צורך בממוצע 20% פחות דלק,

נניח שיש מי שמשלם 7.2 ש"ח לליטר אזי עדיין עלות הנסיעה לק"מ דלק שווה למחיר הנסיעה עם מנוע בנזין.

מנוע סולר ממוצע דורש פחות טיפולים ממנוע בנזין לק"מ נסיעה.

מי שערך את הדו"ח ביקש לחזק את הרצון של הממשלה להמשיך ולשרוף בנזין מזהם על פני מנועים חסכוניים ולא מזהמים.

מאחורי הכל עומדים יבואני הרכב במיוחד היפנים והאמריקאים שאין להם צי רכב ממונע סולר, חייב להיות שיוויון גם עם הוא על גב הציבור וטובת הכלל.  

62. יש לי גז וזה עולה לי חצי חינם
השופט   (02.07.10)
63. נקודה חשובה נוספת
מלמלן   (01.07.10)

רכב אשר הוסב לגז .במידה שיגיע למוסך מכל סיבה שהיא.ולמוסך אין תא יעודי לטיפול ברכבי גז ואישור לטיפולממשרד התחבורה.יוכל להכנס למוסך רק במידה וישאב את כל הגז מרכבו במקום מאושר ויביא על כך אישור.

אני כעובד בענף לא מכיר הרבה מוסכים שיש להם תאים יעודים כאילו.עקב חוסר כדאיות כלכלית.

הצורך לשאוב את הגז .גורם לטרטור של בעל הרכב.

גם יש לצין שרכב הפועל על גז.אסור לו לחנות במקומות סגורים.

לא כל המכוניות מתאימות להסבה.יש מקרים שהסבה גרמה לנזקים למנוע.

 

64. סולר זול
יוסי ,   אשדוד   (03.07.10)
בסונול ראש העין 5.70
בסד״ש אשדוד 5.79
נשלח מאייפון שלי
65. סקודה סופרה דיזל חסכוניתן
יוסי ,   רדוד   (03.07.10)
לי יש סקודה סופרב דיזל
צריכת דלק ממוצעת 18/1
מחוץ לעיר 19.5/1
נשלח מאייפון שלי
66. מעכת הגז מאוד כבדה והיא הורסת את הרכב.
אסף ,   ירושלים   (04.07.10)

מניסיון מערכת הגז מאוד כבדה,

והרכבים היום לא מתאימים לסחוב משקל כזה באופן קבוע,

לכן אחרי כמה זמן צריך להחליף את כל מערכת הקפיצים ושאר הדברים שמחזיקים את האוטו. ולא לדבר על צמיגים שהוחלפו כל כמה זמן.

החלפת כל הקפיצים ושאר החיזוקים עלו קרוב ל - 20,000 ש"ח.

כמו גם בלאי האוטו יותר גבוה. מה שמוריד את ערך המכירה.

לפי חישוב שעשינו אחרי שלוש שנים עם מערכת גז, 

רק מי שנוסע יותר מ - 35,000 אלף בשנה כדאי לו לבצע החלפה.  

67. תמשיכו לברבר ואני אמשיך לשלם 0.30 ל ק"מ - על גז
שמואל הנביא   (03.07.10)
68. זהירות בור לפניך!
אביס   (03.07.10)

כשהמדינה הכריזה על "הטבה" מיוחדת אי שם בשנות 1997 שגם רכבים פרטיים יוכלו לנוע מעתה עם מנועי דיזל אני הראשון שרצתי לקנות. הסולר היה אז 0.85 אג' לליטר. היתה התנפלות היסטרית של הציבור. אמנם היתה אגרת רישוי מטורפת של 4,500 ש"ח לשנה, אבל עדיין זה היה כיף לא נורמלי לנסוע שבוע שלם על מיכל סולר ב-30 ש"ח. אבל מדינת ישראל כמו מדינת ישראל לא טוב לה כשטוב לציבור.

 

והשאר כבר ידוע. תוך מס' שנים כשהיו מספיק רכבי סולר שנעו על כבישי ישראל והמצב כבר היה בלתי הפיך הממשלה התחילה לסנדל את המס על הסולר והוא הגיע למחיר אסטרונומי.

 

אז אתם באמת מצפים שהציבור ילך ויאמין לממשלה הזאת בעניין המס על הגז. הרי גם אם הם התחייבו הם יכולים למצוא מיליון סיבות לבטל את ההתחייבות הזאת באופן חוקי.

 

בגלל אותו חוסר האמון בדיוק הציבור לא מתקין מערכות סולאריות על הגגות. כבעל חברה להתקנות מערכות סולאריות אני שומע שוב ושוב מלקוחות את סיבת הסירוב (המאוד מוצדקת לטעמי) הקבועה. "עזוב אותך, היום אני אתקין מערכות ל-20 שנה ובעוד מס' שנים כשיהיו הרבה גגות בארץ בטח הממשלה תטיל מס גגות שיהפוך את העסק לנפילה כלכלית. אז שאני אממן אותם?"

 

בקיצור הממשלה שלנו היא שקרנית, לא אמינה ולא יציבה והיא רכשה את התואר האלו ביושר. ואם יש איזשהוא מושג כזה שנקרא "הישראלי המכוער" הרי הוא תולדה ישירה של מדיניות השקר של הממשלה.

69. ומה שכחנו? את עלות הרכב ההיברידי ביחס למקביל בנזין.
אחד שבדק   (02.07.10)
כך שאם חוסכים 100-200 ש"ח בחודש, צריך יותר מ-10 שנים להחזיר את ההוצאה.
70. מישהו יכול להסביר לי למה 42,834 אם הסולר יקר יותר מבנזין?
(02.07.10)
71. גז ==מאד חסכוני.
אבישחר ,   צפון   (01.07.10)

א. הודעה של יבואן  לבעל הרכב כי יבטל את האחריות באם תותקן במכונית

מערכת גז==אינה נכונה ואין לה תוקף חוקי.

מערכת הגז אינה גורמת לתקלות במנוע או במכללים אחרים של הרכב.

אין מצב שבשל השימוש בגז," המנוע יסדק" כעבור 100.000 ק'מ "כפי שכתב כאן מישהו. בעולם נוסעות אלפי מכוניות המונעות בגז.{פרטיות ,משאיות ואוטובוסים }.

יצרנים וגם ,יבואנים בישראל מוכרים מכוניות  בנזין חדשות המוסבות לגז.

אין מצב שהמכונית לא יכולה להמשיך לנוע .כשאוזל הגז ,המנוע עובר לעבוד על בנזין.

היתה ברשותי מכונית מוסבת לגז. האחזקה נמוכה יותר ממכונית בעלת מנוע בנזין ,ודומה למכונית דיזל.

 

חסרונות ההסבה לגז": מיכל הגזתופס שטח ניכר מתא המטען. הגבלות כניסה לחניונים.פיזור לא מספיק של תחנות תידלוק בגז.טיפולים תקופתיים--לא בכל מוסך יסכימו לטפל במכונית המוסבת{זקוקים לרשיון ולציוד מיוחד ותיקני }.

 

החסרון הגדול--החשש שרשויות המס יעלו את מחיר הגז. זה הגורם העיקרי שהענף הזה מדשדש ואינו תופס תאוצה.

 

אני מניח כי עורכי התחשיבים להניח כי  קבעו  מראש כי  בסיס המחירים {לסולר ,בנזין ולגז}יהיו המחירים הרשמיים ולא מחירים שלאחר הנחות.

נכון שנהגו כך ,כי כידוע הנחות ניתנות גם על בנזין וגזולא רק על סולר ,למרות שבסולר ההנחות גדולות בהרבה.

 

מנסיוני האישי,כמי שהיו ברשותו מכוניות דיזל ,בנזין ומוסבות לגזני מדרג את המכוניות כך :

 

החסכונית ביותר ,מכונית בעלת מנוע דיזל {סולר }.

סמוך לה בדרגת החסכון --מכונית בנזין המוסבת לגז.

במקום השלישי ,מכוניות היברידיות { בעלות מנוע בנזין משולב במנוע חשמל }

חסכון ניכר במכונית שעיקר נסיעתה בעיר.

 

ובמקום האחרון == מרבית המכונית בעלת מנוע בנזין.

 

גם כאן ,ליבואנים מסוימים מכוניות חסכוניות מאד המצוידות  במנועי בנזין מתקמים.

 

והכי חשוב ,סעו בתבונה ובזהירות וחזרו לבתיכם בשלום.

 

שבת שלום לכולכם

72. איזה בולשיט
m   (01.07.10)
ההפרשים בעלויות כל כך קטנות שבכלל לא ברור על מה יש לדון פה בכלל...השיקול לבחירת רכב שאינו מונע בבנזין, בגלל עלויות תפעול ואחזקה, יכול להיות אולי במקום רביעי בסדר שיקולי ההעדפה...
73. רק רכב חשמלי !
יוסי ,   BetterPlace   (01.07.10)
74. הסיבה שאין מעבר המוני לגז היא שאין איפה למלא גז!!!
פיסיקאי משועמם   (01.07.10)
איפה בכלל יש תחנות שממלאות בגז? בתאילנד יש תחנות גז בכל פינה וכל הרכבים במדינה עובדים על גז עובדה!
75. מי הזמין את ה"תחשיב" הזה?
מוריס   (03.07.10)

ואולי נתחיל מהעובדות:

  בואו נעשה חשבון פשוט ביחד: על פי תחשיב זה הרכב נוסע 1416 ק"מ בחודש.

עד כמה שאני מכיר מכוניות בנזין, צריכת דלק של המשפחתית נפוצה תנוע סביב ה 1 ל 10 בעל מכונית בנזין ישלם 917 ש"ח לחודש ע"פ 6.48 לליטר. מהתגובות כאן (וגם מהמציאות המשתקפת משוק הרכב האירופאי המעדיפה נכון להיום את הדיזל...) עולה כי צריכה של רכב דיזל היא סביב 1:15 . אם ליטר הסולר הדימיוני של מבצעי התחשיב עולה 7.26 בעל רכב זה ישלם 685 ש"ח לחודש פער של 36%. המציאות היא שכל מי שממלא סולר יודע שמחירו של הסולר קטן בכחצי ש"ח ממחיר ליטר בנזין (סביב 6 ש"ח - אם הבנזין 6.48 ונתון זה ואף נמוך ממנו משתקף בתגובות כאן). כך שהמחיר בפעל הוא  566 ש"ח לחודש לרכב דיזל.בשנה מדובר על פער של 40% במחיר לטובת הדיזל.

וע"מ שיהיה ברור, העלות השנתית :11004 ש"ח לרכב בנזין,  6792 ש"ח לרכב סולר פער של 4212 ש"ח. 

בתור בעליו של רכב דיזל (ולאורך השנים 4 כאלו) -

1. אין הבדל במחירי האגרה.

2. אין הבדל משמעותי במחירי הטיפולים (והחזקתי גם רכב בנזין!) בטח לא הבדל של 4212 ש"ח שנתי.

מאיפא לכל השדים והרוחות ה"תחשיב" הזה צמח???????????????????ב- 42,832 ק"מ לשנה (בו לפי תחשיב זה יש כדאיות לדיזל) הפער עומד על 10,624 ש"ח!

אלי שאולי מ YNET כתב כתבה על גז ב 2003 ובה נכתב בהקשר של התקנת גז על רכב בנזין"הבדל מקובל בעולם של 15% עד 20% פחות קילומטרים לליטר בשימוש בגז, לעומת בנזין."(http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2465616,00.html).

אם נניח בצד את מחיר התקנת הגז (9000 ש"ח שהיא מחצית מההפרש בין המחיר של מנוע דיזל למנוע בנזין בערך), את אובדן הנפח בתא המטען, את חוסר היכולת לחנות בחניונים לא מאווררים , את אובדן האחריות של היבואן , מיעוט תחנות התדלוק ונשאר רק עם מחיר הדלק, הפער בין גז לסולר לרכב שעושה 17000 ק"מ זניח.( 8.3 ל/ק"מ, 3.25 ש"ח/ליטר  - 6800 ש"ח לשנה) .

בני ברק שהוא עתונאי מוערך שגה כאן שלא הסביר מהיכן הנתונים!!!

די אם נביט במחיר ליטר סולר ב"תחשיב" כדי שנבין שיש כאן טעויות מהותיות.

בני, אנא הסבר לנו. נראה כי זה מטעה את ציבור הנהגים.

76. מעניין מי הזמין את הכתבה? תחשבו על זה.....
סקרן   (01.07.10)
77. רק קחו בחשבון שחברות הביטוח מסרבות לבטח בתעריף רגיל רכב גז
שמוליק ,   כפר סבא   (01.07.10)

התעריף בביטוח המקיף הוא כמעט כפול לרכב המונע בגז

ויש גם חברות ביטוח שמסרבות כלל לבטח גם בפרמיה גבוה(בלשונם:ללא בבית ספרנו).

טענתם היא שרכב כזה שנכנס למוסך עקב טיפול פח לאחר תאונה, שום פחח שעובד עם להביור,דיסק או כל מכשיר שמייצר ניצוצות לא יסכים לעבוד על הרכב שמערכת גז מותקנת בו.

הפתרון הוא פירוק מערכת הגז ובסיום התיקון הרכבתה מחדש.(עוד שעות עבודה)

מוסכי הפחחות יצטרכו להחזיק איש שמבין במערכת (עוד משכורת) ולאחר שהוא מרכיב את המערכת מחדש מי מבטיח למוסך שבעל הרכב לא יטען שהמערכת הורכבה לא נכון או נפגמה במהלך הפירוק וההרכבה.

קחו זאת בחשבון.

 

78. בזמן תאונה, גיץ' קטן והאוטו יחד איתך מתפוצץ.
TM   (03.07.10)
אז מ זה שווה ?
79. למה חצי חצי בגז? אני נוסע רק על גז.
דוד   (01.07.10)
את עלות המערכת החזרתי כבר בשנה הראשונה (7500 ולא9000) אני נוסע למעלה מ1400ק"מ בחודש ולא מגיע אפילו ל500 ש"ח בהוצאות גז שלא לדבר על כך שכשאני עושה טיפול לרכב השמן יוצא ממש נקי
80. אין כמו גז, ממלא ליטר ב3.2, לא מזהם,שומר על
דני   (03.07.10)
המנוע (בעירה נקייה-השמן יוצא כמעט נקי בטיפולים, יצא חוק חדש שחניונים צרכים להיות מאווררים כך שאין בעיה להחנות בתת קרקעי, לוקח 10 דק' להעביר את המערכת מרכב לרכב.... אני נוסע כל חודש 1500 ק"מ לפחות ולא מגיע ל500 ש"ח בגז. מאוד מרוצה .ד"א באירופה נוסעות למעלה מ30 מיליון מכוניות על גז.ממליץ בחום ולא אין לי אינטרס ,אדם פרטי שנוסע על c4 עם גז
81. למגיבים- כל הנתונים נלקחו בחשבון אתם החובבנים
אמנון   (02.07.10)
כמי שקורא מדי פעם בפעם את הפרסומים של חברת חשב, עולה כי הבדיקות שלהם מקצועיות לחלוטין. מצחיק אותי שישראלים חובבנים טוענים כנגד מומחים בתחום. כל הנתונים כמובן שוקללו לרבות מחירי העלות היקרים יותר של רכבים היברידיים ודיזל לעומת רכבי בנזין. בין היתר צריכת הדלק הממוצעת של המנועים וכן גם צריכת מנועי הדיזל הנמוכה יותר שוקללה. לגבי מחיר הסולר- נלקח מחיר סולר ממוצע ולא מחיר נמוך יותר או גבוה יותר שנמכר בתחנת דלק  זו או אחרת. לגבי רכב היברידי- שוקללה נסיעה משולבת עירונית ובינעירונית וכמובן ידוע כי היתרון של רכב היברידי בצריכת דלק הוא בעיקר בעיר. לכן מי שנוסע יותר בעיר או מחוץ לעיר שיעשה התאמות לחישוב. ולגבי הגז- ישנם מספר דגמי רכב ספיציפיים שמערכת הגז גרמה לבעיות מסוימות במנועיהם. ניתן להתייעץ עם מתקיני הגז. לגבי נושא אחריות היצרן- ביטול האחריות גורף  אצל כל היבואנים, חוץ מדגם אחד ויחיד- סובארו B3, למרות שכאמור בפועל במרבית המקרים אין בעיות. לגבי בעלים של דגמי רכבים משנתונים לאחר אחריות יצרן שלא ידועים כסובלים מבעיות מערכת הגז- אחריות היצרן כבר לא רלוונטית. בשורה תחתונה כאמור מערכת הגז היא החסכונית ביותר והדיזל כבר ממש לא כדאי.
82. תיזהרו גז
פליקס ,   חדרה   (01.07.10)

שנה נסעתי על גז במזדה 3 . הכל יפה,באמת חיסכון.רק  החלפתי מנוע.

גז בשום פנים ואופן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

83. האם כדאי להתין לרכב שלי מע' גפ"מ ??
א.ג. ,   ראמה   (03.07.10)
יש לי יונדאי טוסון 2008 מנוע 2.7 בנזין והוא אוכל הרבה דלק
84. בנזין יפני 1.6,או 1.8 סיויק - וזהו,צריכת דלק 1/12 בערך-וזהו.
שחר   (01.07.10)
ללא תיבות הילוכים "חכמות" שמגיעות לזבל אחרי 50000 ק"מ,בלי טורבו שמתקלקל,בלי עלויות אחזקה גבוהות של גרמניות וכו'.עזבו את השטויות - את החיסכון בתצרוכת דלק - משלמים ויותר באחזקה היקרה ובתיקונים .די...הגיע הזמן לרגע של אמת....
85. חסכון ענק רק מאופי התדלוק
דניאל ,   מרכז   (03.07.10)
אם תרצו לחסוך עלויות, יש לתדלק בקצב הכי נמוך שקיים. למה: מתדלוק מהיר נוצרות בעות אוויר, ומחושבות כמו דלק. כלומר אתם משלמים על אוויר במחיר של דלק. תהנו..
86. הייבריד
טל   (03.07.10)
כמה עולה מצבר לרכב חשמלי?
87. עלות חודשית של 2935 שח לא הגיוני
(03.07.10)
88. נראה לי שהכתב הבין שציבור הקוראים מתוחכם ומבקש סקרי איכות.
אלי   (02.07.10)
89. כמו בסולר ברגע שיהיו הרבה המחיר יעלה לשמיים
דודי   (02.07.10)

תזהרו ממלכודות דבש גגם על הסולר דיברו אותו דבר אל תשכחו

איפה אנחנו חיים הרי מי שמנהל את המדינה זה כמה משפחות שלהם יש

גם חברות דלק

90. הכי זול מנוע מים !, יש דבר כזה, אבל אי אפשר להרויח ממנו, כי
הוא קבור בכספת   (03.07.10)

זה נשמע לכם הזוי, אבל בבוא היום כשהאמת תצא לאור, תבינו שחב' הדלק מוכרות את כולנו בעבור חופן דולרים, שלא איכפת להן מהתחממות כדור הארץ, מהזיהום, מפליטת הפחמן דו חמצני, מזיהום הים

משום שהן מגלגלות מיליארדי דולרים ולמעשה הן ורק הן שולטות בעולם

וכל "משחקי המנועים החסכוניים" הם צביעות, משום שמצבר צריך טעינה

לטעינה נחוץ חשמל שמגיע מתחנת כח שמופעלת (איך ניחשתם) בדלק !

אז הזיהום יוצא מהארובה ולא מהאגזוז, אבל הוא יוצא ומזהם ופוגע באוזון ומגביר את אפקט החממה

הבעיה היא שכל חיינו תלויים בנפט, משום שכל עולמנו עשוי פלסטיק

כך שלא מדובר רק בדלק, מדובר בכל תחומי חיינו

למעשה אנחנו "שבויי נפט", כאלה שלא מפתחים/מחפשים ברצינות חלופות

ל"גולם שקם על יוצרו"

ויש חלופות, רק שאותן דואגים הלוביסטים של תאגידי הנפט לקבור עמוק

להוציא אל מחוץ לחוק, להרוס, לקלקל, לשבש, לעשות הכל כדי שלא

"נפנה את גבנו" אליהם ונרוץ לכיוון הנכון, לפתרונות הבריאים האמיתיים

ויש לציין שהם מצליחים, עובדה !, כל גידול שכדאי לגדל לא מגדלים,

אבל לביו דיזל כן, אתם מבינים את הנבזות ?, לקחת תירס מהפה של האנשים ו"להאכיל" בו מכוניות זה לגיטימי, שהאנשים ימותו ברעב (מחירי הגרעינים עולים במהירות) , העיקר שהמשחק ממשיך

אם לא הבנתם את הקשר בין גרעינים לחב' הדלק, אז בואו נבהיר שחב' הדלק מרויחות מהביו דיזל, את מה שהן מפסידות ממכירת דלק מאובנים, רק שבדרך הן "גונבות" לנו גם את האוכל (כל הגידולים העמילניים, חיטה, אורז תירס וכד' מתאימים לייצור ביו דיזל) ומגבירות את שליטתן בחיינו

האמת, אין צורך לדאוג לגבי התחממות כדור הארץ משום שמלחמת המזון/דלק תגיע הרבה לפני כל שינוי דרסטי שיבוא בעקבות ההתחממות הגלובלית

רגע, שכחתי - שבוע טוב

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה