חדשות  דעות
הג'יהאד הליברלי
שי כהן
פורסם: 22.06.12, 09:41
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 405 תגובות ב-275 דיונים
31. מעניין זו זאתה כל כך יוצא להגנתה שפכה מים על מי שאמר משהו
דלית   (22.06.12)
שלא מצא חן בעיניה או היכתה חברת כנסת אחרת כי אמרה דברים שלא היה לה נעים לשמוע. חברת הכנסת מיכאלי מקומה מחוץ לכנסת - היא בנאדם חשוך וצבוע!
32. מותר להתנגד בחריפות וזו לא סתימת פיות. בשונה מחקיקה למשל
אלי   (22.06.12)
33. רק בשביל הכותרת לכתבה..
נ ,   תל אביב   (22.06.12)
אלה שבעד חופש הביטוי, הם נגד נידוי.
34. כותב יקר..
ניר ,   גרמניה   (22.06.12)


אתה מחמיץ פה דבר אחד מאוד חשוב. סותמי הפיות האלה באים כנגד אפליה והבדלה מהחברה. החזקה בדעות קדומות והומופוביה לא ניתנות לתיקון לדעתי ואין להן תשובה , אלא הזמן.
אבל כשבחברה יהודית נאורה קם אדם ופועל כנגד כל הרציונל הקולקטיבי של זכותינו לחיות בכבוד עם בחירותינו, יש סיבה לסתום פיות.

ע"ע : "השואה".

35. או שתומכים בחופש ביטוי מוחלט, או שסותמים פיות
פילוסוף   (22.06.12)
אין אפשרות אחרת. ומוחלט זה מוחלט.
36. חבל שהמאמר הזה נקשר לאנסטסיה
רועי ,   תל אביב   (22.06.12)
המלים נכונות אבל לא קשורות לאנסטסיה.
כל מה שהגמות הזאת אמרה נבעה מבורות וטפשות ואין שום קשר לדעות ורעיונות מנוגדים.
לאמר שאשה הופכת ללסבית בגלל שהיא עברה הפלה זו בורות הכי גדולה שיכולה להיות. ובורות כזו של חברת כנסת צריכה להחשף במלואה תחת ביקורת גדולה
אם היית מפרסם מאמר כזה על כל נושא אחר הוא אולי היה מתקבל.
כאן לא.
37. אם בליבי השואה לא קרתה?
נו באמת   (22.06.12)
אם בליבי צריך לרצוח ראש ממשלה? להכות הומוסקסואלים? להרביץ לסודנים.. טוב לא נלך רחוק, בליבה של אנסטסיה מחשבות והתבטאויות על הומסקסואלים.. רגע בעצם זה לא ככ רחוק.
שי תפסיק לתת לגיטימיות לאנשים שההתבטאות שלהם היא בואו נפסול קבוצה בחברתנו. לפני שמשהו באמת רע יקרה.
38. אבל זה הוא שאני כזה
רחמיאל   (22.06.12)
וגם זיהו שאני כזה
39. יש הבדל
יוסי   (22.06.12)
יש הבדל בין הבעת דיעה ובין קביעת עובדה. זכותה של חברת הכנסת הנכבדה לאהוב מיץ אפרסקים או לא לאהוב. אין לה הזכות לקבוע כי היה זה מיץ תפוזים סתם ככה כי זה מה שהיא חושבת או היתה רוצה שיהיה. יתכן שהיתה רוצה בארץ שטוחה אך זה אינו משנה את העובדה שהיא עגולה. "ההתנפלות" של הליברלים על חברת הכנסת היא על דבריה הנובעים רק מהרגשתה או דעתה אך מובעים כאילו היו עובדות.
40. עזרת לכותב המאמר והדגמת לנו מדוע הוא צודק
albatros   (22.06.12)
41. לא ,כי שם הטיפו לפגוע בבני אדם
אני   (22.06.12)
42. צודק בהחלט!
אלי   (22.06.12)
כל מה שלא זורם עם דעת המיין סטרים נחשבת לדעה קיצונית ופרימיטיבית.
אדם יכול להתבטא איך שהוא רוצה ואפילו להיות גזען כל עוד הכל בגדר דיבורים ולא מעשים או הסתה למעשים.
הפכנו לחברה שאסור לשחוט בה פרות קדושות כמו התבטאות כזו או אחרת על ערבים, הקהילה ההומולסבית, נשים וכל המסביב.
חופש הביטוי הופך לדיקטטורה של השמאל!
כתבה מדוייקת להפליא-כל הכבוד

נשלח מהסלולארי שלי
43. איזה עיוות של התמונה...כתב דמגוג!!
(22.06.12)
ראשית, חופש הביטוי הוא אכן ערך עליון! והוא נכון לכל קצות המפה הפוליטית ולכל מגוון הדעות.
אבל שהיא אמרה את מה שהיא אמרה, מותר להתנגד לדעתה ולתקוף את דעותיה. אף אחד לא סותם לה את הפה אלא מגיבים בחריפות לדבריה! זה גם חופש הביטוי. החופש להתווכח!
שלישית, כנבחר ציבור, בניגוד לאזרח מן השורה, מצופה ממנה גם אחריות ובגרות. אמירות חשוכות כמו שלה מסוכנות. זה לא האזרח בכיכר העיר אלא נבחר ציבור!
ואחרון, הכתב משתמש ברעיונות ליברליים שהוא לא מאמין בהן באמת כדי לתקוף את הליברליות. זה ניסיון דמגוגי להציג תמונה מעוותת לחלוטין של התגובות החריפות לדבריה. הניתוח שטחי ומכוון מטרה.

ערן קראוס
44. התבלבלת קצת
(22.06.12)
בשם חופש הביטוי עכלה אנסטסיה להוציא את האמרות העלובות שלה. אך ניתן גם לבקר אותה
ואגב הדוגמאות שסיפקת. מה דעתך על יהודים הם פרעושים שיש לרסס בתרביב נגד ג׳וקים? חופש הביטוי או לא?

נשלח מהסלולארי שלי
45. צודק
יונתן   (22.06.12)
אתה צודק.נקודה
46. דברי הבל במעטה אינטלקטואלי
אביעד ,   תל אביב   (22.06.12)
חוסר סובלנות לאחר, יכולה לעטות אין ספור מסיכות. לרבות מסכות אינטלקטואליות ומלומדות. כותב יקר. עצם העובדה שתמשיך לקבל במה לדברי ההבל שלך מעידה על חופש ביטוי למופת. נסה להבין מדוע חברה מתוקנת חייבת להתקומם כאשר מכנים נטייה מינית כמחלה. אם כן אולי היא מדבקת? ואם כן אז דרך מגע? או אולי הבל פה? אה... גם איידס זו מחלה. אז כנראה כל ההומואים חולים באיידס. וכל הפליטים חולים בשחפת. ואין סוף לחושך. ואין סוף לבורות!!!

נשלח מהסלולארי שלי
47. ביקורת קשה אינה סתימת פיות
אלי   (22.06.12)
אף אחד לא סתם לה את הפה. אף אחד לא אמר שאין לה זכות לבטא את הדעות החשוכות שלה, אלא תקפו אותה עליהן.
זה מה שימנים לא מבינים - אפשר להתנגד לדעות בלי לנסות לסתום את הפה. קוראים לזה חופש ביטוי, וזה עובד לשני הכיוונים.
48. שי מתחזה לליברל, כשבעצם לפי מאמרו באתר "סרוגים"
ע   (22.06.12)
הוא רוצה להשליט את הדת על המדינה
49. העניין הוא, שהתקדמנו מאז ימי הביניים, וגם מלפני 20 שנה
טל ,   ת"א   (22.06.12)
למדנו, שיש ערך בפלורליזם דעות ובחופש הביטוי, אבל שיש גם קווים אדומים.
גילינו, שחשוב לשמור על מיעוטים, שונים ואחרים, מכיוון שהשוויון לא מגיע 'סתם כך'.
יש לומר 'דעה', ויש לומר דברים לא מוכחים, שגויים ולעיתים שקריים במכוון. ויש הבדל בין לומר 'השמאלנים הם הומואים מסריחים, סכנה למדינת ישראל' ו'הימנים הם נאצים רוצחים, וצריך להיפטר מכל המתנחלים', לבין הבעת הדעה והתמקדות בטיעונים.

חופש לא בא מחופש הביטוי. הוא כולל גם שמירה עליו, בדרכים שונות.
50. תרבות פוליטית תקינה
(22.06.12)
שי, אם בעינך התבטאויותיה של הגברת מיכאלי הם במסגרת תרבות פוליטית תקינה, כדאי לסגור את הארגון שלך ויפה שעה אחת קודם.
51. מותר לאנסטסיה להגיד מה שהיא חושבת - ומתר לנו לקרוא לה מטומטמ
JO   (22.06.12)

בורה וגזענית חשוכה עם בעיות קשות בזהות המינית שלה שיוצרות תסכולים שמביאים אותה להתבטאויות מפגרות

 

כמו שלה מותר להגיד את דעתה הגזענית, לנו מותר להגיד שהיא גזענית מפגרת.

 

אתה קצת לא מבין את הנושא שכתבת אליו.

 

עכשיו בוא נראה אם אתה באמת מאמין בחופש הביטוי ולא תזנצר את הטוקבק הזה

 

 

 

 

52. כמה שכל צריך בשביל להבין שח"כ מדבר זה אחרת
בני   (22.06.12)
53. מותר לכל אחד להגיד מה שהוא רוצה
(22.06.12)
אבל אותו אדם צריך גם לדעת לשלם את המחיר הציבורי על דבריו (לעג וגינויים). לדעתי המקרה של אנסטסיה מיכאלי מראה דווקא למה השיטה הליברלית עובדת נהדר: היא אמרה את הדברים (שטויות) שאמרה, ולא הייתה שום סתימת פיות. הציבור ובעיקר בוחרי מפלגתה יכולים לדעת טוב יותר מי מייצג אותם בכנסת, ולפעול בהתאם.
54. אמנם התגובות כלפי ח"כ מיכאלי היו מוגזמות
יותם   (22.06.12)

אבל אי אפשר לבוא ולטעון כאילו דעותיה הם לגיתימיות וראויות להישמע. האמירה על הומואים שהם חולים במחלה קשה זאת אמירה פוגענית שראויה לכל גינוי.

 

כמובן בתנאי שהגינוי נעשה גם הוא בגבולות השיח המקובל ולא כהשתלחות חסרת רסן של ליברלים בעיני עצמם. ואני אומר ליברלים בעיני עצמם כי נראה שרבים מה"ליברלים" הללו מחזיקים בדעות שוביניסטיות ואינם מהססים להביע אותן במטרה להעליב ולפגוע בחברת הכנסת מיכאלי. 

55. החלף את המילה "הומוסקסואל" במילה "יהודי".
א.   (22.06.12)
האם עדיין מקובל עליך שמותר להגיד את הדברים במסגרת "חופש הדיבור" ?
56. חוסר סובלנות הוא בעיה קשה אצל כולם
א   (22.06.12)
הבעיה היא שלא ניתן להשלים עם הסתה כלפי מיעוטים. הדברים אינם יכולים להישאר בלי תגובה, וכלפי חוסר הסובלנות לא ניתן לגלות סובלנות. הבעיה השנייה היא שהתגובה חריפה מדי, מתמקדת בגופו של אדם ולא בגופו של עניין, והופכת לרדיפה אישית. זאת אין לאפשר.

ואף על פי כן, חשוב לזכור שמי שאינם דוגלים ברעיונות של זכויות האדם, בוודאי לא ייאבקו על חופש הביטוי של אחרים. על כן, כדאי להיזהר שבשם חופש הביטוי של השמרנים, לא נסגור כליל את הגולל על חופש הביטוי ונפגע בזכויות האדם.
57. מה אתם רוצים מהגזענים?
תום   (22.06.12)
הם בסך הכל ליברלים.
שי, דבריך הם עלבון לאינטיליגנציה.

בוא אני אעזור לך: להגיד דברים אנטי ליברלים זה לא ליברלי.
לדבר בגנות דברים אנטי ליברלים זה מאבק בעד ליברליות.
58. הג'יהאד הליברלי
כפר סבאי ,   כפר סבא   (22.06.12)
ישר כחך שי כהן. מחמם את הלב לקרא ולדעת שלמרות כל ההמולה וה"צרחניה" הכאילו ליברלית של ימינו, ישנ ם עדין צעירים נבונים. מענין כי בישראל, בה כל יום שומעים אין ספור פעמים את המלה "דמוקרטיה" אין מקבלים את ה"שונה" כמות שהוא גם אם אין מסכימים לו.
59. כתבה טפשית. אתה לא מבין בליברליזם.
יוני ,   ירושלים   (22.06.12)

אל תבלבל במוח על ג'ון לוק ועל ליברליזם אם אתה לא באמת מבין. שום דבר בליברליזם לא אומר שמותר לה להשמיד את עצמה. ליברליזם לא אומר אובדן ערכים והפקרות. השטויות שאתה מדבר מזכירות פוסט ליברליזם ואנרכיזם.

60. דיבור אסור, הרהור מותר
(22.06.12)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה