יהדות  מגזין  עיון
אין גדלות תורה בליטאים
הרב יואל בן-נון
פורסם: 21.02.11, 08:33
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 311 תגובות ב-203 דיונים
61. מי הוא יהודי ,חייל קרבי שהתגייר או אוכלי חינם??
ירון   (21.02.11)
62. בן נון-תותח
דוד   (21.02.11)
63. כסף כסף כסף מסובב את העולם - זה לא סתם שיר של להקת אבבא
פ. כהן ,   ירושלים   (21.02.11)
וזה המנוע והמוטיבציה שמשמנת את המכונה החרדית כי איך יכול ציבור כזה לשבת כל היום וללמוד תורה (הנחה קשה בפני עצמה) ולא לעבוד. אנו כבר יודעים שהמן (כסף) לא יורד מהשמים היום ולא גדל על עצים. אלא תפיסת מוקדי הכוח כמו כשרות, מערך הגיור, הישואין וכדומה טומן כסף רב למחזיקים בשליטה ולכן אין פלא שהציבור החרדי הליטאי יעשה הכול כדי להחזיק במוקדי הכוח האלו.
64. כל הכבוד לרב בן נון !!!
אסי   (21.02.11)
65. לינק לכל מי שרוצה לראות איך הפוסק מתומרן
J. Baptiste Poquelin   (21.02.11)

לכל מי שרוצה לראות את "גדול הדור" מתומרן לפסוק... בבקשה... לא נגענו...

 

http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=8668

66. מי אתה שתחליט מה החליטו גדולי ישראל?
ח. ,   ירושלים   (21.02.11)
האם היית שם? האם אתה יודע משהו אמיתי מהמתחולל שם?

כי לבנות תאוריות אני יודע יותר טוב ממך.

תתבייש לך! אפס.
67. כתבה פוגענית ולא ראויה.
אלי ,   צפון   (21.02.11)
אם הרב עובדיה היה מחמיר הכתבה היתה הפוכה.
68. יישר כח! חבל רק ששכחת לציין את חתימתו
סטודנט חרדי   (21.02.11)
של (רב) אלישיב על מכתב תמיכה בסדיסט אליאור חן, בו כונה האחרון "איש ישר ובעל השגות"
69. גם אתה פוליטי!גוש קטיף היה מובלעת צרה. וטילים יורים מכל מקום
אמיתי   (21.02.11)
כולכם, כל הרבנים מכל הזרמים, מתעסקים בפוליטיקה כזאת או אחרת,  ואינכם נמנעים מלהביע את עמדותיכם הפוליטיות, תוך כדי הצדקתן בהלכה!!
70. גם אם אתה צודק..
חיים ,   ירושלים   (21.02.11)
גם אם אתה צודק במה שכתבת יש דרך להביע דעה ויש מקום להביע דעה במיוחד בנושאים כאלו לזלזל ככה באחד מגדולי הדור זו פשוט חוצפה!
הדרך שבה הבעת את הדברים שלך הופכת אותך לאדם נלוז שמוכן להגיד כל דבר בשביל לקבל במ(ב)ה...

נשלח מהאייפון שלי
71. הרב אלישיב הוא בוגר ביה"ד הגדול.
דובר אמת   (21.02.11)

לידיעתו של הרב בן נון הרב אלישיב לא מגיע מעולם ראשי הישיבות ומעולם לא עמד בראשות ישיבה כל שהיא, הרב אלישיב שימש במשך שנים רבות כדיין בית הדין הגדול. ואכן קנאי ירושלים לא סלחו לו על כך עד היום. ויותר מזה במשך שנים היתה הסתיגות מסוימת ממנו גם בקרב ראשי הישיבות.

את מעמדו הציבורי הוא קיבל אך ורק אודות לגדלותו המופלאה בתורה, ולמרות הרקע שלו. 

72. אני שונא לטקבק אבל הפעם לא יכולתי לעמוד מנגד!
אלי   (21.02.11)
אני חושב שמילים שיוצאים מפה של בן אדם צריכים להישקל בזהירות רבה ועוד לכתוב נגד רבנים אני חושב שהמעשה שעשית הוא לא יעשה אם אינך מכיר את הרב אלישיב זה עוד עניין אבל להגיד כזה דבר? איך אתה לא מתבייש? איך אתה מעז? ועוד באתר חילוני שבו בודקים אותנו בזכוכית מגדלת ממש חילול ה' אני משתייך למגזר הדתי לאומי אבל אין זה אומר שככה צריך להוציא לעג על רב חשוב כל כך גדול הדור תתבייש לך
73. מסכים עימך אך טעית
גרשון ,   בני ברק   (21.02.11)

לרב בן גון ! למצער הרב אלישיב הוא לא היחידי,רבים הנושאים משרה של דיינים פוסקים וכו' עושים זאת במעמד צד אחד לפי ניסוח השאלה מבלי לשמוע את שני הצדדים והדבר חמור ונגד ההלכה. גם אם חולקים על צד אחר, זה לגיטימי. כל התלמוד מלא מחלוקות אבל הם היו לשם שמיים. היום התערב בזה הרבה פוליטיקה. היכרות עם צד, באמת געגועי הכנים לרב שלמה זלמן אוירבך זצוק"ל שכל שכבןת העם כיבדו את פסקיו. אין חמור מלהפגין נגד פסק דין של מי שלא מקבל את דעתך. איני יודע מי ידען גדול יותר הרב אלישיב או הרב עובדיה . אין ספק ששניהים ענקים .  הבעיה זה אלו שסובבים אותם ומשפיעים עליהם.אבל מה לעשות.צר לי כי בסוף כתבתך הרב בן נון הבעת דעה כזו או אחרת זה קצת מראה שהיתה מגמתיות בכתבתך . היית צריך לעניות דעתי למחות על דרך קבלת ההלכה.מבלי להביע את דעתך , זה היה נשמע טהור יותר. בקיצור עלינו להתפלל לבואו של משיח צדקינו .

 

74. הרב בן נון רב אמיץ אין הרבה כמותו
יוסי   (21.02.11)
75. אכן כמי שאינו מעורב כלל בפוליטיקה,כמוך,
בבה להרב בן נון   (21.02.11)
אתה מרשה לעצמך לומר דברים קשים. האמת שלפסוק ללא בדיקה מעלה גדולה היא,עדיף על פני בדיקה שרלויית,עכ"פ. איך רב בישראל יוצא נגד דיין חשוב ושאר מכובדים בעלי הוראה וקובע קביעות מטופשות להחריד. .אל תתפלא שבמיגזרך מעמד הרבנים הינו בשפל המדרגה ואתה ושכמותך נותנים בידם את החומרים לכך.
76. איזו צביעות.
סטיב ,   ירושלים   (21.02.11)

איך הוא כותב ומשמיץ רב בישראל ולא שם לב לדבריו עצמו:

"ומודעות נבלה נגד פסק הלכה של חכם בישראל, הם מעשים אסורים בהחלט לפי התורה, וכל המשתתף בזה עובר עבירות חמורות של הלבנת פנים בפרהסיה, מחלוקת ולשון הרע".

אז מה יואל? מה שמסתדר לך פוליטית מותר, וכל השאר אסור?

ואתה קורא לעצמיך רב?

77. יישר כח!!!
דוד   (21.02.11)
78. כבוד התורה ולומדיה
אלתרמן   (21.02.11)

מעבר לכל הנאמר חלק גדול מהמגיבים, אינם נזהרים בלשונם ובמיליהם בכבוד הדמויות בכתבה ובחבריהם הכותבים.

חזקה היא שדיון הלכתי נעשה בין כתלי בית המדרש. הפגנות ופרסומי עת ועט אין להם שום נגיעה בדיון. זו לדעתי, מרכז המאמר של הרב בינון.

וחכמים היו זהירים בכבוד חבריכם ודבריכם.

 

79. מתי נפריד בין דת למדינה ? אסור לתקצב רבנים ומוסדות דת
שלום   (21.02.11)
80. כליטאי אני יכול לומר בפה מלא: אתה צודק במאת האחוזים
ליטאי ,   בית וגן   (21.02.11)
81. טול קורה מבין עיניך
חיים הירושלמי ,   ירושלים   (21.02.11)

השינאה שנוטפת במילותיך שיבשה כנראה את תבונתך.

 

גם אתה לא בודק כלום לפני שאתה (פוסק) כותב.

 

הרב אלישיב והציבור הליטאי לא אירגנו כל הפגנה, את זה עשו דווקא מתנגדיו שהם העדה החרדית, וזה דבר מאוד מאוד חשוב לברר לפני שאתה משתלח.

ב. לפי כל ההסברים מדובר ב16,000 ממתינים לגיור שעדיין לא גוירו ולא ב4,000 שכן גוירו, כל שכל מה שכתבת והצעת (חקיקה וכד') אינו רלוונטי.

ואגב מאז ההסכם אני מחפש את כל אותם 16,000 חיילים עולי רוסיה שחשקה נפשם בקיום תורה ומצוות, ממתינים מנץ החמה ועד שקיעתה לקיום כל מצווה שבדרך.

 

 

אהה ימות המשיח.

 

באמת מישהו חושב שכולנו מטומטמים וכל אותם גירים הולכים לחזור בתשובה לחבוש את ספסלי בית המדרש ולהתנוענע ליד ספרי התהילים!!!! הצחקתני....

 

82. האם אונאה לא מיוחסת לדיני מקח וממכר?
מזרחי   (21.02.11)
האם מעשי בתי הדין הרבנים, אשר מבטלים גיורים בדיעבד, אינם בבחינת הונאה (ב ה') של ממש ולא רק אונאה?
83. אונאת דברים
אברהם   (21.02.11)
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%95%D7%A0%D7%90%D7%AA_%D7%93%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D
84. במקום של חילול ה' אין חולקים כבוד לרב!!
מישהו   (21.02.11)
85. הרב בן נון כותב כנגד התמיכה של הרב אלישיב בגירוש הנורא
רובי ,   ירושלים   (21.02.11)
מגוש קטיף, אבל מאוד מעניין שדווקא הוא הודיע על תמיכתו במפלגת קדימה בבחירות 2006 -המפלגה שהוקמה ע"י אריאל שרון שפרש מהליכוד בעקבות הגירוש ההוא.
86. מאמר מכונן, יישר כוח!
רחלי   (21.02.11)
87. הפוגעניים הם הליטאים הנוהגים רשעות וחומרה
יהדות היא דת חסד   (21.02.11)
88. איך אפשר להעיז לדבר כך על רבנים גדולים....
אנונימי   (21.02.11)

אניפשוט מזועזע מהכתבה,

איך אפשר לדבר כך על רבנים גדולים.

מי אנחנו שנגיד אם רב פסק נכון או לא???

 

 

89. צביעות כשמה כן היא
(21.02.11)
כותב המאמר מביע מחאה במקום הטמא הזה, במקום ללכת לבית מדרש ולברר את הסוגיה שם.

90. ישר כח לרב בן נון
מ.   (21.02.11)
יש לשים את החרדים במקום !!!
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה