חדשות  דעות
חוק הנכבה - לא לגיטימי בדמוקרטיה
מרדכי קרמניצר ועמיר פוקס
פורסם: 13.03.11, 20:47
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 182 תגובות ב-134 דיונים
61. נכון מאוד,ושיחלקו סוכריות ביום השואה.
יליק   (13.03.11)
62. A baby was slaughtered 2 days ago
me   (13.03.11)

and you can't even wait a few days with writing this article? 

 

 I understand what side you are on Karmenitzer & co.

 

but in the interest of common decency you should of waited a few days in my humble opinion

63. אני רק הערה...
לא משנה   (13.03.11)
פרופ' קרמניצר,

למרות שאני מסכים אם מאמרך במידה מסוימת ברמה העקרונית, אני חייב לציין שאת מציג תמונה לא מלאה של הרעיון (או אם תרצה האידאל) ששמו דמוקרטיה, כי גם דמוקרטיה משול למטבע שלו שני צדדים.

הצד הראשון הוא, כפי שאתה מתאר, שיטת ממשל הבאה בעצם לתמוך או לחילופין לשמש כיסוד למספר עקרונות ידועים ומוכרים היטב, כדוגמת חופש הביטוי.

הצד השני הוא כמובן שדמוקרטיה הינה שלטון הרוב.

כשם שטענתך ש- "חוק הנכבה" הוא לא לגיטימי במדינה דמוקרטית, כך גם אני יכול לטעון שלגיטימיות "חוק הנכבה" היא פורפוציונלית בצורה ישירה לתמיכה בחוק ע"י אזרחי המדינה.

אני מסכים עם הרעיון שבדמוקרטיה מודרנית יש לתת חופש ביטוי מקסימאלי לאזרחי, ובכללם, מיעוטים כאלה ואחרים.

אבל כמו שחופש מוחלט, מכול סוג, קיים רק בתאוריה, כך גם חופש ביטוי מוחלט קיים רק בתאוריה.

לאזרחי המדינה ניתנת הזכות להחליט, באופן דמוקרטי, אילו פעולות, אמירות או מעשים נכללים, לתפיסתם, כמעוגנים בחופש הביטוי.

בקיצור לא גירדת את פני הקרחון. יכול להיות שאתה צודק בטענתך ש- "חוק הנכבה - לא לגיטימי בדמוקרטיה", אך לא סיפקת אף טעון מלבד הישענותך (לטעמי התמימה) על חופש הביטוי, ועקב מאמרך הינו רדוד ושיטחי.
64. דווקא מקרים כאלה מבדילים בין דמוקרטיה לשמאל הזוי. המשך...
(13.03.11)
השטויות שמופיעות בעמוד זה לא שוות את שטח האחסון ברשת אותו הן תופסות. ניתן לומר רק דבר אחד, דמוקרטיה אינה אנכריה ומטרתה להתיר חופש מקסימלי בגבולות מסויימים. במקרה זה, אחד הגבולות שצריכים לבוא לביטוי הוא החובה של כל דמוקרטיה באשר היא להגן על עצמה מפני אלו הרוצים בהשמדתה.
שום טיעון דמגוגי לא ישנה את העובדה הפשוטה הזו, כך זה תמיד היה וכך זה לנצח ישאר.
65. לא צריך להיות פרופ' למשפטים כדי לשמוע על דמוקרטיה מתגוננת
שנאה עצמית עצובה   (13.03.11)

לומדים על זה בתיכון, בשעורי אזרחות.

 

זכותה של כל מדינה לא לתמוך במי מאזרחיה שאבל על קיומה ויוצא נגד עצם היותה.

כמובן שאין כל כפיה- מי שמדינה מסוימת לא מתאימה לו, יכול לעזוב, קל וחומר כשמדובר בערבים שיש להם מדינות ערב רבות לבחור ביניהן

66. אבל - בסדר. לגיטימציה ורצון להשמדת המדינה - לא.
ליאור ,   הוד השרון   (13.03.11)
67. שאלה לקרמניצר
עכבר מבין   (13.03.11)
האם עריכת מסיבות במימון ממשלתי ישראלי, לרגל רצח ילדים יהודים בידי מחבלים, גם כן מוגנת ע"י חופש הביטוי? ואם כן, האם גם הכרזה של רב, המקבל משכורת ממשלתית, שמצווה היא לרצוח ערבים, גם היא מוגנת ע"י חופש הביטוי? אני מבקש מאדון קרמניצר להסביר לנו איפה בדיוק הגבול, אבל הגבול חייב להיות סימטרי לגבי חלאות משני הצדדים. לא יתכן שרב מטורלל שאומר שטויות זוועתיות כאלה יועמד לדין, ואבל על קיום מדינת ישראל (שפירושו הברור הוא דרישה לרצח כל יהודי בישראל) יהיה מוגן ע"י חופש הביטוי.
68. עמיר פוקס הוא ימני גאה
בטמן   (14.03.11)
מכיר אותו שנים. דוקא בגלל זה כדאי לכם לקרא אותו. הוא איש הגון.
69. אתם בטוחים שהנימוקים שלכם הם משפטיים טהורים ולא פוליטים?
ציונה   (14.03.11)
70. מדינה יכולה לסבול הכל חוץ מאת שלילתה כי מאותו רגע אין מדינה
טל ,   חיפה   (13.03.11)
71. קרמניצר, תפסיק לנדנד. דעתך חשובה כדעתי. לא יותר.
מ. ע. ,   תל אביב   (14.03.11)
72. איזה אסון לעם פלסטיני? ואם אנחנו היינו מפסידים?
ירון   (13.03.11)
73. ישראל היא לא דמוקרטיה
נעם ,   תל אביב -יפו   (14.03.11)
הבחירות האחרונות מראות גם עד כמה ישראל היא פסרבדו-דמוקרטיה.
74. החוק מציע ובצדק שמי שיורק על מדינתו לא יזקה למימון המדינה
primakuku   (14.03.11)
75. אין דבר כזה "העם הפלסטיני".אלה הם פליטים מארצות ערב
ש ,   כרמיאל   (14.03.11)
מה עברית שפה קשה כל כך
76. הנכבה - ניסינו לחסל את ישראל ולרצוח היהודים ונכשלנו - אסון!
לא דמוקרטי   (14.03.11)
האם בגרמניה היו חוגגים יום הכרזת מלחמת העולם ה 2 ע"י היטלר ואסון הכישלון שלה?
זה בדיוק אותו הסיפור!!!
77. הנכבה היה נסיון לעשות שואה ביהודי א"י - שנכשל
תכננו איך להשמידנו   (14.03.11)
הנכבה - יום האסון של הערבים - אגב באותו הזמן לא היו פלשטינים כל הערבים היו אזרחי ירדן או מצרים...
התוכנית הייתה לסיים כאן את מה שהיטלר התחיל באירופה. מלאים בהשראה ממה שקרה בגרמניה יצאו הערבים למסע טבח ביהודים..

רק מה - לא הלך להם כמתוכנן... אלהים לא רצה במעשיהם.

ולא רק זה אלא שהם הוכו כמה מכות - וזה האסון - קבלנו מכות - אבל כמו כל מסולמי טוב צבוע ושקרן הם לא מציינים מדוע הוכו אז...

הנכבה שלהם היא החגיגה שלנו - אלהים אמר די לטבח ביהודים מספיקים לי ה 6 מליון - לא אתן לערבים להמשיך ולהשמידם !!!

הנכבה משולה ליום אבל בגרמניה על התבוסה במלחמת העולם ה 2 ...
האם בגרמניה ובעולם יקבלו יום אבל על התבוסה של גרמניה?
הרי זה היה יום חג לכל העולם החופשי

78. IN USA THIS WOULDNT BE TOLERATED
JUST ME ,   USA   (14.03.11)
THE SMALL WENT SO FAR IN ISRAEL, IN THE NAME OF DEMOCRACY, THAT EVEN THE USA WHICH IS THE SYMBOL OF DEMOCRACY IT WOULD NOT HAVE BEEN TOLERATED
79. החוקים בדמוקרטיה
חיים הרחול ,   קיבוץ כנרת   (14.03.11)
"התיאוריה הכללית של האדם" שמרבית החוקים המניע לחקיקתם הם הצרכים התורשתיים של התת-מודע. בית המחוקקים מאוייש ע"י אנשים שאין להם מושג בתחומים אלו. מבנה הדמוקרטיה אינו מתאים לחברה בעלת השכלה גבוהה שלה ישנם 'דיקטטורים' רבים. זאת הסיבה לדוגמא שהמלחמות הן חוקיות רק פשעי המלחמות אינם חוקיים. בדיקה מיקצועית של חוקים אלו תראה שחלקם נחקקו כדי להאריך את המלחמות. ראו מה חוקים אלו עשו לתושבי שדרות!
80. איך פרופ' למשפט חוקתי לא שמע על דמוקרטיה מתגוננת?
פרופ' למשפט חוקתי?   (14.03.11)
81. אני רוצה לחיות במדינה יהודית! לא בדמוקרטיה טהורה!
(14.03.11)
82. למה על המדינה לממן בתי ספר המסיתים ערבים לנקום ביהודים?
אלעד ,   פתח תקווה   (14.03.11)
אתה מנסה להיות הכי דמוקרטי בעולם- בשביל לקדם את הדבר הכי לא דמוקרטי בעולם.
83. שימו לב לשמות של ארגוני השמאל
(13.03.11)

המכון הישראלי לדמוקרטיה, רופאים לזכויות אדם, התנועה לזכויות האזרח, בצלם. שמות מרשימים ובומבסטים שמסתירים כוונה אחת: להוכיח שישראל עושה הכל על מנת לפגוע בערכים ששמותיהם מייצגים. כלומר ישראל פוגעת בבריאותם וחייהם של פלסטינים, לא דמוקרטית, לא שומרת על זכויות אדם והאנשים שאמורים להיות בצלם אלוהים מתנהגים ברשעות.

יושבים שם אנשים שממומנים ע"י מיטב האנטישמים בעולם על מנת לעזור להם להוכיח ולהצדיק את האנטישמיות שלהם. אנשים כל כך טיפשים שזה פשוט כואב.

84. איזה אסון קרה בדיוק לערביי ישראל אזרחי המדינה
(14.03.11)

האם זאת העובדה שלא הצליחו ב48 לחסל את מדינת ישראל שהוקמה בהחלטה של האו"ם? נראה לך כותב יקר שהמדינה צריכה לממן להם עצרות לציון האסון שבהקמתה? 

לי נראה שההתפלפלות האינטלקטואלית כל כך בלבלה אתכם ששכחתם שאתם חיים בעולם אמיתי. 

85. מצער שפרופסור לא מבין את המשמעות של "יום אבל"
אורן   (14.03.11)
מצער שפרופסור למשפטים לא מבין את ההבדל בין "לא להשתתף בחגיגה", לבין להכריז עליה כ"יום אבל". מצער שהוא לא מבין או לט טורח להבין (או שפשוט הוא מזדהה עם) את מי שמעודד את "האבל" הזה, ושרק מחכה להזדמנות להפוך את ה"אבל" ל"זעם". מצער שהפרופסור למשפטים פשוט אינו יודע לערוך אבחנות, ובעצם סתם רואה בכל גחמה פלסטינית או שמאלנית "אתגר לדמוקרטיה" ובכל גחמה ימנית-מתנחלית "איום". מצער מצער מצער מצער.
86. תמיד אפשר לבטל את הדמוקרטיה
(14.03.11)

כולה שיטת שלטון רעה במיוחד

אפשר תמיד להחליף.

87. הדמוקרטיה של השמאל , היא בעצם דיקטטורה מחשבתית
להילחם בדיקטטורים!!   (14.03.11)
88. יש להם זכות לחופש ביטוי פוליטי אבל...
אלעד   (14.03.11)
בחינוך, כשמורה מלמד בכיתה ערבית על עניינים הקשורים במדינה, אין באמת דיון מעמיק לגבי הנושא והחומר המסית מועבר ישירות מהמורה לתלמידים הצעירים כעובדה מוגמרת.
נשאלת השאלה האם יש מקום לחופש ביטוי פוליטי במערכת החינוך.
מצד התלמידים. התשובה ברורה. כן.
מצד המורים. התשובה ברורה. לא. (לפחות לא עד שהם בוגרים).
חופש הביטוי הפוליטי מנוצל לרעה במערכת החינוך הערבית ומהווה כלי להסתה של דורות שלמים נגד המדינה המעניקה להם דמוקרטיה. בכך, אותו מיעוט, לו נרטיב עוין כלפי המדינה (בעקבות חינוך שכזה בין השאר) מהווה סכנה מיידית ועתידית למדינה היהודית והדמוקרטית.
לכן יש לפעול למיגור התופעה ואיני רואה בהצעת החוק הזאת כל פסול.במיוחד בזמנים קשים אלה.
89. מפחיד..!!!
קפי   (13.03.11)

מרדכי קרמניצר !

א. הסבר לי בבקשה מה יספרו בדיוק לתלמידי בית הספר הערבים כאשר יתארו להם  באוביקטיביות גמורה כמובן על ארועי "הנכבה" וסיבותיה ? אינך מתאר או מבין מה יהיה תוכנם של ההסברים???

ב.כאשר אני קורא את דבריך חסרי הטעם  אני חושב לעצמי   שלא ירחק היום בו יהודים לכאורה  וחלילה במדינת ישראל  " יבינו "  מדוע הגרמנים הביאו את השואה הנוראה על העם היהודי.......!!!!

ג. פתאום נזכרתי בתוכנית הטלויזיה  המשודרת אחת לשבועה ומסבירה מהו טמטום......!!!!!!!!!!!!!!!!!

90. ישראל לא צריכה להיות דמוקרטיה
י   (14.03.11)
אם משמעותה של דמוקרטיה היא שמיעוט אתני יכול להשתלט על מדינה ע"י התרבות פרועה אז ישראל לא צריכה להיות דמוקרטיה.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה