יהדות  מגזין  עיון
הרב יוסף, רמאות אינה פתרון לממזרות
הרב אמנון בזק
פורסם: 26.06.12, 15:13
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 145 תגובות ב-85 דיונים
61. הרב בזק, כתלמידך לשעבר...
יוסי אסולין ,   אילת   (27.06.12)
הרב אמנון בזק.

אין ספק בגאונות שלך בלימוד הגמ' הקדושה, אין ספק בעבודת השם שלך שראויה להערצה, אין ספק בשכל האין סופי שנתן לך ה' יתברך במתנה נפלאה.

ברם, ראה את התגובות, יש חילול השם גדול יותר? לא היה ניתן לפנות לרב יוסף במכתב? לא היה ניתן לפרסם מאמר זה בעלוני השבת? ynet היא במה לציבור רחב מאוד של יהודים שאבדו את הדרך. הרב יוסף אמר דברים שצוטטו בשמו, אתה כותב לו תגובה כאן ועכשיו.

ולא, אי אפשר לומר שמכתבך זה הינו בגדר "מזעור נזק" או נסיון להראות "שיש יהדות אחרת", היהודי שלא שומר תורה ומצוות איננו מבחין בין הרב יוסף לרב בזק...

ממש מתגעגע לשעורים שלך, היום אני וודאי לא תלמיד חכם, אבל אני לומד לפחות פי שניים תורה ממה שלמדתי בגוש. ואני חושב שגם ממה שבני המחזור לומדים בימים אלה...

בהצלחה רבה.

יוסף...
62. לכל המגיבים כאן
(27.06.12)
מי שחושב שדתיות לא בוגדות טועה בגדול. יש אצלהם אחוז בגידות גדול אם לא זהה לחילונים. פשוט הם יודעים לכבס את הכביסה בבית.

נשלח מהסלולארי שלי
63. כנראה שהם מנסים לתת לגיטימציה לגזל כספי ציבור
אסור מעילה בהלכה   (26.06.12)
64. האשכנזים נשארו גזענים גם לגבי החילונים הלבנים שלהם
לפחות הרב יוסף ניסה ,   לא להפוך לממזרים את   (27.06.12)
65. אמנון בזק אתה מדבר שטויות תענה לעניין תביא מקורות הלכתיים וא
אבי   (27.06.12)
אתה לא מבין בהלכה כלום פשוט כך. מהו המושג של 'קדשה' ידוע לך? מה זה ממזרים אתה בכלל יודע? בלום פיך לפני אדם שגם את תחלום לא תגיע לקצה קצהו של ידיעת ותפיסת התורה שלו!! ומי בדיוק החליט שאתה 'רב'??
66. אז אתה טוען שאני נשוי לעשרים נשים
נחום   (27.06.12)
הזדיינתי עם עשרים נשים לפני שמצאתי את אהובת ליבי והתחתנתי.
סיפרתי לאשתי שיש לה עוד עשרים שותפות והיא נפלה מצחוק.
הדת הזאת הופכת אנשים נורמלים לטפשים ועלובי נפש.
67. "רוב בעילות אחרי הבעל.." .האם זה לא שקר וכזב ?
צבועים לשם שמים   (26.06.12)

גם בימ"ש למשפחה מחרה מחזיק בהנחה השקרית והניבזית הזו.

 

כתוצאה מכך מחייבים גברים רבים לפרנס ילדים שנולדו מבגידת האישה.

 

בימ"ש הנאור עושה זאת כביכול לטובת הילד כדי שלא ינודה כממזר,

 

אבל זו איוולת ועוול כאשר בימ"ש מוכן בכלל לקבל את ההגדרה ממזר

 

ולבצע מניפולציות ,במקום שהמדינה תוציא מחוץ לחוק את האפשרות

 

לממזר ילדים חסרי ישע,על לא עוול בכפם.

 

הכי קל להאשים את הרבנים,אבל מי שנותן להם את הכח לממזר, זו המדינה,

 

הכנסת ומערכת המישפט.

68. פתאום כולם נזעקים שחס וחלילה לא יחתנו אותם לפי כל כללי ההלכה
אבי   (27.06.12)
69. תשובה טיפוסית למח שטוף שאיבד כל קשר למציאות.
נחמן   (27.06.12)
70. זה מצחיק שכ"כ הרבה אנשים שלא מבינים דבר בהלכה כולל הרב בזק מ
אחד שמבין   (27.06.12)
71. הברכות במצב הזה הן ברכות לבטלה שזה גם חמור
יוסי   (27.06.12)
72. מתי כבר ישמידו את הרבנות הראשית?
(27.06.12)

להרוס את הבניין על כל יושביו, חבורת רמאים נוכלים עלובי חיים שלא ראויים ליריקה של הציבור ששבוי בידיים שלהם.

 

אני אישית אשמח מאוד ביום שבו יכניסו את כל הרבנים למאסר עולם.

 

 

73. לא תענה ברעך עד שקר!!!
המבין הגדול   (27.06.12)


נשלח מהסלולארי שלי
74. הנישואין מתחילים בשקר: מחייבים אותי להתחתן עפ"י דת לא שלי
ערן   (27.06.12)
אני לא מאמין בדת, אבל המדינה והרבנות מחייבים אותי בחוקיה - אין להם בעיה שנשקר, העיקר שהרבנות תקבל כסף. אחרת הם לא היו מתנגדים לנישואין אזרחיים.
75. אני יכולה להבין את מהות הדאגה של הרב יוסף, אבל
מיכל ,   ירושלים   (27.06.12)
אני בהחלט מסכימה איתך הרב בזק. כתבת דברים ראויים. תודה.
76. בעיני החרדים אין שום פסול בהונאת החילונים
א.א.   (27.06.12)

החרדים כבר הוכיחו לנו שוב ושוב, כי בעיניהם אין הבדל בין חילוניים וגויים - את אלו ואת אלו אין שום מניעה לשקר, להונות ולגנוב דעת. ראינו את זה בתקציבי הישיבות, ראינו את זה בעמותות, אנו רואים את ההשתמטות ההמונית מגיוס בתואנות שוא (הרי לא כל עשרות אלפי המשתמטים תורתם אומנותם) וכעת אנו רואים זאת בהצעה לערוך קידושין כוזבים.

 

הפתרון היחיד הוא להפריד את הדת לגמרי מהמדינה:

א. לא לממן אותה בכלל מתקציב המדינה

ב. לא לחייב אף אדם להנשא ולהתגרש ע"פ הדת

ג. להעמיד מטעם המדינה חלופות אזרחיות לנישואים וגירושים דתיים

77. אדון שולח מהאנדרואיד, אולי תשלח רק 10 טוקבקים בשעה?
יוסי   (27.06.12)
כולם רואים שאתה זה ששלחת את כל התגובות האחרונות, באותו סגנון עילג ולא ענייני.
78. מדרבנן ולא מדיעבד , אני מסכים עם כבוד הרב יוסף , משום דברי
רבי אלישע בן אבויה ,   ירושלם   (27.06.12)
גם הרב לפיד , ורב ברוך שפינוזה , בזמנו כבר , קבעו , שכל הלכות ממזרים ,
ועוד כמה הלכות , כתבו אותם בני אדם , ולא מפי הגבורה , או דברי נבואה ,
וכבר אמרו החכמים , חברי החלונות גבוהים , על יחזקאל שהיה בומבה של נביא,
ובזמנו , אלף חתיכות קמו מתוך עצמות היבשות , והלכו אחריו ,
וכל השאר הסטוריה , ועל אף דברי המתנגדים , לתנועה הציונות ,
בכל זאת , אלא שמסרו את נפשם , לא בתורה, בסיגריות , ברשיונות נהיגה , ועוד דברי הבל ,
רק אלא שנהרגו בכיבוש , רמלה לוד , יפו , חיפה , שער הגיא,
צפת צמח , ועוד חלקי ארץ ישראל ,
להם שייך ישראל , גם אם הם מאמינים , שאלוהים , הוא אגדה ,
תקנו אותי אם אני טועה ,
תודה
79. הפתרון הטוב - לאפשר נישואין אזרחיים בישראל !
יוסף ,   יבנה   (27.06.12)
כמובן שהרב יעקב יוסף צודק , ועושה זאת לטובת בני הזוג ולטובת צאצאיהם. אני מעריך רמאות כזו הרבה יותר מאשר "צדיקות" שתרבה ממזרים בישראל.

אך הפתרון הטוב איננו רמאות , והפתרון הטוב הוא לאפשר בישראל נישואים אזרחיים. כל זוג שמגיע לרבנות יקבל הסבר על הנישואין והשלכותיהם (ממזרות , עגינות וכו') , ותוצע בפניו גם האפשרות של חתונה אזרחית.

גם תורנית והלכתית זהו הדבר הנכון , וגם אזרחית זה יפתור בעיות רבות כמו חתונה של עולים לא יהודיים וכדומה.


80. נישואים אזרחיים וחסל סדר ממזרות, אבל ממה יחיו הרבנים המחתנים
הפיתרון הפשוט   (27.06.12)
כל חמור מבין שנישואים אזרחים שאין בהם קידושין יפתרו את החשש לממזרות בקרב זוגות חילונים. אבל, את הרב יוסף מדאיג יותר הכסף שהולך לרבנים שעורכים את החתונות ולכן הוא מתנגד לנישואים אזרחים ורוצה לעשות "כאילו" חתונה דתית שבה הדבר האמיתי היחיד הוא הכסך שמקבל הרב.
81. אצלינו מקובל השקר במודע, במקור מגננה גלותית
חיים לב העיר ים ,   ים   (27.06.12)
אצל רבים מפזורת מזרח אירופה , בעיקר שרידי יהדות פולין , המעדיפים שקר על התמודדות עם האמת, אמא שלי עד היום אומרת לבנה המובטל שחיי על חשבונה, "תספר שאתה יזם" או משקיע ,או מנהל השקעות, הכל נכון,  כי עדיף להסדיר את ההגיון הגלותי במציאות העכשיוית, אמא שלי משקרת כי איך שהוא היא חושבת , הדרך הזו  נכונה יותר,גם עם הסיכוי העתידי הזוי , בינתים הבן שלה חיי על חשבונה, והילדים שלו חושבים שזה בסדר, ראו הנה  זה עובד!!!!!
82. צודק לגמרי! איך לא חשבנו על זה?
צבִיקָה   (29.06.12)
באופן אוטומטי אנחנו מנסים להערים ולהמציא טריקים חדשיות לבקרים.
פתאום בא איזה רב תמים שרואה את המלך בעירומו.

לשקר ביודעין ולהערים על אנשים תמימים? זו הדרך?


אבל מה לעשות, שזו הרי דרכם של חכמינו הראשונים והאחרונים מאז ומעולם?

נכון, הפעם עשה זאת הרב יוסף מהמקפצה וזה באמת לא יפה.

טוב שהעמדת אותו במקומו.

בפעם הבאה שישמור את הפתרונות האלו כמוסים ושאף אחד לא ידע...

אגב, אני חושב ששיטת ההערמה הזו תיצור מצב שבו בעוד כמה דורות יוכלו להכריז בקלות יתירה שכל החילונים אינם בעצם יהודים כי נישואיהם פסולים מעיקרם והם אפילו יביאו כראיה את פסיקתו של הרב יעקב יוסף.
83. הוא לא היציע רמאות, ההצעה היא לבטל השתדלות להביא עדים דתיים
נא לדייק   (01.07.12)
לפני עשרים שנה נקלעתי לדיון בנושא שנערך בכנס רבני ערים וראשי מועצות דתיות במלון סונסטה בים המלח, השאלה שהיתה היא:
בחתונות רבות ידוע שהעדים שהזוג מביא אינם עדים כשרים לפי ההלכה (לדוגמא אינם שומרים שבת, קרובי משפחה אילו ואחרים וכדומה) לכן משתדלים הרבנים העורכים את החופה להביא איתם אדם דתי נוסף במסווה של עוזר לרב והרב והוא מקפידים להיות גם עדים באותה חתונה כדי שיהיו שני עדים כשרים (על פי אמונתם של הרבנים), מאחר וידוע שלפעמים יש בגידות האם כדאי להמשיך להביא עד או לתת לאנשים להתחתן עם העדים שהם בוחרים וכך במקרה של בעייה יהיה ניתן להפקיע את הנישואים , במקרה של זוגות דתיים הם ממילא מקפידים להביא עדים כשרים כך שאצלם אי אפשר לפתור את הבעייה במקרים כאלה (ואף אחד לא טוען שזה לא קורה אצל דתיים)
אגב הבעייה היותר ידועה שגם דיברו עליה היא התרת עגונות, בצורה כזו הרבה גברים לא יוכלו להשאיר את נשותיהן עגונות ואני אישית היכרתי זוג שהבעל ברח והשאיר אישה צעירה עגונה אבל מכיוון שאחד העדים היה גיסה של האישה היא הותרה מעגינותה על ידי הפקעת הנישואים זאת למרות שרוב האורחים היו דתיים אבל הרב יצא מנקודת הנחה שאין שניים אחרים שהקפידו להיות עדים.
אני ממש לא מבינה מה מפריע לאנשים שהרב לא יביא עוד מישהו לחתונה כדי לדחוף עדים בכוח
84. אתה פשוט רב עלוב וחנפן
רב עלוב ,   עלוב וחנפן   (29.06.12)
זה בסך הכל פתרון כדי להכשיר את ילדיהם לבוא בקהל במקרה של נישואין פתוחים או של בגידה שהיום מצויה אצל 2 מתוך 3 זוגות. טיפשון עלוב.

85. עדים פסולים...
(04.07.12)
לא גורמים לחתונה פסולה!!!
אלא במקרה שיש ספק בנישואי הזוג אי אפשר להביא הוחכה חותכת שהזוג התחתן כדין!
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה