חדשות  דעות
הג'יהאד הליברלי
שי כהן
פורסם: 22.06.12, 09:41
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 405 תגובות ב-275 דיונים
61. שי, התבלבלת לגמרי.
איש   (22.06.12)

כפי שכתב יפה מגיב מס. 7, חופש הביטוי כמובן תופס גם במקרה של תגובות. מגוחך לטעון שתגובות להתבטאויות של חברת הכנסת הנאורה הנ"ל הן "סתימת פיות" - כאילו שמישהו באמת מסוגל לסתום לה את הפה מפיק המרגליות שלה, כאילו שלחברי הכנסת יש בעיה כלשהי של חופש ביטוי. התבלבלת לגמרי, כי המגמה של סתימת פיות באה תמיד מלמעלה, מאלה שיש להם את הכוח לפעול ולהפעיל אחרים כדי לסתום את הפיות של המתנגדים להם. מה שנקרא - זעקת הקוזאק הנגזל.
62. שי כהן, תודה עבור האומץ להתבטא נגד הדיקטטורה האולטרה ליברלית
מאיר   (22.06.12)
הליברליזם הזה הוא שהורס את כל מנגנוני הההגנה העצמית שפיתחה החברה כנגד התנוונות והרס עצמי. אם הכל מותר, אז זה ימי פומפיי האחרונים
63. אני לא מסכים עם מיכאלי ואני אגן על זכותה לומר את דעתה
איש   (22.06.12)
אבל זה לא אומר שאני לא יכול לבקר אותה.
היא יכולה לקרוא להומואים מסכנים, ואני יכול לקרוא לה חשוכה ונבערת.
הכל בחסות החוק. ברגע שיאסרו אותה או אותי על דברינו פה תיהיה הבעיה.
64. מי משתיק? אתה משתיק את הביקורת!
סטודנט אחר   (22.06.12)
לא מדובר פה בממשלת הימין שקונסת אזרחים על קריאה לחרם על התנחלויות. מדובר על ביקורת לגיטימית שאינה פוגעת כלל בחופש הביטוי של הח"כית מיכאלי. למה ציפית? שאיש לא יגיב על ההתבטאויות הימי ביניימיות שלה? גם בפילוסופיה פוליטית והיסטוריה אתה לא ממש מבין וערבבת פה כמה מושגים ונושאים שונים. נקווה שתשכיל קצת עד סוף התואר.
65. תמיד אזכור את שולמית אלוני כשרת התקשורת שהטיפה לדמוקרטיה
ירון   (22.06.12)
ולחופש ביטוי ולפלורליזם ולפתיחות את הצעד הראשון שלה והוא סגירת ערוץ 7.
66. חופש היטוי הוא לא הערך העליון
עידו מידן   (22.06.12)
אם נעקוב אחרי זכויות האדם הבסיסיות נמצא את עצמנו במהלך החיים נתקעים בהרבה סתירות ודילמות. החוקים לא תמיד הולכים יד ביד ומתנגשים אחד בשני. ובמקרה זה למרות שישנה הזכות לחופש הביטוי היא אינה מנצחת את זכותם של אנשים אחרים לכבוד אדם בסיסי שנלקח מהם בעקבות אמרות אלה
67. ממתי לשמרנים יש זכות דיבור במדינה הזו? זו פריווילגיה שמורה
רק למי ששייך למחנה ,   פוליטי תקשורתי הנכון   (22.06.12)
68. אור, ילדון, יש לך עוד הרבה ללמוד.....
adi   (22.06.12)


נשלח מהסלולארי שלי
69. הסבר לשי המבולבל
אסף   (22.06.12)
נכון, חופש ביטוי הוא ערך ואף מוגדר בחוק יסוד.
החכמה היא ועושה את זה מערכת המשפט על בסיס יומי, היא איזון בין ערכים.
כך למשל, אם חופש הביטוי מאפשר לאנסטסיה להציג הומואים כחולים וזה למשל יגרור אי קבלתם לעבודה אז אתה פוגע בחופש העיסוק שגם הוא ערך עליון ומעוגן בחוק יסוד. האם חופש הביטוי מאפשר קריאה לרצח? לא- כיוון שהוא פוגע בזכות לחיים... וכן הלאה ואני מקווה שהבנת שהליברליזם, משמעו שיש לבדוק כל מקרה לגופו.
וכן, אנסטסיה מיכאלי היא חשוכה והלוואי ולא הייתה אומרת או חושבת את מה שאמרה.

נשלח מהסלולארי שלי
70. כל מילה בסלע!
יעקב ,   ירושלים   (22.06.12)


נשלח מהסלולארי שלי
71. גם ריסוס כתובות על יד ושם, זה חופש ביטוי
דרור   (22.06.12)
שי, יצאת גם אפס וגם דביל, ועוד למול כל מי שקרא את השטויות שלך (הבנתי את דבריך מהכותרת, לא טרחתי לקרוא יותר מזה, יש גם לי חופש ביטוי..)
72. מרוב פילוסופיה קצת פספסת את הרעיון
פלספנית ,   דרום   (22.06.12)
שי היקר, חופש הביטוי הינו חלק מהתפיסה הליברלית אך הוא ממש לא כולה ו/או עיקרה. כבוד האדם וחירותו (להיות מי שהוא, לחיות את חייו בבטחה כל עוד הינו חלק מהחברה ואינו פוגע באחר) הוא יסוד חשוב לא פחות. חשיבתה של מיכאלי מבטאת פסילה של יסוד ליברלי חשוב זה. על כך התרעומת ובזה נילחמים. היצרות חופש הביטוי, הזלזול והפגיעה בחופש הביטוי ובזכות הבסיסית של אדם לחיות את חייו בביטחון הולכת וגוברת בישראל, בין היתר ואלי בעיקר, בשל אמירות של נבחרי ציבור כגון זו של מיכאלי. הרבה לפני שוולטר, קאנט או לוק למדו בכלל לכתוב הוכיחה לנו ההיסטוריה ש״סוף מעשה במחשבה תחילה״. האם תהיה מוכן לקחת את הסיכון שבלחיות בחברה המוציאה לפועל מחשבות שכאלה?

נשלח מהסלולארי שלי
73. שי יש לך רק טעות בסיסית אחת הם מעולם לא היו ליברלים!
כולם שמאל מתחזה   (22.06.12)
74. מישהו הכניס אותה למעצר או כלא אותה?
איזה דמגוגיה   (22.06.12)
כי בימי הביניים כך היו עושים. שלחו לה שוטרים הביתה??? זכותה לדבר, אף אחד לא שלח אותה לאינקויזיציה. אבל!! - יש לכל אמירה גם מחיר. היא אשת ציבור ויש לאמירותיה השלכות. יש מחירים לאמירות ומותר לנו לומר לה שדעותיה חשוכות ומסוכנות, בדיוק כמו שהיא אומרת על דברים שהם מסוכנים/חולניים או כל דבר אחר. זו לא סתימת פיות, חביבי, לא שלחו אותה לכלא,אבל יש ויכוח חריף ומר וככה צריך להיות, וזכותה של מפלגה או גוף פוליטי להוציאה משורותיהם כי דיעותיה לא מתאימות לרוח המצע שלהן. וההתנגשות החריפה הזו היא היא הדמוקרטיה במיטבה!

נשלח מהסלולארי שלי
75. לא התכוונת? אל תאמרי.....
מיכאלי?   (22.06.12)
76. חכי"ם אמורים לשלוט בפיהם....!!!!!!!!!!!!!!
לאנסטסיה   (22.06.12)
77. סוף-סוף מישהו אומר דברי חכמה לליברלים שחושבים שהעולם שלהם
דן ברקאי   (22.06.12)
78. לא כל דיעה ראוייה להישמע גם בדמוקרטיה
אמיר גבעתיים   (22.06.12)

מסיבה זו ישנם כללים מוסכמים שקובעים האם דיעה לגיטימית או לא

אחד ההכללים הוא :

האם האמירה פוגעת באדם האחר או בקבוצה באיזשהי צורה

פגיעה בנטייתו המינית של אדם אחר איננה חלק מחופש הביטוי
ולכן איננה ראוייה להשמע.

האם אמירתה של אנסטסיה שהומוסקסואלים הוטרדו מינית בצעירותם
ומתאבדים לפני גיל 40 פוגעת בציבור ההומוסקסואלים?

לדעתי כן.
79. היא צודקת ואתה צודק בהחלט
שלוןמי   (22.06.12)
80. יש הבדל בין חופש ביטוי להצהרות שנאה והסתה
ארז   (22.06.12)
כשמישהו אומר "אני מאמין במאחזים והתנחלויות מתוך עניין אידאולוגי" ו"אני מתנגד למצעד הגאווה" לבין להסית כנגד ציבור שלם כפי שהח"כ עשתה. על היהודים אמרו דברים דומים באירופה לפני מספר שנים ודברי הסתה הובילו לרצח עם. בעיקר אם את / אתה נבחרי ציבור. תאמין לי, אף אחד לא יתייחס לרוכל מהשוק אם הוא יגיד דברים כאלו, כי ההשפעה של דבריו היא אינה כבדת משקל כמו דבריה של ח"כ שעלק מייצגת את זכויות האישה
81. מה שאמרה אנסטסיה מיכאלי על הומואים זאת הסתה.
(22.06.12)
82. כתבה מטופשת... כנס
רועי   (22.06.12)
כשאתה אומר שזה בסדר לקרוא להומואים חולים כל עוד לא פוגעים בהם פיזית, אתה לא מבין שאתה מסית ופוגע באוכלוסייה פגיעה. בדיוק כפי שמנצלי חופש הביטוי היו משתמשים בו לומר שכל היהודים גנבים ויהודים הם גזע נחות.
83. צודק מיליון אחוז !!
אנסטסיה המלכה   (22.06.12)
84. יש אמירות שאסור לאוזן האנושית להכיל
נדב   (22.06.12)
אם יגיד חבר כנסת שיוצאי מרוקו אלימים מטבעם מבחינה גנטית ותרבותית, האם זה לא יהיה ראוי לגינוי? אם חבר פרלמנט באירופה יגיד שיהודים תאבי בצע מטבעם, האם לא תצפה לגינוי גורף?
אני מסכים איתך שבהרבה מקרים יש השתקה ע"י אלה שמכנים את עצמם ליברלים - ע"ע גל אוחובסקי ויו"ר אם תרצו, או מרגול שהוחרמה ונסקלה על דברי הביקורת (המטופשים אך לגיטימיים) שהשמיעה על המחאה החברתית - אבל על הדברים החשוכים שנאמרו לאחרונה ע"י חברי כנסת אסור לעבור לסדר היום.
בוא לא נשכח שאותם חברי כנסת זוכים לטוקבקים מעודדים וקבוצות תמיכה בפייסבוק, חופש הביטוי עדיין מתקיים.
85. בוקר טוב אליהו. ה"ליברלים" so-called הם הגזענים הגדולים ביות
נועם ,   ירושלים   (22.06.12)
86. לא בדיוק. מה שאנחנו לא מוכנים לשמוע זה ביזוי אנשים בשל נטיתם
ליברל   (22.06.12)
חופש ביטוי הוא הכרחי, אבל הוא לא כולל את הזכות להשפיל אנשים אחרים משום שהם להט"בים/אפריקאים/נשים. זה לא באותה קטגוריה כמו לדבר על הפלה זה רצח, או על לבוש "צנוע" לנשים בלבד. יש לי ביקורת על חלק מהאמירות האלה, אבל זכותך לומר אותן.
87. הפוריטניות נמצאת בכל אדם.
רווק לנצח   (22.06.12)
גם אצל הליברלים ביותר, ואני מכיר אותם היטב שכן הייתי בעברי חבר בתנועות כאלה, היא מתקיימת. הייתי אומר שזו תכונה אנושית. כשאנו נתקלים באדם שהשקפתו שונה מהותית משלנו, זה מטריף אותנו. יש כאלה שמבטאים זאת, ויש כאלה ששומרים בלב ומציגים סובלנות, אבל בעיקרון אנו לועגים לכל אדם שמביע דעות מחוץ לסקאלה הפרטית שלנו.
זה קיים בכל המישורים ובכל המעמדות הסוציואקונומיים.
אמר זאת יפה כריס רוק: אין כזה דבר שמרן וליברל. אני שמרן בדברים מסוימים, וליברל בדברים מסוימים. למה שההגדרה האישית שלי תכתיב לי את דעותיי?

ולגביי, בענייני חופש הביטוי אני סופר שמרן. רק בתנאים קיצוניים ונדירים ביותר הוא מתבטל אל מול ערך אחר. אפילו איום על חיי אדם אינו בהכרח מבטל אותו, שכן מי שמחליט מהו איום אמיתי מונע גם הוא מהאג'נדה הפרטית שלו.
88. וואי, עשית בלאגן
אני   (22.06.12)

לא הבנתי מה רצית לומר ונראה שאתה סותר את עצמך

 

בבקשה, לעבור שוב ולהגיש בצורה מסודרת וסדורה, עם טענה קוהרנטית, בהירה ומובנת.

 

89. סתימת פיות, האמנם?
הגיגיונר   (22.06.12)

זכותו של כל אדם לומר כל שעל דעתו, הסגנון זה כבר עניין בפני עצמו.

 

אתה יכול לטעון שהעולם קיים חמשת אלפים שנה ואני יכול לטעון בחוסר סובלנות שאתה בור וטיפש.

עדיין, אפילו אם אני חושב שאתה בור וטיפש לא טענתי שעלייך לסתום את פיך. אתה מקסימום יכול להניח מתוך תגובתי הגסה שודאי אתנגד בתוקף אם יעלה בדעת מישהו למנותך בתור האחראי על המדע בישראל.

 

-ביקורת, גם אם היא בוטה גסה או אגרסבית, היא ממש לא סתימת פיות.

90. פיות שמפיקים גזענות ובורות
רועי   (22.06.12)
צריכים להיות מושתקים

נשלח מהסלולארי שלי
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה