יהדות  טורים אישיים  אסף וול
רבני אלפא: קווים לדמותם של צדיקים
אסף וול
פורסם: 19.07.15, 15:04
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 103 תגובות ב-61 דיונים
31. עתונאי אלפא- אתה תופס מקרה עלוב ומכליל את כל הרבנים
משה ,   חיפה   (21.07.15)
עתונאי אלפא- אתה תופס מקרה עלוב ומכליל ומכפיש את כל הרבנים.
מי שמך להיות שופט על רבני ישראל ?.
חצוף ומתנשא שכמותך , אתה גם מזלזל בציבור שרובו המוחלט יודע לסנן רבנים בדיוק כמו שהוא יודע לסנן עתןנאים/כתבים כמוך
32. אסף וול אתה מכוון לטובה אולם פוגע כמעט כמו המעשים ואולי יותר
shlomo ,   yehuda   (19.07.15)
מה ההכללה מועילה ולמי? אנחנו אחים וצריכים להיות מפוקחים ומפוכחים בכל מקום ותחום!! ההסברים הביולוגיים ,אבוציונליים,פסיכולוגיים ה"מלומדים" שלך לא מועילים אבל מאד מזיקים!!! מותר וצריך לדבר ולהזהיר בנושא זה וגם באחרים באותה מידה ללא איפה ואיפה!!
על שחיתות ההנהגה ,השופטים(במיוחד-כ"מורי דרך,"צדק") השרים ,עו"ד,עיתונאים ,אנשי עסקים וכו' לא ראיתי א צ ל ך תזה ביולוגית וכו' שכזו!!! מדוע?? אתה נרתע?? מתירא??
בא ואגלה לך בדור זה ש"הכל" זמין אתה כן גם אתה תהיה מופתע ויותר מכך מה"גילויים" הצפויים בכל תחום כולל בשל "מהרהרים" שכמוך. זכור היטב .לא בעתיד הרחוק.
33. אסף הנזק שאתה גורם בכתיבת המאמר לא שונה ממנו
שלמה ,   יהודה ישראל   (21.07.15)
בפעם הקודמת נכתבה תגובה מורחבת ש"נופתה" ע"י חכמי YNET .
אתם הפסדתם!!!
34. אז למה שנקשיב לך ?
חרטטן אלפא   (21.07.15)
אתה נשמע מאוד ממורמר...
35. רבנים זה התחליף של הטיפשים להגיון בסיסי או טיפול פסיכולוגי
(19.07.15)
36. באוניברסיטת חיפה יש הרבה יותר הערצה למרצים והרבה יותר הטרדות
גורנישט   (19.07.15)
אסף, באוניברסיטת חיפה, מקום בו אתה משקיע את זמנך, מטרידים מינית סטודנטיות השכם והערב. אין יום שאין מרצה שמטריד מינית, ואין יום שמרצים מוערכים לא חושבים על הסטודנטיות היפות. והבנות? הן צריכות לתת למרצים לעשות מה שבא להם כי הן צריכות את הציונים שלהם. שם אתה לומד, אבל כאשר זה מגיע לציבור דתי, אתה מגלגל עיניים לשמים וטופל האשמות חסרות שחר על כולם.
בכל מקום יש הערצה לדמויות גדולות: באוניברסיטה, במשפחה, בפוליטיקה, ובכל מקום יש אנשים שמנצלים את ההערצה הזו לצרכיהם הזולים.
גם במקומות דתיים.
אז מה? יפסיקו להעריץ דמויות גדולות? ודאי שלא. זה טבע האדם. אה תעריץ את איינשטיין או את הארכיאולוג שממנו אתה לומד בקורת המקרא, ובנות דתיות יעריצו את הרבנים שלהן.

37. מאמר מעולה , שמזמן היו צריכים להגדיר את החיות האלה נכונה ,
האם אפשר למגרם   (19.07.15)
38. שטויות כל מה שכתוב פה!!
...   (20.07.15)
בלי קשר האם נעשו המעשים או לו. כמקורבת לקהילה אני יודעת שהרב בדיוק ההפך. הוא תמיד ניער את התלמידים שבאו לשאול שאלות מטופשות ושלא ידעו לבחור לעצמם את הבחירה. תמיד הוא אמר להם שיש לאדם בחירה על מעשיו ולא צריך לשאול שאלות שהם לא בגדר חיים מוות והלכה. לפני שאנשים פותחים את נפה בכתבה כזו כדאי לברר את הדברים לפני, כשמתפוצצת איזה שהיא פרשה יש תמיד כתבות ושמועות חסרות כל. העיקר להצית יותר את הלהבות!!!
39. אין קשר לצדיקים, סליחה.
משה ,   מרכז   (19.07.15)
בכל קבוצה כשיש אחד שהוא מתנהג כמו ״גורו״ ויכול לפעול הכל, זה קיים וזה יהיה, כי הטפשים ונמוכי השכל תמיד מתחלפים בכל שטח ומגזר.
עבור על ההיסטוריה ותמצא כך.
40. למר אסף
אני חושב - אני קיים.   (20.07.15)
העולם הוא לא שחור לבן כפי שבטח מישהו אמר לך פעם ולא הפנמת, העולם לא מתחלק לטובים ורעים, טפשים וחכמים, ציבור עדר מטופש ולא רציונלי לבין ציבור משכיל והגיוני לחלוטין. העולם קצת יותר מורכב. גם יצירת אומנות היא לא רציונלית. לאט לאט, אסף, לא להתפרע.
41. זה מה ששטופי זימה עושים לשטופי מוח
ספונג׳ה   (20.07.15)
42. חחחחחח זכרי אלפא, רק בישראל
דניאל ,   תל אביב   (20.07.15)
מה קרה הגעתם למדינה יהודית ותפסתם תחת. בגרמניה היא מכפכפים אותכם ממש זכרי אלפא. לבנים רזים עם ציציות
43. הבעיה האמיתית היא המחיר הכבד של הדרת נשים אצל החרדים
פינוקיו מהמקווה ,   קשר השתיקה החרדי   (20.07.15)
שמי שמשלם אותו הם קטינים חסרי ישע. בשל ההפרדה המוגזמת אין כמעט קשרים עם נשים אבל יש קשר שתיקה נורא דמוי הכנסייה הקתולית בימיה האפלים ביותר. משהו רע מאד קורה שם. כל מי שנתפס היה מהציונות הדתית המתחרדת שגם התחילה עם הפרדה מוגזמת שתוצאותיה ידועות. אבל שם הנשים יותר חזקות, הגנו על הילדים שלהם ושלחו את הסוטים לבתי הכלא. אבל אצל החרדים מי שמדברת מיד מוחרמת והן שותקות ולא שומרות על הילדים.
44. הבעיה האמיתית היא ריבוי הפגיעות בקטינים
קשר השתיקה החרדי ,   בכל מקום   (22.07.15)
בשל הדרת נשים. יש שם קשר שתיקה נורא. דיכוי אלו שנולדו הומוסקסואלים וההפרדה המוגזמת מביאים לאותה תוצאה כמו בכנסייה הקתולית בימיה האפלים ביותר.
45. שאינם יודעים לשאול
דודו ,   פ"ת   (19.07.15)
בעיית הבעיות שרוב האוכלוסייה המאמינה משתייכת לקהל של "שאינו יודע לשאול". עיקרון הזהב בתרבות המדעית היא הטלת הספק ובחינת התאוריה במציאות.
העיוורון והנהיה אחר משיחי שקר (שכולם רק בשר ודם וברי תמותה) בלי לשאול האומנם לכל הקיים מסביב אחרי אלוקינו שבשמים.
יש רבנים ששאלו כנראה את השאלה והגיעו למסקנה שהכול הבל הבלים. ולכן אין חוסם מגניבה ושוחד (מצגר, פינטו) ואין חוסם מניצול נשים תמימות וינקות בישיבות.
אין זה אומר שאין בקהילה המאמינה ישרי דרך ואנשי מופת, אבל גם הם צריכים לאתגר עצמם אינטלקטואלית (עד הסוף).
46. תגובה טיפוסית לדתלש שמנסה לרקוד מה יפית לפני החילונים, מביך
(21.07.15)
47. קראתי טוב: "תשאלו את דוד המלך"?
אליהו ,   שומרון   (19.07.15)
"תשאלו את דוד המלך" - אם את זה כתב אדם דתי, אני בז לדת שלו.
דוד המלך הוא סמל למלך שנאמן לדבר ה', גם כשרע לו או כשמקללים אותו.

אמנם גם הוא עשה מה שעשה ונענש על זה, אבל זה בכלל לא דומה וסטח לא בר השוואה.
קצת לימוד תנ"ך לא יזיק לך.
עליך להכיר את דמותו המלאה והמורכב של דוד, ואז תעריץ אותו.
48. עם כל הכבוד
חוזר בשאלה   (21.07.15)
גואל רצון לא היה דתי, כך גם היטלר (בלי להשוות), גם לא ביבי, ללמדך שאיש אינו חסין מפני חלקלקות לשונם של הנוכלים.
49. אחי היקר אסף - רדוד חשוך ...
(21.07.15)
אחי היקר אסף
אנו "המשכילים הנאורים ..." בעל תארים אקדמיים מקצועות חופשיים אנשי העולם ... נפלנו ונופלים בחטא הגאווה היוהרה והשטחיות (כמו אולי גם אחרים).
כשנכיר קצת את הצד השני שהוא חלק מבשרנו את העוצמות הקיימות בציבורים אלו והיסודות האיתנים עליו הם מתבססים (התורה הקדושה, שבה כל התשובות גם לך ידידי) אז לא היינו מדברים כך.
חבל, אבל "כל עוד הנר דולק אפשר לתקן".
בהצלחה, לכולנו.
גיל
50.  שלושה צווינו לאהוב ואחד לשנוא! מהם? ת:
בחן יהדותך:   (20.07.15)
שלוש אהבות: "ואהבת את ה' אלוקיך", "ואהבת לרעך כמוך"' "ואהבתם את הגר"! אחד לשנוא:"שנא את הרבנות"!! (אבות א' 10)
51. מיכל בר אור מדוע פסחת על כבוד נשיא בית המשפט בנצרת יצחק כהן
החוייזר בתגובה   (19.07.15)
52. אסף מה עם רבני ביתא הם בסיידר?ממתינים בשקיקה לכתבה רבני ביתא
עזרה שיינברג   (19.07.15)
53. דלים ורשים
בני ,   רעננה   (22.07.15)
רבנים לא מתחלקים לאלפא ביתא גמא. או הלכה או אפס. מאמתי מצאנו אדם פשוט מישראל מדבר עם אשה בחדר סגור. הלכות יחוד שבשולחן ערוך קיבלו תאריך פג תוקף? והיכן נמצא השכל של אותן נשים, האם לא לימדו אותן, שנגיעה של גבר כל שהוא בקצה צפרנן מחייבת אותן להכניס לברנש כפה איומה, או לנוס מהמקום. האם ההורים או המחנכים מחנכים במכוון להיות פתיות, אז מה אם אותו רב/גאון/צדיק/מקובל/ וכו' מחק את המיותר או קבל הכל, אומר אין יותר הלכה בישראל, האם יש כהיום אחד שיכול לומר על הלכה מפורשת שאינה 'קיימת יותר. ולקיום ההלכה כולנו ללא יוצא מן הכל מחויבים זכרים ונקבות בחורים וגם בתולות זקנים ונערים הקטנים ואף נגדולים
54. יש לי שאלה לכבוד הרב
יורם   (19.07.15)
אני בן 22, נחשב ליפה ואהוד בחברה, עד היום לא הצלחתי להגיע למיטה עם אישה,למרות שאני רוצה, סוף סוף יש לנו רב שמבין בעניין, הייתי מעוניין בעצה, ואם מישהו יודע איך יוצרים קשר עם כבוד הרב...אשמח.
55. כאילו שבצבא ובמשטרה זה לא קורה???
חרדי גאה ,   בני ברק   (19.07.15)
להזכירך יש לנו נשיא מדינה שיושב על כאלו דברים
אז בבקשה להפסיק ללכלך על הדת בישראל
עם כל הכבוד לנשים החילוניות החשופות "המבינות את העולם" גם הם בוכות בלי הפסקה שמנצלים אותם .אז בבקשה להפסיק לרקוד על הדם של הנשים הדתיות והמסכנות
56. שונאי דת שכמוכם .תמיד מפרסמים רק תגובות
חרדי גאה ,   בני ברק   (20.07.15)
של כופרים .כשאני שולח תגובה שלא כופרת באלוקים אתם לא מפרסמים
ה" יברך אותכם שתחזרו בתשובה
57. אוסף שטויות של טוקבקיסט שעלה לגדולה
דני   (02.08.15)
יחזור כבודו למקומו הטבעי כטוקבק, כי זה כל רמת הכתיבה שלו.
58. תיסלח לי אבל אתה טועה ובגדול ואני ממשיכה לרשום למטה אז תראה:
חן ,   צפון   (02.08.15)
אנחנו צריכים לא להרהר בתשובתם של צדיקים גם אם זה נראה לנו תמוהה כמו כן יש גם בתורה דברים שנראים ללא פשר ואל לנו להטיל ספק באמינותם אבל כיצד יודעים את הגבול? דבר ראשוןאסור לנו להיות תלותיים ברב או בכל בנדאם שהוא. חייבים לזכור שאנחנו עובדים את ה' ולא שום רב או בנדאם כלשהו. דבר שני כל תשובויו והלכותיו צריכים לבוא בגבולות התורה הפשוטה שאין עליהם ספק וזה כולל נגיעה יחוד וכלי וכולי אבל אנחנו מצוייום ללכת בו זמנים בעיינים עיורות,שהרב יראה את הדרך אבל בעין השנייה אתה הולך עם ראשך ובשום פנים לא מפתח תלות בשום בשר ודם!! רק בה'!!!
59. תיסלח לי אבל אתה טועה ובגדול ואני ממשיכה לרשום למטה אז תראה:
חן ,   צפון   (02.08.15)
אנחנו צריכים לא להרהר בתשובתם של צדיקים גם אם זה נראה לנו תמוהה כמו כן יש גם בתורה דברים שנראים ללא פשר ואל לנו להטיל ספק באמינותם אבל כיצד יודעים את הגבול? דבר ראשוןאסור לנו להיות תלותיים ברב או בכל בנדאם שהוא. חייבים לזכור שאנחנו עובדים את ה' ולא שום רב או בנדאם כלשהו. דבר שני כל תשובויו והלכותיו צריכים לבוא בגבולות התורה הפשוטה שאין עליהם ספק וזה כולל נגיעה יחוד וכלי וכולי אבל אנחנו מצוייום ללכת בו זמנים בעיינים עיורות,שהרב יראה את הדרך אבל בעין השנייה אתה הולך עם ראשך ובשום פנים לא מפתח תלות בשום בשר ודם!! רק בה'!!!
60. אמירות קיצוניות מידיי, בדרך כלל הומוריסטי, אבל היום לא.
(06.08.15)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה