יהדות  מגזין  עיון
אפליה מקלקלת: למה שחילוני יעסיק חרדים?
אסף וול
פורסם: 16.12.13, 13:47
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 399 תגובות ב-152 דיונים
1. צודק צודק צודק!
צימבל   (16.12.13)
התובענות החרדית עוברת כל גבול
2. אסף תעשה לי כריזנטמה!
ההיא מהזה   (16.12.13)
ולעניין עצמו, אחר כך החרדים שוב ישאלו את עצמם למה שונאים אותם...
3. הדוגמא של יוסף לא טובה. נגמר בסוף נהדר!
(16.12.13)
איפה הוא ואיפה אחיו?
ההתחלה אמנם הייתה לא טובה, אבל הסוף? היה סוף טוב.
אסף, בפעם הבאה, תן דוגמא אחרת, כי בתכל'ס הדברים שלך נכונים.
4. דברי הבל ורעות רוח!
גורניטש   (16.12.13)
נצחו האראלים את העוסקים בתורה והוציאו תחת זרועם שר"י מאמר נוטף שנאה זה! הרי ידוע לנו אלפי שנים שלימוד התורה מחזיק את כל תושבי העולם ובפרט את החרדים שקיימים עוד מימי חרדינוזאורוס השני (שכמובן לא חי לפני 5700 לספירתינו הקדושה)
לסיכום,
אתה כל כך צודק שאין מילים לתאר. בפרט לגבי הקבוצה ההזויה ההיא בפייסבוק.
5. אתה רואה באיזו שעה אני מגיבה?
(16.12.13)
6. מעסיק רק מי שעשה צבא, לא כופה דת ולוחץ יד לנשים.
אין שוויון אין עבודה   (16.12.13)
7. כשחילוני עובד בשביל דתי ידרוש הדתי שחילוני ישמור על חוקי הדת
אז כנ"ל לגבי הדתי   (16.12.13)
8. מה עם העדפה מתקנת לגברים ונשים שעשו שרות צבאי מלא?
למה דתיים מעל לחוק?   (16.12.13)
9. עוד כמה סופות שלג כסתירת לחי לכתב החצוף ב-YNET
הקב"ה הוא גדול הדור   (16.12.13)
10. החרדים חייבים להבין שאין קיצורי דרך
דניאלה ,   תל אביב   (16.12.13)
אם הם רוצים להיות חלק משוק העבודה, עליהם להוציא בגרויות מלאות, לשרת שירות צבאי/לאומי (לנשים) מלא, ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה, בלי קיצורי דרך ומסלולים מיוחדים למיניהם ומשם להשתלב בזרם המרכזי.
אם יחשבו שמישהו חייב להם משהו כי הואילו להצטרף לשורות העובדים, נכונה להם הפתעה מרה. אין קיצורי דרך ודמם לא סמוק יותר משל צעיר חילוני או דתי לאומי בן גילם.
11. יותר מדוייק מאיזמל ביד של מנתח פלסטי
בני   (16.12.13)
12. היהדות החרדית תצטרך להתאים את עצמה לפעילות ישרה ובונה,
בשינוי קל   (16.12.13)
כמו כל החילונים.
13. אין טעם לכתוב תגובה מפורטת משום שהכתבה רווית שנאה לחרדים.
חרדי (סרן במיל') ,   לוחם לשעבר   (16.12.13)
יש טעם לדון עם כתבים שבאופן בסיסי הם אוהבי ישראל.
בשרות הצבאי ובמילואים פגשתי הרבה ישראלים עם
אורח חיים חילוני שיכולתי לשבת ולדון איתם. ברור שאף
צד לא שיכנע את הצד השני, אבל לפחות הגענו להבנה
יותר מעמיקה.
אסף וול איננו נמנה על אוהבי החרדים.
חבל.
14. שמישהו יסביר לי מה ההבדל בין...
רפי   (16.12.13)
מה ההבדל בין אברך שמקבל כמה מאות שקלים בחודש עבור לא לעשות שום דבר לבין עובדי מדינה (כולל חח"י) שגם לא יעילים ולא עושים שום דבר אבל גורפים אלפי שקלים בחודש?
מה יש יותר? אברכים או סוחטי מדינה?
התשובה היא ברורה, השנאה מדברת והיא מנצחת!
ישראלים הם עם נצלן וכוחני שמחפש לדפוק אחד את השני ללא קשר למגזר.
15. "צדק צדק תרדוף למען תחיה" ולא "שקר שקר תרדוף למען תחיה"!
להזכיר לחרדים:   (16.12.13)
16. טענתך צודקת: למה שחילוני יעסיק חרדי?
חרדי ששונא אותך ,   בני ברק = עזה   (16.12.13)
ואני, שמעוניין מאוד להתגייס ולהילחם בנשק על זכויותיי, שואל רק:
למה שחרדי יילחם למען מדינה חילונית?
להילחם כן, אבל נראה לי שאנשים כמוך מגדירים מצוין מיהו האויב באמת...
17. כתבה מגמתית
אלון ,   תל אביב   (16.12.13)
אהבתי במיוחד את השורה של דיסקית זיהוי החללים שכל חייל לובש,
לפי השורה הזו ניתן לחשוב שגם אחרון השקמיסטים בקרייה הוא מאגיסט בגולני .
כתבה מתייפפת קיצונית, נכונה בחלקה, אבל כל כולה נועדה ללבות את היצרים ,
18. אני מבין שמעולם לא ראית סרן חרדי קרבי
אלון   (16.12.13)
מאיזה כוכב נחתת עלינו ?
19. אני חרדי שאומר לך שאתה צודק בדבר אחד
משה   (16.12.13)
אני יגיד לך את האמת שכולנו כל החרדים אוכלים אותה בגלל כל העסקונה שלנו ובזה אתה צודק הם מוציאים אותנו רע מאוד וכולנו נדפקים רק כדי שאייכלר יראה לרבי שלו כמה הוא גיבור ובכלל לא אכפת לו שאנחנו אלה שצריכים אחר כך לחיות עם החילוניים
אני היום מצטער שלא למדתי מקצוע כמו שצריך וכועס על ההורים שלי שהלכו בעיני עצומות אחרי מה שאמרו להם ואחרי מה יגידו
20. גם אצלנו לא מקבלים חילוני
צבי ,   ירושלים   (16.12.13)
אני עובד בחברה חרדית יזמית בירושלים ומקפיד ככל הניתן להעסיק חרדי או דתי
מובן מאליו שגם חילוני יעדיף חילוני אלא אם כן החרדי ממש מיוחד.
ההצלחה שלנו החרדים לא תהיה בלהיתרפס לחילונים, הגיע הזמן שנתחיל להשתלט על השוק בכלל, למשל השוק הנדלני בי-ם נשלט ברובו מטייקונים חרדים.
לאט לאט נשלוט על חברות ומשם נתחיל בהעסקת החרדים.
פן יפרוץ.. כן יפרוץ
21. יש הבדל - בכל זאת
בכל זאת   (16.12.13)
הצבא איננו כמו העבודה. לא בשכר, לא בשעות ולא באופי העיסוק.
בצבא יש גם שמירות ויש אוכלוסיה פחות בוגרת - ואילו בעבודה לרב האוכלוסיה כבר אחרי חתונה.

למה כל זה כן קשור?
כי בצבא יש לעיתים שמירות - בנים ובנות,
ובכל מקרה יש בנות והן לא נשואות,
וכן יש השפעה חזקה יותר של הסביבה כי לא תמיד העבודה היא מ-9 עד 18, אלא שעות ארוכות יותר לעיתים ואולי סופ"שים.
כמו כן, בעבודה שלא מתאימה לך - אתה יכול להתפטר ולמצוא עבודה אחרת. בצבא, אם ישנה סיטואציה שמפריעה לך, לפעמים לא נעים לומר ובסוף אתה מוצא את עצמך מושפע ממנה.
וכן עוד הרבה הבדלים...

לכן, לא צריך להתמם. אמנם אסף צודק חלקית, אך אני מניח שהחשש שלא החברה החרדית מהצבא מגיע מנקודות אלו ודומות אחרות.

בכל אופן, הכתבה הזו היא דמגוגיה.
ואני אגב עכשיו משרת בצבא, וכן אני חילוני וראיתי בימיי השפעות רעות של המערכת הצבאית על חרדים...
22. כל עוד החרדים לא לומדים ליב"ה ולא משרתים 3 שנים, הם משוקצים.
ציונות לחרדים= קללה   (16.12.13)
23. מסכים עם כל מילה
ליאור ,   ת"א   (16.12.13)
חרדים צאו כבר לעבוד וצאו לנו מהכיס
24. מסכים עם הרעיון, אבל בסיפור הזה צריך להיות חכם ולא צודק!
אורי   (16.12.13)
25. בוודאי צריך אפליה מתקנת בעבודה לחרדים, אותי לא קיבלו לעבודה
כי אני אישה ,   חרדית   (16.12.13)
26. אנחנו לא נהיה בשר תותחים של לפיד ובנט
רועי   (16.12.13)
27. אם כל הכבוד... היטלר גם אמר שצמחונות היא טעות
היטלר-אמר... אז?   (16.12.13)
. זה לא אומר שצמחונות היא טעות.
גם שעון מקולקל מציג את השעה הנכונה פעמיים ביום
וכו' וכו' וכו'...
אני מבין שניסית לייצר ניתוק מהיחס בגלל שהיטלר אמר את זה אבל זה לא אומר שמה שהוא אמר הוא לא נכון רק שהוא לא התכוון למה שהוא אמר כמו בדרך כלל.
28. מדוע ערבים כן וחרדים לא?
יוסי   (16.12.13)
אתה מסביר שהיות וחרדים אינם עושים צבא אזי הם לא זכאים להעדפה מתקנת ואני שואל מדוע ערבים שאינם עושים צבא כן מקבלים העדפה מתקנת? ואם תסביר שערבים אינם יכולים ללכת לצבא ולהילחם באחיהם אז התשובה הפשוטה היא שהנה אתה רואה שישנה מורכבות ולא הכל שחור ולבן ככה גם עם החרדים שנכון שרובם אינם עושים צבא אך אין לזה שום קשר לעבודה ההיפך הוא הנכון אם מדינת ישראל תכיר במורכבות זו ותלך לקראתם הם ישתלבו בשוק העבודה ואז נטל רב ירד מהכתפיים של מדינת ישראל ובעתיד נרוויח גם את שניהם גם ילכו לעבודה ויתפרנסו בכוחות עצמם וגם בסופו של דבר יעשו צבא
29. אם החרדים היו מהנדסים רופאים פיסיקאים מתכנתים ועוד לא היתה ל
שאול   (16.12.13)
30. כתבה דמגוגית ומכלילה חבל
חרדי עורך דין   (16.12.13)


נשלח מהסלולארי שלי
תגובות נוספות
חזרה לכתבה