חדשות  דעות  מאמרים  עוד דעות
מה שמשרד החינוך לא רוצה שתדעו
אבנר פינצ'וק
פורסם: 11.07.10, 15:36
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 190 תגובות ב-118 דיונים
61. זה בדיוק כמו מאגר ביומטרי כמו אח הגדול
eli1901   (11.07.10)

ממשלת ישראל הרי ידוע לרשויות על המשפחות המתקשות תעזרו להם כספית ומתן עזרה בהכנת שעורי בית

 

למה כל השטויות האלה חדירה לפרטיות

לא מספיק שיש מצלמות אבטחה הבכל מקום ולרשויות יש את כל המידע על כל אחד

תפסיקו עם השטויות האלו תעזרו עזרה ממשית ולא אסיפת מידע

62. אולי פשוט תלמדו יותר טוב !!!
אלעד   (12.07.10)
63. משרד החינוך מביך אותי...
מרב ,   רמת גן   (12.07.10)

משרד החינוך עסוק כל הזמן במציאת פתרונות לא הגיוניים לבעית החינוך. במקום לעשות סוף סוף סדר מהיסוד: לבדוק את תוכניות הלימוד, ליצור תקנות אחידות של סדר ומשמעת (ולאכוף אותן!!!!) הוא עסוק בשפיכת כספים נוספים על מערך שברור שאף אחד לא יתחזק. המערך ממילא לא יתרום לאיכות החינוך הירודה. אצלינו בבית הספר המנהלת כל הזמן עסוקה בלעבור על כל החוקים האפשריים של משרד החינוך... גבייה לא חוקית של כספים מהורים, תשלום לא חוקי למורים, אולי שהשר יטפל בזה??

64. עו"ד פינצ'וק: מה עם גילוי נאות?
יואב   (12.07.10)

עו"ד פינצ'וק התראיין הבוקר בנושא בתוכנית בוקר של רשת ב'.

בתוכנית התראיינה נציגה של רמ"ה שהסבירה כי לפי החוק אסור להם לשלב בבסיס הנתונים נתונים רפואיים, מצב כלכלי, רישום פלילי ועוד.

בנוסף,היא דיווחה כי שאלון הסמים ואלכוהול הינו נפרד ואנונימי.

מדוע לא טרחת לציין את העובדות האלו במאמר שלך? הם פוגעות לך באגנדה?   

65. תגידו, גם שר החינוך מוסר פרטים
נכדו של הבע"שט   (12.07.10)
יש לו ילדים שעדיין לומדים, ומה עם החרדים? האח הגדול, גרסת סטלין משופרת. אחר כך יוציאו את התלמידים הבעייתיים מהבחינות כדי להראות הצלחה וכו' וכו'
66. אסור למדינה לאסוף נתונים כאלה מילדים ומהורים
מנהלים אל תשתפו פעול   (11.07.10)
חמור מאד שמישהו איפושהו יקבל נתונים אלו ו"ישמור" אותם.  יש לסרב לכך בכל תוקף 
67. המאגר לא נועד לסטטיסטיקה אלא ליצור "מהפכת
תרבות" כמו בסין.   (12.07.10)

מן המאמר אנו למדים שהאגודה לזכויות האדם לא תגן עלינו, אלא על הממסד, כי גם היא מממומנת על ידי הקרן החדשה לישראל הרוצה להשליט כאן מהפכת תרבות כחלק מדיקקטורה בינלאומית - דבר שדוחפים לכך האו"ם הוותיקן והאליטות הכלכליות.  כל חריגות חברתית תירשם מגיל הגן ומשפחות יעברו חינוך מחדש או טיהור או לחץ חברתי מתון ליישר קו עם מה שהמדינה דורשת.  נתונים אלו יוצלבו עם המאגר הביומטרי ויוזנו במחשבי המדינה והאו"ם שיהפוך לממשלה של הדיקטטורה הבינלאומית.  מי שיהודי מדי, דתי מדי, פועל על פי צו מצפונו- יומת בשקט או יחונך מחדש. המדינה תשלוט בהולדה ותעקר את מי שכבר יש לו ילד אחד, כמו בסין.  מאגר הנתונים הזה שייך להצטרפותנו ל OECD

אלא אם נפקח עיניים נפסיק להלחם בתוך עצמנו ונתנגד לכך

 

עיינו ערך: ג'ורג' אורוול, סדר עולם חדש

68. הדברים שמשפיעים על ההישגים הלימודיים:
מורה   (12.07.10)
 מצב כלכלי של המשפחה, מבנה המשפחה, תמיכת המשפחה, מקום מגורים, הרגלי הפנאי של התלמיד ובני ביתו(אם כל היום יושבים מול הטלויזיה- אין הצלחה בלימודים), צריכת אלכוהול וסמים, חשיפה לאלימות, בעיות רפואיות ופסיכולוגיות,
69. הם דואגים ל"הישגים" שזה ציונים וזכאות,לא ללימוד והשכלה.
evel ,   tel aviv   (12.07.10)
רוצים תוצאות טובות יותר ואמיתיוןת? למה שלא תדאגו ללימודים טובים במקום כל מיני המצאות חדשות של משרד חינוך אימפוטנטי, שלא מביאות כל תועלת אף פעם ורק מבלבלות את המוח. עכשיו תהיה תעסוקה לעוד 200 פקידים.לא מורים.
70. מזל שסיימתי עם מערכת החינוך המטונפת הזאת בזמן...
שירן   (12.07.10)
לא חוזרת למערכת כזאת בלימודים אקדמיים, תהיו בטוחים בזה.
71. אפשר לפעול נגד התכנית בפשטות
הורה שעשה את זה   (12.07.10)
כשהיו ילדי בתחילת דרכם בבתי הספר (יסודי, חט"ב ותיכון) ההיה נהוג למלא שאלון מפורט על הילד שכלל נתונים מכל הקטגוריות שנמנו בכתבה.
מתוך מודעות לעניין, מסרתי רק שמות, כתובת, ומספרי טלפון בהם ניתן להשיג את ההורים במקרה הצורך.
כשנשאתי למה אני לא מוכן לומר מה המקצוע שלי, או אם היו לילדים בעיות רפואיות, הודעתי שאיני מחויב לעשות זאת, וגם איני מחויב לנמק מה הסיבה לכך.
לטענה כי אם יש בעיה רפואית על בית הספר לדעת כדי לסייע, הודעתי שאני אחליט אם אמנם יש מידע שמן הראוי שהמערכת תדע על כך, ואותו אמסור כשייווצר הצורך.
את הילדים חינכתי שלא עונים על שום שאלה אישית אלא ברשות ההורים.
וזה עבד נפלא. בבתי הספר לא ידעו כמה חדרים יש בבית, וגם לא מה מוצא ההורים או הורי ההורים.

כיון שכאן הולכים למהלך גורף, וכזה הפוגע בפרטיות, ובהסתמך על המוניטין הרע שיש למערכות השלטון באשר לשמירת מאגרים רגישים (וזכור מקרה הדלפת מאגר משרד הפנים לרשת), אני מציע שועד ההורים הארצי ינסח טופס עליו יכול הורה לחתום, ובו ייכתב כי הוא אוסר על בית הספר לאסוף מידע אישי איזשהו מפי התלמיד, ומידע כזה יוכל להתקבל רק אם שני ההורים יחד מסרו אותו על טופס מתאים ובחתימת שניהם, ועותק ממנו יעמוד לרשות ההורים ללא הגבלת זמן עד שהשהרשומה תימחק על כל מרכיביה.
בנוסף, יש לפעול לכך שבכללי ניהול המאגר שייווצר, רשומת תלמיד (כולל הערות אנשי מערכת החינוך הנוגעות לרשומה) תמחק כל פעם שתלמיד עוזב שלב מוסדי (כשהוא עובר מיסודי לחט"ב ומחט"ב לתיכון ועם סיום המוסד התיכוני האחרון בו הוא לומד), והמערכת תצטרך לאסוף את הנתונים מחדש. הרשומה על כל מרכיביה תהיה פתוחה לעיון הורי התלמיד כל זמן שהיא קיימת.
באופן זה תוגבל מאוד אפשרות המערכת לשמור מידע (באופן חוקי) אחרי שתלמיד יעזוב את בית הספר האחרון בו ילמד.
אם כך תעשו, משרד החינוך ירד מייד מהתכנית הנוראה הזו.
72. האם גם המפקחים יכנסו למאגר?
אוי-ווי   (12.07.10)

כיצד בחר מפקח באדם דיסלקטי-חסר השכלה-לניהול בית ספר?

האם המורים סיימו סמינר? האם בעלי התואר -ba קבלוהו כראוי...ולא ב"ליטה"?

גדעון סער,אנא תקנו את המעוות !!

73. קיים מזמן,רק לא השתמשו בזה,לכן ההתדרדרות
נורית   (12.07.10)
במידע אין כל חדש,כל הסטיגמות הרעות של פעם הם המציאות .....לכן מחביאים את המידע כדי לא להסתבך עם כל מיני עדות.....
74. יותר גרוע מאיראן
לובה   (11.07.10)
איננו אלא מערכת נחשלת של אוסף אנשים שמנסים לשרוד אחד על חשבון השני, כאשר מערכת החינוך מהווה דוגמא ל"אח הגדול" שרוצה לדעת הכל והאם זה יתרום לנו כאזרחים להיות טובים יותר או רק לחשוש מזליגת המידע, ברור זו רק שאלה של זמן. האינטרנט יוצף במידע ואדם לא יוכל להכנס למקום עבודה או כל מקום אחר בלי שייערך חיפוש אחריו בכל מאגרי המידע האפשריים.
75. מערכת החינוך, כבר מזמן פשטה את הרגל
ולא יעזור ,   שום מאגר\מחקר   (12.07.10)

ח...א של משרד חינוך! במימון שלנו! מהפיכה ועכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי!

76. בית ספר לאן
גילה ,   תל אביב   (12.07.10)
משרד החינוך מוצא לו כל מיני תכניות עוקפות חינוך , תתחילו להתמקד באיכות המורים, ותאפשרו להוציא תלמידים מהכיתה כאשר הם מתפרעים שיהיה סדר אז אולי הרמה תעלה,
77. משרד החינוך לא מסוגל לשמור על בחינות הבגרות
חן   (12.07.10)

ולכן אסור לתת לו לשמור את מאגר המידע.

האם בכלל צריך מאגר שכזה?

בוודאי שחובה להגביל בזמן. 

במדינה הכל פרוץ ולכן הסיכון שבדבר, בטוח שיהיו כאלה שינצלו זאת לרעה.

ולפיכך זה חייב להיות סגור מכל הכיוונים שלא יהיו בו פרצות.

אולי בכלל כדאי להשקיע יותר בתלמידים מאשר כל הזמן לחפש תחליפים.

המשרד משדר פאניקה וחוסר כיוון ברור, ואין להם קו ברור.

כל כמה שנים משנים תוכניות לימוד,משנים ספרים ושום דבר לא עוזר,

אולי כעת המאגר יציל אותם!!! - שטויות במיץ עגבניות. 

תמשיכו להסתובב סביב הזנב של עצמכם, רחוק לא תגיעו.

78. ברה"מ זה כאן
אזרח   (11.07.10)
79. הגננות המורות עובדות הסוציאליות מתנשאות מתות על חומר צהוב
מניסיון , אחותנו   (12.07.10)
80. ככל שערמת השאלונים גדולה יותר אכות הטיפול נמוכה יותר
מניסיון אחותנו   (12.07.10)
81. שיחוקקו התקנת מצלמות בכל הגנים והמוסדות של חסרי הישע זה
אחותנו   (12.07.10)
הרבה יותר נחוץ והוגן !  שניראה את הטיפול  ואת העבודה  של המורים והסיעות
82. מעשה פקידי משרד משועממים
עלי   (11.07.10)
זה חוצפה לאסוף מידע על תלמידים ללא רשות הורים.כמורה והורה אני מסרב לתת מידע כלשהו אם אין אני מסכים לזה ואני אהיה ראשון העבריינים על החוק הז האם וכאשר יעבור.
83. איזה מזל שהילדים שלי כבר לא שייכים למערכת הזו!
אירית   (12.07.10)

אי אפשר לתאר את השמחה שהייתה לי ביום מסיבת הסיום של אחרון ילדיי. הידיעה שיותר לא אראה את המוסדות האלה מילאה אותי אושר ותחושת שחרור אמיתית.

מי שמבין מה באמת קורה שם כבר לא ישלח את הילדים לשם.

84. האמת חייבת להאמר - שר החינוך גדעון סער הוא כשלון
avi ,   ראשון לציון   (12.07.10)

ההבטחה הגדולה של הליכוד התגלתה כבלון נפוח שנחשף במלוא רפיסותו בזמן ששתק מול האפליה החרדית וביזוי צו בית המשפט.

עכשיו הפרויקט החדש הזה של מאגרים סודיים מראה לנו באמת מה שווה האיש - בערך כלום.

אין שיפור ברמת ההשכלה של התלמידים,בוגרי י"ב עדיין עלגים ונחשלים , מתנסחים כמו ערסים ובורים , לא יודעים את ההבדל בין "אם" ל- "עם" , על א' בגוף ראשון זמן עתיד הם בכלל לא שמעו , מעמד המורה ירוד בצורה שאין לה אח ורע בכל העולם - והוא עדיין בשלו - אפס עשייה.

גדעון סער - תתפטר ותן למישהוא מוכשר יותר לקחת על עצמו את האתגר .

 

85. להעמיד לדין את הוגי הרעיון "במחשכים "החותר תחת הדמוקרטיה
ברטל ,   ישראל   (12.07.10)
86. אולי אם נעבוד ביחד יהיה יותר טוב
בארי ,   מחוז חיפה   (12.07.10)
לאו"ם יש מערכת חינוך משלו, אולי עבודה משותפת ברמה בין לאומית תניב תוצאות טובות יותר ממדיניות 'שחורה' בכל הנוגע לחינוך?

בכל זאת, חינוך, חשוב. שווה להתאמץ
87. צריך לפרק את משרד החינוך
אור   (12.07.10)
88. לעולם לא אשלח את ילדי למוסד המפגר הזה
אשקלון על הפנים   (12.07.10)

כבר 7 שנים שאני עושה חינוך ביתי.

אני אמות ולא אשלח את ילדי למוסד המפגר הזה!

 

לא עוד!

89. בנוסף הם לא רוצים שתדעו
(12.07.10)

שיש אפשרות ללמוד בבית בחינוך ביתי.

 

חוקיות החינוך הביתי בישראל הרחבה המחוקק לא נתן עדין את דעתו לחינוך הביתי ,ואין גם פסק דין במדינת ישראל בנושא החינוך הביתי. אולם בשנת 2002 מנפיק משרד החינוך חוזר מנכ"ל  בנושא החינוך הביתי. ביום שבו חוזר  התפרסם חוזר המנכ"ל אוקטובר 2002 , הכיר המשרד דה-פאקטו בחינוך הביתי כמוסד מוכר, בחוזר המנכ"ל יש פרשנות משפטית של משרד החינוך שהחינוך הביתי הינו מבוסס על פטור לפי סעיף 5 ממשרד החינוך. אך, בין אם מדובר על פטור ובין אם מדובר על מוסד מוכר, סעיף 2 בחוק הפיקוח על בתי הספר, שולל ממשרד החינוך את האפשרות לבצע פיקוח על החינוך הביתי, ובהיות יחסי הורים – ילדים שותפות אמת ולא עניין מסחרי, אסור מבחינה חוקתית למשרד החינוך לבצע סלקציה בין הורים בנושא החינוך הביתי.

 

על ההורים יש חובה עם סנקציה באיום על חירותם (מאסר)  וקניינם (קנס) כבעבירת חטא (כמו עבירת חניה), להביא את הילד פיסית למוסד חינוכי רשמי או מוכר שאינו רשמי, עם פתח מילוט ענק, בהיפוך נטל הראיה, שכן אם הורה טוען שהוא ניסה כמיטב יכולתו אבל הילד לא מעוניין להיות במוסד, הוא יוצא מתחולת הסנקציה הבלתי חוקתית. בהיות החינוך הביתי מוסד-על חוקתי שכן המשפחה ויחסי הורה-ילד הם שותפות אמת, הסנקציה מחוק לימוד חובה, אינה חלה על ההורים.על הילד אין חובה ללמוד, אין חובה להיות במוסד, ובטח ובטח שלא ניתן לכבול אותו עם חבל לכסא בבית ספר.

 

 

 

90. תקראו בבקשה דיעות נוספות - מאוד חשוב
ג&סו   (12.07.10)

קיראו מה אנשים חושבים על מערכת החינוך, תפנימו ותחליטו אם אתם אוהבים את הילדים שלכם.

מתוך האתר הזה

 

אלא, שהמחיר כאן , אינו בכסף ישיר שאנו כהורים משלמים, שהרי אנו משלמים מיסים, והמדינה היא זו שמספקת את החינוך "לכאורה חינם", מי שמשלם את המחיר הכבד, הוא  לא הכיס שלנו, אלא חיי הילדים שלנו, קטינים, ללא זכות ייצוג בעולם של מבוגרים, אשר מאלצים אותם, בכח או בנועם לעבור מסלול חתחתים של כליאה, לשעות ארוכות במוסד מחוץ לבית, והעברת הטיפול בחינוך ולימוד הילדים לאנשים זרים מתחלפים, תוך עמידה בתנאי לחץ חברתי ולחץ של בחינות, מטלות ושעורי בית, לכאורה כדי שהילד יהיה "מוכן לחיים" בבגרותו, אלא שדבדרך, משהוא שכח לעצור ולשאול ,לאיזה חיים? מה התועלת בלימוד חומר בדרך שאינה מפתחת את כישורי חיים הנדרשים באמת לאדם בוגר, מה התועלת בראש החץ, כמקל וגזר בפונקציה הטכנית העקרה מתוכן, שהיא גולת הכותרת של החינוך באמצעות מוסדות חינוך חיצוניים  - השגת "תעודת בגרות", נוכח הידיעה הברורה שזו תעודה שניתן להגיע אליה גם בלי דרך החתחתים, וכאשר בודקים את תכלית הקיום של תעודת הבגרות, רואים שאין לה תכלית קיום עצמאית, פרט להיות שער כניסה לעולם האקדמי - ואם יודעים, שיש דרכים חלופיות להגיע לשער הזה, הרי כל המהלך הארוך הזה של מיקור חוץ בתחום החינוך, ע"ח החיים של הילד, אשר א-ב בחינוך ביתי פועל להפוך אותו לסיטואציה שאינה פוליטקלי - קורקט, כפי שהמונח "כור היתוך" שהיה נר לרגלי משרד החינוך בשנות ה 50 הינו ביטוי אכזרי להפליא ואומלל, שאינו פוליטקלי קורקט היום, המנומק כיום ע"י המוסדות וההורים כאחד, שהוא מתבצע ל"טובתם" של הקטינים, צריך להעלם מהעולם ויפה שעה אחת קודם.

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה