כלכלה  כלכלה בארץ
השופט אורנשטיין הרשה לאובר להמשיך בפעילות
אודי עציון
פורסם: 12.11.17, 20:53
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 113 תגובות ב-66 דיונים
31. ישראל כץ והליכוד לא מעוניינים בטובת הציבור תבינו
הם שם לשמור על הכיסא ,   טיזאק   (13.11.17)
כל השקרים על הרצון להוריד את יוקר המחיה הכל בבל"ת אחד גדול. הנה הגיע שירות שיוריד את יוקר המחיה והליכוד וכץ מכשילים יוזמה זו ע"מ להיטיב עם בוחריהם קומץ נהגי המוניות.
32. אפליקציה מצויינת
חתול תעלול   (13.11.17)
חובה לאפשר את הפעלת האפליקצייה בארץ:
1. על מנת שישראל תיישר קו עם שאר העולם בכל הנוגע לטכנולוגיה ותחבורה ציבורית.
2. במדינה שסובלת מבעיית תחבורה ציבורית, אפליקצייה שמאפשרת לכל נהג להיות סוג של "מונית" רק תוסיף עוד אמצעי תחבורה ציבוריים על הקו. אנשים יסעו למקומות עבודה ביחד ואפילו לעשות קניות ביחד.
3. הדבר ניכר , במיוחד במדינה שמערך התחבורה הציבורית אינה עובדת בשישי שבת, זה ייתן מענה הולם ומיידי להתניידות, ללא צורך להפר סטטוס קוו בין דת ומדינה וחשש ממשבר קואליציוני.
4. ריבוי אופציות לצרכן רק יגביר את התחרות ,ייתן שרות טוב יותר ויוריד מחירים. הכל בהתאם לתאוריית שוק חופשי המתיישבת עם כלכלה בריאה.
5.מאגר נוסף של כלי רכב, מדורגים על ידי הציבור הנוסעים עצמם, רק יעזור לרשויות ומשטרה, במאבק בעברייני הכביש ותאונות הדרכים. הנוסעים ידווחו על כך.

בקיצור, יש לאפשר ולאלתר.
33. חייבת לפצות את נהגי המוניות ששילמו על רישיון
שירלי   (13.11.17)
הרכב הציבורי בהתאם להוראות החוק
34. ראו איך הגיב שופט אמריקאי, ומה אמר למתנגדי אובר
הקידמה הורסת?   (13.11.17)
ראו היגיון של שופט בארה'ב, ותשובתו לתובעים הללו, במקרה דומה

נהגי המוניות טענו, שחברות חדשות אלו של נסיעות פרטיות שיתופיות ע'י אפליקציות אינטרנטיות,
מהוות תחרות בלתי הוגנת וגוזלות את פרנסתם,

ומה אמר והישווה השופט החכם בארה'ב?
אמר להם, שלפי היגיון זה שהם מביאים עתה,
הרי הם עצמם לא היו זוכים לעסוק במקצועם שלהם,

ומדוע?
כי נהגי המוניות, לקחו את עבודתם ופרנסתם של רוכבי הסוסים עם הכירכרות,
וגרמו לכל אלו לאבד עבודתם ופרנסתם,


א) רוכבי הסוסים עם הכירכרות,----הפסידו לקידמה ולנהגי המוניות,
ב) ועתה נהגי המוניות --- מפסידים לקידמה, ולנהגים פרטיים המפעילים שירותם במכוניתם באמצעות אפליקציה אינטרנטית לנהיגה שיתופית פרטית,

ג) ולבסוף גם נהגי אינטרנט אלו--- יפסידו גם הם לקידמה, ולטובת הפעלת מכוניות אוטונומיות עצמאיות להסעת נוסעים בתשלום (וללא נהגים)
ד) ומי יודע, אולי גם אלו 'יפסידו' לטובת רחפני/מטוסי הסעה עצמאיים בעתיד



סה לאווי, אלו החיים,
הקידמה,
מחסלת את הקיים מחד
ומיטיבה עם החידושים מאידך



(אינני כותב מטעם, לא של המוניות ולא של אובר, לעומת רוב המגיבים כאן)
35. את הקידמה אי אפשר לנצח !
אלי   (13.11.17)
36. אובר זה לגמרי טובת הציבור! שירות מצוין עם מחיר מעולה
זו האמת   (13.11.17)
37. השיקול הוא טובת הציבור עם כל הכבוד לנהגי מוניות.
קצת היגיון   (13.11.17)
והדיון צריך להיעשות אך ורק מה טוב לציבור וכנראה שאובר זה טוב לציבור
38. אובר
מספר ירוק   (13.11.17)
מדינה של נוכלים כל החיים האדם הקטן נהג מונית קיבל דוחות מהמדינה על נהיגה ללא מזוזה נהיגה ללא כובע אור בכובע חבוי פתאום הכל מותר לאובר מדינה של נוכלים בעל המאה הוא בעל הדעה במדינה הזאת נהגי המוניות ידרשו פיצוי על כל מה שהם שילמו למדינה בכל הזמן שהם עבדו בתור מוניות ושילמו עבור מספר ולכל אלו שמגיבים פה זה אנשים של אובר שמאלנים מגעילים מחפשים רק פרובקציות בחיים שלהם מדינה ללא חוק מתחיל להיות אנרכיה במדינת ישראל
39. עבדים
ירון   (13.11.17)
נהגי המוניות יהפכו לעבדים של טייקונים, כל התומכים הם עשירים שמטיילים בעולם רוצים הוזלה אני מקווה שגם להם יפגעו בשכר למה לא להביא עובדי הייטק מהודו זה יוזיל לציבור את המוצרים
40. במקרה של תאונה לא יהיה כיסוי ביטוחי
ירון ,   תל אביב   (13.11.17)
כאשר מחדשים פוליסת ביטוח לרכב פרטי שהמטרות שלו הן נסיעות למטרות חברתיות לפי תנאי הפוליסה והיה הרכב עבר תאונה אזי הכיסוי הביטוחי תופס על כל יושבי הרכב, מה יקרה אם מדובר ברכב שעובד עם אובר אבל תנאי הפוליסה אומרים בפירוש שהנסיעה היא למטרה חברתית ולא עיסקית? אז הנהג יאכל אותה כי הוא יצטרך לשאת בנטל ההוצאות. חברות הביטוח לא פראייריות וזה מכשול מאד רציני גם אם טובת הציבור לנגד עינינו
41. מי שבנה את כל תחלואי המדינה זה השמאל ומי שפירק זה...
גיל ,   מרכז   (13.11.17)
השמאל היה בשלטון מקום המדינה עשרות שנים - ליתר דיוק מעל חצי מאה
לא רכבת לפריפריה לא ליגליזציה לקנביס לא תחבורה בשבת לא רכבת תחתית
כלום, נאדה. בא הליכוד ופירק את המונופולים שיכל לפרק ואתה עוד מתלונן!
הליכוד בונה רכבת תחתית התחיל ליגליזציה בנה ובונה רכבת לפריפריה ועוד...
42. חוסר סמכות
משה   (13.11.17)
חוסר הבנה השופט אינו מוסמך להעניק לאובר רשיון הפעלה של הסעות בתשלום זה שייך למחוקק בלבד תקנות חוקים נקבעים בכנסת האם שופט מחוזי התמנה לחוקק מכל איזה סמכות


43. ומה אם המיסים
אבירם ,   תל אביב   (13.11.17)
אני רק שאלה
ומי יתן לי חשבונית מס בסוף הנסיעה!
מעניין מתי מ.ע.מ , מס הכנסה וביטוח לאוצי יעלו עליהם!
44. תראו מי נגד. המוניות וגט. הם לא רוצים תחרות. בניו יורק גט ה
יעקב הכלכלן   (13.11.17)
45. לשמוע ולא להאמין
ליאור   (13.11.17)
יש חוק מפורש בנושא ושופט מתעלם מהחוק
46. אובר זה אסון שאין לכם מושג את גודלו
גר בארה"ב ועד לזוועה   (13.11.17)
אובר מנצלים נהגים פרטיים שבהרבה מקרים הם מובטלים או חסרי יכולת נהיגה, ומכיון שאין רגולציה הם מורידים מחירים וזה על חשבון הנהגים המסכנים. הנהגים הללו, ורואים זאת בניו יורק יושבים כל היום ברכב מחכים לנסיעה הבאה שתעלה גרושים אבל הם מייצרים המון זיהום אוויר, בניו יורק יש למעלה ממאה ששים אלף נהגי אובר. הם עושים זאת כדי לתפוס כל נסיעה אך הנהגים מרוויחים הרבה פחות ממינימום. כך גם מתוחזק הרכב שלהם... ובסוף אובר מעיפה אותם על כל שטות, גם אם נוסע שיכור עשה נזק, אם הוא יתלונן על הנהג כדי לא לשלם פשוט יעיפו את הנהג..

אובר תפיל לחלוטין את כל שור המוניות המוסדר, תשלח לאבטלה את עשרת אלפי המשפחות שלהם- העיקר שאיזה זב חוטם יוכל לספר שהוא נסע באובר וחסך שני שקל.. ההשלכות לטווח הארוך של חיסול עשרת אלפי משפחות, הכנסת זיהום אדיר למשוואה, נהגים גרועים שירוויחו משכורת רעב ובסוף גם אותם יעיפו עם הרכב האוטונומי כך שגם נהגי המוניות וגם נהגי אובא ילכו לקבץ נדבות... העיקר שכמה הזויים חושבים שזה זול יותר אז יאללה.. רב מי שבעד בכלל לא משתמש במוניות אלא סתם כמה מתחהבים שחושבים שכדאי לנסות... ואף אחד מהם לא חושב על ההשלכות.
47. ישראל
ירדן   (13.11.17)
ראשית יש לבטל לאלתר את הקורסים לקבלת רשיון נהיגה שנית לבטל את הצורך בזכות ציבורית לבטל את שכרות המיספר ולבסוף יש להעלים כמה שיוצר מיסים מהמדינה נהול כושל של שר התחבורה הפקרות ברשיון החוק אין בעיה שרובר יעבדו רק צריך לשנות את הכללים הבסיסים של תחרות הוגנת מדיה שמנוהלת עיי עסקנים מנוהלת עיי שוחד קומבינות
48. מי שלא הולך קדימה הולך אחורה
במבי   (13.11.17)
49. נוסע קבוע לשדה - שווה לקרוא
נוסע במונית   (13.11.17)
שלום,
קראתי פה הרבה תגובות של אנשים שמצטטים אחרים ואין להם מושג במה מדובר.
אני טס כל שבועיים לחול מהעבודה, משתמש המון בהובר.
כל פעם שעולה לרכב מדבר עם הנהג ומנסה להבין איך הם עובדים והאם זה משתלם להם.
אז קודם כל שתדעו, עשרות הנהגים שדיברתי איתם מרוצים ביותר הם מרוויחים טוב מאד.
לרכב יש ביטוח מיוחד שהובר עושה וניתן לראות מדבקה שמסמנת את זה על חלון הרכב.
באנגליה הבעיה היחידה עם הובר היא התחמקות ממס וזה הולך לפשרה.
כל רכב הובר שנכנסתי אליו היה נקי ומסודר וכל הנהגים היו אדיבים.
להבדיל רוב המוניות בארץ והנהגים הם בזיון (יסלחו לי אלו שלו וששמם נהרס בגלל אחרים).
המוניות בארץ מטונפות, מבריחות מסיגריות, נהגים באים עם בגדים מרושלים ולא ייצוגיים, רק שלשום נסעתי מהשדה במונית שהנהג חצי רדוםמוזיקת רוק כבד בפול ווליום וכל מנורות ההזהרה במונית דלוקות כולל ברקסים.
אז די להתבכיין, המוניות בארץ חייבות שינוי ויפה שעה אחת קודם.
ארגון המוניות צריך במקום לבכות להתחיל לנהל את הנהגים ולהכניס בהם קצת תרבות.
עד שזה יקרה הובר היא הדרך שלי.
50. רכבים אוטונומים בחול עוד 20 שנה בישראל עוד 50 שנה
חלומות   (13.11.17)
פשוט,הם לא בטוחים. שנית,אין תשתית.
51. תחרות
דוד   (13.11.17)
תחרות לא הוגנת, נהג מונית יכול להתחרות באובר שווי המנייה של אובר 70 מיליארד איזה סיכוי יש לנהג מונית שמרוויח 8000 ש בחודש אין להשוות תחרות בין סלקום לפלאפון או סופר סל לרמי לוי שם מקסימום ירוויחו במקום חמישים מיליון דולר ירוויחו שלושים מיליון בקיצור תעשו אותנו לעבדים בסוף זה יתפוצץ לכם בפנים
52. אם השופט ייסע ברכב של אובר והנהג יעשה תאונה הוא לא יוכל
לתבוע את הביטוח בגלל ,   שאין ביטוח   (13.11.17)
53. לפתוח את השוק !!
יריב   (13.11.17)
בכל מקום שמתנגדים לתחרות - האזרח נדפק. אובר שרות מעולה שגם יכול להפחית את כמות הרכבים בכביש משמעותית אם יתומחר כהחזר הוצאות. הפתרון הוא להורות לאובר להשאיר לנצח את התימחור נמוך לשם החזר הוצאות לאנשים פרטיים שמסיעים אחרים. זה מעולה.
54. ציבור קמצן
שושו הנהג מונית   (13.11.17)
פשוט בזיון,בשם הקידמה דורכים על מי שנישאר מאחור.אנשים פה לא מבינים שהמדינה מכרה לנו מספרים ירוקים ברבע מליון שקלים בשביל להפעיל רכב ציבורי.שיחזירו את הכסף.גם אני אקנה פורד אסקורט שנת 87 ואסיע אנשים.ישראלים שמשלמים בשביל שירותפשוט מתפוצצים,אם זה לא בשביל הבטן שלהם הם כועסים.במסעדות ישלמו מאות שקלים לארוחה(שעולה להכין אותה אולי 10 שקלים) ולא יתלוננו.בבארים ישלמו 60 שקלים לכוסית(מחיר של בקבוק)ולא יתלוננו.אזעכשיו אחרי שתצאו שיכורים מהבילוי אני אקח אתכם בפורד אסקורט שלי בלי מזגן,ולא במונית מרצדס שאמכור היום,בכדי שמדיזינגוף לאבן גבירול תשלמו 12 שקלים במקום 20......קמצנים איככככככככס
55. עצוב שהשוק בארץ עדיין סגור...
ישראלי באירופה   (13.11.17)
56. לפי מחקר אמריקאי אובר גורמת לאסון תחבורתי בניו יורק:
דן   (13.11.17)
מאז שאובר נכנסה לניו יורק, לראשונה בהיסטוריה, ירדה כמות המשתמשים בתחבורה ציבורית באופן רצוף 4 שנים.
כמות המכוניות גדלה באופן משמעותי,
הפקקים גדלו באופן משמעותי.
סה"כ התועלת התחבורתית הציבורית של אובר היא שלילית באופן משמעותי.
57. לא להפעיל מונה ....
יוסי   (13.11.17)
לא ליישם את חוקי משרד התחבורה ושכל נהג מונית בארץ יקבע מחיר כמה שבא לו ויעשה מה שהוא רוצה עם הנוסעים אין חוקים יותר זה מה שהמדינה רוצה הציבור ישלם על כך
58. לאובר לא איכפת מהמחיר שישלמו
תום   (13.11.17)
אנשים שעובדים בנהיגה (נהגי המוניות) בסוף יהיו פחות נסיעות ונהגים כמוני פשוט יגיעו לרחוב
59. מאחל לשופט הנכבד
יו יו, גם   (13.11.17)
לעבור תאונה בהסעת UBER
60. יש חוקים
(13.11.17)
השופט עושה מה שבא לו מפר את החוק אם בארזים נפלה שלהבת נהגי המוניות יכולים לעשות מה שהם רוצים
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה