כלכלה  נדלן  חדשות הנדלן
צעירים מתקשים לקנות בית? הם פשוט מפונקים
אורית-קלייר ארזי
פורסם: 19.05.11, 08:48
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 1321 תגובות ב-819 דיונים
1. נקודת מבט חשובה!
???   (19.05.11)
2. פרטים לא מדוייקים
ניסים לוי ,   ראשון לציון   (19.05.11)

אני במקצועי יועץ מס ומבין מעט בכלכלת משק בית

 

1. ראשית 3 ילדים זה "אושר"  "אושר"  "אושר"

2. קל להגיד לאנשים לכו לגור בפריפריות כאשר מחירי הדלק עולים כלהזמן ורוב הצעות העבודה הן במרכז הארץ הקושי הוא בביצוע (לדעתי בעוד 10 שנים כאשר תיהיה רכבת לגליל , האמירה תהיה נכונה )

3. בין לשכור דירה ללרכוש דירה מעבר לשיקול "הכלכלי" יש את ה"ביטחון" הכלכלי ולדעתי הבטחון הכלכלי חזק יותר

3. זה מאוד קל להשתלח כמו קופמן בספורט
אלי ,   חדרה   (19.05.11)
קל באמת למצוא נק' של 'פינוק' או 'מותרויות' - ולהאשים הכל בזה.
אבל להפוך את עניין הילודה - לעניין כלכלי נטו? זה כנראה יכולה לכתוב קפיטליסטית שרואה רק כסף בעיניים ואיבדה כבר כל עניין בחיים חוץ ממרדף אחר ממון.
אבל יאמר לזכותה שברוב הדברים היא צודקת, יכלה פשוט לכתוב זאת באופן פחות פרובוקטיבי ומשתלח...
4. שתי טעויות
חיים   (19.05.11)
1 בישראל מחירי הדירות ביחס ליוקר המחיה הוא מהיקרים בעולם ואני אומר את זה כמי שיש לו הרבה קרובים בחו"ל
מרווחים שם יותר בממוצע וערך הבתים זול בהרבה לצד מחייה זולה יותר.
למשל בשבדיה ובעוד ארצות באירופה , אוסטרליה וארה"ב ערך דירה ממוצעת לא עולה על 70-80 משכורות ממוצעות.
ערך מכונית חדשה הוא ממש מחצית ממה שעולה פה.
בישראל למרות שהשכר הממוצע נמוך יותר ורכב דלק ואוכל יקרים יותר
אתה נאלץ לחסוך 160-180 משכורות ממוצעות על מנת לרכוש דירה ממוצעת.
2.אין היצע של דירות 3 חדרים כמו פעם.ודירות של 4 חדרים נבנות על שטח של 3 חדרים עם חדרים מוקטנים אך בעלות של דירת 4 חדרים.רוב הצעירים שרוכשים דירה נעזרים בחסכונות של הוריהם .
המדינה מלאה בגברים רווקים ובנשים רווקות שגרים ביחידות דיור של דירות מחולקות בגלל היצע נמוך.
רבים בכלל נותרים אצל בית הוריהם עד גיל מבוגר.
אני אישית אחד מהם.
חוסך וחוסך ועושה מילואים אך המירוץ לדירה נראה כבלתי אפשרי.
ברור לי שהסיבה לעליית ערך הנדלן הוא מתוך אינטרס של בעלי הון (בנקים , קבלנים, שר אוצר, ביבי, ועוד שרוצים לגרוף עוד מליונים לכיסם)
הרעבתנות והחזירות הזו תתברר כטעות איומה.
ומעידה על חוסר הבנה של המערכת הכלכלית שאינה מבוקרת נכון.
צריך להתחיל לבנות מיד דירות 3 חדרים זולות בפריפריה בעלות של 100 משכורות דהיינו 450-560 אלף שח ודירות 4 חדרים בעלות של 650 -750 אלף שח.
כך הדיור יהיה בר השגה והמדינה תרוויח מכך לטווח הקצר והארוך בעיקר.
5. כל הכבוד!! סוף סוף מישהי מדברת לעניין
עינת   (19.05.11)
הדירות יקרות לכם? תקנו דירה קטנה, יד שנייה ובפריפריה. חכו עם הילדים עוד שנה-שנתיים ואל תעשו כמה בבת אחת (עכשיו ישאלו למה אני נכנסת להן לרחם. כי אם את לא יכולה להעניק לילדייך את התנאים הראויים למחייה, פרט לאהבה, אז את מכניסה אותם למעגל העוני כבר מגיל אפס, וזה לא פייר) ותחזיקו רק רכב אחד, לא ג'יפ, כשהשני נוסע בתחבורה ציבורית. אם תעשו את זה בשנים הראשונות, עד שתתבססו, תוכלו אחר כך להשתדרג למקום טוב יותר, דירה גדולה יותר, גם אם תצטרכו "לארוז את הבית ולעבור".
6. סוף סוף קול שפוי
bela ,   tlv   (19.05.11)
אני לא מכחישה שמחירי הדירות במרכז הם מטורפים, אבל הכל בחיים זה היצע וביקוש.
אכן, אני ובן זוגי מזה 6 שנים לא טרחנו להתחתן (לטעמי אין צורך, אבל גם אם היינו מתחתנים, לא היינו מזמינים יותר מ-50 איש לחצר של ההורים)- כך חסכנו הון לא קטן.
מעבר לכך "הסתפקנו" בדירת 3 חדרים, כי אפילו 2 ילדים יכולים לחיות בחדר אחד לפחות עד גיל 5. אח"כ כבר נוכל למנף את הדירה לדירה גדולה יותר.
יש לי הרבה חברים שמחפשים דירה 4-5 למרות שהם עם ילד אחד בלבד בינתיםם וכנראה שהם לא יוכלו למצוא דירה כזו כי מצבם הכלכלי ממש לא יאפשר זאת.
אני לא מבינה למה אנשים חושבים שמגיע להם משהו? אלו הם מחירי הדירות והם כנאה ישארו בשמיים- לפחות במרכז. הבעיה היא שבישראל אין אופציה לשכירות לזמן ארוך ולכן כולם חייבים לקנות דירה.
7. צודקת וטועה!!!!
כגעכג ,   כעכגע   (19.05.11)
הרבה מאד שטויות ומאחוריהן מסתתרת אמת....
דבר ראשון: יש המון ביקוש לדירות 3 חדרים. א-ב-ל - גם ל 4 ו 5. לבלן הרבה יותר משתלם לבנות 4-5. לכן הביקוש (הקיים!!!!) לדירות 3 חדרים פשוט נזנח!
דבר שני: זה טפשי ולא פייר לבקש מאנשים לנסוע בבוקר שעתיים לעבודה. אם היה עבודה בצפון ובנגב - בכיף הייתי עוברת! אבל אין. וגם ככה עובדים בארץ הזו כמו חיות 10 שעות ביום. עוש שעתיים בכבישים? עדיף למות.
ולגבי ילדים: להורינו היה הרבה פחות. לא היה להם מעלית. בקושי היה רכב. ודירת 3 חדרים. ועדיין הם הולידו אותנו!!! ממתי ילד זה מותרות כלכלית?!!? בקבצב הזה נתדרדר להויות אירופה הגוועת, ששם בגלל שילדים הם נטל פיזי וכלכלי הם נזנחו כליל, ואוכלוסייה מתדלדלת מה שמשפיע הן על הכלכלה והן על התרבות. המוסלמים לא "כובשים" את אירופה...הם "יורשים" אותה מעם שחדל מלרצות להתקיים.

כל זה לא סותר אז זה שהיום כל זוג ממעמד בינוני עם משכורת סבירה רוצה:
- דירת 4 חדרים בשכונה חדשה של פלצנים
- 2 רכבים, אחד ג'יפ שיהיה מקום לילדים - כי ידוע הרי שילדים נולדים בגודל של שחורציאנידיס (חלילה מלהזכיר איזה מזדה יד 3 מ 2002)
- חתונה עם 500 מוזמנים עם מנות שלא יביישו את הקוזינה שעשתה חתונה באולם של יודה ונינט.
- שולחן קפה ב 2000 שח, 3 פלסמות, מטבח של רגבה, ספות חדשות - הכל חדש, יש שנייה זה להומלסים.
8. לא חייבים ילדים בכלל
(19.05.11)
9. שטויות!
זוג צעיר+2   (19.05.11)

אחרי חתונה צנועה, ומגורים לא ב"צנטרום של הצנטרום" בדירת שלושה חדרים, עדיין אין שום סוכוי שנחסוך הון עצמי ללקיחת משכנתא רק מנסיעות באוטובוסים...

 

לשנינו תואר גבוה ושנינו עובדים בתעשיה.... מאיפה נביא 400 אלף שקל בדיוק??? מחיסכון בקניות או מחיסכון בנסיעות או אולי כדאי לנו לעבור לשני חדרים רק כדי שכל מה שאנחנו חוסכים יתקזז עם עליית מחירי הדירות?

 

אבסורד מה שקורה.

והטון של הכותבת מגוחך.

10. כמה את צודקת!
אורית   (19.05.11)
בעלי ואני התחלנו בדירה קטנטונת, הולדנו 2 ילדים, ואחר כך כשסיימנו את תשלום המשכנתא על הדירה הזו וסוף סוף התחלנו להתרווח, בעלי לחץ על מעבר לדירה גדולה יותר, להביא עוד ילד לעולם. נפלנו כלכלית ומורלית. בעלי נפטר מהלחץ והדאגות. אני עדיין זוכרת שהייתי מאושרת יותר בדירה הקטנה
11. הכל נכון, אבל...ואבל גדול
(19.05.11)

לכאורה קיימת תאוותנות גרנדיוזית בחתונות המפוארות בדירה הנוחה

אבל.....

 

 למה לגלגל את האשמה בעליית המחירים דווקא על זוגות צעירים

 

עליית המחירים היא בעיקר פונקציה של תאוות בצע של בעלי הון שמבקשים להרחיב את הונם

 

האם גם בנושא זה האזרח הקטן צריך יותר ויותר לצמצם את עצמו בעבור הרווחים של אלו שכבר יש להם?.

 

הרי ברור שגם אם היו מצטמצמים במספר הילדים, החדרים ומתפשרים על דירה וחתונה, אז הסטנדט החדש היה מדביק את  הפערים, שפתאום דירות שלושה חדרים היו יותר יקרים ועליות גידול הילדים היו עולים.

 

הדמגוגיה במאמר בנויה טוב, אך לא תפתור את הבעיה

12. יש עוד משהו "לא מציאותי"
אחד   (19.05.11)
מחירי הנדל"ן בארץ עלו ועולים בעשרות אחוזים בשנה.
זה לא קרוב לכלום, לא לעלייה בשכר הממוצע (שאפילו נשחק בחלק מהזמן הזה), לא למדד, לא לעלייה ברמת החיים, לא לכלום.
13. מודאג מאוד מהמדינה ומאנשים...
הורה צעיר מודאג   (19.05.11)

מאיפה הבאתם את הנתונים האלו?? מפונקים , רוצים מעלית, מה זה השטויות האלה!! רוצים לקנות דירה פשוטה וגם את זה לא יכולים אז תפסיקו לבלבל את המוח! חוץ מזה לא ידעתי שיש סטנדרט על כמות הילדים?? "פעם היה 2" קשקוש- גם כמה ילדים להביא אתם רוצים להכתיב לנו?? מה עוד נשאר?? מה אתם מגדלים אותם!! בקיצור למי שיש כבר בית\דירה קל לדבר

14. !!!!! אני ממש מרחם על הכותבת !!!
אורן ,   מודיעין   (19.05.11)

ציטוט מתוך הכתבה:

והדובדבן שבקצפת: לא מוכרחים להוליד שלושה ילדים (כשהייתי קטנה הסטנדרט היה שניים. מתי שונה הנוהל?)

 

אני מרחם על הכותבת, לכתוב דבר כזה מראה על חוסר וחסך רציני במשפחה.

 

לא נורא, אני רק מקווה שהילדים שלך לא יסבלו ממך כמו שאת סבלת (או עדיין סובלת).

 

יום טוב

אורן

15. גם וגם
י   (19.05.11)

את לא ממש צודקת.

זה נכון שעם ישראל מפונק אבל אל תוציאי את הקבלנים כל כל צדיקים.

אשני השווק של הקבלן הם ממולחים ותחמנים ויודעים בדיוק את החולשות של עם ישראל. והם מנצלים את זה עד תום ןיותר מכך.

הקבלנים הם הם שהתחילו עם היוזמה של לבנות דירות גדולות יותר ע"מ לגרוף רווחים גדולים יותר בטווח הקצר (בדיוק כמו שאת מתארת את הזוגות הצעירים) כשהם רואים שזה מצליח קצת הם לוקחים את זה עד הסוף ויותר מזה.

כך שלדעתי מי שאשם יותר אלו הקבלנים

16. אולי לגבי הדירה זה נכון, אבל לגבי מספר הילדים?
שרון   (19.05.11)

לא מבינה - המצב הכלכלי בארץ צריך לגרום לאנשים לעשות פחות ילדים?

שלושה ילדים זה לא הרבה! מה, אנחנו סין, שהממשלה תגרום לאנשים לעשות פחות ילדים? במיוחד שיש מגזרים שהמדינה מממנת להם עשרות ילדים?

והיום, גם זוגות שרוצים להתחיל בדירות 3 חדרים ישנות יחסית, מתקשים.

לא יודעת מי כתב את הכתבה הזאת אבל הוא או טיפש או אטום או גם וגם

17. כל מילה בסלע !!
זוג צעיר   (19.05.11)
18. כ"כ צודקת
אביעד ,   רמת גן   (19.05.11)
שממש בא לחבק, כל מילה בסלע.
19. תנסי לקנות דירת שלושה חדרים בראשון בקומה שניה בלי מעלית
(19.05.11)
גם לזה צריך "הורים עם ממון"
20. כל מילה בסלע!
ענבל35   (19.05.11)
21. לא מוכרחים להוליד שלושה ילדים????????
אסף ,   מרכז   (19.05.11)

בגלל אנשים כמוך שחושבים רק על נוחות המדינה הזאת הולכת לעזאזל.

אני רוצה להביא 5 ילדים, מה זה תביאו רק שתים, את תגידי לי כמה להביא ומה הסטנדרט ( אין סטנדרט בהבאת ילידים !!!!!! )

בנתיים שהסטנדרט שלך הוא 2-3 ( כמובן בגלל נוחות כי אני צריך שישאר לי כסף החודש כדי לשלם על האייפון שלקחתי מאורנג ולשלם לחברת הכבלים על הזבל שאני מקבל מהם ולשלם על הקנייה בסופר שרבע ממנה מותרות ורבע ממנה הולכת לפח ועוד ועוד העיקר להגיד 2-3 ילדים כי אני לא יכול להרשות לעצמי יותר , חחחח )

ובנתיים אנחנו מתרגלים לסטנדרט שלך ובמדינה הזאת יהיה בסוף רוב ערבי.

תביאו ילדים זה שווה זה כיף!!! וכמה שזה קשה אין כמו ההרגשה שהם גדלים ומביטים בהם ומבינים שכל הקושי היה שווה

 

22. כתבה מטופשת... כנסו
יניב   (19.05.11)
נותנת לגיטמציה לממשל החלש שלנו. קדימה חברים בואו נעזוב את הארץ שלא תורמת לנו דבר וחצי דבר
נשלח מהאייפון שלי
23. זה בדיוק הענין במדינה הזו...
כפיר ,   שטוטגרט גרמניה   (19.05.11)
שצריך להתפשר כל היום.

אז בסופרמרקט קונים שישיה של בירות ולא ארגז
בשר ? נתפשר ונאכל פעם בשבוע כי מאוד יקר
בנופש מתפשרים על יוון וטורקיה וקפריסין ולא על ניו יורק ואמסטרדם
על דירה בפרברים ולא דירה במרכז תל אביב
עושים מילואים
משלמים המסים
דלק עולה? אז נתפשר גם כאן...

מי אמר שהיהודים לא בנויים לפשרות? שחיקה במעמד הביניים? מה פתאום, זו פשרה ממעמד של כוח!
24. צודקת מאוד! אבל אנשים היום מפונקים
נועם   (19.05.11)
ותמיד משווים מה שיש לאנשים אחרים גם אם הם לא יכולים לעמוד בזה כלכלית.
עיניין ה"שופוני" חזק בארץ.

תראי אנשים שבקושי מרווחים מינימום ומחזיקים נייד שעולה להם מאות שקלים בחודש. או מנויים לטלויזיה במסלול הכי יקר.

25. כמה אנשים עם כשל שאת תארת יטרחו כבר לקרוא את המאמר עד הסוף?
א, הינתן   (19.05.11)
עדיין מאמר חשוב
26. לגבי דירות 3 חדרים - נתניה כמשל
א, הינתן   (19.05.11)

מעל 10 שנים שמדיניות העירייה לא לאפשר בניה של דירות 3 חדרים בכמויות משמעותיות. רק 4 ומעל, ככה מביאים לעיר אוכלוסיות חזקות יותר.

ההחלטה לא תמיד בידיי הקבלנים.

27. 100% נכון
רועי ,   גבעתיים   (19.05.11)

כל מילה בסלע! פעם היו אומרים שאנשים פה קופצים מעל הפופיק. היום כבר קופצים מעל הראש. לכולם מגיע וכולם רוצים ולכולם חייב להיות. אנשים שמרוויחים ביחד 10-12K בחודש רוצים דירת 4 חדרים ברמת גן, ללא הון התחלתי כמובן, לוקחים משכנתאות מטורפות של מעל מיליון שקל, ואח"כ שוקעים בחובות ולצערי גם הרבה פעמים מתגרשים בגלל הלחצים הכלכליים.

יש מלא דירות ברמת גן, דירות 3 חדרים, בניינים ישנים, ללא מעלית וחניה, שאפשר לקנות בפחות ממיליון שקל. לפעמים הרבה פחות. אז זה לא מרכז תל אביב, ולא השכונה הכי משובחת, אבל עדיין גוש דן. מה קרה???? לרצות זה חשוב, לשאוף זה ראוי, אבל להגיד מגיע לי, רק כי מגיע לי, זה חסר אחיזה במציאות.

הטיפ של הכותבת להתחיל עם דירה צנועה ומשם להתגלגל לדירה טובה יותר בהמשך הוא נכון מאוד. בשוק שכל הזמן עולה, אין ברירה אלא לשים את הרגל בפנים ולעלות יחד איתו. גם אם הפער מדירה גדולה יותר יגדל, זה יהיה עדיין זול הרבה יותר מאשר לא לקנות בכלל. והכי חשוב - אל תתחייבו למשכנתאות שלא תוכלו להחזיר!!! גם אם המחיר הוא לגור בשכירות!

28. המטרה היא לחיות ברמת חיים טובה ולא בסגפנות ומחסור
(19.05.11)
29. בגדול, צודקת
עמרי ,   25   (19.05.11)
30. בגדול, את צודקת. אבל לא מדייקת בפרטים.
(19.05.11)

חתונה לא עולה מאות אלפי שקלים. וגם ככה רוב הכסף מוחזר בדר"כ.

והסטנדרט שהיית קטנה לא היה שניים - נניח שהיית קטנה בשנות השבעים, הסטנדרט היה מעל 3. 

 

אבל בגדול את צודקת.

תגובות נוספות
חזרה לכתבה