חדשות  דעות
זונה מבחירה? אין דברים כאלה
גילי ורון
פורסם: 16.06.12, 14:34
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 327 תגובות ב-231 דיונים
31. תדאגו לזונות במקום לחוקק חוקים טפשיים.
סקפטי ,   מרכז   (16.06.12)
אתם דואגים לזונות? שעברו ילדות קשה? התעללות? אין להם תנאי חיים נורמליים? צודקים!!
תנו להם תנאים סוציאליים, עבודה, דיור, ותנאים לחיים נורמליים.
אה.... אין תקציב? סליחה, שכחתי את התירוץ הזה.
32. ועובדת נקיון זה מרצון?
חיים ,   תל אביב -יפו   (16.06.12)
ופועל במכרה, שוטף כלים, קוטף עגבניות, ועוד מיליון פרנסות.
הכל מרצון?
33. גם הולנד זונות סובלות מכל הדברים האלה?
או רק במדינות ,   שזנות לא חוקית?!   (16.06.12)
דיי לצביעות!
עוד לא נולדה חברה אנושית מאז תחילת האנושות שאין בה זנות! תהפכו זנות לחוקית ותראו איך רוב הבעיות נפתרות. מה שכן, לא מדברים בכלל על מה יקרה אם תפסק לחלוטין תופעת הזנות. אונס ברחובות כל יום יותר ממה שהיום אפילו!
34. כותבת הטור שוגה בלוגיקה
אייל   (16.06.12)
החטא שלה הוא אותו חטא של כלכלנים במשך עשרות שנים בהנחה שהאדם הוא רציונלי.
"האם באמת ניתן להניח שאדם יחשוף את עצמו מבחירה לנזקים הפיזיים והנפשיים הנוראיים בזנות?" - והאם באמת ניתן להניח שאדם יחשוף את עצמו ואת הסובבים אותו מבחירה לנזקים הפיזיים הנוראיים בעישון סיגריות?

אין שום ספק שזנות זה נושא בעייתי, אבל אם מישהו חושב שבאמצעות חקיקה אפשר לבטל את המקצוע העתיק בעולם, הוא טועה טעות מרה. אפשר לחשוב שהחקיקה נגד שימוש והפצה של סמים מונעת מאותן ילדות בנות 14 להידרדר לסמים ולזנות.
35. צודקת במיליון אחוז
דן ,   חיפה   (16.06.12)
זנות זו תופעה מאוד עצובה ורקובה שצריך להוקיע. אנחנו בתור חברה אכן אחראים לסייע לאנשים היותר חלשים מקרבנו, ואם לא לסייע- אז לפחות לא לתת יד או להישאר אדישים לניצול החולשה הזו על ידי מסחר בגופם של האנשים הללו. סטטיסטית זה ידוע שרוב האנשים הנמצאים בזנות עברו התעללות מינית או הגיעו ממשפחות מצוקה. מי שמנצל את הטרגדיה של האחר לסיפוק תאוותיו המיניות ובכך מתייחס לאותם האנשים כאל גוש בשר ותו לא- מבצע פשע. לא פחות. ולגבי אותן הנשים ה"ליברליות" המעטות ש"בוחרות" את זה- קשקוש מוחלט. אם הן שייכות למיעוט הזעום שלא הגיע ממשפחות קשות, הרי שהן סובלות ממצוקה כלכלית או מחולשה פסיכולוגית מסוימת. הרי זה לא הגיוני שתמכור את עצמך ותחשוף את עצמך להרגשת גועל (לשכב עם מי שלא רוצים), השפלות ולמחלות. בנוסף,הטוענות כך מתעלמות במודע או לא מהנזקים העצומים שכרוכים בזנות. זה כמו נרקומן שידרוש שייתנו לו להזריק, כי זה הגוף שלו ויש לו בחירה וזכות לעשות מה שרוצה עם גופו.
36. זונה "מרצון"...לא יוצאת בריאה בנפשה או בגופה מזנות
השמרו לנפשותיכם   (16.06.12)
37. ואותי מעניינים שני דברים
(16.06.12)
1. מהיכן הנתונים האלו?
2. מה הנתונים המקבילים ממדינות נאורות בעולם שבהן הזנות היא חוקית ומפוקחת?

בארה"ב הזנות היא חוקית ויש לא מעט סטודנטיות שממנות את לימודיהן מבחירה במקצוע הזה.

בארץ הזנות נשלטת ע"ע גורמי עולם תחתון.
38. ואם יש מישהי שבחרה בזה אז מה?
ns   (16.06.12)
יש בחברה ערכית מגבלות על חופש העיסוק ועל חופש החוזים. אדם לא יכול מתוך בחירה למכור את הזרוע שלו לאדם שרוצה לקנות אותה ולאכול אותה.
אסור לאדם גם למכור את הכליה שלו לאדם שרוצה להשתיל אותה.
גם לחופש ולרצון האישי יש מגבלות. אנחנו לא יכולים לעשות כל מה שאנחנו בוחרים בו, ואדם לא יכול לבחור להיות קורבן מרצון: אסור לאדם להסכים לעבוד שבעה ימים בשבוע ללא יום מנוחה. או ללא שעות מנוחה.
אסור לאדם להסכים לעבודה שמסכנת את בריאותו, מבלי אמצעי הגנה נאותים.
השאלה היא לא מי רוצה ומה היא רוצה. בכל הכבוד, רצון הוא דבר מסובך, ואף אחד לא יודע מהי נקודת הזמן שבה צריך לבדוק את הרצון הזה. הרבה מאיתנו מתחילים מסלול מרצון ולא רוצים להשאר בו, או הפוך נקלעים למסלול מאונס ובוחרים לא לעזוב אותו - זו טעות מוסרית לבדוק את זה. מותר להגיד בפירוש שיש מגבלה על חופש הפרט זו חברה ערכית. אנחנו לא רוצים לגור במדינה שמותר למכור בה כליה, ולא רוצים לגור במדינה שבה מותר לאדם למכור את עצמו לעבדות, ובאותה מידה לא רוצים לחיות במדינה שבה מותר למכור שירותי מין תמורת כסף או מותר להשכיר רחם תמורת כסף
39. מלצרית מבחירה? אין דברים כאלה!
יהודית ,   ירושלים   (16.06.12)
40. מישהו ראה אי פעם מנקה מבחירה?
יהודית ,   ירושלים   (16.06.12)
41. ובנתיים שאין ברירה? ואין חלופה? אז שימותו? עדיף שיהיה חופש!!
(16.06.12)
42. יש חופש דעה בארץ-עדיין,אז דעתך בסדר גמור
משה הגדול   (16.06.12)
אני ,לפחות,לא מכיר את כל אלפים,אך מכיר אישית כ-15 בנות העסקות בזנות למיחיתן,אחת מהנדסת,שלש עם תור שני שתי רופאות,יתרתן עקרות בית.לכולן ילדים שלומדים,ובעלים שעובדים,איני רואה אותן אומללות כלל,להפך רמת חייהן רק עלתה מאז תחילת העיסוק בזנות.אז שלא יעבדו עליכם.
43. אמסטרדם! אמסטרדם! אמסטרדם!
משרד תיירות ,   אמסטרדם   (16.06.12)
אנא ממך, הזמיני כרטיס טיסה לאמסטרדם וגשי לחלונות האדומים.
נהלי שיחה עם הבחורות שהגיעו מכל אירופה לאמסטרדם כדי לעשות קצת כסף.
מבחירה. בזנות.

האם אני אישית חושב שזה רעיון טוב לבחורה לעבוד בזנות?
לא.

האם זו זכותה?
כן.
44. כמה הערות לכותבת
רוני   (16.06.12)
אף אחד לא בוחר גם לעבוד בשטיפת גופות, ואני מניח שגם רוב האנשים שמצאו את עצמם עובדים בבניין לא בדיוק רצו בכך, אבל מה לעשות שמסלול חיים מסויים (ולאוו דווקא נצלני או טרגי) יכו להוביל אנשים מסויימים למקומות שהם היו מעדיפים לא להיות בהם.
זנות היא עבודה, עבודה בזויה אבל מפרנסת, ולאנשים מסויימים זו ממש הצלה של חיים. ברגע שתיאסר הזנות הראשונות להיפגע מכך הן הזונות עצמן ועובדה שכתוצאה מהקולות המתנגדים לזנות שמתגברים לאחרונה, הן אפילו התאגדו על מנת להילחם בנשים שהולכות לסגור להן את הברז.
45. הבעיה של יפי הנפש.
גיורא   (16.06.12)

יפי הנפש הם כל כך אינטלגנטים, כל כך משכילים, כל כך מיוחדים עד כדי מורמים מעם כך ששום עובדה לא מבלבלת אותם. הם גם יודעים מה טוב בשביל הזולת. שום זונה לא תשכנע אותם שהיא זונה מתוך בחירה, מפני שאיזו אישה נורמאלית תעשה כך??

התגובה נכתבה בלשון זכר אך מתיחסת גם לנקבות משכילות עד כדי טימטום ככותבת המאמר המטופש.

אגב.. לתפיסתי גם עו"ד הם סוג של זונות. יקרות מאד, אבל מוכנות לעשות הכל למען מי שמשלם להם את האתנן המתאים.

46. ההקבלה בין כליה לשד במקום
משה ,   מרכז   (16.06.12)
מסכים עם הכותבת, חברה נאורה צריכה לקבוע קווים אדומים לשימוש שעושים אנשים בגופם ככלי השתכרות. יש שימושים שפוגעים ביסודותינו האנושיים, לא רק בזנות אגב, קצת פחות גורף באסטרטגיות הפיתרון, מאמין שצריך להשאיר מקום לסוג של סרוגייט משני המינים ומוצא לאוכלוסיות עבורן מין אינו אופציה כל עוד אין תשלום. אך חושב שרק באמצעות הגבלה, חקיקה ואכיפה אפשר לצאת מזה באופן מוסרי.
שבוע טוב!
47. לפניי הכול תתפלו בנשים הללו שלא יגיעו לזנות
אילן   (16.06.12)

אחר כך אתם מאשימם את הלקוחות

זונת יש הצע ובקוש ושום חוק לא יעזור

זונות מפרסמות את עצמם להגיע ללקחות

זונות רחוב רצות אחרי לקוחות , אם לא לא ישרדו

מחקרים מראים את ההפך ממה שאת מציגה

מין או סקס הוא צורך אנושי בין שני המינים שום חוק פופולסטי לא ימנע אותו

מיסוד הזנות תוך כדי פיקוח בראותי יהפוך את הזנות לכדאי לשני המינים

חוק טפשי זה רק יהפוך את הזנות למחתרתית , ומקרה האונס רק יעלו

48. שוטף כלים או מנקה רחובות מבחירה? אין דבר כזה !
שטויות במיץ עגבניות   (16.06.12)
גם בעלי מקצועות אחרים הגיעו לכך בגלל נסיבות חיים קשות, אין מה לעשות, זה החיים, ואלה העובדים קשה מתקדמים ושמים את הפרק הזה מאחוריהם.

די לדמגוגיה. מי את שתקבעי למישהי אחרת מה טוב לה? מה את יודעת יותר טוב ממנה מה טוב בשבילה?

שחררי.
49. ועם זאת, החוק הזה מהווה פגיעה בחופש העיסוק ולא מועיל לאף אחד
M   (16.06.12)
50. לא נכון להגיד שכל סוג של זנות היא זהה
ב   (16.06.12)

גם אני מתנגד לזנות רחוב-שבה הזונות נרקומניות ועוברות התעללוית על ידי הסרסורים. מצד שני זונה שמארחת בדירה דיסקרטית-לא נשלטת על ידי סרסור ואף אחד לא כופה עליה להיות זונה.מעבר לזה היא מרוויחה בדרך כלל משכורת גבוהה.בקשר לנזקים הנפשיים-יש הרבה מקצועות שהעוסקים בהם יכולים לסבול מנזקים נפשיים,למשל:רופא יכול לסבול מנזקים נפשיים אחרי שמטופל מת לו בין הידיים,פסיכולוג יכול לסבול מנזקים נפשיים אחרי שכל היום הוא שומע את הצרות והדברים השליליים בחייהם של אנשים. ישנם אנשים רבים שעבורם זנות היא הדרך היחידה להשיג סקס(למשל אנשים עם מחלות נפשיות חמורות) ולכן הם תלויים בה. זה ברור שהחוק הזה לא יעלים את הזנות הוא רק יהפוך אותה לסמויה יותר ורק יחזק את השליטה של הגורמים העבריינים בתחום.

 

נ.ב-חשוב לי להבהיר שמעולם לא הלכתי לזונה והחוק המדובר לא ישפיע על חיי בשום צורה. פשוט מרגיז אותי שאנשים מסוימים חושבים שכל דבר הוא רק טוב או רק רע ולא מבינים שהמציאות מורכבת יותר.

51. אולי מספיק?
מרק ,   תניה   (16.06.12)
כמה פטרוניות , כמה התנשאות. מי את שתגידי לאישה או גבר מבוגרים מה לעשות בגופם? פועלת קשת יום במפעל קונפקציה שלא יכולה ליישר את הגב בסוף יום עבודה מתיש בשכר מינימום זה לא זנות? זה לא מכירד גופה המתפרק בגרושים? טובים וחכמים ממך ניסו למגר את הזנות ולא הצליחו כי לא ניתן. זה שוק , יש היצע ויש ביקוש ואם באמת רוצים לעזור לעוסקים בזנות , צריך למסד אותה. שום צביעות והתחסדות לא יעזרו. 
52. אני רוצה להיות פועל ניקיון , פועל במפעל דגים , קוטף עגבניות
גם אני רוצה לבחור!   (16.06.12)
בשמש בשיא הקיץ.....    היכן אפשר למצוא עבודות אלה?...אנא עיזרו לי....
53. תגידו להיות ראש ממשלה, זו בחירה מודעת או לא מודעת?...לך תבין
שריתה   (16.06.12)
את המשוגעים האלה, שעושים הכל כדי להגיע לתפקיד הקשה וכפוי הטובה הזה!....בשבל איזו כתבה אוהדת באיזה עתון, הם הופכים עולמות ...ולא ישנים כל הלילה אם מישהו אמר עליהם באיזו ועדת חקירה, שהם החליטו לא נכון....פשוט טירוף!
54. יש משהו שמניע כל אחד, ושאנשים מוכנים לעשות הכל, כדי להשיג או
כסף, כסף , כסף,,,   (16.06.12)
אותו....       אנשים עושים דברים מטורפים ולא הגיונים, כדי להשיג כסף ועוד כסף...הם משוכנעים שאם יהיה להם כסף...הם יוכלו לקנות עוד בגים יפים, עוד נעליים נוצצות , אוכל משובח במסעדות משובחות...לנסוע לחו"ל....    אבל לא כל אחד מספיק מוכשר כדי להשיג אותו ע"י הנפקת אג"ח לציבור הרחב...ולא כל אחת יכולה להפוך לזמרת זורמת....     אז מה עושים????
55. למה אנשים מוכנים לאכול חול ולהתלכלך בגריז , ללכת בקור ובשמש
לא תמיד מבין ,   אנשים...חיילים למשל   (16.06.12)
...לא לצאת הביתה חודש...לקבל יבלות ושפשפות כתוצאה מהליכה מיותרת....לקבל צעקות מהמפקד שעליך...שלא לדבר על עונשים קשים כמו שמירות בלילה...    והכל בשביל כמה שקלים....למה?????
56. היום מעמידים לדין מי שסוחר בנשים וטוב שכך!...אבל,
סחר בנשים זה פשע!   (16.06.12)
לא תמיד זה כך...כי יש הרבה ישראליות שהלכו להיות מארחות וחשפניות ביפן וגם בניו יורק(=וראינו את הסרט של זוהר ואגנר)....ולא כולן עברו את המסלול המתואר....הן נמשכו לכאורה לזוהר ולכף הזוהר, ואלוהים יודע למה.....    לא כולן סבלו את אותו סבל שמתואר בכתבה , וישנם כאלה רחמי שמיים , שממשיכות באותה עבודה בזויה...שניראית להן ראויה וכדאית.....     חלקן נשים שעובדות למען כך שיהיה לילדיהם די כסף כדי ללמוד ולחיות...ושהן אלה שמנהלות את חייהן כרצונן...        זה לא מהוגן אולי , אבל זה אכן קיים....
57. מנקה רחובות מבחירה? שוטף כלים מבחירה? אין דבר כזה
אלון   (16.06.12)

המוני אנשים עוסקים בעבודה שהם לא ממש אוהבים, שאם יכלו היו עפים משם באותה שניה.

לי זה ברור שמיסוד הזנות יעזור יותר ממה שיגרע, משתי סיבות עקריות:
הראשונה, הזנות היא עובדה שאין עליה עוררין. קיימת משחר האנושות ותשאר עד סופה. לא ניתן למגר את הזנות, ומי שחושבת שניתן רק מזיקה לבחורות האלו.
הסיבה השניה היא שכיום, כל הזונות הן עברייניות. כלומר כולן עוברות על החוק מאחר והזנות אינה חוקית. אפילו את מינימום ההגנה שהחוק אמור לתת לעבודות חלשות כדוגמת ניקוי מדרכות או שטיפת כלים, אין להן.

לעולם לא תוכלו למגר את הזנות. כל עוד יש גברים שנמשכים ליופי הנשי, ונשים שנמשכות לחוזק (הכלכלי) הגברי, טבע האדם ינצח.
האם אתם מכירים מישהי שהתחתנה עם גבר רק בגלל שהוא אמיד או מפורסם?
מה גרם לה לעשות את זה? זהו טבע האדם!
58. מסכים איתך 100%
מתן   (16.06.12)
סוף סוף מישהי כותבת את מה שאני חושב.
אנחנו צריכים להחכים ולהבין שבעולם הזה לא כולם מבינים מה טוב בשבילם ואם אנחנו הולכים לקבל שירותי מין אנחנו בעצם לוקחים סיכון גדול שאנחנו מנצלים מצב של מישהי חלשה מאוד שלא היו לה הרבה אופציות, ומעודדים עוד מקרים כאלה.
59. שטויות....כל הטיעונים מתאימים גם לקופאית בסופר
חיים הסרסור   (16.06.12)

כל אחד מאיתנו הוא סוג של זונה, שמוכר את כישוריו בכדאי להתפרנס, ולא חשוב באם אתה...פועל בניין, שומר בקניון, דוגמנית, או זונה.

כל אחד מוכר את מה שיש לו, ותמיד מישהו אחר עושה כסף על גבך.

 

לכולנו אם היתה אפשרות הינו יושבים רגל על רגל, ולא עושים כלום.

זנות היא מקצוע לגיטימי, ויש לאפשר אותה ע"פ חוק, המקצוע קיים בעולם מאז ומתמיד, ושום מחוקק אדיוט לא יוכל לנצח אותה, שלא לדבר על צרכני השרות, והתוצאות השליליות שעלולות להיגרם לנשים כתוצאה מהורדת הזנות למחתרת

60. כל בוס עושה בעובדיו כרצונו
האיש ,   שבקיר   (16.06.12)
יש אחד שדורש מהם לעבוד 18-20 שעות למרות שאסור, ויש שפשוט דורש מהם לעשות עבודות שאינן מופיעות בהגדרת העבודה. לא היה עובד פשוט שבחר להיות עובד פשוט ולא בוס, שהרי לא היתה לו בחירה.

הנזקים של עבודה רגילה, אפילו במשרד, לבריאותו של כל עובד, נראים רק לאחר שנים רבות - המתח הנפשי , הפחד שתוחלף בעובד בעלות זולה יותר, הפחד שלא תוכל לכלכל את משפחתך - כל אלו הם עובדות ידועות ואת כולם אפשר להגדיר תחת חופש הבחירה או שאפשר להגדירן כפי שאת הגדרת - לא לתת לחברה לקחת אחריות על אלו שנקלעו לנסיבות סוציואליות כלכליות קשות.

משפחה, חינוך לילדים ודירה עולים הרבה מעבר למה שעבודה של 9 שעות יכולה לספק.

חופש הבחירה נותן לנשים שבוחרות בזנות לבחור בין לעבוד כקופאית, לבין לעבוד בניקיון, לבין לעבוד בזנות. הכלכלה אומרת שהיכולת להשתכר טוב מכל העבודות הרשומות מעלה היא זו של הזונה.

הבחירה היא בידי כל אחת ואחד (כי הרי, לא התייחסת לגברים צעירים שגם מוכרים את גופם).
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה