הורים  טורים אישיים
למה החלטתי להקים בי"ס לילדים עם הפרעת קשב
ד"ר אדוה שביב
פורסם: 17.05.12, 09:20
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 253 תגובות ב-119 דיונים
31. דווקא ל ADHD כן מתייחסים
מישהי מאיפשהו   (17.05.12)
ומרביתם מטופלים היטב. מי שהולך לאיבוד הם ה ADD שאף אחד לא ממש מתייחס אליהם. הם אלה שנופלים בין הכיסאות. שבקושי מוציאים בגרות. ובד"כ עושים אוניברסיטה בגיל מאוחר אם בכלל. הם האסטרונאטים שלא מגיעים לחלל...

32. מבורך, אבל הכותבת נותנת לילדים קצת יותר מדי קרדיט.
יובל   (17.05.12)
להגיד שמישהו לא באמת הפריע אלא ניסה להשתיק ילד אחר כי הוא בעצם רק רצה להקשיב למורה...? נשמעת לי כמו הערכה תמימה מדי. יש משהו שלא בהכרח קשור להפרעות קשב וריכוז, וזה נקרא חינוך לערכים אנושיים בסיסיים שבין אדם לחברו. בישראל התחום הזה די מוזנח, ההורים יכולים פעמים רבות להוות דמויות שליליות למדי, ובכלל, הסביבה אלימה, בוטה, מתלהמת וצעקנית. אי אפשר לתלות הכל בהפרעות האלה.
33. כמה שהיא צודקת, אני תומך - מניסיון אישי.
גיא   (17.05.12)
34. צריך לשנות את שיטת החינוך
יפית כריסי ,   הרצליה   (17.05.12)
לכולנו יש במידת מה בעיות קשב וריכוז, לא צריך לפתוח בתי ספר מיוחדים אלא לשנות ולשפר את שיטת הלימוד הישנה שעבר תוקפה בזמננו.
35. הפרעות קשה זה דבר עצוב מאוד!מי שיש לו,יודע שהמאמר אמתי ועצוב
Arab   (17.05.12)
36. יוזמה ברוכה!! רטלין הוא מ- מ-ש לא הפתרון!! בהצלחה!!!
יש שיטות רבות !!   (17.05.12)


נשלח מהסלולארי שלי
37. הילדים עם הפרעות הקשב הם הילדים הכי מוכשרים שיש
דני   (17.05.12)

הבעיה היא לא בילדים, הבעיה היא במסגרת החינוך שהם מקבלים.

 

במקום לדחוף להם כדורי הרגעה, יש לאפשר להם ללמוד במסגרות שמתאימות להם, ואז הפוטנציאל הטמון בהם יצא לפועל.

 

רוב הטיקונים, והאנשים הממציאים והמוכשרים, הם אנשים בעלי הפרעות קשב.

38. צריך גם מוסכניקים
אזרח רגיל   (17.05.12)
מנקים
צבעים
מי שיש לו יכולת בעייתית ללמוד
שילמד מלאכות אחרות
יותר מכובד מאשר לתייג אנשים בכל מיני תויות
PPפP CCC
יותר טוב שיבואו סודנים או ערבים?
39. בואו נזרוק את כל הדפוקים לבית ספר נפרד
מריה בולקה ,   מאבחנת דידקטית   (17.05.12)
השונות בתוך קבוצת התלמידים עם add מאוד מאוד גדולה, ולמעשה יותר גדולה מאשר בין התלמידים הרגילים. עבור רבים מהם, ההישאות בבית הספר הרגיל, עם הקשיים הכרוכים בכך, יכולה להוות יתרון, בוודאי בטווח הארוך. לפני שעןשים צעד של להעביר ילד בית ספר כדאי לפעול גם מתוך ראיית העתיד שלו בטווח הארוך, ולא רק תוך בחינת צמצום תסכולים בהווה. הייתה לי תחושה שהכותבת ניסתה להגן על ילדה בהווה, מבלי להפעיל שום חשיבה על העתיד
40. לשנות את המסגרת- לא לסמם את הילדים
סטודנטית   (17.05.12)
כל הכבוד על היוזמה הברוכה.
41. יישר כח! הבן שלי סובל שנים קשות בבי"ס הר וגיא
א.   (17.05.12)
ורק בגלל הפרעות קשב וריכוז. המורים הקיבוצניקים לומדים בכנסים ובקורסים אבל כשזה בא לידי מעשה הם לא יודעים לתת מענה לתלמידים שסובלים מהבעיה!  ילדים יפים וחכמים שמשפילים אותם בכל יום ובכל שעה! הם הופכים ל"מופרעים" או "ליצנים" של הכיתה. אבל בלי ערך עצמי בכלל! זה בושה הסבל שסובלים הילדים האלו כאילו הם לא שווים ואין להם שום תקווה. פשוט לא מתייחסים. מוציאים אותם מהכיתה! זה הפתרון. הופכים אותם לעוד יותר מושפלים. ואני  מכיר עוד הורים רבים שהתלוננו לאורך השנים בבי"ס הזה ובאחרים- אבל כלום לא עוזר!
42. אני אישה שיש לה בעיית קשב וריכוז
אוריתה50   (17.05.12)
בגיל הילדות כוניתי 'עצלנית', אני בעלת אינטליגנציה מעל הממוצע וכך גם שלושת ילדיי.
המורים וההורים לפני 2 דורות לא הבינו ילדים כמוני. חטפתי צעקות, מכות וכינויי גנאי- גם מאימי וגם מהמורות (חלקן), כך גם התחלתי לגמגם בגיל 12 ועדיין לא שלחו אותי לפסיכולוג. ככה סיימתי תיכון בממוצע נמוך גם משום שהיתה לי חרדת בחינות.
במקום ללמוד באוניברסיטה - התחתנתי (בריחה) וילדתי 3 ילדים שגם להם בעיית קשב וריכוז. ילדים עם IQ 130 ויותר. שניים לומדים באוניברסיטאות והשלישי עדיין בתיכון (על ריטלין ממוצע הציונים שלו עומד על 90).
אני כשלעצמי אישה שבתור ילדה/נערה הפסיקה לחלום וכל מה שרצתה זה לעבור את החיים "בסדר".
רק עכשיו בגיל 50 חזרתי להיות יצירתית ואני מתחילה לממש יכולות שטמונות בי והדרך עדיין רחוקה. אני תקועה בעבודה משמימה עם אנשים מקסימים. ממש לא יודעת איך להמשיך- איך ללמוד כדי לקדם את עצמי.
43. מוכשרים מאוד בתנאי ש..
מומחה ,   הוד השרון   (17.05.12)

גם מפותחים בקואורדינציה

תקראו את ספרו של ד"ר ורטהיים

ש.ק.ט דרך קואורדינציה

ושמעתי רבות על עבודותיו בארץ ובחו"ל

צריך לראות את המכלול

44. אב לשני ילדים עם ADHD
גבי   (17.05.12)

1. ילדים עם הפרעת קש וריכו הם אינטליציה מעל הממוצע נקודה בדוק

2. ישנם גאונים וישנם כאלה אינם גאונים יש לי אחד מזה ואחד מזה

3.אין תחליף לרטאלין אני בעצי לוקח הסוד להצלחה בנושא הוא סבלנות בהתאמת הכדור

4.טלויזייה אכן מגבירה גם מחשב ובמיוחד מחשב

5. בחברה החרדית שומרים הכל בסוד אם תשאל חרדי על ילד מפגר יגידו לך שאין כאלה בבתים חרדיים יש מחשב מזיק יותר מטלויזיה

6.אני מבוגר שגילה רק כיום שהוא סובל מקשב וריכוז חיים שלמים התפספסו בשל כך גדלתי עם ערוץ אחד בלבד ראינו ריץ רץ וטלפלא בלבד

7. קשב וריכוז דבר מולד צריך לטפל ילד כזה שיטופל יגדל להיות אדם מאושר היום יש מודעות

8. כל השטויות שרטאלין ממכר גורם למחלות נפש ואלוהים יודע אלו המצאות יש בנושא

9. ילדים בעלי קשב וריכוז הם ילדים בעלי יכולות ניהול כל הורה שיש לו כזה שידע ילדו לא יהיה פועל בניין

10. רשב וריכוז אינו קללה אלה ברכה מתנה מהאל צריך לדעת לתעל את הדברים למקומות הנכונים

11. מיום שאני לוקח רטאלין אני עוסק בדברים שלא יכולתי לעסוק בהם קודם כמו תכנות ופיתוח תוכנה

אני כול להרצות שעה על כך בית הספר הזה מבורך מי שאומר שטויות אין לו ילד כזה וכל ההפסד שלו אני זכיתי לשתיים כאלו קשה אבל מדהים

45. כל הכבוד על היוזמה
תומך   (17.05.12)

יוזמה ברוכה, וכל הכבוד על המאמצים האדירים ללכת נגד המערכת.

 

יישר כח.

46. הבעיה שכל בתי הספר המתאימים הם ליסודי
מיי   (17.05.12)
אין מענה בתיכון
47. ייפי נפש...
אבא ל...   (17.05.12)
הבן שלי עם קונצרטה ועזרה ומתפקד מצויין הכיתה תחרותית. הרעיון ללמד בבית ספר לחינוך מיוחד ( וזה מה שזה!) טפשי ומיותר. הטענה לגבי ה״חומרים האלה״ לא עומדת בשום מבחן מדעי.

נשלח מהאייפד שלי
48. אם הפתרון שלך יצליח, התועלת לעולם תהיה עצומה
לאדווה   (17.05.12)
אני מאחל לך הרבה בהצלחה בשליחות שלך.
50. ברור שמערכת החינוך אינה מקצועית.וכמובן ילדים שווים פחות מכסף
אזרח מודאג   (17.05.12)
51. דילמה
עדי   (18.05.12)
כשקוראים את הטוקבקים עולה שאלה מה באמת נכון- לתת תרופות ולהשאיר במסגרת הרגילה או לשלוח ילד לבית ספר אחר. רמת התסכול של ההורים ושל הילד עצומה בחינוך הרגיל, ואם צריך תרופות כדי שיישאר שם לא בטוח שזה נכון לעשות זאת. מה נכון? להתאים את הילד לבית הספר או את בית הספר לילד? רק המחשבה על כך שכדי להישאר במסגרת מסויימת צריך לקחת תרופות מסמרת שיער. קח כדור- תצליח לסבול את המקום הזה. נשמע נורא
אם יש אנשים שמוכנים לקחת על עצמם את מאמץ והאחריות ולהקים בית ספר - יבורכו. בית הספר הזה צריך להיות אות ומופת למערכת החינוך כולה, ואני מקוה שייפתחו עוד בתי ספר כאלה. כאמא לילד מחונן שלא מסתדר עם "המסגרת" כבר מכיתה א' והיום הוא בי"א- אני מצטערת על כל רגע שלא החלטנו להעביר אותו לבית ספר שיכול להכיל אותו על כל צדדיו. הוא ואנחנו מחכים כבר שייגמר, וברור שייגמר ללא שום עדות ליכולותיו המופלאות
52. לעשירים בלבד!!! וחבל....
רוני   (18.05.12)
ילדי ה״פלפל״, add ו-adhd, מהווים כ-10% מכלל הילדים.
יש כאן החמצה של הזדמנות, לפחות למי שידו אינה משגת לשלם סכומים גבוהים
(כ-2800 ₪) כל חודש.
משרד החינוך יכול לתת מענה דומה, מתוך רצון טוב או בעקבות לחץ ציבורי, ולפתוח בתי ספר מהסוג הזה (1 על כל 9 רגילים).
היוזמה הזו, כמו יוזמות פרטיות שקיימות כבר, מבורכת כשלעצמה.
אך נותנת פתרון רק לשכבה מסויימת מאוד.
בהצלחה
53. נראה לי שקצת עפת על עצמך, הסבר בפנים:
(18.05.12)

ילדי הפלפל – אלה שיש להם שכל חריף, יוזמה, יצירתיות ודמיון – וגם אופי מפולפל, פעלתנות, עקשנות, דעתנות, סקרנות חסרת-מנוח – אינם דומים לילדים אחרים......

 

כך כתבת. הלוואי שכל ילד של ADD היה כזה, לא כולם יצירתיים, חכמים וחריפים. זה ייפוי של המציאות. רובם בינוניים ורגילים, זה הכול. וזה מיועד לכל ההורים שחושבים שהשמש זורחת מהתחת של ילד הADD שלהם. רוב האוכלוסיה רגילה בינונית. נקודה.

54. עדות מתוך כיתה:
מורה לחינוך מיוחד   (18.05.12)

כיתת חינוך מיוחד בביה"ס רגיל, כך זה נראה: 1) ביקשתי להקים פינת חי בביה"ס - לא אישרו לי.2) ביקשתי שבמקום שיעורי רביי מלל, ייצרו עבור הילדים יותר שיעורים בהם הם נעים, זזים, בונים, עובדים בגינה, מתנדבים במקום אחר - לא אישרו לי.3)ביקשתי שכשילד לא מצליח לשבת בשקט - ייצרו בביה"ס חדר "שקט" עם כריות נעימות ורוגע כדי שינוח קצת ואז יחזור אליי - לא אישרו לי.

4) ביקשתי ליצור קבוצת דרמה/תיאטרון כדי שהילדים יוכלו להתבטא - לא אישרו לי.5)ביקשתי תרפיה באומנות במפגשים פרטניים - לא אישרו לי. 6)אסור לילדה להביא בעל חיים כי משרד הבריאות לא מאשר.

 

אז אני רואה את הצרכים, מבקשת ובצורה מנומסת אומרים לי - אין תקציב ותדאגי שילמדו ויביאו ציונים כי זה חשוב לממוצע המיצ"ב.  ביה"ס בנויים לפי הצרכים של מאות שנים אחורה, לפי צרכים תעשיתיים של פעם ולכל בעלי ההון והשלטון יש אינטרס שהכול יישאר כמו שהוא כי ברגע שיאפשרולאנשים פנאי לחשוב ולשנות יש בלגן. יותר למדינה שכולם יגדלו להיות אנשים קטנים, משלמי מיסים וצייתנים.

 

הישראלי אוהב להגיד"אני לא פרייר" ולמעשה הוא הכי פרייר שיש בכל אירופה וארה"ב. שם האירופאים "המנומסים" מגיבים על הכול בגדול ופה? קיטורים בסלון, בטוקבקים וברמת העשייה? 0.

55. 1 ל 1
בן   (18.05.12)
צעירים עם בעיות קשב וריכוז חייבים הוראה של 1 על 1. מנסיוני בהוראת צעירים כאלב בבית ספר תיכון , ברור לי שבשיטה כזו ניתן להגיע להצלחות גדולות ביותר עד כדי הצלחה מלאה בבחינות בגרות עם ציונים מעל 80. רבים מסובלי בעיות כאלה הם עם אינטליגנציה מעל הממוצע שבעייתם העיקרית היא היותם מוצפים רגשית . צריך ללמד אותם טיפין טיפין עם מעורבות מכסימלית שלהם בחומר הנלמד. בשיטה קבוצתית הם פשוט הולכים לאיבוד
56. עוד בית ספר אליטיסטי.
שלומית ,   תל אביב   (18.05.12)
עם כל הכבוד לדר, ולטיעונים הנכונים שלה, רבים רבים סבלו ועוד יסבלו בבתי הספר הרגילים. משהו צריך להשתנות במערכת, לא לכולם יהיה כסף לשלוח את הילדים שלהם ללמוד בתוך ערסל ולקפץ בטרפונלינה. מה גם שהתיאור שלה של שיעור נשמע נחמד לקיטנה לא לבית ספר.
57. הורים יקרים
אני   (17.05.12)

אני סובל מהפרעת קשב וריכוז היפראקיטיבית (עם דגש על היפראקטיביות ADHD), אובחנתי רק בגיל 25.

מניסיון אני יכול להגיד שלתת לילדים ריטלין או קונצרטה ולהגיד שהם מתפקדים מצוין זה לא נכון התרופות האלו הם נרקוטיות ויש להם השפעות על הילדים, ילד שלוקח  את התרופה לא מתפקד כעצמו במהלך היום, וההרגשה היא סוג של ניטרול ולא "חופש", אולי חופש למורים אבל בטוח לא לנפש של אותו ילד.

לתת לילדים האלה בית ספר שיוכל ללמד אותם בדרכם המהירה והשונה היא מבורכת מאוד!! הלוואי ורק לי היה מוסד לימודים כזה ולא אחד שרק אומר לי כמה אני לא מרוכז ולא בסדר!.

 

מאחל הצלחה רבה לד"ר אדוה שביב ולשאר הצוות התומך.

 

58. מניסיון - ביה"ס הדמוקרטי "מרחב" ברעננה מצוין
תמר מרעננה ,   רעננה   (18.05.12)
לא צריך לשלם כל כך הרבה כסף רק בשביל יחס אישי ובית ספר בו רואים את הילדים (לפי האתר של פלפל - 2800 ש"ח לחודש) . מניסיון אישי, כשלצוות המורים אכפת מהילד, כשהוא העיקר (ולא המיצ"ב של משרד החינוך) הכל נראה אחרת. אנחנו מצאנו את זה בבית הספר הדמוקרטי ברעננה. נכון שיש מחיר כספי לתענוג, אבל לא 2800 ש"ח לחודש. הרבה פחות. והאמת - שווה כל אגורה.
59. ממליץ על טיפול בעזרת בעלי חיים. עושה נפלאות.
דניאל ,   תל אביב   (18.05.12)

הרעיון מדהים אבל לצערי בית הספר לא יוכל להכיל את כולם.

ילדי היו בטיפול במרכז בולבי בכפר הירוק. עושים שם נפלאות.

60. ריטלין במינון מדוייק אכן מביא תוצאות נראות לעין
אמא של לינוי   (17.05.12)
הילדה שלי הפכה להיות פתאום מאוזנת.  ממליצה כתוספת.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה