סביבה ומדע  y-academy  חינוך הוראה וספורט תואר שני
תואר שני בחינוך מתמטי לבי"ס היסודי: כך תלמדו את הילדים לאהוב מתמטיקה
ynet
פורסם: 13.08.20, 09:59
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 201 תגובות ב-102 דיונים
61. אפילו בשביל לקרוא שעון או לבחור חולצה ונעליים במידה הנכונה
א.בן נר ,   ת"א   (21.08.17)
צריך (קצת) מתמטיקה.
שימוש נוסף: אם אתה רוצה לעשות תארים,ראשון-שני-שלישי, למשל בפיזיקה.
אתה חייב מתמטיקה. כן ?
62. מתמתיקה היא קשה ושונאים אותה רק כי מלמדים לא נכון
(21.08.17)
בכל שנות הבית ספר שלי שנאתי מתמתיקה, היה קשה ולא מובן בכלל. ככה היה עד שהיה לי את הכבוד ללמוד אצל ד"ר שוקי ארושס הוא לא לימד חוקים ונוסחאות הוא הסביר איך ולמה, את הדרך להגיע לנוסחא אבל הכי חשוב למה היא נכונה ועובדת. מה ההגיון מאחורי הנוסחאות ומשפטים שבתיכון פשוט משננים וברגע שהבנתי את הלמה הקושי נעלם, הדברים התחילו להיות מעניינים ואפילו מהנים

לאחר מכן יצא לי גם ללמוד עם ד"ר אביב צנזור (האגדי, מומלץ בחום לראות ביוטיוב) שגרם לי בכלל להתאהב עם מתמתיקה, כי גם הוא הסביר איך מדוע ולמה דברים קורים הוא בנה דברים ממש מהיסודות. כל "נוסחא" או "משפט" שקודם פשוט הייתי צריך לשנן כמו תוכי הפך למשהו קל כי הבנתי את הבסיס מאחוריו. ההבנה גם מקלה על הזכרון וגם אם לא זוכרים בדיוק תמיד אפשר לבדוק ולהבין איפה הבעיה.

חוסר ההבנה בתיכון הוא בעיה קשה כי ילדים לא מבינים אפילו למה הם טועים, למה הנוסחא שהם שיננו לא תעבוד/לא נכונה במקרים מסויימים. וזאת בעיה חמורה במיוחד בחדוו"א מאחר שהם מלמדים דברים שהם נכונים רק בתוך התחום הצר של החומר לבגרות כאמת מוחלטת ואז באוניבסיטה צריך לשבור להם את ההרגל כי צריכים להתמודד עם בעיות חדשות.

כל עוד המורים יהיו קשורים לתוכנית לימודים מטומטמת כזאת, מתמתיקה תמשיך להיות קשה, אבל אם תתנו למורים כמו ד"ר ארושס או ד"ר צנזור, באמת מהיסוד עם הסברים של למה ולא סתם שינון והקאה במבחן, מתמתיקה תהפוך להרבה יותר קלה. ולא רק מתמתיקה - גם פיסיקה (תראו איך מורה בכיתה מלמד ואיך מריו ליביו מיוטיוב מלמד)
63. אני יוצא במהדורה מחודשת. שווה לחכות !
בני גורן   (21.08.17)
חיבבתם את ספרי הקודמים, אתם תשתגעו עם מה שאני הולך לתת לכם כעת. בהצלחה לכולנו.
64. עכשיו כל מוכשרי המתמטיקה יתפלאו
(21.08.17)
איך זה שיש כאלה שזה קשה להם.
אז אני אסביר לכם - יש אנשים עם כישרון לציור או מוסיקה,
להם הציור או הנגינה הולכת בקלות יחסית.
הם אמנם צריכים להתאמן וללמוד אבל עדיין, יש להם רף
התחלה מאוד גבוה יחסית לאנשים ה"רגילים" חסרי הכישרון הספציפי.
וזה נכון לעוד תחומים בחיים כמו אומנות וריקוד, ומכניקה.

הדבר דומה גם בתחום המתממטיקה - כולם יכולים ללמוד,
אבל אלה שיש להם רף כניסה גבוה בזכות הכישרון המולד שלהם,
לומדים בקלות רבה יותר, ומתקדמים מהר יותר.
הבעייה היא שאת "הכשרון" הזה לא רואים ויזואלית,
אין לך סימן על המצח.
אז כולם בכתה חושבים שכולם באותה רמת כשרון למתמטיקה,
ואז המורה מלמד את החומר, לא משנה אם הוא אוהב או שונא
ללמד, כולם צריכים להתקדם באותה מהירות,
ואז מה שקורה, אם בכתה יש כמה כישרוניים במקצוע הזה,
הם מאפשרים למורה להתקדם בחומר מהר יותר,
להסביר פחות כי הם ממילא מבינים,
וכל שאר ה"רגילים" מפגרים מאחור, מתקשים, ומרגישים שהם דפוקים
ומעכבים את שאר הגאונים והמורה מלהתקדם במהירות.

ואז - או שהם, ה"רגילים", ניחנו באופי מאוד עקבי ויכולים לשבת על התחת אח"כ
בבית ולתרגל ולתרגל ובכך להשלים את הפער שנוצר בכל יום מחדש,
ובשביל זה באמת צריך משמעת ורצון מאוד חזקים,
בעוד שחבריהם ה"כישרוניים" ממש לא מתאמצים ועושים את המינימום ההכרחי.
שאר התלמידים שאין להם "תחת" או רצון או משמעת ברזל של תירגול
ארוך בכל יום, פשוט מוותרים, מפגרים בחומר ומוציאים ציונים גרועים.

עכשיו מה שיפה זה, שמגיע פתאום אדון שר חינוך בנט,
אחד שמגיע מעולם הטכנולוגיה, ומצהיר שחמש יחידות מתמטיקה זה
משהו חשוב ובסיסי, ושכולם חייבים לנסות ולהגיע לרמה הזאת.
הוא לא מתחשב בשום דבר שהעליתי פה לעיל, בכלל לא איכפת לו משום דבר,
מבחינתו לכולם זה מאוד פשוט להגיע לחמש יחידות מתמטיקה,
כי הוא כזה גאון שבא מההיי-טק (חחח) ולא מסוגל לראות מטר מימינו ושמאלו
ולהבין באמת את המשמעות של בעיית לימוד המתמטיקה.
ובעצם כל מה שהוא עושה זה להגביר את התיסכול של התלמידים שקשה להם.
הוא לא מפתח מסלולים להתמודדות עם המקצוע הקשה הזה,
לא חושב על שום פתרון לימודי ותפעולי בבתי הספר. סתם זורק לאוויר סיסמאות
חסרות שחר.
65. קורפוס קלוסום (חיבור המיספרות במוח)___מהירות חשיבה/דימיון___
בהריון ואחריו מוסיקה ,   שלוה לתינוק וילך יחף   (18.10.17)
66. לימוד מתמטיקה יכול להיות כיף
אפשר ללמוד מתמטיקה   (18.10.17)
חבל שמערכת החינוך אינה יודעת כיצד ללמד לאהוב את המקצוע הנפלא הזה
67. זה פשוט מאוד להפוך את שיעור המתמטיקה למעניין יותר
אחד העם   (18.10.17)
ללמד בזמן הזה דרמה!
69. אילו.....
מיקי   (18.10.17)
אילו היו מלמדים את הפילוסופיה שמאחורי המתמטיקה ואת קורות חייהם ודרך חשיבתם של המתמטיקאים הגדולים בתבל זה היה מעניין יותר ותורם יותר לחיים.
70. כל המתמטיקאים פה וצודקים והנה דוגמא אישית
הצופה ,   אל האופק   (18.10.17)
בתיכון הייתי על סף ירידה ל 3 יח', באמת טכניקת שינון הנוסחאות מיועדת רק לכאלה שנושמים מתמטיקה או כי נולדו עם זה או שבאו מבית הנדסי / אקדמי ריאלי שדוחף אותם ואצלי מה לעשות, אין... אי-שם בכיתה ט' התחלתי לתכנת, עם דגש על תחום הגרפיקה הממוחשבת - תקשיבו, אין דרך טובה מזו להחדיר מתמטיקה שימושית ואנליטית (אז גם לא היו ספרים כמו שיש היום אז הכל עשית לבד עם הרבה שבירת ראש). עברתי ל 5 יח"ל עם 100 ברוב המבחנים כי כמו שציינו פה, הבנתי איך מגיעים לנוסחא, למה היא משמשת ומהו פתרון אנליטי (עד היום בתוכנה בתחום העיסוק שלי אני משתמש המון בוקטורים, הסתברות, קומבינטוריקה וחדו"א לסוגיה).
כנ"ל לגבי פיסיקה, עברתי מ 0 עגול בתיכון (ב 5 יח"ל אמנם) ואז עם מכינה קצרה בטכניון קבלתי 130 במבחן של המכינה (והוא היה ק-ש-ה!)... למה, כי לימדו אותנו איך ניוטון ולייבניץ' חושבים ולא איך משננים ופותרים משוואות.
הכי עצוב לי שהמורה שלי בתיכון ב 5 יח"ל שהייתה מקסימה, לא הכירה נושאים שלמים כי כמו שציינו, היא הייתה מורה ולא מתמטיקאית וכבר אז עקפתי אותה בידע בגאומטריה אנליטית והסתברות... עצוב!
71. התוכנית לנוער בבר אילן מומלצת!
אריק   (18.10.17)
להוציא ציון גבוה בכיתה יוד, חמש חידות, שווה את המאמץ!
72. גם לי היתה מצוינת בתיכון
(12.11.17)
לימדה אותי את כל תורת המספרים
73. אז לכן הוחדרו טקסטים דתיים לשיעורי חשבוון?
איל ,   חופש דת בחינוך   (12.11.17)
74. .
תלמיד 5 יחידות   (12.11.17)
רק רוצה להגיד שבשיעורים שלנו חצי מהזמן מורים לא מגיעים וכשמתלוננים שלא מבינים את החומר פשוט מאיימים שיורידו ל4 יחידות
75. השתגעתם ! תלמדו אותם להיות קבלנים וסוחרים .
רק ככה מרוויחים.   (12.11.17)
76. מתמטיקה זה ללמוד מספרים על מספרים
א   (12.11.17)
אם יש מורה טוב אז המספרים יוצאים מהספרים ואם לא אז המספרים בורחים מהספרים.
ועוד לא שוחחנו על הלא-גיקה
77. כלום=אפס, לא כלום>אפס, לא היה כלום = היה משהו
חיזקי   (12.11.17)
78. ואף מילה על הקשר בין מתמטיקה לאסטטיקה?...
מתמטיקאי   (13.11.17)
מתמטיקה היא לא רק אריתמטיקה
79. מתמטיקה היא אהבת חיי
גלגול של אוילר   (13.11.17)
80. מתמטיקה ב..
תקראו   (13.11.17)
שיטת oco עם דר מרק ורטהיים
81. החשוב ביותר
לוי   (13.11.17)
למדו אותם להיות בני אדם ואז מתמטיקה תבוא להם.
82. שיחליפו את המורים זה הפיתרון
אלי   (19.11.17)
83. לא יותר חשוב ללמד להיות בני אדם?
(25.04.18)

84. תשלמו קודם שכר הוגן למורים, 12 אלף למתחיל, 15 אלף ל-יא יב.
מורה לשעבר   (25.04.18)
85. תכנית בר אילן בירושלים
(25.04.18)
מדוע אין תכנית בר אילן בירושלים המקום הקרוב רחובות
86. עדיף שיצאו עם השכלה ושלא יגדלו אותם כפועלים במפעלים לתוכנות
evel ,   מרכז   (25.04.18)
87. כמי שאוהב וטוב במתמטיקה
א   (25.04.18)
מצפים מתלמידים שלא צריכים או אוהבים מתמטיקה לדעת ברמה גבוהה הרבה יותר ממה שצריך בפועל.
איך זה עוזר לאדם הממוצע פרבולות?
כן, אפשר לעשות 3 יחידות אבל לאן יקחו אותך באוניברסיטה עם 3 יחידות?
88. ממש לא ממליצה על אחווה
מיכל   (25.04.18)
המקום רק שואב כספים
וכמו שראיתם הגברת מריטה ברבש בקושי פותחת את פיה כי היא תופסת מעצמה ומזלזלת בסטודנטים שלה (חשתי זאת על בשרי)
היא מעולם לא אהבה את הסטודנטים של המסלול היסודי.

אם עושים השוואות למכללות אחרות תמצאו שאחווה מבקשת יותר קורסים בכל מה שקשור לתעודת הוראה.

אני עזבתי שם לטובת מכללת אור יהודה ששם קיבלתי יחס הוגן ולא מזלזל
89. לדעתי ב 5 יח"ל יש לא פעם דברים בתחכום הרבה מעל הממוצע בתואר
שי שעשוע ,   apkv   (22.08.18)
ראשון או שני במתמטיקה. אומנם הכלים אלמנטריים הרבה יותר, אך בפירוש לא מתמטיקה טריויאלית.
90. נו באמת. מי שסתום/ה לא יעזור שום דבר.
מולוק ,   אמת בפרסום   (22.08.18)
כך תלמדו את ילדיכם לאהוב דייסת אורז
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה