הורים  גמילה מחיתולים
גמילה מחיתולים: איך להתמודד עם חרדת אסלה?
דפנה תייר
פורסם: 12.06.12, 08:38
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות ב-43 דיונים
1. מבינה רק בעינייני גמילה???????
(12.06.12)
בתור יועצת חינוכית התפתחותית, אין לך עוד תחומים לדבר עליהם? את מבינה רק בעינייני גמילה מחיתולים?
2. תאומים בני שנה ועשר - גמולים בהצלחה לפי השיטה הזו
גילי   (12.06.12)
רציתי לשתף שאת שניהם גמלנו לפי שיטתה של דפנה, בהפרש של חודש זה מזו, כדי שנוכל להקדיש את מלוא תשומת הלב לכל אחד.
הבת תוך 3 ימים (לא קלים) היתה גמולה לחלוטין, לאחרונה התחילה לקום יבשה גם משנת הלילה.
עם הבן זה לוקח יותר זמן אבל הוא מתקדם ונהנה ובעיקר - רץ ומשחק בלי חיתול שלדעתי אין כיף מזה !!!
נראה לי כל כך לא נעים להיסחב עם שק מלא פיפי כבד כל היום.
אז אני מחזקת את כל ההורים שבוחרים בגמילה מוקדמת, וממליצה מאוד על שיטתה של דפנה שמעבירה מסר חד משמעי וברור לפעוט, בלי לבלבל אותו וליצור התניות לא בריאות.
הם כבר עושים תחרות מי ירוץ ראשון לשרותים :)
3. מסכימה עם כל מילה
מיכל   (12.06.12)

היינו שם !!!! ורק בדרך הזו בהדרכתה האדיבה של היועצת לעי"ל (דפנה) נפתרה הבעיה .

 

4. ומה עם התאפקויות?
(12.06.12)
מה עם ילד שמצליח להתאפק 14 שעות לפיפי? ולא יעשה קקי גם חודשים אם לא יתנו לו חיתול?
ואם מכריחים אותו הוא רק מתאפק יותר?

אשמח לכתבה בנושא
6. אצלינו עבד...
אילנה ,   שפלה   (12.06.12)
אחרי כמעט שנה שהילד עשה צרכיו במכנסיים יום יום, פשוט הורדתי לו לגמרי את המכנסיים והוא הסתובב בכל הבית  קצת בלחץ עד שעשה בשירותים. ומאז נגמל!!
8. עצירות קשה
מאיה ,   המרכז   (12.06.12)

דפנה שלום,

 

מנסיוני, לא פשוט לשים ילד על האסלה "בכוח", אבל לא בכוח. היו לנו קשיים כפי שאת מתארת בכתבה עם ביתי כשהתחלנו את תהליך הגמילה, וכשהיא הקשתה את גופה והשתוללה זה היה בלתי אפשרי לשים אותה על האסלה.

מבחינתה, היא העדיפה פשוט לא לעשות קקי ולכן זה הגיע לא פעם לעצירות קשה שנפתרה בעזרת נרות בלבד, תהליך שגרר אף הוא צרחות והשתוללויות... 

מה את ממליצה להורים לעשות במצבים כאלו של עצירויות והתאפקויות ממושכות?

 

תודה,

מאיה

 

9. 3 ילדים בלי בעיות. כנסו
רחל   (12.06.12)
היום הילדים שלי לומדים באוניברסיטה...אבל כשהם היו בגיל שנה וחצי בערך גמלתי אותם בלי בעיות. היה אז "סיר מנגן" (היום אין כזה?) הפטנט היה,שברגע שמשהו רטוב נוגע באיזו שהיא נקודה במרכז הסיר, הוא מתחיל לנגן,(מנגינה כמו מובייל ). הייתי מושיבה את הילדים בבוקר על הסיר מול הטלויזייה. הם ראו תכנית לילדים,ובאותו הזמן אמרנו להם שאם הם יעשו קקי או פיפי- הסיר ינגן וזה יהיה נורא כיף. וזה עבד.
אני לא מבינה למה צריך להתעקש להושיב את הילדים על האסלה? סיר לילה לילדים הרבה פחות מפחיד.
אני כן מבינה שהורים אולי לא רוצים לטפל בקקי או פיפי שנעשו בסיר.
אבל לא עדיף שהילדים יעברו את השלב הזה בנעימות ? יותר נעים להורים להאבק בילדים מפוחדים? למה לפתוח במאבקי כח אם אפשר להשיג תוצאות טובות מהר ובלי כח?
המעבר מהסיר לאסלה נעשה על ידי התקנת טבעת על המושב של האסלה , שעושה אותו נח יותר לילדים (חור יותר קטן ופחות מפחיד, ואפשר גם משהו קצת מרופד ורך) האם אין היום דברים כאלה? היום אני גרה בחו'ל, ועדיין לא סבתא כך שאינני מעודכנת במוצרים שנמכרים בארץ.
בהצלחה לכל ההורים.
10. ממש כאילו נכתב על ילדיי
אמא   (12.06.12)

הכל נכון. בני הבכור היה תקוע בשלב "החיתול רק לקקי" חצי שנה! אח"כ כשכבר לא הסכמתי זה היה יותר קשה והוא סבל מעצירויות במשך חודשים.

עם בני הקטן כבר למדתי לקח, ולמרות שב 5-6 פעמים הראשונות הוא בכה שעתיים לסרוגין והתנגד נחרצות  - בסוף אני "ניצחתי" והוא למד שהשד לא נורא, היום הוא יושב יפה ועושה כרגיל.

11. עצוה נהדרת ליצירת עצירויות כרוניות
אמא מהמרכז   (12.06.12)

ביתי נגמלה בלי בעיה בכלל בגיל שנתיים מפפי יום ולילה תוך שבוע, אבל לא היתה מוכנה לעשות קקי בסיר או באסלה.

לחצנו בתקיפות ואדיבות, ניסינו לשכנע, הבטחנו מתנות וכלום. הילדה פשוט הפסיקה לעשות קקי (עד היום היא לא עושה את קקי בגן) במשך ימים שלמים.

 

אז בעדינות החזרתי לה את החיתול לקקי בלבד.

ואחר כך היא ישבה על הסיר עם החיתול

בשלב הבא החיתול היה מונח על הסיר והילדה ישבה על החיתול

בשלב האחרון נייר טואלט החליף את החיתול ותוך שבוע כל הסגה נגמרה.

כל התהליך לקח חודשיים ללא עימותים וללא עצירויות.

היום הגיל 4 (שנה ויותר לאחר הגמילה) היא עצאית לחלוטין כולל לנגב לבד, אין לה שום חרדות ועצירויות.

יש לציין כי זו ביתי השלישית. עם השניים הגדולים לא היתה שום בעיה והם נגמלו בקלות בגילאים שנתיים ואבע (הבן) ושנה ועשר (הבת).

 

נמאס מכל נותני העצות שחושבים שיש להם פתרון קסם לכל דבר- כל ילד ומה שמתאים לו

13. ומה קורה עם מגיעים למיון
גיא   (12.06.12)
הילדה מתאפקת ואחרי שבוע הולכים לעשות חוקן... פתרון מעולה...

נשלח מהסלולארי שלי
15. בילבולי מוח
עליזה ,   חולון   (12.06.12)
דורות של ילדים. מיליונים נגמלו מחיתולי בד בגיל שנה כי להורים (אמהות) לא היה כוח ועצבים לכבס חיתולים!כשהופיעו חיתולים חד פעמיים פתאום הכל הפך להיות "אונברסיטה" ו"הדרכה"
מי שצריך להבין מה זה בגרות ועיפוק זה... ההורים!
להוריד את החיתול ולהיות צמוד לילד יום יומיים ! כן! עם סמרטות לניגוב במקרה של ... פיספוס
אפשר להשתגע כמה"מומחים מטעם עצמם" עושים כסף על הורים מטומטמים! בואו נפתח ...."מכללה ללימודי תואר ראשון שני ודוקטוקט ללימודי גמילה מחיתול!
שני ילדים גמלתי בגיל שנה וחצי ביום אחד ללא כל הדרכה. היום הם בני 30 ולא מספרים לי על שום "טראומה" שהם עברו! מספיק עם השטויות!!!
16. עודף מידע
יוסי   (12.06.12)
מרוב עודף מידע, אפשר להשתגע עם הוראות ההפעלה של כל המומחים.
להורים שלי לא היה אינטרנט, ולמרות זאת עד גיל 18 נגמלתי מהחיתול,
לקראת הגיוס לצבא.
בסיכום הדברים- אם נותנים לילד ברירה בין כיף לבין כח, הרי שלמעשה
מפעילים עליו בעצם רק את ברירת הכח.
תהליך הגמילה קורה מעצמו, בפרט כאשר הזאטוטים כבר מרגישים
לא נוח עם התוצרת שלהם. אצל כל אחד זה קורה בקצב שלו.
תתמכו, תדריכו , תעודדו- הכל יסתדר בסוף- הקטנים הולכים לבד,
אוכלים לבד, מדברים לבד, ועושים קקי לבד בשירותים.
17. כדאי לנסות
כדאי לנסות   (12.06.12)
נורמלקס
18. לא מצאתי פה פתרון או עזרה. מצטערת...
מור   (12.06.12)
אנחנו מתמודדים עם הבעיה הזאת כבר 5 חודשים.
מה זה "בתקיפות"? הילד לא מסכים בשום אופן, בוכה, צורח, זורק את עצמו. ניסינו כבר ה-כל, באמת את הכל.
הרי אי אפשר להושיב אותו בכח.
אז באיזה דרך כן אפשר לגרום לו להקשיב להוראות ושיישב על השירותים או על הסיר?
לא חידשת פה כלום, מצטערת....
19. ואחר כך מתפלאים שלילד יש בעיות קשות יותר
חרצית ,   אשקלון   (12.06.12)

 

עם כל הכבוד, להושיב ילד בכוח על האסלה עלול להביא למצבים קשים שעלולים ללות את הילד בחייו הבוגרים.

באיזו עזות מצח ממליצים כאן על גישת בכיף או בכוח?!?!?!?

נשמע לי שההורים שלך גם שמו אותך על האסלה בכוח...

20. ומה אם כבר טעינו???
אמא של זמר   (12.06.12)

ומה עושים אם כבר עשינו את הטעות? הילדה נבהלה מאוד מהרעיון שיוצא לה הפיפי והקקי, אפילו אם יש לה קצת בזמן האמבטיה היא נכנסת לסטרס נוראי, חשוב לציין כי היא אפילו לא אוהבת כשאני מנקה אותה עם המגבון והיא לא מפסיקה לבכות בזמן החלפת החיתול למרות שהיא זו שיוזמת את ההחלפה.

21. מה עושים כאשר הגן לא משתף פעולה בתהליך?
שלומי ,   מודיעין   (12.06.12)
במצב כזה אנחנו ההורים נותרים לבד במערכה אבל רוב היום הפעוטות מבלים למעשה בגנים..
22. אז מה? גם אני מפחד מהאסלה, זו לא בושה
לאיו צאלי   (12.06.12)
23. "קקי"? מדוע לא לכתוב את צרכיו? עיתונות דה לה שמטה
אתם מנמיכים את השפה   (12.06.12)
24. סיפור אישי
אהוד ,   הרצליה   (12.06.12)
אצלנו זה היה סיוט עד גיל 5 הילד עשה רק בטיטול למזלי הלכנו אני ואשתי לטיפול פסיכולוגי (אגב בלי הילד) ולמדנו שזו דרכו להראות שהוא שולט וזה שאנחנו ככ לחוצים רק מגביר אצלו את העקשנות הקיצר אחרי תקופה של נתינת צומת לב מוגברת לילד זה בא מעצמו !!!!

נשלח מהסלולארי שלי
25. גם אנחנו ניצלנו בזכות ייעוץ שלה
יוסי ,   ירושלים   (12.06.12)
וזה פשוט הוכיח את עצמו. ברגע שהיינו בטוחים בתהליך ולא זיגזגנו הילדה הבינה שזה מה שנכון לה ואין לה ברירה אלא לזרום עם זה... (וזה היה אחרי התאפקויות של חודשים)
26. גמילה מחיתולים: איך להתמודד עם חרדת אסלה?
כפר סבאי ,   כפר סבא   (12.06.12)
ואני יש לי שאלה אחרת: איך אפשר לגמול את הישראלים הרדודים מדבור ומכתיבה של המלים המתורבתות "פיפי" ו"קקי"???
27. ככה היה אצלי
(12.06.12)

הבן שלי בשום אופן לא הסכים לעשות קקי. הוא היה מפחד משירותים באופן טראומתי ממש. והיה מתאפק במשך שלושה ימים עד שהיה עושה בסוף בתחתונים. התיאשנו, והסכמנו לו טיטול קר לקקי. ןכל פעם שהוא היה צריך קקי היינו שמים לו טיטול. לאחר מספר חודשים ניסינו שוב. בעלי (יסלח לי אלוקים אבל לי אין כזה הרבה סבלנות...) ישב איתו שעות בשירותים, סיפר לו סיפורים שידל אותו. ביקשנו ממנו שרק ישב על האסלה בלי לעשות. וככה כל יום, שעות הוא היה איתו בשירותים. בסוף לאחר הרבה מאמצים זה הצליח. כל פעם שהוא עשה קקי עשינו מזה טררם שלם, קנינו לו צעצועים, התקשנו לכל העולם והוא שמע איך אנחנו מספרים בגאווה על הילד הגדול שעשה בשירותים.

זה לא פשוט. האמת שבלי בעלי, לא יודעת איך הייתי מצליחה להסתדר. במיוחד שעם הגדולה כל התהליך פשוט רץ...

 

28. אם זה היה רק קקי ניחא, אבל מה עושים
אילנה ,   דרום   (12.06.12)
כשיש ילדה בת שנתיים שמסרבת גם פיפי לעשות באסלה, במשך שבוע שלם, היא עושה רק ברצפה, יש גבול כמה אפשר לשטוף ולשטוף ולשטוף...
29. קצת המומהן
גננת בישראל ,   תא   (12.06.12)
30. גמילה קשה עם סוף טוב
נופית   (12.06.12)
ניסיתי לגמול את בתי הבכורה כאשר הגיעה לגיל שנתיים. הדבר היה בלתי אפשרי, ניסיון הגמילה גרר אחריו סדרת התאפקויות, עצירות, בכי וחרדה. לאחר מספר נסיונות כושלים הבנתי כי איננה בשלה וחיכיתי שהדבר יבוא ממנה. והנה כאשר הגיעה לכיתה א׳ הדבר הגיע מרצונה החופשי (כנראה בשל לחץ חברתי). הליך הגמילה היה הרבה יותר פשוט ולקח רק יומיים ובעזרת סיר לילה. היום היא בת 14 עושה פיפי וקקי לבד בלי בעיות. אני לא מבינה מדוע להלחיץ את הילד ולא לחכות שזה יקרה מעצמו.. עם ילדיי הצעירים יותר חסכתי לעצמי זמן ועוגמת נפש יקרים

נשלח מהסלולארי שלי
תגובות נוספות
חזרה לכתבה