שתף קטע נבחר

השופט אורנשטיין הרשה לאובר להמשיך בפעילות

נשיא בית משפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, הורה לאובר להשיב עד ה-19 בנובמבר לטענות שנהגי המוניות ו-Gett העלו נגדה בעקבות הרחבת שירותי ההסעות לשעות היום במהלך השבוע. אובר מסרה בעבר כי "מדובר בפיילוט שנבנה בהתאם לרגולציה בישראל. נשמח לייצר דיאלוג עם משרד התחבורה"

שופט בית המשפט איתן אורנשטיין קבע היום (א') כי אובר תוכל להמשיך לפי שעה בפעילותה, אך הורה לה להשיב לטענות של נהגי המוניות וחברת GETT, לקראת דיון בפעילות החברה להסעת נוסעים בשכר באמצעות נהגים פרטיים.

 

כמו כן, השופט אורנשטיין הורה לערב בנושא את היועץ המשפטי לממשלה, ולקבל את עמדתו בנושא. עם זאת סירב השופט להוציא צו מניעה נגד הפעילות, כפי שדרשו נהגי המוניות ואפליקציית הנסיעות. אובר והיועץ המשפטי לממשלה קיבלו עד ל-19 בחודש להשיב לטענות, לקראת דיון שיתקיים ב-22 לנובמבר 2017.

 

כפי שנחשף אתמול ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet, נהגי המוניות ואפליקציית המוניות דורשים לאסור על אובר לפעול להסעת נוסעים בשכר שלא באמצעות נהגי מוניות. בין נהגי המוניות לגט יש מתיחות בדרך כלל, אבל במקרה של אובר, שני הגופים הסכימו לשתף פעולה בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין מיכאל גינסבורג ועדי קרני שטרית ממשרד גרוס, קלינהנלדר, חודק, הלוי גרינברג ושות'

 

נזכיר כי אובר הכריזה לאחרונה על הרחבת שירותי ההסעות שלה באמצעות נהגים פרטיים משעות הלילה וסופי השבוע, גם לשעות היום. ההכרזה ניתנה למרות שמשרד התחבורה הגיש כתב אישום על הסעת נוסעים בשכר, בניגוד לחוק נגד מנכ"ל אובר ישראל, יוני גרייפמן, ושבעה מהנהגים שהפעילה החברה.

 

בישראל החוק אוסר על מי שאינו בעל רישיון רכב ציבורי ונוהג במונית או ברכב ציבורי לגבות שכר מנוסעים עבור נסיעה, ולאסוף אותם מהרחובות. גם ביטוח הרכב התקני לנהגים פרטיים אינו חל במקרה של הסעת נוסעים בשכר, ועצם קבלת התשלום עלולה לחייב את הנהג לשלם מס על ההכנסה הנוספת. באובר טוענים כי מדובר בהסעת נוסעים תוך החזר הוצאות, ולא כשכר.

 

Personality

דיון ראשון בתביעה של משרד התחבורה נגד אובר אמור להתקיים בבית המשפט לתעבורה בתל אביב רק ב-18 בינואר 2018, כחצי שנה לאחר שהמדינה הודיעה על הגשת כתבי האישום. נהגי המוניות טוענים כי אינם יכולים להמתין עד לדיון בינואר, שכן מאז שהכריזה אובר ישראל על הרחבת פעילותה, צנחו מחירי השוק של "המספר הירוק" שבלעדיו לא ניתן להפעיל מונית לסביבות 200 אלף שקל, לעומת 225 אלף שקל לפני שבועיים.

 

המחיר הרשמי של הרשיון למונית, כפי שהוא נמכר בידי משרד התחבורה, הוא 244 אלף שקל. נהגים שאין ברשותם מספר ירוק נוהגים לשכור אותו ממי שמחזיקים בו, והתשלום עבור השכרתו משמש נהגים ותיקים גם כסוג של תוכנית פנסיה.

 

בעבר מסרה אובר כי "מדובר בפיילוט שנבנה בהתאם לרגולציה בישראל, בדומה לאפליקציות נוספות שכבר פועלות למטרת החזר הוצאות. השירות מציע מענה תחבורתי זול, זמין ונוח. אובר תשמח לייצר דיאלוג עם משרד התחבורה כדי לתת מענה לכל סוגיה שעולה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים