חדשות  חדשות בארץ  חינוך ובריאות
האבולוציה מחוץ לבי"ס: "באיראן כן לומדים"
שחר חי
פורסם: 11.02.14, 00:28
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 122 תגובות ב-75 דיונים
1. מי שמרחיב 5 יח"ל ביולוגיה לומד על כך קצת
מקווה שיתחילו   (10.02.14)
אבל גם זה לא יותר מדי, רק באוניברסיטה מלמדים בפירוט (אפילו בבר אילן!) על התיאוריה.
מה שכן קצת קשה יהיה להסביר את הבסיס המולקולרי (במיוחד של הניסויים המרכיבים את התיאוריה) בלי רקע בסיסי- אבל זה לא תירוץ, אין סיבה שתלמידי תיכון ימשיכו לחשוב שאפשר לבחור אם "להאמין" באבולוציה, הם צריכים ללמוד איך להם להבין את העקרונות גם אם זה רק הפילוסופים שבהם.
2. איזה כיף ! כתבה על אבולוציה בכותרת ראשית !!
הגיעו ימות המשיח !!   (10.02.14)
3. כנראה החרדים פוחדים מהאמת ולכן הם חרדים
מורה   (10.02.14)
4. כהורה חובב מדע
אני   (10.02.14)
יש הרבה דברים יותר דחופים על סדר היום של מערכת החינוך הכושלת שלנו לפני הקופים של דארווין. לראיה הצלחנו להגיע להשגים מדעיים לשגר לווינים לחלל גם בלי זה. תפסיקו לייצר סנסציות היכן שאין. לילה טוב.

נשלח מהסלולארי שלי
5. זו תאוריה שגויה לאדם יש גולגולת שונה מזו של הקוף
כך התגלה   (10.02.14)
קוף זה בעל חיים ואדם הוא אנושי
6. תיאוריית האבולוציה היא שטות גמורה
עלמה   (10.02.14)
7. לא מדוייק
חייזר   (10.02.14)
ערבוב של גנים אדם קדמון ו.... חייזר מתקדם לפחות חלק קטן זה שאחראי בעצם על התפתחות או יותר נכון הבנה מתקדמת לדוגמא עם מקל אפשר לצוד ואת המקל אפשר לשדרג ולהפוך לחץ וקשת , קיצר הבנתם אותי... ולא מגלים לכם כי אז תבינו באמת את ״נברא בצלם אלוהים״ אלוהים שלנו הוא בעצם ״בשר ודם״ תחשבו שעוד מליון שנה אנחנו נייצר משהו וניתן לו יד חופשית וכמה חוקים(עשר הדברות)

8. פשוט הזוי שהחומר הזה אינו נלמד. זה הבסיס של הבסיס.
רון   (10.02.14)
9. תיאוריית דרווין שגויה...מוצא הקוף מן האדם !!!
פרימטולוג   (10.02.14)
אדם נורמלי הוא בעל 46 כרומוזומים , אדם עם תסמונת דאון (מונגולואיד) בעל 47 כרומוזומים וממנו התפתח הקוף עם 48 כרומוזומים. הפגם הגינטי של האדם יצר את תהליך האבולוציה ואת המוטנטים שמהם נוצר הקוף. טיפש אחד בשם צ'ארלס דרווין כתב תיאוריה שגויה הטעה את האנושות ונתן לה להאמין שמוצא האדם מהקוף . מן האדם התפתחו כל בעלי החיים בטבע, כך זה כתוב גם בספר התנ"ך . ۩*):☼:(*۩
10. איזה אסון !! לא ללמוד תאוריה מפוקפקת
מני   (10.02.14)


נשלח מהסלולארי שלי
11. כמו שלא לומדים עוד 1001 דברים אחרים
(10.02.14)
טיפשיים ולא מוכחים.
12. איזה מדינה חשוכה
טל ,   ירושלים   (10.02.14)
הזוי ומכעיס!

לא הגיוני שילד לא ייחשף להשכלה כללית שכזאת!

אני לא מבין איך זה קרה שככה המדינה נשלטת בידי בורים חשוכים שרוצים לכפות את עמדתם על הרוב השפוי. פשוט לא הגיוני.

״כמו גיוס בחורי הישיבות, גם זה לא יקרה״, ועוד באיזה חוצפה וזחיחות!

רק לי זה מפריע..? אני היחיד שמבין שהדבר הזה הוא פשוט נורא...? מה קורה במדינה הזאת?!
13. למה?כי בשנים האחרונות במקום ביולוגיה בתיכון מלמדים גוף האדם!
מורה לביולוגיה ,   ציון הלא תשאלי   (10.02.14)
לכו וראו כיצד ירדה הרמה בלימודי ביולוגיה 5 יחידות, היכן הביוטופ המפואר שדרש 4 עונות מעקב, היכן מעבדות החקר של פעם ןגם תכנית הלימודים העיונית שהיתה בעיקרה ביולוגיה ולא לימודי גוף האדם!
השוו את בחינות הבגרות בביולוגיה לפני 20 שנה ועכשיו ותופתעו.
זה מה שקורה כשכוללללללם צריכים לגמור תיכון ולקבל בגרות.
14. טעות. בכתה ה', 1975, ספר ההיסטוריה הראשון היה בנושא זה.
כולל האיור על הכריכה ,   ושר החינוך היה המר.   (10.02.14)
15. בראשית ברא אלוהים...
יהודי   (10.02.14)
16. כוכב הקופים
פעם היה פה שמח   (10.02.14)
17. עצוב לשמוע שאפילו באיראן לומדים על האבולוציה..
חיילת ,   דרום   (10.02.14)
בתור בוגרת 5 יחידות ביולוגיה, לא הזכירו אפילו פעם אחת את האבולוציה בשיעורים, או את עקרון הברירה הטבעית ואת שאר היסודות להבנת האבולוציה. לצערי בקרב תלמידים יש בורות רחבה בנושאים כמו אבולוציה והמפץ הגדול-שני נושאים המהווים קונצנזוס בקהילה המדעית, אך לא מלומדים בבתי הספר. יש לציין שגם לא הזכירו את המפץ הגדול בלימודי הפיזיקה שלי כלל (למדתי גם ברמה של 5 יח').
צריך שתיהיה סופסוף הפרדת ומדינה-רק זה יוביל לשינוי במערכת החינוך. כיום רוב התלמידים בטוחים שהאבולוציה אומרת שהאדם התפתח מהקוף, וכמובן הרבה מתוכם לא "מאמינים" באבולוציה (המאמינים במרכאות כי זו לא דעה אלא עובדה מדעית, זה כמו להגיד שאני לא מאמינה בגרביטציה). בנוסף-רובם לא יודעים מה זה המפץ הגדול וגם לא "מאמינים" בו.
לעומת זאת-ללמד אותנו בשיעורי תנ"ך/תושב"ע על ה' ועל היהדות כעל דבר עובדתי למרות שמעולם לא הוכח כנכון, חייב לעשות. ואני דווקא בעד לימודי תנ"ך והכרת המסורת-אך לא בעד הצגתם כעובדה מדעית.
18. זה אחד הדברים הראשונים שלימדתי את הבת שלי כבר מגיל 4
צארלס   (10.02.14)
כמובן לא בצורה אקדמית אבל בההחלט את הבסיס של החשיבה הסטיסטית והאבולוציונית.

בכל מקרה מבחינה אבולוציונית כנראה שיש ערך לעדר של בני אדם להמשיך ולהאמין בסיפורי מעשיות על פיות ואלוהים עושה ניסים. עובדה שיש יותר בורים שלא יודעים שום דבר על אבולוציה אבל מסוגלים לדקלם פרשנויות של רבנים חשוכים.

19. לדעתי צריך ללמד את זה..
ביגבאג   (10.02.14)
אני חושב שצריך ללמד את זה לפחות בתיכון, ככה שכל אדם שמגיע לבגרות יוכל לבחור איך הוא רואה את העולם.

20. איראן זה כאן
צעד קדימה ו- 2 אחורה   (10.02.14)
21. נו ואם לא לומדים בבית ספר לא מכירים? על ויקיפדיה שמעתם?
מייק   (10.02.14)
ערוץ ההיסטוריה?... לא מכיר מישהו שלא מכיר את דרווין
22. מהמם! דיון חשוב באמת ולא "עוד שערורייה" בכותרת! כמה נורמאלי
ג'ו   (10.02.14)
23. תשאלו כל פרופסור לביולוגיה יגיד לכם שכבר מזמן ירדו מהאבולציה
דוד   (10.02.14)
יודעים שזה לא נכון סתם תאוריה ישנה
24. אז אתם קופים סבבה? עזבו את כולם בשקט
יוסף דב   (10.02.14)


נשלח מהסלולארי שלי
25. למה ללמד תאוריה בלתי מבוססת?
(10.02.14)
יש עוד הרבה דברים שלא מלמדים בבית ספר. למה צריך ללמד דוקא את זה? אין לזה הוכחה. אין הוכחה שזה לא נכון. אין לזה שום השפעה על ההווה. גם הדיאגרמה של הקופים בתמונה היא נסיון מגמתי לשוות לתאוריה אמינות.
בדיוק כמו שאמונה באלוהים אי אפשר להוכיח שהיא נכונה או לא נכונה.
26. וכמה לומדים את הבריאה לעומקה?
רובי   (10.02.14)
27. תורת האהבולוציה
רופיה   (10.02.14)
אין מצב שתלמידים יעשו הפרדה אלו דברי כפירה שיחלחלו בנשמות התלמידים עובדה רוב העולם מתנגד לתורתו של דרוויש עם האהבולוציה שלו כתבה מלאה כפירה חבל על הזמן

נשלח מהסלולארי שלי
28. אין משהו אחר פרט לאבולוציה. כל המיתולוגיות מהעת העתיקה נראות
(10.02.14)
היום ילדותיות ומטופשות.

29. להביא לילד שלי בננה לבית ספר ??
בילבולוציה ,   ספארי   (10.02.14)
איזה שטויות מלמדים היום .. ומה לגבי הקופים שבספארי ? אלו בני אדם שלא התפתחו ?!?
חחחח מה לגבי הזנב שהיה לנו ??? ככה .. הלך חופשי ...
30. אני למדתי על אבולוציה בכיתה ד'
doron   (10.02.14)
מי שחי תחת המערכת הקיבוצית(שלמעשה היום כבר לא ממש קיימת) היה משוחרר מבעיות דתיות.
בכיתה ב' למדנו על בריאת העולם מספר בראשית ובכיתה ד' למדנו על האדם הקדמון ואבולוציה.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה