רכב  משפט וצרכנות
חשיפה: כמה עולה המכונית החשמלית לשי אגסי
שחר הזלקורן
פורסם: 24.05.11, 20:09
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 651 תגובות ב-443 דיונים
31. חישוב המעמ- לא נכון
מומו 7   (24.05.11)

המעמ נגזז ממחיר המכירה ולא מעלות כולל מיסים דהיינו במקרה של המאזדה המע"מ הוא :

120,000/1.16= 103,450*0.16 ===== 16,550 סכום המע"מ !

32. מי הפראייר שיקנה???
ע.פ   (24.05.11)
33. גילוי עיתונאי מרעיש זו חברה מיסחרית ולא אירגון פילאנטרופי
יזם מתחרה קטן   (24.05.11)
ברוכים הבאים למציאות ואיפה ההיתם בכל הזמן שהם פעלו מול המחוקק לקבלת בלעדיות
מה חשבתם שהמשקעים שלהם פילאנטרופים? או שהם פועלים לשם עשיית הון
אגב בעיני כל הפעילות שלהם לגיטימית רק חבל שכלבי השמירה התגייסו לפרסום חינם מבלי לציין גם את ההביט המסחרי (המוטיב) שיהיה להם בהצלחה


ומשפט אחרון לסיום : הם חברה בע"ם לא ממש שי אגסי ושות ..
34. בטר פלייס צועדת הישר אל דוח המבקר הבא. המדינה לא משקיעה נכון
(24.05.11)
35. השאלה היא מה הן עלויות הפיתוח של המכונית.
מישהו ,   ישראל   (24.05.11)
צריך לזכור שבשנים האחרונות בטר פלייס השקיעה לא מעט כסף בפיתוח המכונית החשמלית, בפיתוח התשתית, בשיווק ובהקמת תשתית החישמול. בסופו של דבר בטר פלייס היא חברה פרטית שהמטרה שלה היא להרוויח ולא איזשהו פרוייקט ממשלתי- היא צריכה לכסות את עלויות הפיתוח ועוד להרוויח, בניגוד ליבואן רגיל שהתפקיד שלו מתחיל ונגמר במכירת המכונית לצרכן ובאחריות על המוצר.
בקיצור- את המכונית החשמלית של בטר פלייס נראה בעיקר אצל חברות הליסינג ולא אצל הישראלי הממוצע. אולי בעוד כמה שנים המכונית תגיע גם לשוק הפרטי בתור רכב יד שנייה זול, ואולי בטר פלייס תוריד את המחירים אחרי שהיא תכסה את ההשקעה הראשונית.
36. אני לא מאמין שאני אומר את זה ..אבל
מישהו   (24.05.11)
אני מעדיף לשלם מס למדינה.
לפחות זה איכשהו חוזר.
37. לא בנזין לא נוגע.
תתחשמלו אתם.   (24.05.11)
38. לא לקנות את המונופול הארור של משפחת עופר!!!!!!!!!!!!!!
דוד   (24.05.11)
39. לא הבנתי למה לי לקנות מכונית חשמלית אם זה לא חוסך לי כסף?
אריאל   (24.05.11)
40. לא יותר מאשר מזדה 3 ב47K ונמכרת לנו ב110K...
רווח   (24.05.11)
41. למה צרות עין מגיע להם להרוויח ושיהיה להם בהצלחה
o/g   (24.05.11)
42. אמרלי לכם שהפוריקט של הלוזר הזה יהיה פלופ גדול
(24.05.11)
43. איפה בחישוב מחיר הסוללה ותחנות להחלפת סוללות?
מהנדס חשמל   (24.05.11)
מחיר הסוללה לבטר-פלייס הוא בין 15 ל20 אלף דולר כלומר לפחות 50 אלף ש"ח
בנוסף בטר-פלייס צריכים לפרוס בשלב הראשון עשרות תחנות להחלפת סוללות ומאות בשלבים מאוחרים יותר, אני לא יודע כמה עולה להקים תחנה כזאת אך סביר להניח שמדובר במאות אלפים או אפילו מיליוני שקלים. כמוכן הם התחייבו לפרוש מאות אלפי נקודות הטענה בחניונים ובחניות ציבוריות ברחבי הערים.

לפי החישוב שלכם בטר-פלייס מרוויחה 20 אלף על הטבת המס קנייה ו30 אלף על ההפרש בין עלות החשמל ועלות הדלק, סה"כ 50 אלף שמכסים את עלות הסוללה.
עדיין הם צריכים להקים את כל התשתיות.

להערכתי הם הולכים להפסיד הרבה מאוד כסף ואם מחירי הסוללות לא ייצנחו בשנים הקרובות הם ייפשטו רגל בהפסדים של מיליארדי ש"ח.
44. חברות הליסינג יצחקו לו בפרצוף
י   (24.05.11)

מי ירצה לקחת רכב עם טווח מוגבל וחצי תא מטען. עדיף זול וחסכוני יותר ללקוח יהיה  לקחת אוטו בנזין עם מנוע בנפח 1300 .

45. פראייר מי שקונה.!!!!
יויו ,   רעננה   (24.05.11)
לשי אגסי ולמשקיעים שלו יש תאבון גדול.!!!!כל ההטבות לרכב מזהם נאכלון ע"י הקבוצה הרעבה.!!!אבל...אני בטוח שימצאו כמה פראיירים שיתחברו לשקע של אגסי.אני בטוח לא.!!!!!!!!!!!!!!!!
46. רק אותי זה לא מפתיע?
(24.05.11)
עסקן פרטי שרוצה לעשות כסף ענק על גבי אנשים.

47. בקיצור, ידוע, לא פרקטי, לא שווה ולא טוב
תומר   (24.05.11)
כבר יותר זול פריוס או הונדה הייבריד מאשר הרכב החשמלי, אין שום יתרון לרכב של שי אגסי או לרעיון של בטרפלייס, אפילו מכון התקין לא מאשר את הרכב בגלל שאיננו עומד בקנה מידה אחד עם התקינה העולמית.
אני לא רואה שום חברה הייטק או חברות גדולות רוכשות את הרכב שעושה 100 ק"מ בין טעינה לטעינה שרכב בנזין עושה 400-500 למיכל ורכב דיזל יעיל עושה 500-700 ק"מ למיכל.

אין שום עתיד לפרוייקט הזה וחבל על הכסף של המשקיעים, ככה אני חושב
48. זה אומר ששי אגסי רוצה להרוויח מהר ולצאת משם
שלומי ,   תל אביב   (24.05.11)
כמו כל דבר הוא רוצה את הרווח שלו מהר ונקי.

כל עוד אין תחרות מולו בנושא הוא מעלה מחירים.

אם יכנו מתחרים לשוק ,המחירים ירדו וגם הרווח שלו.

הדרך היחידה להוריד ביקושים היא על ידי חוסר ביקוש.
במקרה כזה אין כזאת התלהבות של אנשים לקנות מכונית על חשמל.
לכן מראש היה כדאי להוזיל מחירים.
49. אנשים חולמים.חושבים הנה רכב שלא מצריך תדלוק.
תמשיכו לחלום   (24.05.11)
דלק אולי לא צריך אבל, אתם תהיו קשורים לגחמנות של חברה אחת...
ראשית נראה אתכם עומדים בתור להחלפת סוללה...
יותר מ 1000 שקלים לחודש, על מה בדיוק?
not better place
50. הם גונבים לנו את ההנחה מהמדינה....תכנסו
אריה   (24.05.11)
בעצם מה קורה פה, המדינה הורידה את מס הקניה כדי לעודד מעבר לרכב "ירוק" אנרגיה נקיה,...ובמחשבה, שביטול המס שינתן ליזם/ יבואן יועבר ללקוח, וכך לקוחות רבים יותר יצטרפו לזה. בטר פלייס, משיקולי חמדנות ובצע כסף - לוקחים את כל ההנחה הזו לכיס שלהם. חוצפה לא נורמלית.

לדעתי, הממשלה חייבת להתנות את ביטול מס הרכישה בכך שרובו מועבר ללקוח הסופי, אחרת הוא יבוטל. ואז הם לא יגנבו את כולו

אריה
51. לידיעת רשות ההגבלים - יש להכריז עליהם כמונופול
אורן ,   י-ם   (24.05.11)
היות ואין להם תחרות בשוק המכוניות החשמליות - ניתן להכריז עליהם כמונופול ואז להגביל את המחירים בחוק.
52. ולמה אי אפשר להטעין את הרכב מהשקע בבית?
(24.05.11)

מבחינה טכנית זה אפשרי. אז למה אנו כבולים לעמדות הטעינה של בטרפלייס? למי הממשלה דואגת, לצרכנים? לסביבה? לרווחי היזם?

53. אני בדרך להזמין מאזדה 3
דני ,   חולון   (24.05.11)
כנראה שאין בררה אבל אין כמו מאזדה הכי משתלם והכי חסכוני ואם שוק יד שניה חבל על הזמן אני נוסע ועושה1.ל12  וגם הדלק יורד בשבוע הבא   ל7.30
54. מדינת הגזילה הלאומית
משה   (24.05.11)
שמתם לב שגוזלים אותנו בכל תחום שניבחן, אדמות, בתים, מכוניות, דלק, מוצרי מזון, טיסות, מלונות, בעצם הכל, עושה זאת מצויין אוצר המדינה עם התאבון האינסופי שלו ולאחר מכן גם המגזר הפרטי עם תאבון רדיפת בצע אינסופי, האם זה יהודי כל זה או מה????  זה הזמן להקים מפלגה שכל המצא שלה להייטיב עם העם מבלי לגרום למדינה פשיטת רגל, תאמינו לי שזה אפשרי, עד היום היו מפלגות שדיברו על זה ואף אחת לא עשתה כלום, אני חושב שהגענו לבשלות ואפשר שתהיה מפלגה כזאת, במילא בצד הבטחוני כולן פועלות אותו הדבר, הגיע הזמן שלא תהיה כאן מדינה אוכלת יושביה. 
55. catch22
catch22 ,   catch22   (24.05.11)
catch22
56. שיילכו ל &%$@ עוד חבורה של עושקים
אני   (24.05.11)

שיחברו את השקע ל .... שלהם.

57. מייצרים חשמל מפחם !!! מה ירוק במכונית הזו ???
(24.05.11)
58. בטר פלייס
נהג   (24.05.11)
לא רואה את הציבור עומד בתור מעריך שלאחר מס שבועות המחיר ירד ב25%
59. ברכות להזלקורן על החשיפה. ואיפה הנשיא פרס שיתנצל
יובל   (24.05.11)
או לפחות יתעצבן על שימוש בו לצרכי פרסומת שלא עומדת באף הבטחה?
60. כמו הסיפור של בזק ופלא-פון
אייל ,   חיפה   (24.05.11)

מישהו זוכר שפעם שיחה של בזק לארה"ב עלתה כמעט דולר לדקה ? מישהו זוכר שפעם פלא-פון היה לעשירים בלבד ? אלה כל ההתחלות ומר אגאסי לא שונה. זה ניצול ציני של מונופוליזם עד שייכנס מתחרה. ברגע שאחד כזה יופיע הכל ייצנח בחצי אם לא ביותר. עד אז, מה לעשות, מר אגאסי, עדיף לי דלק, שעם יוקר עלותו, הוא עדיין זול יותר מהחשמל שלך. לא כדאי לי בינתיים.

 

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה